Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2017-01-18
Og³oszenie nr 10322 - 2017 z dnia 2017-01-18 r.
Liszki: Remont budynku starej szko³y przy remizie w Liszkach na cele administracyjne
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowanianie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Liszki, krajowy numer identyfikacyjny
54319500000, ul.
,
32060
Liszki, woj.
ma³opolskie, pañstwo
Polska, tel.
12 280-62-34, e-mail
ug@liszki.pl, faks
12 280-62-52.
Adres strony internetowej (URL): www.liszki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
tak
www.liszki.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
www.liszki.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
nie
nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
pisemnie-osobi¶cie, poczt±, kurierem
Adres:
Urz±d Gminy Liszki, Liszki 230, 32-060 Liszki, pok. nr 1
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Remont budynku starej szko³y przy remizie w Liszkach na cele administracyjne
Numer referencyjny: IN.271.1.2017
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie
II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia pn. "Remont budynku starej szko³y przy remizie w Liszkach na cele administracyjne". Zakres zamówienia obejmuje przebudowê szko³y podstawowej ze zmian± sposobu u¿ytkowania na budynek administracyjno - biurowy na dzia³ce 413/1 w Liszkach. 1) Dane ogólne: a) powierzchnia zabudowy: 504,87 m2; b) powierzchnia u¿ytkowa: 451,88 m2; c) kubatura: 2680,00m3; d) ilo¶æ kondygnacji - nadziemnych: parter; e) ilo¶æ kondygnacji podziemnych: jedna f) wysoko¶æ budynku: 8,56 m 2) Zakres zamówienia: a) roboty ogólnobudowlane; b) instalacje elektryczne wewnêtrzne; c) instalacje sanitarne; 2. Zamawiaj±cy na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych prace ogólno -budowlane (pracownicy fizyczni) zwi±zane z realizacj± niniejszego zamówienia poniewa¿ wykonywanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 poz. 1502, z pó¼n. zm.) 3. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z kosztorysem, ofert± oraz dokumentacj± techniczn±. 4. Szczegó³owy zakres robót okre¶la przedmiar robót natomiast dokumentacja techniczna jest wy³±cznie elementem pomocniczym. 5. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materia³ów w³asnych stosowanych w budownictwie, zgodnych z Polsk± Norm± przenosz±c± normy europejskie i posiadaj±cych odpowiednie certyfikaty, zgodnie ze sztuk± budowlan± oraz obowi±zuj±cymi przepisami, normami, zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i nale¿yt± staranno¶ci±. 6. Wykonawca zobowi±zany jest przedstawiæ na ¿±danie Zamawiaj±cego ¶wiadectwo jako¶ci materia³u, certyfikat na znak bezpieczeñstwa, deklaracjê zgodno¶ci z Polsk± Norm± przenosz±c± normy europejskie i aprobat± techniczn±, karty gwarancyjne, instrukcje obs³ugi dla materia³ów i urz±dzeñ u¿ytych w trakcie realizacji przedmiotu umowy. Dotyczy to wszystkich materia³ów, które zostan± wykorzystane do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z ofert±. 7. Wykonawca dostarczy Zamawiaj±cemu aprobaty techniczne dla materia³ów przed ich wbudowaniem, potwierdzone przez Inspektora Nadzoru. Do wbudowania dopuszcza siê tylko materia³y nieuszkodzone. 8. Je¿eli w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót i przedmiarach robót pojawi± siê ewentualnie wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to okre¶laj± one minimalny standard jako¶ci materia³ów lub urz±dzeñ przyjêtych do wyceny. 9. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zaoferowania przez Wykonawcê materia³ów i urz±dzeñ równowa¿nych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materia³y i urz±dzenia musz± byæ równowa¿ne jako¶ciowo tym podanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). Ciê¿ar udowodnienia równowa¿no¶ci zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych). W przypadku w±tpliwo¶ci dotycz±cych równowa¿no¶ci oferowanych produktów Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê do z³o¿enia we wskazanym terminie wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci oferty.
