eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaREALIZACJA USŁUG OCHRONY NA RZECZ MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ W WARSZAWIE Znak postępowania16/MSN/PN/2013.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-06-11

Warszawa: REALIZACJA USŁUG OCHRONY NA RZECZ MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ W WARSZAWIE Znak postępowania: 16/MSN/PN/2013.
Numer ogłoszenia: 107521 - 2013; data zamieszczenia: 11.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie , ul. Pańska 3, 00-124 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 596 40 32, 596 40 00, faks 022 596 40 22.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.artmuseum.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Muzeum/inne instytucje kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: REALIZACJA USŁUG OCHRONY NA RZECZ MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ W WARSZAWIE Znak postępowania: 16/MSN/PN/2013..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie całodobowej ochrony obiektu, w ramach której będą realizowane usługi ochrony wg. następującego podziału: a) ochrona standardowa (2013/2014/2015) : 1 os. 24/24 (18000,00 rbh). b) ochrona ponadstandardowa (dodatkowe zlecenia): - 2013 rok: (lipiec-grudzień): 3 os. w godzinach 11.30-20.30. od wtorku do niedzieli za wyjątkiem 01.11.2013 r i 25 i 26.12.2013 r. (6500 rbh) - 2013 rok: dodatkowa ochrona innych wydarzeń realizowanych przez Zamawiającego: 4000,00 rbh. - 2014 rok: dodatkowa ochrona wydarzeń realizowanych przez Zamawiającego: 15000,00 rbh. - 2015 rok: dodatkowa ochrona wydarzeń artystycznych realizowanych przez Zamawiającego: 8000,00 rbh. 2.Opis przedmiotu zamówienia dla punktu (a):Wykonawca zapewnia całodobowa ochronę fizyczna tymczasowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (Zamawiającego), mieszcząca sie przy ul. Pańskiej 3 w Warszawie (1 os./doba). 2.1. Zamawiający wymaga, aby wykonawca przez cały okres realizacji umowy posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości sumy gwarancyjnej co najmniej 1 mln zł. Wysokość sumy gwarancyjnej wynika z wartości obiektów muzealnych, będących przedmiotem ochrony. 2.2. Wykonawca zapewnia umundurowanie pracownikom ochrony zgodne z wytycznymi Zamawiającego (pkt. 5 poniżej). 2.3. Pracownicy ochrony fizycznej umundurowani są następująco: a) marynarka, kolor: granatowy; b) spodnie, kolor: granatowy; c) koszula z kołnierzem; kolor: jasny niebieski; d) krawat, kolor: granatowy; e) buty, kolor czarny; f) dopuszcza sie naszywkę z logo firmy Wykonawcy umieszczona na prawy rękawie marynarki; g) powyżej kieszeni marynarki przeznaczonej na butonierkę (na lewej piersi) Wykonawca umieści naszywkę z napisem - Ochrona Muzeum o wymiarach minimum 2,5 cm (wysokość) i 12 cm (długość). Kolor liter: biały, tło: czarne. h) na lewym rękawie marynarki Wykonawca umieści naszywkę z napisem -Ochrona Muzeum o wymiarach minimum 2,5 cm (wysokość) i 12 cm (długość). Kolor liter: biały, tło: czarne; i) Wykonawca zobowiązuje się do dbałości o schludny wygląd pracowników i natychmiastowej reakcji w przypadku zastrzeżeń ze strony Zamawiającego dotyczących staranności pracowników Wykonawcy, mającej na celu doprowadzenie do właściwego stanu ubioru lub wygładu pracownika ochrony. 2.4. W przypadku, gdy pracownik Wykonawcy z jakiejkolwiek przyczyny nie może pełnić wyznaczonych mu umowa obowiązków/usługi, Wykonawca musi zapewnić zastępstwo w/w pracownika najpóźniej w ciągu godziny, po wcześniejszym ustaleniu tego faktu z Zamawiającym. 2.5. Zamawiający zapewnia pracownikom pomieszczenie socjalne wyposażone w system monitoringu (rejestrator, kamery przemysłowe). 2.6. Pracownicy Wykonawcy wykonują usługę w sposób ustalony z Zamawiającym (dotyczy miejsca przebywania pracowników ochrony, w zależności od potrzeb Zamawiającego. 2.7. Pracownicy ochronny winni być przeszkoleni w zakresie ochrony osób i mienia. 2.8. Zamawiający wymaga aby pracownicy ochrony nie byli karani za przestępstwo umyślne. 2.9. Pracownicy ochrony powinni posiadać umiejętność komunikowania sie w języku angielskim na poziomie A 1. 2.10. Pracownicy ochrony musza być sprawni fizycznie i potrafiący zażegnać wszelkie próby wtargnięcia i zakłócenia spokoju w chronionym obiekcie. 2.11. Wprowadzenie nowego pracownika ochrony następuje wyłącznie po wcześniejszym (z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem) zawiadomieniu i uzgodnieniu tego faktu z Zamawiającym lub osoba przez niego upoważniona. 