eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MysłowiceSzkolenia w zakresie aktywizacji społeczno- zawodowej beneficjentów ostatecznych projektu Mysłowickie lepsze jutro

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-03-18

Mysłowice: Szkolenia w zakresie aktywizacji społeczno- zawodowej beneficjentów ostatecznych projektu Mysłowickie lepsze jutro
Numer ogłoszenia: 107656 - 2013; data zamieszczenia: 18.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Gwarków 24, 41-400 Mysłowice, woj. śląskie, tel. 032 2221289, faks 032 2221289.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Szkolenia w zakresie aktywizacji społeczno- zawodowej beneficjentów ostatecznych projektu Mysłowickie lepsze jutro.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie zostanie udzielone w 4 częściach: 1. Warsztaty aktywnego poruszania się po rynku pracy (techniki aktywnego poszukiwania pracy z uwzględnieniem specyfiki lokalnego rynku pracy, techniki autoprezentacji, przygotowanie się do rozmowy z pracodawcą (higiena, wygląd zewnętrzny- elementy wizażu), zasady zachowywania się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Czas trwania: 18h (3 spotkania po 6 h- nie więcej niż 2 spotkania tygodniowo na grupę szkoleniową). Termin: 15.04.2013r- 10.05.2013r (poza terminem 30.04- 06.05) Przewidywana liczba uczestników: 36 osób (20 osób nieaktywnych zawodowo, 16 niepełnosprawnych) 2. Doradztwo zawodowe- wypracowanie Indywidualnego Planu Działania- ocena predyspozycji zawodowych, analiza dotychczasowych doświadczeń zawodowych, planowanie dalszej ścieżki rozwoju zawodowego, analiza możliwości dalszego kształcenia i podnoszenia kwalifikacji, samoocena beneficjenta, identyfikacja barier i problemów, wzmacnianie motywacji, autoprezentacja- wygląd zewnętrzny, higiena. Czas trwania: 6h/uczestnika Termin: 13.05- 21.06.2013r. Przewidywana liczba uczestników:36 osób (20 nieaktywnych zawodowo, 16 niepełnosprawnych) 3. Szkolenie: Motywacja i samorozwój - rozbudzenie motywacji wewnętrznej do rozwoju osobistego, poznawanie własnych zainteresowań, zwiększenie świadomości odnośnie słabych i mocnych stron, budowanie poczucia własnej wartości oraz aktywizacja społeczna uczestników . Czas trwania: 12h szkolenia (3 spotkania po 4h - 1 spotkanie tygodniowo w godz. popołudniowych tj. 16.00- 19.00), w dwóch grupach szkoleniowych po 9 osób oraz 2 dni w formie wyjazdów (soboty) do Parku linowego oraz do Parku Wodnego (w ramach aktywizacji społecznej, poznawania własnych zainteresowań)- min. 8h/dzień (czas od wyjazdu do powrotu). Termin: 15.04- 10.05.2013r Przewidywana liczba uczestników: 18 osób (młodzież w wieku 15-24, pochodząca z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym) 4. Konsultacje indywidualne (psycholog z uprawnieniami doradcy zawodowego) - wypracowanie Indywidualnego Planu Działania- określanie indywidualnego planu samorozwoju (ocena predyspozycji zawodowych, planowanie dalszej ścieżki rozwoju zawodowego, analiza możliwości dalszego kształcenia i podnoszenia kwalifikacji, samoocena beneficjenta, identyfikacja barier i problemów, wzmacnianie motywacji). Czas trwania: 6h/uczestnika Termin: 13.05- 21.06.2013r. Przewidywana liczba uczestników:18 osób (młodzież w wieku 15-24 lat, pochodząca ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.06.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu oraz na podstawie wykazu wykonanych głównych usług wg. wzoru stanowiącego załacznik nr 2 do wniosku.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu oraz na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wg. wzoru stanowiącego załacznik nr 2A do wniosku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: negocjacje z ogłoszeniem.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.

Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu

Wybrani zostana wykonawcy, którzy otzrymaja największą liczbę punktów za doświadczenie i za kadrę. Wzór przyznawania punktów opisany w załacznikach 2 i 2A do wniosku.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - program szkolenia - 30
  • 3 - miejce szkolenia i warunki lokalowe miejsca szkolenia - 20

