Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-04-27
Rzezawa: PRZEBUDOWA
I ROZBUDOWA BUDYNKU PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ O SALĘ GIMNASTYCZNĄ Z ZAPLECZEM WRAZ Z WYPOSAŻENIEM W OKULICACH, GMINA RZEZAWA
Numer ogłoszenia: 105766 - 2016; data zamieszczenia: 27.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rzezawa , ul. Długa 21, 32-765 Rzezawa, woj. małopolskie, tel. 014 6858600, 6858100, 6858120, faks 014 6858601.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzezawa.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA BUDYNKU PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ O SALĘ GIMNASTYCZNĄ Z ZAPLECZEM WRAZ Z WYPOSAŻENIEM W OKULICACH, GMINA RZEZAWA.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa budynku Publicznej Szkoły Podstawowej w Okulicach, gmina Rzezawa o salę gimnastyczną wraz z przewiązką i instalacjami wewnętrznymi: centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej, wody, kanalizacji sanitarnej, centralnej ciepłej wody , gazowej elektrycznej, p.poż., przebudową istniejącego przyłącza wody, przebudową sieci teletechnicznej napowietrznej na działce nr 761 i 762 w miejscowości Okulice, gmina Rzezawa jako II etap inwestycji wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie. W I etapie zostały wykonane fundamenty budynku sali gimnastycznej. Roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, przedmiarem robót i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, w sposób pozwalający na użytkowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z jego przeznaczeniem wraz uzyskaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki: Załącznik nr 8 Projekt umowy, Załącznik nr 10 Przedmiary robót, Załącznik nr 11 Dokumentacja projektowa, Załącznik nr 12 Specyfikacją techniczna wykonania i odbioru robót (STWiORB). Wykonawca w ramach wynagrodzenia umownego zobowiązuje się do 1 dostarczenia oświadczenia kierownika o podjęciu obowiązków kierownika budowy, 2 wykonania przedmiotu umowy zgodnie ze złożoną ofertą, dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, warunkami pozwolenia na budowę nr 509.2010 z dnia 07.07.2010 r., specyfikacją istotnych warunków zamówienia, przepisami ustawy Prawo budowlane, oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa, zasadami rzetelnej wiedzy techniczno-budowlanej, w terminach określonych w harmonogramie rzeczowo finansowym przy fakturach częściowych, 3 wykonania prac przygotowawczych, zorganizowania zaplecza techniczno socjalnego i terenu budowy, wykonania wszystkich robót towarzyszących niezbędnych do kompleksowej realizacji przedmiotu umowy, 4 urządzenia terenu budowy, wykonania przyłączeń wodociągowych, kanalizacyjnych i energetycznych dla potrzeb terenu budowy oraz ponoszenia kosztów ich zużycia, a nadto do jego zabezpieczenia przed dostępem osób nieupoważnionych, 5 sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu umowy, 6 poniesienia ewentualnych kosztów przerw w dostawie mediów (energii elektrycznej, gazu, wody), zaopatrzenia placu budowy w konieczne media w tym energię elektryczną, wodę, 7 poniesienia kosztów zajęcia pasa drogowego i innych działek, 8 naprawy urządzeń melioracji wodnych, które zostały uszkodzone lub zniszczone przez Wykonawcę w trakcie realizacji inwestycji, 9 podczas realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zapewni na swój własny koszt dostęp do terenów położonych w pobliżu terenu budowy, 10 poniesienia kosztów nadzorów związanych z realizacją inwestycji, wynikających z uzgodnień i decyzji (np. nadzór archeologiczny, nadzór nad urządzeniami istniejącej infrastruktury), 11 prowadzenia dokumentacji budowy, 12 zorganizowania i kierowania budową w sposób zgodny z umową, obowiązującymi przepisami w tym przepisami bhp, planem bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), przepisami p.poż., 13 utrzymania ładu i porządku na terenie budowy, a po zakończeniu robót usunięcia poza teren budowy wszelkich maszyn, urządzeń i materiałów, a także tymczasowego zaplecza oraz pozostawienia całego terenu budowy i robót oraz terenów przyległych w stanie uporządkowanym, 14 realizacji zaleceń Zamawiającego wpisanych do dziennika budowy, 15 ochrony mienia znajdującego się na terenie budowy w terminie od dnia przejęcia terenu budowy do dnia przekazania przedmiotu umowy Zamawiającemu, 16 wywozu wszelkich odpadów pochodzących z budowy w sposób wynikający z obowiązujących przepisów wraz z ponoszeniem kosztów z tym związanych, 17 zakupu i dostarczenia materiałów, konstrukcji, i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, 