Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2017-06-27
Ogłoszenie nr 101063 - 2017 z dnia 2017-06-27 r.
Morąg: Budowa sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej pomiędzy drogą wojewódzką a ulicą Wróblewskiego w Morągu-III i IV etap uzbrojenia
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 526683-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Morągu, krajowy numer identyfikacyjny
51045904000000, ul.
ul. Dąbrowskiego
24,
14300
Morąg, państwo
Polska, woj.
warmińsko-mazurskie, tel.
897 574 737, faks
, e-mail
pwik@polbiznes.com
Adres strony internetowej (URL): http://www.pwik.usr.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: spółka komunalna
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej pomiędzy drogą wojewódzką a ulicą Wróblewskiego w Morągu-III i IV etap uzbrojenia
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):PWiK.271.1.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegających na budowie sieci i przyłączy: wodociągowych i kanalizacji sanitarnej wraz z tłocznią ścieków na terenie pomiędzy drogą wojewódzką a ulicą Wróblewskiego w Morągu. Przedmiot zamówienia nazwany jest w dalszej części Instrukcji dla Wykonawców "przedmiotem zamówienia". 2. Informacje dotyczące wykonanych już robót przez PWiK, których nie należy ujmować w swojej wycenie: Wykonana została sieć wodociągowa na działkach nr 453/43, 453/70, 453/85, 148/2, 148/5, 147/5 przy ul. Konwaliowej, ul. Bursztynowej, ul. Fiołkowej w miejscowości Kruszewnia gm. Morąg oraz przyłącza wodociągowe o działek nr 453/89, 453/88, 453/86, 453/79, 453/76, 453/75, 453/42, 453/41, 453/64, 453/74, 453/53, 453/73, 453/66. Wykonano: - sieci wodociągowej w Pe fi 225 długości 185,27mb - sieci wodociągowej w Pe fi 110 długości 501,11 mb - przyłączy wodociągowych w Pe fi 40 sztuk 13 Mapa powykonawcza z wykonaną siecią wodociągową i przyłączami zawarta jest w dokumentacji na IV etap. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu został zawarty w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), przedmiarach robót (element pomocniczy), SIWZ, wzorze umowy wraz załącznikami. Należy pamiętać o informacji w pkt. 2 tj., że pewien zakres robót został już przez PWiK wykonany a jest jednak zawarty w dokumentacji i przedmiarach robót. Wykaz dokumentacji: a) PROJEKT BUDOWLANY branża sanitarna- Uzbrojenie terenów pomiędzy drogą wojewódzką a ul. Wróblewskiego w Morągu- III etap, opracowany przez Przedsiębiorstwo Inwestycyjno-Usługowe "INWESTPROJEKT" Sp. z o.o.- grudzień 2015 r. b) PROJEKT BUDOWLANY branża sanitarna- Uzbrojenie terenów pomiędzy drogą wojewódzką a ul. Wróblewskiego w Morągu- IV etap, opracowany przez Przedsiębiorstwo Inwestycyjno-Usługowe "INWESTPROJEKT" Sp. z o.o.- kwiecień 2017 r. WAŻNE !!! DO ZAKRESU ROBÓT NIE WCHODZI WYKONANIE KANALIZACJI DESZCZOWEJ. Ponadto z uwagi, że cała dokumentacja była wykonywana kompleksowo na wszystkie branże, w zakresie tego zadania jest jedynie branża sanitarna (a dokładnie woda i kanalizacja) i nie należy uwzględniać w swojej wycenie również prac w branży drogowej i elektrycznej o ile takie informacje pojawią się w załączonej dokumentacji technicznej. Z uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia, załączone do dokumentacji technicznej przedmiary robót stanowią element pomocniczy, a nie podstawę wyceny. Zgodnie z istotą wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. Zamawiający nie wymaga dołączenia do oferty kosztorysów. (Kosztorys szczegółowy Zamawiający będzie wymagał dopiero przed zawarciem umowy z wybranym wykonawcą a także ma prawo żądania takiego kosztorysu od wykonawców, których oferty mogą zawierać rażąco niską cenę). UWAGA: Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego w związku z powyższym zaleca się dokonania wizji w terenie. Informacja dotycząca harmonogramu: Wykonawca przedstawi harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji najpóźniej w dniu zawarcia umowy. Harmonogram podlega zaopiniowaniu i akceptacji Zamawiającego. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także, obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną, oraz zapewni pełną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. Podstawą sporządzenia oferty jest dokumentacja projektowa, STWiORB oraz udzielone odpowiedzi na zapytania w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego, przedmiary stanowią tylko materiał pomocniczy. 