II.5) G³ówny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane
Dodatkowe kody CPV:45210000-2, 45223200-8, 45300000-0, 45232460-4, 45332400-7, 45310000-3
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
Okres w miesi±cach: 3
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie opisuje sposobu dokonywania oceny spe³niania warunku dotyczacego kompetencji lub uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie opisuje sposobu dokonywania oceny spe³niania warunku dotyczacego sytuacji finansowej lub ekonomicznej
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
1) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykonali nale¿ycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczyli co najmniej jedno zamówienie, które obejmowa³o swoim zakresem budowê, przebudowê, rozbudowê lub remont budynku o warto¶ci 100.000,00 z³.
2) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy dysponuj± lub bêd± dysponowaæ w okresie wykonania zamówienia i skieruj± do jego realizacji:
a) kierownika budowy - posiadaj±cego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej,
b) kierownika robót instalacyjnych - posiadaj±cego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacji i urz±dzeñ sanitarnych,
c) kierownika robót elektrycznych posiadaj±cego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych,
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
tak
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
nie
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu zamawiajacy ¿±da nastêpujacych dokumentów: 1. informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odno- ¶nie skazania za wykroczenie na karê aresztu, w zakresie okre¶lonym przez zamawiaj±cego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu; 2. za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 3. za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 4. odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 5. o¶wiadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku s±du lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzaj±cych dokonanie p³atno¶ci tych nale¿- no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wi±¿±cego porozumienia w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci; 6. o¶wiadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytu³em ¶rodka zapobiegawczego zakazu ubiegania siê o zamówienia publiczne; 7. o¶wiadczenia wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku s±du skazuj±cego za wykroczenie na karê ograniczenia wolno¶ci lub grzywny w zakresie okre¶lonym przez zamawiaj±cego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; 8. o¶wiadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowi±zków wynikaj±cych z przepisów prawa pracy, prawa ochrony ¶rodowiska lub przepisów o zabezpieczeniu spo³ecznym w zakresie okre¶lonym przez zamawiaj±cego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy; 9. o¶wiadczenia wykonawcy o niezaleganiu z op³acaniem podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); 10. o¶wiadczenia wykonawcy o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej; w przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu - za³. nr 4 do SIWZ. 11.Oswiadczenie wykonawcy o braku podstaw wykluczenia - za³. nr 3 do SIWZ.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZPIII.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych dokumentów:
1) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty;
Wykaz robót musi potwierdzaæ spe³nienie warunku, o którym mowa w rozdz. IV ust.1 pkt. 1), (za³. nr 7 do SIWZ);
2) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób musi potwierdzaæ spe³nienie warunku, o którym mowa w rozdz. IV ust. 1 pkt. 2), (za³. nr 5 do SIWZ);
3) O¶wiadczenie wykonawcy dotycz±ce zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracê (w zakresie czynno¶ci, o których mowa w SIWZ rozdz. II ust. 2) zgodnie z art. 29 ust. 3a i art. 36 ust.2 pkt. 8a ustawy Pzp (za³. nr 6 do SIWZ).