18 wykonania badań, prób i rozruchów, jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających, 19 zapewnienia obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne obejmującej wytyczenie inwestycji, bieżącą obsługą oraz inwentaryzację powykonawczą, 20 odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy, 21 dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytkowania, 22 umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego, 23 uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego. 24 W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia wykonanych elementów robót, ich części bądź innego majątku Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub Podwykonawców, jak również mienia osób trzecich w związku z prowadzonymi robotami Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia stanu poprzedniego i naprawienia wynikłej szkody. 25 Wykonawca oznaczy we własnym zakresie i na swój koszt miejsca realizowanego zadania umieszczając stosowne tablice informacyjne zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. 26 Wykonawca dostarczy ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w tym odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej na zadanie objęte niniejszą umową z tytułu realizacji umowy w stosunku do osób trzecich i ich mienia oraz od następstw nieszczęśliwych wypadków w okresie wykonywania Umowy do dnia upływu okresu rękojmi za wady i gwarancji jakości na kwotę nie mniejszą niż 1400 000 złotych w zakresie odpowiedzialności cywilnej kontraktowej oraz na kwotę nie mniejszą niż 100 000 zł w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej deliktowej w następującym zakresie a Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, b Ubezpieczenie od ryzyk budowlano montażowych bez wyłączeń (ubezpieczenie CAR), c Ubezpieczenie ryzyka przerwy w wykonaniu robót albo niemożności ich kontynuowania (utraty mocy produkcyjnej), d Przedmiotem ubezpieczenia będzie odpowiedzialność cywilna za szkody rzeczowe i osobowe oraz następstwa tych szkód wynikłe ze zdarzeń powstałych w czasie i/lub w związku z wykonywaniem umowy. Ubezpieczone będą szkody rzeczowe i osobowe wyrządzone osobom trzecim oraz następstwa tych szkód wynikłe ze zdarzeń powstałych w czasie i/lub w związku z wykonywaniem u niniejszej mowy. 27 Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej deliktowej pokrywać będzie w szczególności: uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia lub śmierć oraz stratę lub uszkodzenie mienia osób trzecich powstałe w związku z realizacją Umowy, w tym także w odniesieniu do pracowników (OC pracodawcy) w tym zakresie wymagana jest polisa na kwotę nie niższą niż 100 000 złotych. 28 Ubezpieczonym będzie Zamawiający. Wykonawca obowiązany jest przedstawić Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, dowód zawarcia wymaganych umów ubezpieczenia. Jeżeli Wykonawca nie wywiąże się z powyższego obowiązku, Zamawiający może dokonać ubezpieczenia na koszt Wykonawcy oraz potrącić koszty z wynagrodzenia Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę lub podjąć inne działania, przewidziane niniejszą umową. 29 Zakres i warunki umów ubezpieczeniowych, o których mowa w ust. 26 i 27 powyżej, podlegają akceptacji Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia przedstawienia Zamawiającemu tego zakresu i warunków umowy ubezpieczeniowej. Brak akceptacji przez Zamawiającego warunków umowy ubezpieczenia z powodu ich sprzeczności z postanowieniami niniejszej umowy lub niewystarczającego zakresu ubezpieczenia będzie zobowiązywał Wykonawcę do przedstawienia nowych warunków umowy ubezpieczenia, zgodnej z tymi wymogami. Nie przedstawienie umowy ubezpieczenia zgodnej z postanowieniami niniejszej umowy uprawnia Zamawiającego do podjęcia działań określonych w umowie. 30 Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem wyżej wymienionych polis wraz z wszelkimi dowodami wpłaty wymaganych składek w terminie 14 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy. Wykonawca obowiązany jest zapewnić w razie konieczności przedłużenie okresu, na jaki zawarto w/w ubezpieczenia - w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej deliktowej - nie krócej, niż do dnia dokonania odbioru końcowego przedmiotu umowy; w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności kontraktowej - nie krócej niż do upływu okresu gwarancji jakości oraz rękojmi. 31 Wykonawca nie może dokonać żadnej zmiany zawartych umów ubezpieczenia bez zgody Zamawiającego. 