5. Przedmiot zamówienia obejmuje także przeprowadzenie przed odbiorem końcowym przewidzianych w przepisach prób i sprawdzeń wykonanej sieci kanalizacji sanitarnej, w tym monitoring wizyjny wykonanej sieci wraz z raportem z inspekcji w wersji papierowej oraz elektronicznej na płycie CD. O terminie ich przeprowadzenia Wykonawca zawiadamia inspektora nadzoru oraz Zamawiającego nie później niż 5 dni roboczych przed terminem wyznaczonym do wykonania prób i sprawdzeń. 6. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane. 7. W przypadku wskazania dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach oraz SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z dokumentację projektową, STWiORB, przedmiarach, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjności cieplnej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 8. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załącznik do SIWZ. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w/w dokumentach. 9. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia w stosunku do przewidzianych w pierwotnej dokumentacji technicznej ani do zmiany ceny zamówienia ani do naruszenia przepisów prawa. 10. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45231300-8
Dodatkowe kody CPV:
45111200-0
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: W dniu 09.06.2017 r. Zamawiający wszczął postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na Budowa sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej pomiędzy drogą wojewódzką a ulicą Wróblewskiego w Morągu- III i IV etap uzbrojenia. Do upływu terminu składania ofert tj. do dnia 26.06.2017 r. godz. 9.00 zostały złożone dwie oferty tj. DROZD Centrum Techniki mgr inż. Adam Nowosad, ul. Dolna 12, 82-300 Elbląg z ceną ryczałtową brutto 3 618 149,18 zł (OFERTA nr 1), oraz Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Leszek Plichta, Bramka 68, 14-300 Morąg oraz Usługi-Handel Aleksandra Tobiasz, ul. Sierakowskiego 1, 14-300 Morąg z ceną ryczałtową brutto 1 770 000,00 zł (OFERTA nr 2). Zamawiający zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy Pzp w dniu otwarcia ofert stwierdził, że zamierza przeznaczyć na realizację przedmiotowego zamówienia kwotę brutto w wysokości 3 000 000,00 zł brutto. Zamawiający w trakcie badania ofert stwierdził, że Wykonawca OFERTY nr 2 w przewidzianym przepisami terminie nie wniósł wadium określonego w SIWZ. Zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy pzp "wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert". Przepis ten Zamawiający zawarł również w §IX SIWZ. Ponieważ, z dokumentów zawartych w ofercie Wykonawcy, wynikało, iż wniósł on wadium w formie pieniężnej, Zamawiający sprawdził, kiedy kwota, stanowiąca wadium, wpłynęła na jego konto. Zamawiający ustalił, że wadium wpłynęło dnia 26.06.2017 r. o godzinie 10:21. Tymczasem, zgodnie z treścią SIWZ, termin składania, ofert upłynął dnia 26.06.2017 r. o godz. 09:00. Dopiero z momentem dokonania czynności zaksięgowania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego następuje uznanie jego rachunku, a zatem właściwa wpłata (wniesienie) kwoty wadium na rachunek Zamawiającego. Na powyższe przede wszystkim wskazuje okoliczność, iż od tego dopiero momentu Zamawiający mógł dysponować wskazaną kwotą wadium. Skoro powyższe nastąpiło dopiero po upływie terminu składania ofert, określonego w SIWZ - zgodnie z przepisami ustawy P.z.p. czyli konkretna data i godzina - należało uznać, że wadium nie zostało wniesione we właściwym terminie, tj. do upływu terminu składania ofert. Powyższe obciąża wykonawcę zobowiązanego do dochowania należytej staranności w tym zakresie. Zamawiający zobowiązany jest do unieważnienia postępowania, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. Cena jedynej ważnej oferty (OFERTA nr 1) wynosiła 3 618 149,18 zł brutto i przewyższała kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 3 000 000,00 zł brutto. Zamawiający po dokonanej analizie stwierdził, że nie ma możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty. W związku z powyższym Zamawiający zobowiązany jest do unieważnienia postępowania zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp w związku z tym, że cena oferty (jedynej ważnej) przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie
na podstawie art.
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z MORĄGA
więcej: przetargi w Morągu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.