Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-04-12
Koleczkowo: Pełnienie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tj. Dz.U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) czynności nadzoru inwestorskiego dla robót pn.: Budowa kwatery składowej B2 odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne wraz z niezbędnymi elementami zagospodarowania terenu oraz budowa wałów.
Numer ogłoszenia: 101808 - 2010; data zamieszczenia: 12.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: "EKO DOLINA" Sp. z o.o. , Al. Parku Krajobrazowego 99, Łężyce, 84-207 Koleczkowo, woj. pomorskie, tel. 058 6725000, faks 058 6727474.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ekodolina.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tj. Dz.U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) czynności nadzoru inwestorskiego dla robót pn.: Budowa kwatery składowej B2 odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne wraz z niezbędnymi elementami zagospodarowania terenu oraz budowa wałów..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1. Pełnienie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tj. Dz.U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) czynności nadzoru budowlanego - inwestorskiego w zakresie specjalności : - konstrukcyjno - budowlanej; - drogowej; - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; 2. Realizacja zamówienia w zakresie opisanym w pkt. 1 będzie odbywać się w związku z realizacją umowy, którą Zamawiający zawrze z Wykonawcą Robót dla zamówienia pod nazwą: Budowa kwatery składowej B2 odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne wraz z niezbędnymi elementami zagospodarowania terenu oraz budowa wałów ochronnych wraz z nasadzeniami zieleni i jej pielęgnacją. 1. Wykonawca będzie pełnił nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi, w tym budowlano-montażowymi, prowadzące do wykonania kwatery składowej z elementami infrastruktury, w tym: a. Ukształtowanie misy składowiska obejmujące roboty ziemne w tym wykopy, nasypy oraz przemieszczenie mas ziemnych. b. Uszczelnienie misy składowiska obejmujące budowę podłoża gruntowo-bentonitowego, budowę uszczelnienia geomembraną HDPE, zabezpieczenia geomembrany geowłókniną, połączenia uszczelniania geomembrany kwatery B1 i B2. c. Odwodnienie misy składowiska obejmujące budowę warstwy drenażowej żwirowej, ułożenie drenaży rurowych w obsypce żwirowej, budowę przejścia szczelnego kolektora zbiorczego odcieków do pompowni P3 (wraz z wanną pod przejściem szczelnym). d. Budowa pozostałych elementów infrastruktury w tym: budowa pompowni P3, budowa stacji zbiorczej biogazu, budowa rowu opaskowego, budowa dróg. e. Budowa przyłączy: kanalizacji odciekowej, rowu opaskowego, instalacji gazowej w tym przyłączenie czyszczaków do stacji zbiorczej biogazu. f. Uzupełnienie instalacji elektrycznej, oświetleniowej, telewizyjnej. 2. Wykonawca będzie pełnił nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi prowadzące do wykonania wałów ochronnych, a w tym m. in.: a. Ukształtowanie wałów z wykorzystaniem mas ziemnych z wykopów kwatery B2. b. Wycinka drzew i krzewów w miejscach kolidujących z realizowanymi wałami. 3. Wykonawca będzie pełnił nadzór inwestorski nad wszystkimi innymi robotami wymienione w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach technicznych określonych w SIWZ z wyłączeniem nasadzeń zieleni i ich pielęgnacji. 3. Miejscem wykonania zamówienia jest zakład zagospodarowania odpadów prowadzony przez Zamawiającego w Łężycach, gmina Wejherowo, woj. pomorskie; Al. Parku Krajobrazowego 99. 4. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy: 1. Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do zapewnienia profesjonalnego i kompletnego nadzoru inwestorskiego nad umową na roboty, zgodnie z polskim Prawem budowlanym i przepisami z nim związanymi oraz za prowadzenie kontroli zgodności wykonywanych Robót z dokumentacją projektową, pozwoleniami na budowę, wydanymi decyzjami administracyjnymi, przepisami polskiego prawa oraz zasadami sztuki i wiedzy technicznej, w tym dokonywania kontroli w czasie dostarczania Materiałów i Urządzeń, które będą niezbędne do realizacji Robót. 2. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy prowadzenie nadzoru Robót (zgodnie z art. 25 i 26 polskiego Prawa Budowlanego) z uwzględnieniem terminów i zgodnie ze sztuką budowlaną, pełnić wszystkie obowiązki z tym związane, aby zapewnić jak najlepsze wykonanie Usług, w szczególności: a. reprezentowanie Zamawiającego na Terenie Budowy poprzez sprawowanie kontroli zgodności wykonanych Robót z dokumentacją projektową i pozwoleniami na budowę, przepisami prawa i właściwymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, b. kontrolowanie jakości Robót, wbudowanych w nie Materiałów i Urządzeń i zapobieganie użyciu wadliwych Materiałów i/lub Urządzeń i/lub Dostaw, lub Materiałów i/lub Urządzeń i/lub Dostaw niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; c. sprawdzanie i odbieranie Robót ulegających zakryciu lub zanikających, przeprowadzanie na bieżąco obmiarów wykonanych Robót, w tym robót ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych Robót włączając w to sieci, instalacje i urządzenia techniczne oraz branie udziału w przejęciu Robót i w przekazaniu ich do użytkowania; d. przyjmowanie, analizowanie, weryfikowanie i zatwierdzanie dokumentacji i innych dokumentów sporządzanych przez Wykonawców Robót w tym Programu Zapewnienia Jakości , planu BIOZ dokumentacji powykonawczej; e. potwierdzanie ilości i jakości wykonanych Robót; f. w przypadku stwierdzenia wad nadzorowanie ich usunięcia; g. wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń (potwierdzonych wpisem do Dziennika Budowy) dotyczących: wykonywania Robót, usunięcia nieprawidłowości i zagrożeń, przeprowadzania prób lub badań (także tych wymagających odkrycia Robót już zakrytych); przedstawienia zaakceptowanych ekspertyz dotyczących Robót, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego; Szerzej obowiązki opisano założeniach do umowy § 4 . Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawca zapoznał się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami (w szczególności: Prawo budowlane, Prawo ochrony środowiska, ustawa o odpadach, ustawa o badaniach i certyfikacji) i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia wykonawcy zamówień uzupełniających w wysokości 10% wartości zamówienia podstawowego
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71.00.00.00 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71.24.80.00 - Nadzór nad projektem i dokumentacją .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 300.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy 00/100 zł)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności Potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający będzie badać na podstawie złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą następujących dokumentów: (i) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 5 (W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wynikającym z zapisów art. 22 ust. 1 pkt 1-4 PZP - musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i podpisania umowy w sprawie zamówienia;) Zamawiający sprawdzi prawidłowość złożonych dokumentów i zgodność z wyżej wymienionymi, jako wymaganymi do wzięcia udziału w przetargu. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia . Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące: posiadania wiedzy i doświadczenia (a) Wykonawca musi wykazać wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień na usługi, których przedmiotem było pełnienie funkcji inspektora nadzoru, w zakresie nadzoru konstrukcyjno-budowlanym, nad realizacją robót budowlanych polegających na budowie składowisk odpadów o powierzchni min 2 ha - każde Potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający będzie badać na podstawie złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą następujących dokumentów: (i) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 5 (W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wynikającym z zapisów art. 22 ust. 1 pkt 1-4 PZP - musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i podpisania umowy w sprawie zamówienia;) (ii) wykaz wykonanych zamówień (jeden wspólny wykaz w przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną), sporządzony według załącznika nr 4. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie; (iii) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjalne technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia; Wykonawca może w tym celu wykorzystać załącznik nr 4a; Zamawiający sprawdzi prawidłowość złożonych dokumentów i zgodność z wyżej wymienionymi, jako wymaganymi do wzięcia udziału w przetargu. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia . Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące: dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyły w wykonywaniu niniejszego zamówieni jako kluczowi specjaliści Wykonawcy, oraz podać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędne do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami: (i) Inspektor Nadzoru w zakresie robót konstrukcyjno-budowlanych/ Koordynator Zespołu posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne, - co najmniej 8-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych lub inspektor nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych obiektów - uprawnienia budowlane do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, odpowiadające przedmiotowi zamówienia . (ii) Inspektor Nadzoru w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne; - co najmniej 8-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót lub inspektor nadzoru w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych ; - uprawnienia budowlane do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, odpowiadające przedmiotowi zamówienia . (iii) Inspektor Nadzoru w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych , posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne, - uprawnienia budowlane do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, odpowiadające przedmiotowi zamówienia . - co najmniej 4-letnie doświadczenie w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami elektrycznymi oraz z zakresu automatyki (AKPiA). (iv) Inspektor Nadzoru w zakresie robót drogowych musi spełniać następujące wymagania: - posiadać uprawnienia budowlane do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności: drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, odpowiadające przedmiotowi zamówienia . . Potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający będzie badać na podstawie złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą następujących dokumentów: (i) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 5 (W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wynikającym z zapisów art. 22 ust. 1 pkt 1-4 PZP - musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i podpisania umowy w sprawie zamówienia;.) (ii) wykazu osób Personelu kluczowego (jeden wspólny wykaz w przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z załącznikiem nr 3, (iii) oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień zgodnie z załącznikiem nr 5. (iv) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjalne technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia; Wykonawca może w tym celu wykorzystać załącznik nr 3a; Uwaga Geotechnik zatrudniony przez Zamawiającego w ramach odrębnej umowy będzie - posiadać wykształcenie wyższe - posiadać uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń - posiadać certyfikat Polskiego Komitetu Geotechniki lub równoważny - posiadać doświadczenie w zakresie nadzoru nad uszczelnianiem składowisk odpadów -uszczelnienie geomembraną HDPE i doszczelniania gruntów bentonitem. Zamawiający sprawdzi prawidłowość złożonych dokumentów i zgodność z wyżej wymienionymi, jako wymaganymi do wzięcia udziału w przetargu. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia . Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił. Uwaga: W celu udokumentowania wprawy czyli wielokrotnego wykonania danej czynności Zamawiający wymaga od Wykonawcy doświadczenia w nadzorowaniu robót co najmniej 2 składowisk odpadów. Wykonanie jednego rodzaju usługi jest obarczone ryzykiem popełnienia błędów, które można zweryfikować i naprawić wykonując drugi raz dany rodzaj usługi , np. kolejny nadzór nad budową składowiska odpadów. Dla trzeciej i kolejnych usług tego samego rodzaju prawdopodobieństwo popełnienia błędów wykonawczych maleje, zmniejszając ryzyko przy realizacji zamówienia. Zamawiający jest zobowiązany do zapewnienia właściwego wydatkowania środków publicznych z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów i minimalizacji ryzyka, co może osiągnąć powierzając realizację zamówienia doświadczonemu Wykonawcy i personelowi Wykonawcy.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Jak wyżej pkt. III.3.3).