32 Jeżeli Wykonawca nie zawrze umów ubezpieczeń, o których mowa w ust. 1 lub nie będzie kontynuował wyżej wymienionych ubezpieczeń, Zamawiający może zawrzeć takie ubezpieczenie lub przedłużyć je na koszt Wykonawcy, a nadto może skorzystać z innych uprawnień określonych w umowie. W takim przypadku Zamawiający może potrącić wydatki związane z zawarciem lub przedłużeniem ubezpieczenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy w ramach niniejszej umowy. 33 Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania miesięcznych sprawozdań z wykonywania robót w toku zawierających opis wykonywanych robót w odniesieniu do dokumentacji projektowej i harmonogramu rzeczowo finansowego wraz z fotografiami cyfrowymi zawierającymi udokumentowanie w danym miesiącu wszystkich wykonywanych robót w szczególności dotyczących konstrukcji, zbrojenia oraz robót ulegających zakryciu przed i po ich wykonaniu. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku, Wykonawca pokryje koszty przygotowania, zorganizowania i przeprowadzenia odkrywek. Dokumentacja zdjęciowa na nośnikach CD lub DVD stanowi załącznik do przedkładanych sprawozdań. 34 Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu robót do wykonania świadectwa charakterystyki energetycznej. 35 Wykonawca jest zobowiązany do stosowania w czasie realizacji przedmiotu Umowy wszystkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego i utylizacji odpadów. Ewentualne opłaty i kary za naruszenie w trakcie realizacji robót norm i przepisów dotyczących ochrony środowiska obciążają Wykonawcę. 36 Wykonawca jest odpowiedzialny za bezpieczne prowadzenie prac, w tym w zgodzie z zasadami BHP i ponosi odpowiedzialność za swoich pracowników, kontrahentów, Podwykonawców, itp. w zakresie zdarzeń i ich skutków w związku z realizacją niniejszej umowy. 37 Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i uzgodnienia projektu organizacji ruchu na czas wykonywania budowy (jeżeli dotyczy). 38 Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć i oznakować prowadzone roboty oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji robót budowlanych, zapewnić, w bezpieczny sposób ciągłość ruchu drogowego na wszystkich drogach, chodnikach i parkingach zlokalizowanych wokół terenu przeznaczonego pod budowę. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia placu budowy. 39 Wykonawca jest zobowiązany prowadzić i uzupełniać na bieżąco Dziennik budowy i udostępniać go Nadzorowi i Zamawiającemu oraz innym upoważnionym osobom lub organom celem dokonywania wpisów i potwierdzeń. 40 Wykonawca jest zobowiązany prowadzić na bieżąco książkę obmiarów robót, która będzie podstawą do sporządzenia kosztorysu powykonawczego. 41 Wykonawca zobowiązany jest do zawiadamiania Inspektora Nadzoru (z informacją do wiadomości Zamawiającego) na piśmie oraz poprzez wpis do Dziennika Budowy o każdym przypadku wstrzymania robót, najpóźniej następnego dnia od dnia wstrzymania, spowodowanego przyczynami niezależnymi od Wykonawcy. 42 Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia stałego, uprawnionego nadzoru technicznego nad prowadzonymi robotami. 43 Wykonawca jest zobowiązany zapewnić sprzęt spełniający wymagania norm technicznych. 44 Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia wszystkich kosztów i opłat koniecznych do wykonania przedmiotu Umowy (w tym w koszty zużycia mediów, zajęcie chodnika- jeżeli dotyczy, pasa drogowego - jeżeli dotyczy, wszelkie próby, badania, pomiary). 45 Wykonawca jest zobowiązany zapewnić na swój koszt pełną obsługę archeologiczną, geologiczną, geotechniczną i geodezyjną (w tym wytyczenie nowych obiektów) wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. 46 Wykonawca jest zobowiązany współpracować ze służbami Zamawiającego, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest wykonywać wszystkie polecenia Inspektora Nadzoru i Zamawiającego, wydawane zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami Umowy. 47 Wykonawca jest zobowiązany koordynować prace realizowane przez Podwykonawców. 