2.12. Podstawowe zadanie i obowiązki wykonawcy usług ochrony: - Zabezpieczenie obiektów przed przedostaniem sie na jego teren osób nieupoważnionych. - Zabezpieczenie majątku i mienia Zamawiającego na terenie posesji oraz wewnątrz obiektów. - Sprawdzanie stanu zabezpieczenia obiektu i pomieszczeń, z uwzględnieniem pomieszczeń wymagających szczególnej ochrony i nadzoru. - Informowanie Zamawiającego o brakach w zabezpieczeniu mienia i naruszeniach przepisów z zakresu zabezpieczenia mienia przez pracowników Zamawiającego w tym niedoboru kluczy. - Zabezpieczenie śladów i dowodów przeciwko mieniu dokonanych na terenie obiektu i posesji oraz niezwłoczne powiadomienie Zamawiającego i w uzgodnieniu ze Zamawiającym organów ścigania oraz udzielenie im wszelkich informacji w tym zakresie. - Wydawanie, przyjmowanie i przechowywanie kluczy do pomieszczeń Zamawiającego. - Obsługa centralki systemu sygnalizacji i monitoringu pożarowego. - Ciągłe, aktywne przebywanie pracowników ochrony w obiekcie podlegającym dozorowi wg harmonogramu służb dozoru. - Dokonanie obchodu wewnątrz i na zewnątrz obiektu (pasaż obok Muzeum) tj. sprawdzanie zabezpieczenia pomieszczeń, porządku, sprawdzanie zamknięcia okien, wygaszanie świateł na korytarzach, klatkach schodowych i ewentualnie pozostawionych w toaletach. - Obchód należy wykonać co najmniej 6 razy na dobę w czasie dyżuru ochrony w uzasadnionych charakterem ochrony odstępach czasowych jeden od drugiego. - Sprawdzanie zamknięć zewnętrznych obiektu i systemu PPoż i alarmowego.. - Natychmiastowe działanie pracowników wykonawcy w razie zauważenia próby kradzieży lub dewastacji mienia znajdującego sie na terenie strzeżonego obiektu oraz w pasażu obok obiektu (natychmiastowe zawiadomienie Policji, Zamawiającego, służb wewnętrznych Wykonawcy, a także w razie potrzeby straży pożarnej i pogotowia ratunkowego), w przypadku zagrożenia osób i mienia. - Ustalenie uprawnień do przebywania osób na terenie dozorowanym. - Wzywanie osób do opuszczenia obiektu, w przypadku stwierdzenia braku uprawnień do przebywania na terenie dozorowanym lub w przypadku stwierdzenia zakłócenia porządku - Sprawdzenie opuszczenia dozorowanego obiektu przez osoby obce. - Sprawdzenie opuszczenia pasażu i placu parkingowego przy obiekcie Zamawiającego przez pojazdy osób obcych - W przypadku wystąpienia awarii sieci energetycznej, centralnego ogrzewania, wodnokanalizacyjnej i telefonicznej - powiadomić niezwłocznie odpowiednie służby ( Pogotowie energetyczne, Pogotowie wodociągowe, Zarządcę Nieruchomości) oraz Zamawiającego i podjąć działania mające na celu zapobieżeniu skutkom awarii - Prowadzenie na bieżąco ewidencji zdarzeń w książce służb. - Prowadzenie ewidencji kluczy wydanych/zdanych. - Szczególny nadzór nad obiektem w godzinach nocnych. - Udzielania informacji na temat godzin otwarcia Muzeum, kierowania petentów do odpowiednich osób. - Stosowanie sie do zarządzeń Zamawiającego i regulaminów obowiązujących u w/w. -Informowanie firmy wskazanej przez Zamawiającego w razie wystąpienia opadów śniegu. 2.14. Godziny pracy Zamawiającego: a) Muzeum (wystawa): wt. - pt.: 12.00 - 20.00.; sb-ndz: 12.00 - 20.00. b) Muzeum (biura): pn.-pt.: 9.00-17.00. c) Kawiarnia, (parter budynku): pn.-pt.: 8.00 - 22.00.; sb.-ndz.: 12.00.-22.00. d) Ksiegarnia Bookoff (parter budynku): pn: 12.00.-16.00.; wt.-ndz.: 12.00.-20.30. 2.15. Obiekty posiadają monitoring (kamery przemysłowe i rejestrator) oraz zabezpieczone kodem wejścia do budynku i przestrzeni biurowej. - w obiekcie przy ul. Pańskiej 3 są dwie kondygnacje, w tym przestrzeń ogólnodostępna na parterze budynku (w tym kawiarnia i księgarnia) oraz przestrzeń biurowa na piętrze budynku. - w obiekcie przy ul. E. Plater 51 są 3 kondygnacje (w tym jedna podziemna), monitoring, system alarmowy i PPoż. 3. Opis przedmiotu zamówienia dla punktu (b): 3.1. Zamawiający poinformuje o planowanym wydarzeniu związanych z dodatkowymi/ponadstandardowymi usługami ochrony z wyprzedzeniem co najmniej 72 godzinnym, z podaniem zakresu godzinowego, miejscowego oraz ilości potrzebnych osób (pracownicy zostaną rozliczeni w sposób analogiczny dla jednego pracownika w zakresie wynagrodzenia stawka za jedną roboczo godzinę razy ilość przepracowanych godzin.) Miejsce wykonywania usług ochrony na rzecz Zamawiającego: tymczasowa siedziba Zamawiającego: ul. Pańska 3, 00-124 Warszawa oraz budynek mieszczący się pod adresem Warszawa, ul. E. Plater 51, a także inne miejsca, w których Zamawiający realizuje wydarzenia artystyczne na terenie m. st. Warszawy (poza siedzibą Zamawiającego w zakresie i terminach uzgodnionych z Zamawiającym - do 20 % zakresu zamówienia). 