Ogłoszenie z dnia 2016-04-28
Poznań: Sprzątanie pomieszczeń biurowych
Numer ogłoszenia: 106162 - 2016; data zamieszczenia: 28.04.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Al. Marcinkowskiego 32, 61-745 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 6473625, faks 061 6473628.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sprzątanie pomieszczeń biurowych.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa sprzątania pomieszczeń usytuowanych w budynkach mieszczących się przy: a. ul. Grochowe Łąki 6 - o powierzchni 1820,65 m2 b. ul. 27 Grudnia 15 - o powierzchni 280,00 m2 c. Al. Marcinkowskiego 32 - o powierzchni 7614,54 m2 oraz d. terenów zewnętrznych należących do budynku przy Al. Marcinkowskiego 32 - o powierzchni 1098,50 m2 2. Łączna powierzchnia pomieszczeń wewnętrznych: 9 715,19 m2 3. Łączna powierzchnia terenów zewnętrznych: 1098,50 m2 w okresie od dnia 1.05.2016 r. do dnia 30.04.2017 r. 4. Szczegółowy opis sposobu wykonania przedmiotu zamówienia zawarty jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.12.00 - Usługi sprzątania budynków 90.91.92.00 - Usługi sprzątania biur 90.91.40.00 - Usługi sprzątania parkingów 90.61.00.00 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zapytanie o cenę
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27.04.2016.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
BIURO OCHRONY A-Z SŁAWOMIR KARCZEWSKI
jakie przetargi wygrała firma
BIURO OCHRONY A-Z SŁAWOMIR KARCZEWSKI
- Biuro Ochrony A-Z Sławomir Karczewski, ul. Bogusławskiego 26 lok. 4, 62-002 Suchy Las, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 545760,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 625802,08
Oferta z najniższą ceną: 625802,08 / Oferta z najwyższą ceną: 722628,00
Waluta: PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art. 70 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu zobowiązany jest do utrzymania czystości w zajmowanych budynkach przy ulicach: Al. Marcinkowskiego 32, Grochowe Łąki 6 oraz 27 Grudnia 15. W związku z faktem, iż utrzymanie czystości w użytkowanych przez Sąd budynkach jest niezbędne, przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie przedmiotowych usług jest konieczne i uzasadnione. Uzasadnienie prawne Zgodnie z treścią art. 10 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę w przypadkach przewidzianych w ustawie. Zgodnie z treścią art. 70 powołanej wyżej ustawy Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli spełnione są łącznie przesłanki uzależniające uzasadnione zastosowanie ww. trybu, dotyczące wartości i przedmiotu zamówienia. W przedmiotowym postępowaniu spełnione są łącznie obie te przesłanki albowiem: wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w rozporządzeniu wydanym na podstawie delegacji zawartej w art. 11 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. kwoty 135 tys. euro, a przedmiotem zamówienia jest usługa sprzątania, która jest usługą powszechnie dostępną w tym sensie, że istnieje na rynku wiele firm świadczących usługi tego typu oraz ma ustalony standard jakościowy, co oznacza, że usługa ta ma typowy i powtarzalny charakter. Ponadto, w nowym brzmieniu Ustawy Prawo zamówień publicznych Ustawodawca w art. 91 ust. 2a wskazał, iż cyt. Kryterium ceny może być zastosowane jako jedyne kryterium oceny ofert, jeżeli przedmiot zamówienia jest powszechnie dostępny oraz ma ustalone standardy jakościowe, z zastrzeżeniem art. 76 ust. 2, a w przypadku zamawiających, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 i 2, jeżeli dodatkowo wykażą w załączniku do protokołu postępowania, w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia. Realizując powołany wyżej ustawowy obowiązek w opisie przedmiotu zamówienia zostały oszacowane wszelkie koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia. W szczególności, koszty roboczogodzin dyżurów dziennych, koszty dostaw związanych z realizacją usługi tj. koszty materiałów higienicznych i środków czyszczących, koszty związane z bieżącym utrzymaniem czystości terenów zewnętrznych w tym piasku i soli, a także koszty wywozu pryzmowanego śniegu. Ponadto, przeniesiono na Wykonawcę ewentualne koszty ryzyka związanego z realizacją przedmiotowych usług w taki sposób, że zawarto w umowie zapis o treści: W przypadku, w którym Wykonawca nie rozpocznie świadczenia usług, bądź zaprzestanie ich wykonywania, jak również w przypadku, w którym usługa będąca przedmiotem niniejszej umowy będzie realizowana w sposób utrudniający prawidłowe funkcjonowanie Sądu lub narażający na uszczerbek wizerunek lub dobre imię Zamawiającego, Zamawiający ma prawo, a Wykonawca wyraża na to zgodę, do zamówienia usług oraz dostaw z nimi związanych od innego podmiotu i obciążenia kosztami tych usług oraz dostaw Wykonawcę. Przygotowując przedmiot zamówienia uwzględniono również ewentualne koszty związane z nierzetelnym realizowaniem umowy wskazując, po pierwsze szereg kar umownych, a nadto, że jeżeli kara umowna nie pokryje poniesionej szkody, Zamawiający może dochodzić odszkodowania uzupełniającego. W związku z powyższym, wszystkie przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę (art. 70 ustawy Pzp) oraz nadrzędne przesłanki zastosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert (art. 91 ust. 2a Ustawy Pzp) zostały spełnione, w związku z czym przeprowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę jest prawnie uzasadnione.
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Usługa przeprowadzenia dwukrotnego testu psychometrycznego i wystawienia opinii referencyjnej w jednostkach terenowych Wielkopolskiej Wojewódzkiej Komendy OHP w Poznaniu
- Wynajem przenośnych: toalet, pisuarów, umywalek, barierek, kontenerów biurowych wraz z usługą serwisowania na czas imprez organizowanych przez Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji
- Wykonanie usługi polegającej na naświetleniu, druku, bigowaniu, oprawie introligatorskiej oraz dostawie do siedziby Muzeum Narodowego w Poznaniu wydawnictw
- Dostawa Pieluchomajtek, podkładów chłonnych
- Zakup i montaż 1 szt. dźwigu osobowego elektrycznego wraz z demontażem istniejącego dźwigu osobowego hydraulicznego
- Dostawa odczynników dla Pracowni Andrologii ( 2 części )
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Kompleksowa usługa sprzątania i utrzymywania w ciągłej czystości budynków Zespołu Szkół Nr 3 w Golubiu - Dobrzyniu."
- Wykonanie usług w zakresie utrzymania czystości biura Nadleśnictwa Podanin - III postępowanie
- "Świadczenie usług sprzątania pomieszczeń oraz otoczenia budynków Sądu Rejonowego w Busku-Zdroju"
- Świadczenie usług utrzymania czystości w dwóch obiektach zlokalizowanych przy ul. Logistycznej 22 oraz przy ul. Księcia Bogusława X 52/12 w Szczecinie.
- Usługi transportu wewnątrzszpitalnego odpadów oraz sprzątania i utrzymania terenu wokół obiektów Zespołu Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej
- Utrzymanie porządku i czystości części wspólnych budynków oraz terenów stanowiących własność Spółki oraz budynków i terenów przekazanych Spółce w administrowanie przez Gminę Namysłów
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.