eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lisia GóraZorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Szansa na lepsze jutro- program aktywnej integracji w Gminie Lisia Góra

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-04-03

Lisia Góra: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Szansa na lepsze jutro- program aktywnej integracji w Gminie Lisia Góra
Numer ogłoszenia: 104914 - 2012; data zamieszczenia: 03.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. 1 Maja 7, 33-140 Lisia Góra, woj. małopolskie, tel. 14 6784568, faks 14 6784249.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Szansa na lepsze jutro- program aktywnej integracji w Gminie Lisia Góra.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Szansa na lepsze jutro- program aktywnej integracji w Gminie Lisia Góra CZĘŚĆ Nr: 1 Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Kucharz małej gastronomi z obsługa kasy fiskalnej CZĘŚĆ Nr: 2 Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Florysta bukieciarz z obsługą kasy fiskalnej CZĘŚĆ Nr: 3 Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Kurs prawa jazdy kat. C CZĘŚĆ Nr: 4 Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Operator koparko ładowarki CZĘŚĆ Nr: 5 Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Operator wózka widłowego.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Szansa na lepsze jutro- program aktywnej integracji w Gminie Lisia Góra CZĘŚĆ Nr: 1 Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Kucharz małej gastronomi z obsługa kasy fiskalnej CZĘŚĆ Nr: 2 Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Florysta bukieciarz z obsługą kasy fiskalnej CZĘŚĆ Nr: 3 Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Kurs prawa jazdy kat. C CZĘŚĆ Nr: 4 Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Operator koparko ładowarki CZĘŚĆ Nr: 5 Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Operator wózka widłowego

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.08.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie wymaga się wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust 1 ustawy prawo zamówień publicznych i nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń: Oświadczenie , o spełnianiu warunków wynikających z art 22 ust 1 ustawy prawo zamówień publicznych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust 1 ustawy prawo zamówień publicznych i nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń: Oświadczenie , o spełnianiu warunków wynikających z art 22 ust 1 ustawy prawo zamówień publicznych.Wykaz wykonanych usług (szkoleń) w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunków wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje) - Doświadczenie firmy - załącznik nr 2 do SIWZ - wymaga się minimum jedną realizacje dla każdej części osobno tożsamą lub odpowiadającą przedmiotowi zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust 1 ustawy prawo zamówień publicznych i nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń: Oświadczenie , o spełnianiu warunków wynikających z art 22 ust 1 ustawy prawo zamówień publicznych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust 1 ustawy prawo zamówień publicznych i nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń: Oświadczenie , o spełnianiu warunków wynikających z art 22 ust 1 ustawy prawo zamówień publicznych. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług (szkoleń), wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Wiedza i doświadczenie personelu przewidywanego do przeprowadzenia zamówienia - załącznik nr 3 do SIWZ. - wymaga się aby Wykonawca dysponował osobami, które przeprowadziły minimum jedno szkolenie tożsame lub odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert dla każdej części osobno

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust 1 ustawy prawo zamówień publicznych i nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń: Oświadczenie , o spełnianiu warunków wynikających z art 22 ust 1 ustawy prawo zamówień publicznych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy Oświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych- załącznik nr 5 do SIWZ Oświadczenie o dysponowaniu odpowiednim potencjałem technicznym - załącznik nr 6 do SIWZ Program szkolenia - załącznik nr 7 do SIWZ Projektu umowy - załącznik nr 8 do SIWZ