4) Oswiadczenie wykonawcy o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu - za³. nr 2 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Uzupe³niony formularz ofertowy (za³. nr 1 do SIWZ); 2. O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, aktualne na dzieñ sk³adania ofert - (za³±cznik nr 2 do SIWZ); 3. O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu aktualne na dzieñ sk³adania ofert - (za³. nr 3 do SIWZ); 4. Kosztorys szczegó³owy sporz±dzony na podstawie przedmiaru robót, dokumentacji technicznej - projektu budowlanego, przy czym dokumentacja techniczna - projekt budowlany stanowi wy³±cznie element pomocniczy przy sporz±dzeniu wyceny. 5. Pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik; 6. Pisemne zobowi±zanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jako dowód polegania na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów w odniesieniu do okre¶lonego warunku udzia³u w postêpowaniu - je¿eli dotyczy;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
nie
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) nie
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena oferty brutto | 60 |
Gwarancja na roboty budowlane | 40 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Istotne dla ston postanowienia zosta³y zawarte w projekcie umowy, który stanowi za³. nr 8 do SIWZ
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
1. Zabezpieczenie s³u¿y pokryciu roszczeñ z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy. 2. Zamawiaj±cy ustala zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy zawartej w wyniku postêpowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysoko¶ci 5 % ceny ofertowej brutto. 3. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy nie pó¼niej ni¿ do dnia zawarcia umowy. 4. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy mo¿e byæ wniesione wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku formach okre¶lonych w art. 148 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody na zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy w formach okre¶lonych w art. 148 ust. 2 ustawy Pzp. 5. Zabezpieczenie wnoszone w pieni±dzu Wykonawca wp³aci przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiaj±cego. 6. W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu Wykonawca mo¿e wyraziæ zgodê na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 7. Je¿eli zabezpieczenie wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiaj±cy zwraca zabezpieczenie wniesione w pieni±dzu z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 8. W przypadku wniesienia przez Wykonawcê zabezpieczenia w formie gwarancji, gwarancja powinna byæ sporz±dzona zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i winna zawieraæ nastêpuj±ce elementy: a) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±, c) kwotê gwarancji, d) termin wa¿no¶ci gwarancji, a ponadto gwarancja lub porêczenie powinny byæ bezwarunkowe, nieodwo³alne i wykonalne na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz powinna zawieraæ zobowi±zanie do "zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego". 9. Je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana nie wniesie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, Zamawiaj±cy mo¿e wybraæ ofertê najkorzystniejsz± spo¶ród pozosta³ych ofert stosownie do tre¶ci art. 94 ust. 3 ustawy Pzp. 10. Do zmiany formy zabezpieczenia umowy w trakcie realizacji umowy stosuje siê art. 149 ust. 1 ustawy Pzp. 11. Zamawiaj±cy zwróci 70% wysoko¶ci zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane. 12. Zamawiaj±cy pozostawi na zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady kwotê wynosz±c± 30% wysoko¶ci zabezpieczenia, która jest zwracana nie pó¼niej ni¿ w 15 dniu po up³ywie okresu rêkojmi za wady.
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba ¿e zachodzi co najmniej jedna z nastêpuj±cych okoliczno¶ci: 1) zmiany dotycz± realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjêtych zamówieniem podstawowym, o ile sta³y siê niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) zmiana wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci sprzêtu, us³ug lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego; b) zmiana wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla zamawiaj±cego; c) warto¶æ ka¿dej kolejnej zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej; 2) zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) konieczno¶æ zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okoliczno¶ciami, których zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ; b) warto¶æ zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej; 3) wykonawcê, któremu zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, ma zast±piæ nowy wykonawca: a) w wyniku po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy; b) w wyniku przejêcia przez zamawiaj±cego zobowi±zañ wykonawcy wzglêdem jego podwykonawców; 4) zmiany, niezale¿nie od ich warto¶ci, nie s± istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. 