Ogłoszenie z dnia 2016-04-26
Konin: Wykonanie usługi polegającej na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu w procesie odzysku odpadów o kodzie 19 01 12 (żużle i popioły paleniskowe inne niż wymienione w 19 01 11)
Numer ogłoszenia: 103606 - 2016; data zamieszczenia: 26.04.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o., ul. Sulańska 13, 62-510 Konin, woj. wielkopolskie, tel. 63 2113278, faks 63 2113278.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka prawa handlowego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usługi polegającej na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu w procesie odzysku odpadów o kodzie 19 01 12 (żużle i popioły paleniskowe inne niż wymienione w 19 01 11).
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu w procesie odzysku odpadów o kodzie 19 01 12 (żużle i popioły paleniskowe inne niż wymienione w 19 01 11). Szacunkowa ilość: 11 900 Mg.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 95.51.20.00 - 95.51.20.00 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13.04.2016.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- MB EKO S.A., ul. Długa 90, 41-208 Sosnowiec, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 868700,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 938196,00
Oferta z najniższą ceną: 938196,00 / Oferta z najwyższą ceną: 938196,00
Waluta: PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawa prawna udzielenia zamówienia - art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164). Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 3) ustawy Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, gdy ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Celem udzielenia zamówienia jest potrzeba natychmiastowego wykonania zamówienia , wynikająca z konieczności usunięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań , mających na celu unikniecie skutków. Podstawa merytoryczna 1.Wyjątkowa sytuacja nie wynikająca z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego , w której wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia. Prowadzone postępowanie dla przedmiotowego zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 7 ustawy. Zostało ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie tego zamówienia. Wada prowadzonego postępowania polegała na : 1) Nieprawidłowo oszacowanej ilość żużla Na podstawie ilości żużla wytwarzanego w czasie rozruchu i Ruchu Próbnego przyjęte zostały większe niż faktyczne ilości żużla przeznaczone do unieszkodliwienia (30 000 Mg). Praca w okresie Eksploatacji Próbnej wskazuje, że ilość wytwarzanego żużla odpowiadać będzie wielkościom zakładanym w projekcie tj. około 25 tys. Mg. Żużel o kodzie ex 19 01 12 tj. żużle paleniskowe po procesie waloryzacji, tj. pozbawione metali żelaznych i metali kolorowych, rozdzielone w wyniku procesów technologicznych na trzy frakcje:0-12 mm, 12-60 mm i 60-200 mm oraz poddane sezonowaniu. Przyjmując uwarunkowania zawarte w umowie o dofinansowanie, by ilość składowanych odpadów po procesie termicznego przekształcenia nie przekraczała 15% masy spalonych odpadów oraz zapisy w Decyzji Pozwolenie Zintegrowane nr DSR -II-2.7222.42.2014 z dnia 20.08.2015r. szacuje się, że odzyskowi zostanie poddane około 18 000 Mg żużla, na podbudowy dróg zostanie sprzedanych 5000 Mg żużla, na składowisko odpadów niebezpiecznych trafi 2 000 Mg żużla 2) Nieprawidłowo oszacowanej ceny jednostkowej za 1 Mg unieszkodliwienia żużla. Błędnie przyjęto szacunkową średnio-rynkową cenę dla całości wytworzonego odpadu w wysokości 127 zł/Mg 3) Błędnie określony sposób unieszkodliwienia, przewidujący możliwość składowania na składowisku odpadów innych niż niebezpieczne, podczas gdy unieszkodliwianie żużla musi być prowadzone w procesie odzysku, by osiągnąć wymagany dla procesu poziom składowania odpadów poprocesowych w wysokości nie więcej niż 15% masy spalonych odpadów. 2.Potrzeba natychmiastowego wykonania zamówienia W wyniku procesu technologicznego przedmiotowe żużle powstają w dużej ilości tj.80 ton na dobę. Wskazana ilość wytwarzanych żużli wymaga odpowiedniego placu do ich magazynowania i sezonowania. Z uwagi na ograniczone w tym zakresie możliwości Zamawiającego zachodzi koniczność ich przekazywania po procesie waloryzacji do zagospodarowania (odzysku). Ważnym również argumentem jest to , że postępowanie z odpadami o tym kodzie winno odbywać się zgodnie z regulacjami określonymi prawem. Zamawiający nie może stosować tu jakiejkolwiek dowolności przy ich zagospodarowaniu. Zamawiający w zaistniałej sytuacji podjął decyzję o udzieleniu zamówienia z wolnej ręki korzystając z przesłanki ustawowej art. 67 ust. 1 pkt. 3
INNE PRZETARGI Z KONINA
- Dostawa podestu ruchomego - przegubowego w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu na potrzeby Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Koninie
- Budowa budynku magazynowego na potrzeby Szkoły Podstawowej nr 3 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Koninie
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola nr 7 "Bolek i Lolek" w Koninie w 2025 r.
więcej: przetargi w Koninie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i wywóz odpadów innych niż niebezpieczne z obiektów należących do Szpitala Nowowiejskiego
- ,,Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i utylizacji odpadów na potrzeby "Pro-Medica" w Ełku Sp. z o.o.''
- USŁUGA ODBIORU, TRANSPORTU I SKŁADOWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH NA WYSYPISKU, WYTWARZANYCH W PLACÓWKACH "CENTRUM MEDYCZNEGO W ŁAŃCUCIE" SP. Z O. O.
- Odbiór, transport i gospodarowanie odpadów komunalnych
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych w ramach akcji: CZYSTA GMINA
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych i wielkogabarytowych z Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Łodzi Sp. z o.o. wraz z dzierżawą kontenerów w latach 2025 - 2026
więcej: Usługi gospodarki odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.