eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WieliczkaDostawa w formie leasingu dwóch fabrycznie nowych samochodów bus dla potrzeb Gminy Wieliczka z opcją ich wykupu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-04-01

Wieliczka: Dostawa w formie leasingu dwóch fabrycznie nowych samochodów bus dla potrzeb Gminy Wieliczka z opcją ich wykupu
Numer ogłoszenia: 104327 - 2011; data zamieszczenia: 01.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wieliczka , ul. Powstania Warszawskiego 1, 32-020 Wieliczka, woj. małopolskie, tel. 012 2781294, faks 012 2786860.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wieliczka.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa w formie leasingu dwóch fabrycznie nowych samochodów bus dla potrzeb Gminy Wieliczka z opcją ich wykupu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest leasing finansowy dwóch samochodów - busów fabrycznie nowych, pochodzących z produkcji 2011 roku. Na zakupione samochody Wykonawca zapewni obsługę serwisową w okresie gwarancyjnym w odległości maksymalnej do 50 km od siedziby Zamawiającego. I. Wymagania: techniczne, wyposażenia, bezpieczeństwa, funkcjonalności, gwarancji dla samochodu dla potrzeb Urzędu Miasta i Gminy Wieliczka: Przedmiotem dostawy jest fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2011 roku samochód bus ośmioosobowy: (7+1). 1.Wymagania techniczne: 1.1 silnik wysokoprężny zgodny z dyrektywami UE 1.2 pojemność od 2300 cm3 do 2600 cm3 1.3 moc od 145 KM do 200 KM 1.4 zasilanie: olej napędowy 1.5 skrzynia biegów manualna - sześciostopniowa 1.6 przeniesienie napędu na koła przednie 1.7 długość od 5000 mm do 5200 mm 1.8 wysokość od 1900 mm do 2100 mm 1.9 rozstaw osi minimalny 3300 mm - maksymalny 3500 mm 1.10 dopuszczalna masa całkowita od 2900 kg do 3499 kg 2. Wyposażenie: 2.1 pojedynczy fotel pasażera obok kierowcy 2.2 trzy pojedyncze fotele drugiego rzędu i trzy pojedyncze fotele trzeciego rzędu z pasami 3 pkt. i regulacją oparcia foteli z podłokietnikami 2.3 podłokietniki fotela kierowcy i pasażera 2.4 możliwość szybkiego demontażu drugiego i trzeciego rzędu foteli (łatwo wyciągalne) 2.5 pojazd w pełni przeszklony 2.6 przedział pasażerski z szybami przyciemnionymi w kolorze ciemnym (czarny) 2.7 w pełni tapicerowana przestrzeń tapicerska z nadkolami 2.8 drzwi tylne dwuskrzydłowe, przeszklone z wycieraczkami, szyby ogrzewane 2.9 podłoga antypoślizgowa twarda, łatwa w utrzymaniu czystości 2.10 klimatyzacja dwustrefowa z ogrzewaniem 2.11 dodatkowe, niezależne ogrzewanie postojowe 2.12 elektrycznie sterowane szyby przednie 2.13 centralny zamek sterowany z pilota z selektywnym otwieraniem drzwi 2.14 elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka boczne 2.15 tylna półka zakrywająca przestrzeń bagażową 2.16 koło zapasowe pełnowymiarowe 2.17 immobiliser 2.18 alarm 2.19 radio CD z USB 2.20 nawigacja wbudowana w kokpit, ze szczegółową mapą Polski i Europy, 2 lata aktualizacji. 2.21 lakier metalik -srebrny 2.22 dodatkowe dwa gniazda 12V (z przodu i tyłu pojazdu) 2.23 hamulce tarczowe przód i tył 2.24 zestaw głośnomówiący 2.25 lampy przeciwmgielne 2.26 samochód wyposażony w opony letnie (4 szt.) 2.27 dodatkowe koła z oponami zimowymi (4 sztuki) 2.28 gaśnica z atestem,apteczka,trójkąt ostrzegawczy,klucz do kół, podnośnik samochodowy 3.Wymogi bezpieczeństwa 3.1 system stabilizacji toru jazdy ESP 3.2 kontrola trakcji 3.3 system antypoślizgowy ABS z kontrolą siły hamowania 3.4 poduszka powietrzna kierowcy i pasażera 3.5 czujnik parkowania 3.6 czujnik deszczu 4.Funkcjonalność 4.1 komputer pokładowy z wielofunkcyjnym wyświetlaczem 4.2 regulacja wysokości fotela kierowcy 4.3 przesuwne prawe drzwi boczne 4.4 regulacja kolumny kierowniczej 5.Warunki gwarancji 5.1 gwarancja na pojazd minimum 24 m-ce 5.2 gwarancja na perforację nadwozia 144 m-ce 5.3 gwarancja na assistance minimum 12 m-cy 5.4 gwarancja na lakier minimum 24 m-ce II. Wymagania: techniczne, wyposażenia, bezpieczeństwa, funkcjonalności, gwarancji dla samochodu dla potrzeb Straży Miejskiej w Wieliczce: Przedmiotem dostawy jest fabrycznie nowy wyprodukowany w 2011 roku samochód bus pięcioosobowy 2+3+(3 - przedział dla osób zatrzymanych) 1. Wymagania techniczne: 1.1 silnik wysokoprężny zgodny z dyrektywami UE 1.2 pojemność od 1900 cm3 