48 Wykonawca jest zobowiązany do stosowania materiałów i wyrobów budowlanych zgodnych z wymogami określonymi w STWiORB i dokumentacji projektowej i innych dokumentach wskazanych przez Zamawiającego, wprowadzonych do obrotu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Zastosowane materiały powinny być I gatunku (najwyższej jakości), a zamontowane urządzenia wyprodukowane w roku wbudowania (lub ostatnim kwartale roku poprzedzającego wbudowanie), o udokumentowanym pochodzeniu. Wbudowane materiały, urządzenia, maszyny i sprzęt muszą posiadać dostęp do autoryzowanego serwisu (jeżeli taki jest wymagany) na terenie Polski. Wszystkie materiały przed ich zastosowaniem powinny zostać zaakceptowane przez Nadzór i przedłożone do akceptacji Zamawiającego wraz z atestami i świadectwami jakości na co najmniej 7 dni przed planowanym terminem ich zastosowania. Nadzór ma prawo w każdym momencie realizacji przedmiotu umowy odrzucić zaproponowane do użycia materiały, wyroby, urządzenia, jeżeli nie będą one zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, wymaganiami STWiORB, szczegółowego opisu przedmiotu umowy oraz projektu, a także te części robót, których one dotyczą. Takie odrzucenie nastąpi niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności w formie pisemnej odpowiednim wpisem do Dziennika Budowy. 49 Wykonawca zobowiązany jest przed montażem urządzeń elektrycznych uzyskać pozwolenie Nadzoru na ich montaż (jeżeli dotyczy). 50 Wykonawca zobowiązany jest do przedstawiania do akceptacji Zamawiającego przed wbudowaniem próbek i wzorów wszystkich materiałów wykończeniowych oraz wyposażenia, na co najmniej 7 dni roboczych przed terminem ich wbudowania. 51 Wykonawca jest zobowiązany utrzymywać porządek na placu budowy, a po zakończeniu całości robót zobowiązany jest bezzwłocznie doprowadzić teren realizacji robót do stanu pełnego uporządkowania i przekazać go Zamawiającemu. 52 Wykonawca jest zobowiązany zgłaszać roboty do odbioru. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i przekazania przy każdym odbiorze Inspektorowi Nadzoru dokumentów stanowiących dowód należytego wykonania robót budowlanych oraz zastosowania i wbudowania materiałów najwyższej jakości (atesty, aprobaty techniczne, karty gwarancyjne, protokoły badań i sprawdzeń, świadectwa jakości, itd.). 53 W ramach zaoferowanego wynagrodzenia Wykonawca jest zobowiązany podejmować wszelkie inne czynności, choćby w sposób bezpośredni nie określonych umową, a mających na celu prawidłowe i terminowe wykonanie robót objętych zamówieniem, z dbałością o przestrzeganie przepisów prawa (w tym opracowywania niezbędnych do wykonania robót budowlanych projektów i rysunków wykonawczych, technologicznych, warsztatowych, roboczych wraz z uzyskiwaniem wszelkich niezbędnych opinii i uzgodnień zewnętrznych instytucji, m.in. dot. p. poż, sanitarne, BHP, ergonomii pracy, oraz przedłożenia ich celem sprawdzenia i uzyskania akceptacji Inspektora Nadzoru i Projektanta sprawującego nadzór autorski, wszelkie uzgodnienia i akceptacje projektów warsztatowych, wykonawczych, technologicznych i roboczych, nie mogą mieć wpływu na wydłużenie terminu realizacji robót budowlanych (jeżeli wymagane), zagospodarowanie terenu, niwelacja gruntów, wykonanie infrastruktury drogowej, itp.). 54 Wykonawca jest zobowiązany sporządzić i przekazać Zamawiającemu kompletną dokumentację powykonawczą robót wraz z wszystkimi niezbędnymi atestami, certyfikatami, aprobatami technicznymi, itp. oraz instrukcją konserwacji wykonanych obiektów. Dokumentacja powykonawcza winna być sporządzana systematycznie na bieżąco w trakcie realizacji przedmiotu Umowy, a szczegółową formę i zakres oraz sposób jej sprawdzania i przekazywania należy uzgodnić z Inspektorem Nadzoru. 55 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie przedmiotu Umowy, zapewnienie warunków bezpieczeństwa oraz za metody organizacyjno-techniczne stosowane na miejscu realizacji robót. Odpowiedzialności tej nie wyłącza ani nie ogranicza wykonanie części robót przez Podwykonawców lub inne podmioty. 56 Od dnia przejęcia terenu realizacji robót Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na tym terenie Zamawiającemu lub osobom trzecim, w tym w szczególności za szkody na zdrowiu lub życiu; Wykonawca raz jeszcze potwierdza, iż ma wiedzę, że prace składające się na przedmiot Umowy prowadzone będą na czynnym obiekcie, na terenie którego przebywają dzieci, ich opiekunowie prawni, goście, pracownicy szkoły, itp. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne zdarzenia i ich skutki, a wynikłe z prowadzenia przez Wykonawcę prac składających się na przedmiot Umowy. 57 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność oraz strzeże przed uszkodzeniem i kradzieżą terenu realizacji robót, mienia oraz materiałów przeznaczonych do wykonania robót od chwili przekazania terenu realizacji robót do podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego (m. in. utrzymanie ich w należytym stanie i podjęcie wszelkich środków zapobiegawczych, aby nie zostały zniszczone lub skradzione). 