2015, poz. 2164 ze zm.); 5) ³±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ kwoty okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 10% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówieñ na us³ugi lub dostawy albo, w przypadku zamówieñ na roboty budowlane - jest mniejsza od 15% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie. 2. Zmiany mog± dotyczyæ równie¿: 1) terminu wykonania przedmiotu zamówienia w razie: a) wyst±pienia warunków geotechnicznych, geologicznych, terenowych, wodnych, hydrologicznych, odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, w szczególno¶ci istnienia podziemnych urz±dzeñ, instalacji, fragmentów budowli, obiektów infrastrukturalnych lub ich czê¶ci - utrudniaj±cych terminowe lub prawid³owe wykonanie zamówienia; b) wyst±pienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonych: umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cych konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ; c) przerwy w wykonywaniu robót budowlanych wskutek zdarzeñ niemo¿liwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy; d) wyst±pienia zmian parametrów projektowych opisanych w SIWZ dla wykonywanych robót i zwi±zanej z tym konieczno¶ci± wprowadzenia przez projektanta w trybie nadzoru autorskiego zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych; e) wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej oraz udzielenia zamówieñ dodatkowych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu umowy; 2) wynagrodzenia w przypadku: a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT; b) wyst±pienia robót zamiennych; c) wyst±pienia zamówieñ dodatkowych; d) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê; 3) zmiany nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy, 4) zmiany podwykonawcy zgodnie z §8 ust. 10 i 11 nin. umowy, 5) zmiany osób bior±cych udzia³ w realizacji zamówienia w przypadku d³ugotrwa³ej choroby, ¶mierci, utraty uprawnieñ, utraty przynale¿no¶ci do stosownej Izby, rezygnacji z pe³nienia funkcji, pod warunkiem, ¿e Wykonawca przedstawi osobê, która spe³nia pierwotne warunki zawarte w SIWZ, 3. Przed³u¿enie terminu wykonywania umowy z przyczyn, o których mowa w ust. 2 pkt. 1 mo¿e nast±piæ tylko o czas trwania tych przyczyn. Przed³u¿enie terminu winno byæ poprzedzone przygotowaniem protoko³u konieczno¶ci i udokumentowaniem zaistnienia okoliczno¶ci wp³ywaj±cych na zmianê terminu. 4. Rozliczenie warto¶ci niezrealizowanych robót, o których mowa w ust. 2 pkt. 2 lit. b) nast±pi w oparciu o protokó³ inwentaryzacji wg stanu na dzieñ odst±pienia oraz wycenê, któr± sporz±dzi na w³asny koszt Wykonawca, a zatwierdzi Zamawiaj±cy, wg zasad przyjêtych do ustalenia wynagrodzenia, o którym mowa w §6 umowy. 5. Zmiany w umowie mog± zostaæ dokonane wy³±cznie za zgod± obu stron w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 06/02/2017, godzina: 09:45,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Wykonawca, w terminie 3 dni od daty zamieszczenia w BIP informacji z otwarcia ofert zobowi±zany jest z³o¿yæ, bez dodatkowego wezwania o¶wiadczenie wykonawcy o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt.23 ustawy - za³±cznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu. 2. Zamawiaj±cy w niniejszym postêpowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, najpierw dokona oceny ofert, a nastêpnie zbada, czy wykonawca, którego oferta zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy (niepodleganie wykluczeniu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu - wzór o¶wiadczeñ stanowi± za³. nr 2 i nr 3 do SIWZ). 3. Je¿eli wykonawca nie z³o¿y³ o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust.1, lub innych dokumentów niezbêdnych do przeprowadzenia postêpowania, o¶wiadczenia lub dokumenty s± niekompletne, zawieraj± b³êdy lub budz± wskazane przez zamawiaj±cego w±tpliwo¶ci, zamawiaj±cy wzywa do ich z³o¿enia, uzupe³nienia lub poprawienia lub do udzielenia wyja¶nieñ w terminie przez siebie wskazanym, chyba ¿e mimo ich z³o¿enia, uzupe³nienia, poprawienia lub udzielenia wyja¶nieñ oferta wykonawcy podlega odrzuceniu, albo konieczne by³oby uniewa¿nienie postêpowania. 4. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 5. Zgodnie z zapisem w art. 22a Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ zamawiaj±cemu ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów w szczególno¶ci przedstawiaj±c pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 6. Zamawiaj±cy oceniaj±c, czy udostêpniane wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5. 7. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. 8. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzaj± spe³nienia przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiaj±cy ¿±da, aby wykonawca w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego: 1) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacjê finansow± lub ekonomiczn±, o których mowa w ust. 1. 9. Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu zamieszcza informacjê o tych podmiotach w o¶wiadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu. 10. O¶wiadczenia, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) i og³oszeniu o zamówieniu dotycz±ce wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolno¶ciach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy oraz dotycz±ce podwykonawców, sk³adane s± w oryginale. 11. Dokumenty, których mowa w SIWZ i og³oszeniu o zamówieniu, potwierdzaj±ce spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, inne ni¿ o¶wiadczenia sk³adane s± w oryginale lub kopii po¶wiadczonej "za zgodno¶æ z orygina³em". 12. Po¶wiadczenie "za zgodno¶æ z orygina³em" nastêpuje w formie pisemnej. E. Informacje dotycz±ce zastosowania procedury z art. 24aa ustawy PZP tzw. "procedura odwrócona". 1. Zamawiaj±cy przeprowadzi niniejsze postêpowanie z zastosowaniem procedury z art. 24aa ustawy Pzp. 2. Zgodnie z tre¶ci± art. 24aa ustawy Pzp zamawiaj±cy, w postêpowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, najpierw dokona oceny ofert, a nastêpnie zbada, czy wykonawca, którego oferta zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. 3. Procedura ta polega zatem na tym, ¿e zamawiaj±cy w toku czynno¶ci oceny ofert nie dokonuje podmiotowej oceny wszystkich wykonawców (ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, braku podstaw do wykluczenia), nie badaj±c nawet wszystkich wstêpnych o¶wiadczeñ wykonawców. 4. W pierwszej kolejno¶ci zamawiaj±cy dokona oceny ofert pod k±tem przes³anek odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 ustawy Pzp) oraz kryteriów oceny ofert opisanych w SIWZ, po czym dopiero wy³±cznie w odniesieniu do wykonawcy, którego oferta zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowa³a siê na najwy¿szej pozycji rankingowej), dokona oceny podmiotowej wykonawcy, tj. bada o¶wiadczenie wstêpne, a nastêpnie ¿±da przed³o¿enia dokumentów w trybie art. 26 ust. 1 lub 2 ustawy Pzp. 5. W przypadku procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (tzw. "procedura odwrócona"), stosownie do tre¶ci art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, wykonawca do³±cza do oferty o¶wiadczenie aktualne na dzieñ sk³adania ofert w zakresie wskazanym przez zamawiaj±cego w og³oszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacje zawarte w o¶wiadczeniu stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. 6. W przypadku prowadzenia postêpowania w "procedurze odwróconej" obowi±zuj± takie same zasady jak w ka¿dym postêpowaniu, je¶li chodzi o za³±czenie wskazanych o¶wiadczeñ do oferty, tj. o¶wiadczenia s± sk³adane wraz z ofert±, choæ w tej szczególnej procedurze podlegaj± ocenie dopiero na zakoñczenie oceny ofert i to wy³±cznie w odniesieniu do wykonawcy, którego oferta zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowa³a siê na najwy¿szej pozycji rankingowej).
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 6 im. Narodowego ¦wiêta Niepodleg³o¶ci w Koszalinie (II)
- "Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 724 w zakresie budowy przej¶cia dla pieszych oraz budowy sieci elektroenergetycznej do 1 kV o¶wietlenia drogowego". - nr postêpowania 270/24
- Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Dyrekcji Parku Narodowego "Uj¶cie Warty" w Chyrzynie 1
- Przebudowa i zmiana sposobu u¿ytkowania obiektu handlowego na ¿³obek.
- Modernizacja pomieszczeñ biurowych z przystosowaniem na Centrum Zarz±dzania Kryzysowego Gminy Stegna
- Budowa zadaszenia zasieków na terenie Zarz±du Dróg Powiatowych w Wysokiem Mazowieckiem, ul. 1 Maja 7D - w formule ,,zaprojektuj i wybuduj''.
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.