do 2200 cm3 1.3 moc od 90 KM do 125 KM 1.4 zasilanie olej napędowy 1.5 skrzynia biegów manualna - sześciostopniowa 1.6 przeniesienie napędu na koła przednie 1.7 długość od 4700 mm do 4800 mm 1.8 wysokość od 1900 mm do 2100 mm 1.9 rozstaw osi minimalny 2500 mm - maksymalny 3100 mm 1.10 dopuszczalna masa całkowita od 2700 kg do 2990 kg 2. Wyposażenie 2.1 drzwi tylne dwuskrzydłowe pełne (nieprzeszklone) 2.2 podłoga antypoślizgowa twarda, łatwa w utrzymaniu czystości 2.3 klimatyzacja 2.4 elektrycznie sterowane drzwi przednie 2.5 centralny zamek sterowany z pilota 2.6 elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka boczne 2.7 immobiliser 2.8 radio CD 2.9 lakier metalik srebrny 2.10 koło zapasowe pełnowymiarowe 2.11 hamulce tarczowe przód i tył 2.12 przesuwne prawe drzwi boczne 2.13 zabezpieczenie zderzaka tylnego blachą rychtowaną 2.14 belka świetlna obrotowa (sygnalizacyjna z nagłośnieniem) koloru niebieskiego z podświetlanym napisem Straż Miejska+ 2 lampy kierunkowe z przodu pojazdu 2.15 pojedyncza lampa sygnalizacyjna koloru niebieskiego na tyle 2.16 oklejenie emblematami Straż Miejska (w kolorze pomarańczowym). Szczegółowy wygląd zostanie ustalony z Zamawiającym po podpisaniu umowy. 2.17 przedział osobowy drugi rząd: trzy pojedyncze fotele z regulacją oparcia i z biodrowymi pasami bezpieczeństwa 2.18 Podłoga na całej długości pokryta wykładziną antypoślizgową (w przedziale dla zatrzymanych dodatkowo pokryta blachą ryflowaną) 2.19 Podsufitka z dodatkowym punktem świetlnym 2.20 Próg przy drzwiach przesuwnych 2.21 Dodatkowe gniazdo 12V 2.22 Składany stolik do sporządzania notatek 2.23 Uchwyt przy drzwiach przesuwnych 2.24 Przedział dla 3 osób zatrzymanych: 2.25 Szczelna ściana z oknem przesuwnym -okratowanym, tapicerowana od strony przedziału osobowego, od strony przedziału dla osób zatrzymanych wyłożona trwałym materiałem zmywalnym 2.26 Podłoga z blachy ryflowanej 2.27 Ława jednolita ustawiona tyłem do kierunku jazdy wyposażona w uchwyty do kajdanek 2.28 Wentylator nawiewowo-wywiewowy 2.29 Przegroda z gęstej kraty z wbudowanymi drzwiami jednoskrzydłowymi zamykane w sposób uniemożliwiający otwarcie w.w drzwi przez osoby zatrzymane 2.30 gaśnica z atestem,apteczka,trójkąt ostrzegawczy,klucz do kół, podnośnik samochodowy 3.Bezpieczeństwo-funkcjonalność 3.1 System antypoślizgowy ABS z kontrolą siły hamowania 3.2 Poduszka powietrzna kierowcy 4.Warunki gwarancji 4.1 gwarancja na pojazd minimum 24 m-ce 4.2 gwarancja na perforację nadwozia 144 m-ce 4.3 gwarancja na assistance minimum 12 m-cy 4.4 gwarancja na lakier minimum 24 m-ce III. Dokumentacja dla dostawy dwóch samochodów: Do samochodów będących przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dołączyć następujące dokumenty; a Instrukcja obsługi samochodu w języku polskim b Wyciąg ze świadectwa homologacji c Książki pojazdów lub karty pojazdów d Książka gwarancyjna lub Karta gwarancyjna e Świadectwo homologacji dla pojazdu kompletnego z zapisem, że pojazd posiada silnik spełniający normy emisji spalin zgodnie z dyrektywami UE f zasady świadczenia usług gwarancyjnych oraz ich zakres g wykaz punktów serwisowych IV. Wymagania dotyczące leasingu a leasing rozliczany w złotych polskich b raty leasingowe miesięczne, płatne od 20 dnia do końca każdego miesiąca, c pierwsza rata leasingu płatna przez Zamawiającego do końca lipca 2011 r. d okres leasingu 36 miesięcy, e Zamawiający nie przewiduje czynszu inicjalnego (opłaty wstępnej), f wartość wykupu przedmiotu leasingu po zakończeniu umowy leasingu w wysokości 1% ceny brutto nabywczej wartości samochodu, g suma 36 rat leasingowych obydwu samochodów wraz z wartością 1 % ceny brutto nabywczej samochodów stanowi cenę brutto oferty h Zamawiający nie przewiduje żadnych dodatkowych kosztów związanych z dostawą przedmiotu zamówienia i W czasie realizacji umowy leasingu Zamawiający udostępni jeden samochód dla potrzeb Straży Miejskiej w Wieliczce dla realizacji jej obowiązków statutowych. V. Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do umowy leasingu: 1 Zamawiający zastrzega sobie prawo wyboru ubezpieczyciela, ponieważ sam będzie ponosił koszty ubezpieczenia oraz opłaty rejestracyjnej przedmiotu leasingu. 