58 Wykonawca odpowiedzialny jest za naprawienie strat lub uszkodzeń w obiektach, robotach i materiałach powstałych w okresie, w którym był za nie odpowiedzialny, niezależnie od przyczyn ich powstania. 59 W przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych, Wykonawca obowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres, terminy i warunki korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości. 60 Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania na żądanie Zamawiającego informacji odnośnie postępu prac związanych z realizacją przedmiotu Umowy. 61 Przez cały okres trwania prac Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bezpieczne dojście do szkoły interesantom, uczniom, opiekunom prawnym, gościom, itp. Wszelkie użyte w dokumentacji przetargowej nazwy materiałów i ich producentów należy stosować jako wyznaczniki minimalnych wymagań jakie stawia Zamawiający tym materiałom. Użyte przez oferenta materiały muszą mieć parametry nie gorsze niż opisane w dokumentacji przetargowej. Zamawiający dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W razie zaistnienia takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających parametry jakościowe, bądź użytkowe tych materiałów lub urządzeń. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji równoważników lub odrzucenia oferty z powodu zastosowania nierównoważnych materiałów. Zaleca się aby Wykonawca przed złożeniem oferty przeprowadził wizję lokalną terenu budowy oraz najbliższego otoczenia budowy. Termin wizji lokalnej i szczegóły techniczne jej przeprowadzenia wymagają uzgodnienia z Zamawiającym. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. Zamawiający ustala, że obowiązującym rodzajem wynagrodzenia w przedmiotowym zamówieniu jest wynagrodzenie kosztorysowe..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych 45.21.22.22 - Roboty budowlane związane z salami gimnastycznymi 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.26.23.11 - Betonowanie konstrukcji 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.26.25.20 - Roboty murowe 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych 45.32.40.00 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej 45.44.30.00 - Roboty elewacyjne 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.11.46 - Instalowanie sufitów podwieszanych 45.43.10.00 - Kładzenie płytek 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.43.21.10 - Kładzenie podłóg 45.42.11.31 - Instalowanie drzwi 45.42.11.32 - Instalowanie okien 45.23.32.50 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2018.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1 Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 24 000,00 zł (słownie dwadzieścia cztery tysięcy złote 00 100). 2 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Za dotrzymanie tego terminu uważa się datę wpływu wadium na konto Zamawiającego. 3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach a pieniądzu, b poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c gwarancjach bankowych, d gwarancjach ubezpieczeniowych, e poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Gminę Rzezawa nr 35 8591 0007 0080 0000 0042 0024 z dopiskiem Wpłata wadium Przebudowa i rozbudowa budynku Publicznej Szkoły Podstawowej o salę gimnastyczną z zapleczem wraz z wyposażeniem w Okulicach, gmina Rzezawa. 5 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6 Gwarancje lub poręczenia należy wystawić na Gmina Rzezawa, ul. Długa 21, 32 765 Rzezawa i załączyć w oryginale do oferty. 7 W przypadku przesyłania poręczenia lub gwarancji pocztą - oryginał należy przesłać na adres: Urząd Gminy Rzezawa, ul. Długa 21, 32 765 Rzezawa z dopiskiem Wpłata wadium Przebudowa i rozbudowa budynku Publicznej Szkoły Podstawowej o salę gimnastyczną z zapleczem wraz z wyposażeniem w Okulicach, gmina Rzezawa. 8 Potwierdzenie wpłaty wadium wnoszone w pieniądzu (przelewem na konto Zamawiającego) należy dołączyć do oferty. 9 Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w przepisie art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem Wykonawców, o których mowa w art. 46 ust. 4a uPZP. 11 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej , lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana a odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10. Jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 16 Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunek bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 17 Zamawiający dopuszcza możliwość zaliczenia wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca składa tylko ww. oświadczenie w zakresie art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp,