4. Przez ochronę osób i mienia należy uznać działania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2005 r,Nr 145, poz. 1221 z pózn. zm.) tj. 1) mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa życia, zdrowia i nietykalności osób uprawnionych oraz odwiedzających obiekt Muzeum oraz działania zapobiegające przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu, a także przeciwdziałające powstaniu szkody wynikającej z tych zdarzeń oraz nie dopuszczające do wstępu osób nieuprawnionych na teren chroniony. 2) Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 01.07.2015 r. lub do wyczerpania kwoty która zamawiający przeznaczył na realizacje przedmiotu zamówienia.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • - Zamawiający przewiduje udzielenie Zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 - zamówienie uzupełniające będzie polegało na rozszerzeniu podstawowego przedmiotu zamówienia

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 01.07.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia, wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 ze zm.). Warunek posiadania uprawnień musi spełniać co najmniej jeden z podmiotów występujących wspólnie, z zastrzeżeniem, że uprawnienia musi posiadać każdy z podmiotów występujących wspólnie, który będzie faktycznie świadczył usługi wymagające uprawnień.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykonawca wykaże, iż wykonał lub wykonywał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usługi ochrony o łącznej wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł. oraz załączy dowody, że usługi zostały lub są wykonywane należycie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadania opłaconej polisy potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności na kwotę nie niższą niż 200.000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Zamawiający wymaga, aby oferta wykonawcy zawierała: 1) wypełniony Formularz Ofertowy - Załącznik nr 2, 2) W przypadku, gdy ofertę składa pełnomocnik wymagane jest pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy. 3) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. ( Jeśli zachodzi sytuacja wynikająca z przepisu 26 ust 2b); 4) Wypełniony załącznik - Wykaz wykonanych usług- Załącznik nr 5.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: - zmiana zasad i terminów dokonywania odbiorów dostaw, jeśli nie spowoduje zwiększenia kosztów dokonywania odbiorów, które obciążałyby zamawiającego; - zmiana treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji umowy lub sposobu informowania o realizacji umowy. Zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych zamawiającemu do prawidłowej realizacji umowy; - zmiana terminów płatności wynikająca z wszelkich zmian wprowadzanych do umowy, a także zmiany samoistne, o ile nie spowodują konieczności zapłaty odsetek lub wynagrodzenia w większej kwocie wykonawcy; - zmiana obowiązującej stawki VAT; Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równa różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę; -Zamawiający zastrzega możliwość redukcji przedmiotu zamówienia o więcej niż 40 % lub możliwość rozwiązania umowy przed czasem bez roszczeń odszkodowawczych ze strony wykonawcy jeśli zmianie ulegnie stan faktyczny związany z umowa najmu użytkowanych przez zamawiającego lokali. -zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu; 2. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych w szczególności: - zmiana danych związanych z obsługa administracyjno-organizacyjna Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); -zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami. 3. Wszelkie zmiany lub uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.artmuseum.pl/zamowieniapubliczne.php
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 00-124 Warszawa, ul. Pańska 3 - recepcja Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.06.2013 godzina 15:00, miejsce: 00-124 Warszawa, ul. Pańska 3 - recepcja Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.