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

możliwość przedłużenia terminu wykonania zamówienia: - w przypadku wystąpienia siły wyższej oraz innych warunków niezależnych od Wykonawcy uniemożliwiających realizację przedmiotu umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrotamałopolski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lisiej Górze, ul. 1 Maja 7 , 33-140 Lisia Góra pok nr 12..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.04.2012 godzina 10:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lisiej Górze, ul. 1 Maja 7 , 33-140 Lisia Góra pok nr 12..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Szansa na lepsze jutro Program aktywnej integracji w Gminie Lisia Góra Program współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Kucharz małej gastronomi z obsługa kasy fiskalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakładana liczba odbiorców szkolenia : 7 osób Szkolenie powinno obejmować zajęcia teoretyczne i praktyczne. Przewidziana liczba godzin szkolenia to 150 w tym 100 godzin zajęć praktycznych i 50 godzin zajęć teoretycznych - w tym zajęcia z obsługi kasy fiskalnej. Celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom nabycia umiejętności i wiedzy niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku kucharz małej gastronomii. Minimalny zakres szkolenia powinien obejmować m.in. następujące zagadnienia: dobieranie surowców i półproduktów do produkcji w małej gastronomii dobieranie, obsługiwanie maszyn, urządzeń i sprzętu w małej gastronomii przeprowadzanie obróbki wstępnej surowców i półproduktów w małej gastronomii przygotowywanie półproduktów do dalszej obróbki w małej gastronomii dokonywanie obróbki termicznej surowców i półproduktów w małej gastronomii sporządzanie różnymi technikami i metodami podstawowego asortymentu potraw i napojów w małej gastronomii planowanie posiłków i układanie prostego menu w małej gastronomii porcjowanie, dekorowanie i ekspedycja potraw w małej gastronomii organizowanie i porządkowanie własnego stanowiska pracy w małej gastronomii zgodnie z zasadami ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przechowywanie i magazynowanie surowców, półproduktów i wyrobów gotowych w małej gastronomii ocenianie jakościowe i ilościowe surowców i półproduktów w małej gastronomii ocenianie jakościowe i ilościowe wyrobów gotowych w małej gastronomii nabycie przez uczestników umiejętności obsługi kas fiskalnych,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Florysta bukieciarz z obsługą kasy fiskalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakładana liczba odbiorców szkolenia: 6 osób Szkolenie powinno obejmować zajęcia teoretyczne i praktyczne. Przewidziana liczba godzin szkolenia to 110 godzin, w tym 65 godzin zajęć praktycznych na żywych i sztucznych kwiatach, 45 zajęć teoretycznych - w tym zajęcia z obsługi kasy fiskalnej. Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników przygotowania teoretyczno praktycznego do wykonywania pracy w charakterze florysty. Minimalny zakres szkolenia powinien obejmować m.in. następujące zagadnienia, podział i przegląd roślin ozdobnych znajdujących się w użyciu potrzeb dekoracyjnych. wykorzystanie poszczególnych części roślin w układaniu kompozycji kwiatowych, pielęgnacja kwiatów ciętych i doniczkowych, ochrona roślin ozdobnych, materiały i akcesoria wykorzystywane w florystyce, podstawowe wiadomości o kompozycjach roślinnych oraz zasady ich tworzenia, układanie bukietów, dekoracje komunijne i ślubne, dekoracje świąteczne oraz okolicznościowe, florystyka pogrzebowa, kompozycje z kwiatów suchych, układanie kwiatów w naczyniach, dekoracje witryn sklepów oraz wnętrz na różne okazje, artykuły dekoracyjne i pomocnicze stosowane do pakowania prezentów oraz pakowanie, nabycie przez uczestników umiejętności obsługi kas fiskalnych, organizacja pracy w kwiaciarni, kultura obsługi klienta w handlu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Kurs prawa jazdy kat. C.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakładana liczba odbiorców : 3 osoby Szkolenie powinno być zrealizowane zgodnie z obowiązującym przepisami prawa i wymogami odnośnie organizacji kursów prawa jazdy kat. C Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowym w zakresie kategorii C prawa jazdy. Przewidywana liczba godzin szkolenia 50 h ( w tym część teoretyczna 20 godzin część praktyczna co najmniej 30 godzin) W cenę szkolenia prawo jazdy kat. C należy wliczyć: koszty pełnych badań lekarskich, koszt przeprowadzenie 1 egzaminu wewnętrznego i wydania zaświadczenia, koszty przeprowadzenia 1 egzaminu państwowego w WORD Tarnów w zakresie prawa jazdy kat. C koszt niezbędnych materiałów szkoleniowych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.07.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Operator koparko ładowarki klasa III.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakładana liczba odbiorców : 2 osoby Szkolenie powinno obejmować zajęcia teoretyczne i praktyczne. Przewidziana liczba godzin szkolenia to minimum 176 maksimum 202 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników kursu do uzyskania kwalifikacji w zawodzie operatora koparko - ładowarek klasa III Szkolenie winno zostać zorganizowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001 r., Nr 118 poz. 1263). Minimalny zakres szkolenia powinien obejmować m.in. następujące zagadnienia, - użytkowanie eksploatacyjne - dokumentacja techniczna - BHP - podstawy elektrotechniki - silniki spalinowe - elementy hydrauliki - budowa - technologia robót - zajęcia praktyczne Szkolenie powinno zakończyć się sprawdzianem przeprowadzonym przez komisję powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. Osoba, która uzyskała pozytywny wynik sprawdzianu, otrzymuje świadectwo oraz uzyskuje wpis do książeczki operatora (wzór książeczki operatora zawiera załącznik nr 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych Dz. U. Nr 118 poz. 1263 )..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.07.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Operator wózka widłowego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakładana liczba odbiorców szkolenia : 6 osób Czas trwania kursu: od 60 do 85 h zajęć praktycznych i teoretycznych w tym zajęcia dot. wymiany butli gazowych LPG w wózku widłowym. Minimalny zakres szkolenia powinien obejmować m.in. następujące zagadnienia: Typy stosowanych wózków jezdniowych Budowa i zasada działania wózków jezdniowych różnych typów pozwalające na ich prawidłową eksploatację Czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami Czynności operatora w czasie pracy wózkami Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa Wiadomości z zakresu bhp i wybrane przepisy ruchu drogowego Bezpieczna wymiana butli gazowych w wózkach jezdniowych z napędem silnikowym Wiadomości o dozorze technicznym Zajęcia Praktycznej - nauka jazdy wózkiem.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.07.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.