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty i terminowo ukończone. Wykonawca musi wykazać co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie wznoszenia budynków użyteczności publicznej w technologii tradycyjnej lub modernizacji budynku o wartości nie mniejszej niż 1 400 000,00 zł (słownie jeden milion czterysta tysięcy złotych) i powierzchni użytkowej co najmniej 600 m2 każda. Wykonane roboty budowlane muszą spełniać warunek robota budowlana polegająca na budowie, rozbudowie, przebudowie lub modernizacji budynku użyteczności publicznej obejmująca roboty ogólnobudowlane, instalacji elektrycznych, elektroenergetycznych, teletechnicznych, cieplnych, wentylacyjnych, kanalizacyjnych i wodociągowych wewnętrznych i zewnętrznych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie Dz.U.2015.1422 z dnia 2015.09.18,
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca składa tylko oświadczenie w zakresie art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga aby osoba będąca na stanowisku Kierownika budowy legitymowała się uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno budowlanej oraz posiadała co najmniej 5 letnie doświadczenie w realizacji budowy jako kierownik budowy przy wznoszeniu min. jednego budynku użyteczności publicznej o kubaturze co najmniej 4 500 m3 i całkowitej wartości robót wykonanych budynku co najmniej 1 400 000 zł. brutto, Kierownika robót sanitarnych legitymowała się uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych oraz posiadała co najmniej 5 letnią praktykę zawodową przy realizacji budowy budynków użyteczności publicznej, Kierownika robót elektrycznych legitymowała się uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadała co najmniej 5 letnią praktykę zawodową przy realizacji budowy budynków użyteczności publicznej. Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Kwota ubezpieczenia powinna opiewać co najmniej na kwotę 1 400 000 zł (jeden milion trzysta tysięcy złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ kosztorys ofertowy wykonany metodą szczegółową pełnomocnictwo (jeśli dotyczy) oświadczenie o obowiązku podatkowym u Zamawiającego - załącznik nr 12 do SIWZ
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 94
- 2 - gwarancja - 6
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1 Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie 1) Zmiany terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia wydarzenia nieprzewidywalnego, pozostającego poza kontrolą obu Stron, występujących po zawarciu umowy, a powodujących niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu. 2) zmiany terminu realizacji umowy będącej następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, takich jak: opóźnienia, utrudnienia robót, zawieszenia robót lub przeszkodami dającymi się przypisać Zamawiającemu. 3) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, na uzasadniony wniosek Wykonawcy i pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, w szczególności gdy jest spowodowana a) koniecznością wykonania robót dodatkowych wpływających na termin wykonania robót objętych umową podstawową, a koniecznych do wykonania jeżeli terminy ich zleceń, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego, b) wystąpieniem wyjątkowo nie sprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających ze względów technologicznych wykonanie przedmiotu umowy w ustalonym terminie lub negatywnie wpływających na jakość wykonania i trwałość przedmiotu umowy, c) wprowadzeniem zmian w sposobie lub technologii wykonania przedmiotu umowy, d) usunięciem błędów lub wprowadzenia zmian w STWiORB i lub dokumentacji projektowej bez których obiektywnie nie jest możliwe dalsze prowadzenie robót budowlanych przez Wykonawcę, e) zmianami w przypadku uzasadnionego polecenia Zamawiającego dokonania zamiennych robót lub ich części jeżeli terminy ich zleceń, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego, f) wstrzymaniem robót przez uprawnione organy z przyczyn nie wynikających z winy Wykonawcy, g) przedłużającymi się procedurami administracyjnymi (np. pozyskiwaniem dodatkowych uzgodnień lub decyzji, pozyskiwaniem prolongaty warunków technicznych), h) zmniejszeniem ilości zamówienia wynikające z faktu, iż realizacja części zamówienia stała się dla Zamawiającego niemożliwa albo nieuzasadniona społecznie lub ekonomicznie, i) brakiem uzyskania warunków zasilania z zakładu energetycznego, j) działaniem