2 Kary umowne za przekroczenie terminu dostawy - 0,5 % wartości umowy za każdy dzień zwłoki 3 wybrany wykonawca przekaże Zamawiającemu przedmiot leasingu w ciągu 70 dni licząc od daty zawarcia umowy leasingu 4 Samochody muszą być nowe, sprawne technicznie, gotowe do eksploatacji i wolne od wad prawnych 5 Przed podpisaniem protokołu przekazania Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia oględzin zaoferowanych przez Wykonawcę pojazdów w trakcie których sprawdzone zostaną m.in. ich stan techniczny, sprawność oraz stan formalno - prawny. W przypadku gdy w trakcie oględzin Zamawiający stwierdzi rozbieżności pomiędzy treścią oferty, a zaoferowanym przedmiotem zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zakupu w terminie do 30 dni od stwierdzenia rozbieżności. 6 Dostawa-przekazanie przedmiotu leasingu zostanie potwierdzone protokołem przekazania-odbioru 7 Zamawiający nie przewiduje żadnych dodatkowych kosztów związanych z dostawą przedmiotu zamówienia 8 po zapłaceniu przez zamawiającego ostatniej raty leasingu, pod warunkiem uregulowania wszelkich zobowiązań wobec wykonawcy z tytułu umowy leasingu, przedmiot leasingu przechodzi na własność Zamawiającego za 1 % wartości ceny brutto samochodu. 9 Wykonawca zapewnia serwis gwarancyjny w odległości nie większej niż 50 km od siedziby Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.11.00.00 - Samochody osobowe 66.11.40.00 - (3) Usługi leasingu finansowego 34.11.40.00 - Pojazdy specjalne .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 70.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi udokumentować, iż wykonał lub wykonuje należycie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedno zamówienie którego przedmiotem była dostawa w formie leasingu operacyjnego lub finansowego minimum jednego samochodu o wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wymaganych postanowieniami SIWZ przy zastosowaniu formuły: złożył dokumenty potwierdzające spełnianie warunków/ nie złożył dokumentów potwierdzających spełniania warunków.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie
  • inne dokumenty

    Szczegółowe opisy oferowanych przez Wykonawcę pojazdów potwierdzające, iż spełniają one wszystkie żądane przez Zamawiającego parametry określone są w zał. nr 8a i 8b do SIWZ. W tym celu należy wypełnić załączniki nr 8a i 8b do SIWZ (kolumny potwierdzenie spełnienia warunku wpisując tak lub nie i opisać parametr oferowany) oraz podać rok produkcji, markę i model.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

6.4.1. Karta tytułowa oferty - sporządzona według formularza stanowiącego Zał. nr 1 do SIWZ. 6.5.2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 uPzp - sporządzone według formularza stanowiącego Zał. nr 2 do SIWZ. 6.4.3. Oświadczenie o udzieleniu gwarancji na oferowane samochody - sporządzone według formularza stanowiącego Zał. nr 7 do SIWZ. 6.4.4. Wskazanie tej części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy - sporządzone według formularza stanowiącego Zał. nr 6 do SIWZ. Wykonawca nie jest zobowiązany do składania dokumentu o którym mowa w pkt. 6.3.4. Niezłożenie załącznika nr 6 do oferty jest rozumiane przez Zamawiającego, że Wykonawca wykona zamówienie siłami własnymi i nie będzie powierzał podwykonawcy żadnej części zamówienia.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy leasingu w stosunku do treści oferty w przypadku (art. 144 ust. 1 uPzp): 1.zmian nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy, 2.prośby Wykonawcy o udział lub zmianę podwykonawców, 3.zmianę terminu wykonywania umowy wynikającą z przedłużających się procedur administracyjnych (np. związanych z zamówieniami publicznymi, pozyskiwaniem dodatkowych uzgodnień lub decyzji), 4.wszelkich zmian wynikających z konieczności dostosowania warunków już zawartej umowy do nowych uregulowań prawnych

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wieliczka.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wydział Zamówień Publicznych ul. Sienkiewicza 2 pok. 10 tel. 12 278-63-59, fax 012 278-68-60 godz. 800 - 1600..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.04.2011 godzina 10:20, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Wieliczce, 32-020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego 1 - sekretariat Burmistrza.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.