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące: sytuacji ekonomicznej i finansowej Potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający będzie badać na podstawie złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą następujących dokumentów: (i) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 5. (W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wynikającym z zapisów art. 22 ust. 1 pkt 1-4 PZP - musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i podpisania umowy w sprawie zamówienia;)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie art. 144. ustawy Prawo zamówień publicznych zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem powyżej przytoczonego przepisu jest nieważna. Zgodnie z powyższym, Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian w następujących sytuacjach: 1. Zmiana umowy jest możliwa w przypadku wystąpienia: a) siły wyższej w tym w szczególności amunicję wojskową, materiały wybuchowe, fale ciśnieniowe, działanie sił natury b) działania organów administracji publicznej, organów władzy lub wymiaru sprawiedliwości, które uniemożliwiają zgodne z prawem wykonywanie zobowiązań umownych, zwłaszcza robót budowlanych jeżeli zostały one podjęte przez te podmioty nie na skutek działań Wykonawcy lub Zamawiającego, c) jeżeli po Dacie Rozpoczęcia Robót temperatura otoczenia osiągnie 0°C lub mniej, a Wykonawca Robót może przerwać prowadzenie robót budowlanych, jeżeli będzie to miało zasadnicze znaczenie dla prowadzonych robót, d) zmiany w trakcie obowiązywania umowy przepisów prawa, norm, których zastosowanie jest niezbędne dla wykonywanego przedmiotu umowy i warunkują one uzyskanie pozwolenia na użytkowanie budowanej kwatery odpadów. Zamawiający jest uprawniony także do zmiany terminu zakończenia umowy w sytuacji nie otrzymania przez Zamawiającego ostatecznej i wykonalnej decyzji pozwolenia na budowę dla obiektu kwatery B2 w terminie 6 miesięcy od daty zawarcia umowy. Wykonawca jest uprawniony do wnioskowania o zmianę umowy w zakresie przedłużenia terminów wykonania zobowiązań umownych, na których zachowanie miały wpływ wystąpienie siły wyższej lub zdarzenia opisane w powyżej o czas , w którym - na skutek tych zdarzeń - nie było możliwe wykonywanie umowy i na który - w ich wyniku -jej wykonanie zostało przerwane.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ekodolina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: EKO DOLINA Sp. z o .o. adres siedziby: Łężyce, Aleja Parku Krajobrazowego 99
84-207 Koleczkowo.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.04.2010 godzina 14:00, miejsce: w budynku administracyjnym - sekretariat Zarządu (I piętro).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Wizja lokalna zostanie zorganizowana przez Zamawiającego w dniu 19.04.2010 r. o godz. 10.00 czasu lokalnego. Wizja lokalna obejmie Teren Budowy i jego otoczenie w celu oszacowania przez Wykonawców, na ich własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko, wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania wynikającego z niej Umowy. Wizja lokalna odbędzie się w siedzibie Zamawiającego, tj. EKO DOLINA Sp. z o.o., Łężyce, Al. Parku Krajobrazowego 99, PL 84-207 Koleczkowo. Osobą odpowiedzialną za zorganizowanie wizji lokalnej jest p. Dorota Wikieł-Sujkowska tel. nr (48 58) 672 50 00; fax. nr (+48 58) 672 74 74. Podczas wizji lokalnej nie będą przyjmowane żadne zapytania ani udzielane żadne wyjaśnienia dotyczące treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jakiekolwiek koszty związane z wizją lokalną i inspekcją Terenu Robót ponosi Wykonawca. Zamawiający nie będzie organizował zebrania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 2. Opłata za przekazanie specyfikacji wynosi 1000,00,zł..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Ząbkowicach Śląskich" - opracowanie kompleksowej - wielobranżowej dokumentacji projektowo -kosztorysowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę
- "Zwiększenie efektywności energetycznej budynków mieszkalnych na terenie Gminy Twardogóra - budynek przy ul. Młyńskiej 9 w Twardogórze".
- Rozwój infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na terenie gminy Siemień
- OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO - KOSZTORYSOWEJ DLA REMONTU Z PRZEBUDOWĄ BUDYNKU DWUKLATKOWEGO PRZY UL. POLNEJ 5 I 3 MAJA 1B WE WROCŁAWIU
- "Wykonanie kompleksowych dokumentacji projektowych budowy drogi powiatowej Nr 2648W na odcinku Chrzczanka Włościańska - Nowa Wieś -Nury - Stary Lubiel - Nowy Lubiel".
- Budowa żłobka gminnego w miejscowości Konikowo
więcej: Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.