organów administracji publicznej i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploratorów infrastruktury, 4) zmiany osób i podmiotów a) zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez Strony w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych między innymi takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały takie same kwalifikacje jak osoby wskazane w umowie, b) zmiany osoby pełniącej funkcje kierownika budowy wskazanej w ofercie w przypadku sytuacji niezależnej od Wykonawcy lub na żądanie Zamawiającego jeżeli nie wywiązuje się on z nałożonych obowiązków, c) zmiany Inspektora Nadzoru w sytuacji niezależnej od Zamawiającego lub na żądanie Zamawiającego jeżeli nie wywiązuje się on z nałożonych obowiązków, d) zmiany Podwykonawcy przy czym Zamawiający na pisemny wniosek Wykonawcy dopuszcza zmianę Podwykonawcy lub rezygnacji z udziału Podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia Podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy Podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego Podwykonawcę, e) zmianą nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy. 5) wprowadzeniu robot dodatkowych koniecznych do wykonania, których nie dało się przewidzieć na etapie prac projektowych - zwłaszcza gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, 6) wprowadzeniu robót zamiennych z powodu a) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, b) aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny, c) zaprzestania produkcji materiałów budowlanych, których użycie Zamawiający przewidział przy realizacji przedmiotu umowy, d) zmiany przepisów prawa budowlanego w trakcie realizacji przedmiotu umowy lub podyktowane wymogami instytucji współfinansujących. 7) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy a) podwyższenie lub obniżenie wynagrodzenia w przypadku zmiany wysokości należnych podatków i opłat w szczególności zmiany stawki podatku VAT, b) podwyższenie wynagrodzenia w przypadku zwiększenia wykonania jakiejkolwiek części lub elementu robót, c) obniżenie wynagrodzenia w przypadku pominięcia jakiejkolwiek części lub elementu robót (bez prawa zlecenia jej osobom trzecim). 8) zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, pod warunkiem zachowania jego ciągłości i bez zmniejszania jego wysokości, 9) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów, 10) zmiany harmonogramu rzeczowo finansowego, 11) zmiany zasad finansowania zadania wynikające z podpisanych przez Zamawiającego umów, bądź przewidzianych do podpisania lub do anektowania umów z instytucjami zewnętrznymi, 12) zmiany terminów i kwot płatności, w szczególności jeżeli zmiana taka umożliwi Zamawiającemu sprawne i zgodne z zawartymi umowami pozyskanie zewnętrznych środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania lub i terminowe rozliczenie się z zakończenia inwestycji przed instytucjami zewnętrznymi, lub wynikają ze znacząco szybkiego zakończenia przedmiotu zamówienia niż wskazują na to terminy umowne, 13) zmiany zapisów umowy będących wynikiem realizacji przez Zamawiającego uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji na wykonane roboty budowlane, 14) zmiany likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. 2 Zmiany zawartej umowy wymagają pisemnego uzasadnienia sporządzonego przez Inspektora Nadzoru przedstawiciel Zamawiającego i Kierownika Budowy przedstawiciel Wykonawcy. 3 Jeżeli zmiana umowy wymaga zmiany w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z informacją o konieczności lub nie zmiany pozwolenia na budowę (jeżeli dotyczy) oraz przedmiar robót i niezbędne rysunki. Projekt ten wymaga zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 4 Jeżeli zmiany wprowadzone na mocy postanowień niniejszej umowy polegają na 1) pominięciu jakiejkolwiek części robót, kwota wynagrodzenia Wykonawcy zostanie zmniejszona o wartość niewykonanych robót ustaloną na podstawie oferty złożonej przez Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zakończonego zawarciem niniejszej umowy, 2) zastosowaniu rozwiązań zamiennych lub zastąpieniu zakresu robót innym zakresem robót, kwota, wynagrodzenia Wykonawcy podlega w pierwszej kolejności zmniejszeniu o wartość niewykonanych robót ustaloną na podstawie oferty złożonej przez Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zakończonego zawarciem niniejszej umowy, a następnie zwiększeniu o wartość wykonanych robót zamiennych lub zastępczych. 3) Jeżeli roboty wynikające ze zmian wprowadzonych zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy odpowiadają opisowi pozycji w kosztorysie ofertowym, cena jednostkowa określona w kosztorysie ofertowym, używana jest do wyliczenia wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. 4) Jeżeli roboty wynikające ze zmian wprowadzonych postanowieniami niniejszej umowy, nie odpowiadają opisowi pozycji w kosztorysie ofertowym, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Zamawiającego kalkulację ceny jednostkowej tych robót z uwzględnieniem cen czynników produkcji nie wyższych od określonych w kosztorysie ofertowym oraz cen nie wyższych od średnich cen materiałów, sprzętu i transportu publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud w miesiącu, w którym kalkulacja jest sporządzana oraz nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR), a w przypadku robót, dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nakładów własnych zaakceptowanych przez Zamawiającego. 5 Dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza i ich wprowadzenie na etapie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 6 Wszelkie zmiany w umowie poprzedzone są akceptacją Inspektora Nadzoru i Zamawiającego. 7 Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. Klauzule waloryzacyjne 1 Strony przewidują możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w następujących warunkach: 1) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, 2) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za prace, 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 2 W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 1 pkt 1 Wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę umowy o zamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy. 3 W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 1 pkt 2 Wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę umowy o zamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających . Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy, w szczególności Wykonawca będzie zobowiązany wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia umownego a wpływem zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę na kalkulację ceny ofertowej. Wniosek powinien obejmować jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamówienia, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku z podwyższeniem wysokości płacy minimalnej. Nie będą akceptowane koszty wynikające z podwyższenia wynagrodzeń pracownikom Wykonawcy, które nie są konieczne w celu ich dostosowania do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę. 4 W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 1 pkt 3 Wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę umowy o zamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy, w szczególności Wykonawca będzie zobowiązany wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia umownego a wpływem zmiany zasad, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, na kalkulację ceny ofertowej. Wniosek powinien obejmować jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamówienia, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą zasad, o których mowa w ust. 1 pkt 3. 5 Zamawiający po zaakceptowaniu wniosków, o których mowa w ust. 3, wyznacza datę podpisania aneksu do umowy. 6 Zmiana umowy skutkuje zmianą wynagrodzenia jedynie w zakresie płatności realizowanych po dacie zawarcia aneksu do umowy, o którym mowa w ust. 5. 7 Obowiązek wykazania wpływu zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 3, na koszty wykonania zamówienia należy do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany umowy przez Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rzezawa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Rzezawa, ul. Długa 21, 32 765 Rzezawa.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Rzezawa, ul. Długa 21, 32 765 Rzezawa.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI RZEZAWA
więcej: przetargi RZEZAWA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeńskich
- Wykonanie remontu w 4 lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w Pabianicach
- BUDOWA ŚCIEŻKI ROWEROWEJ Z MIEJSCOWOŚCI WSCHOWA DO MIEJSCOWOŚCI LGIŃ W OPARCIU O PRZEBIEG DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 305 - ETAP III -HETMANICE- LGIŃ granica województwa
- "Rozbudowa kanalizacji przy ul. Kopernika i ul. Reymonta"
- Przebudowa zbiornika retencyjnego we wsi Leśniowice
- Modernizacja sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 110 przy ul. Bohaterów 41
więcej: Roboty w zakresie burzenia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.