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić na wniosek wykonawcy za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany w zakresie osób prowadzących szkolenie na osoby o doświadczeniu nie gorszym od doświadczenia osób wykazanych w załączniku 2A do wniosku złożonego przez wykonawcę oraz terminu realizacji umowy z przyczyn niezależnych od wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.mops.myslowice.bip.info.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul.Gwarków 24 41-400 Mysłowice pok. 14.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul.Gwarków 24 41-400 Mysłowice pok. 27 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 Mysłowickie lepsze jutro w ramach działania 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Warsztaty aktywnego poruszania się po rynku pracy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Warsztaty aktywnego poruszania się po rynku pracy (techniki aktywnego poszukiwania pracy z uwzględnieniem specyfiki lokalnego rynku pracy, techniki autoprezentacji, przygotowanie się do rozmowy z pracodawcą (higiena, wygląd zewnętrzny- elementy wizażu), zasady zachowywania się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Czas trwania: 18h (3 spotkania po 6 h- nie więcej niż 2 spotkania tygodniowo na grupę szkoleniową). Termin: 15.04.2013r- 10.05.2013r (poza terminem 30.04- 06.05) Przewidywana liczba uczestników: 36 osób (20 osób nieaktywnych zawodowo, 16 niepełnosprawnych) Warunki realizacji: szkolenia powinny odbywać się na terenie Mysłowic (w pobliżu centrum), w 4 grupach szkoleniowych (10,10 i 8, 8 osób), w dni robocze, w godz. 9.00- 14.00. Podczas szkoleń konieczne będzie zapewnienie uczestnikom materiałów szkoleniowych (długopis, notatnik), opieki dzieciom uczestników oraz cateringu (dla uczestników i ich dzieci- tj. kawa, herbata, woda mineralna, soki (dla dzieci), gorący posiłek- II danie). Przewidywana liczba dzieci do opieki: 2 (3 i 5 lat)- w grupie osób niepełnosprawnych. Termin realizacji: 15.04.2013r- 10.05.2013r (poza terminem 29.04- 05.05) Pod uwagę brane będą następujące czynniki: cena, program szkolenia, lokalizacja- warunki lokalowe.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.05.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 50
    • 2. program szkolenia - 30
    • 3. miejsce szkolenia i warunki lokalowe miejsca szkolenia - 20

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Doradztwo zawodowe- wypracowanie Indywidualnego Planu Działania.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Doradztwo zawodowe- wypracowanie Indywidualnego Planu Działania- ocena predyspozycji zawodowych, analiza dotychczasowych doświadczeń zawodowych, planowanie dalszej ścieżki rozwoju zawodowego, analiza możliwości dalszego kształcenia i podnoszenia kwalifikacji, samoocena beneficjenta, identyfikacja barier i problemów, wzmacnianie motywacji, autoprezentacja- wygląd zewnętrzny, higiena. Czas trwania: 6h/uczestnika Termin: 13.05- 21.06.2013r. Przewidywana liczba uczestników:36 osób (20 nieaktywnych zawodowo, 16 niepełnosprawnych) Warunki realizacji: konsultacje powinny odbywać się na terenie Mysłowic (w pobliżu centrum). Pod uwagę brane będą następujące czynniki: cena, program szkolenia, lokalizacja- warunki lokalowe ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 21.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 50
    • 2. program szkolenia - 30
    • 3. miejsce szkolenia i warunki lokalowe miejsca szkolenia - 20

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Szkolenie: Motywacja i samorozwój.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie: Motywacja i samorozwój - rozbudzenie motywacji wewnętrznej do rozwoju osobistego, poznawanie własnych zainteresowań, zwiększenie świadomości odnośnie słabych i mocnych stron, budowanie poczucia własnej wartości oraz aktywizacja społeczna uczestników . Czas trwania: 12h szkolenia (3 spotkania po 4h - 1 spotkanie tygodniowo w godz. popołudniowych tj. 16.00- 19.00), w dwóch grupach szkoleniowych po 9 osób oraz 2 dni w formie wyjazdów (soboty) do Parku linowego oraz do Parku Wodnego (w ramach aktywizacji społecznej, poznawania własnych zainteresowań)- min. 8h/dzień (czas od wyjazdu do powrotu). Termin: 15.04- 10.05.2013r Przewidywana liczba uczestników: 18 osób (młodzież w wieku 15-24, pochodząca z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym) Warunki realizacji: szkolenie powinno odbywać się na terenie Mysłowic (dzielnica Centrum). Podczas szkolenia konieczne będzie zapewnienie cateringu dla uczestników. W czasie wyjazdów konieczne będzie zapewnienie transportu, biletów wstępu oraz gorącego posiłku i napojów (kawa, herbata, woda, soki). Pod uwagę brane będą następujące czynniki: cena, program szkolenia, atrakcyjność dni wyjazdowych oraz lokalizacja- warunki lokalowe..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.05.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 50
    • 2. program szkolenia - 20
    • 3. atrakcyjność dni wyjazdowych - 20
    • 4. warunki lokalowe miejsca szkolenia - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Konsultacje indywidualne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Konsultacje indywidualne (psycholog z uprawnieniami doradcy zawodowego) - wypracowanie Indywidualnego Planu Działania- określanie indywidualnego planu samorozwoju (ocena predyspozycji zawodowych, planowanie dalszej ścieżki rozwoju zawodowego, analiza możliwości dalszego kształcenia i podnoszenia kwalifikacji, samoocena beneficjenta, identyfikacja barier i problemów, wzmacnianie motywacji). Czas trwania: 6h/uczestnika Termin: 13.05- 21.06.2013r. Przewidywana liczba uczestników:18 osób (młodzież w wieku 15-24 lat, pochodząca ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym) Warunki realizacji: konsultacje powinny odbywać się na terenie Mysłowic (dzielnica Centrum). Pod uwagę brane będą następujące czynniki: cena, lokalizacja- warunki lokalowe ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 21.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 50
    • 2. program szkolenia - 30
    • 3. miejsce szkolenia i warunki lokalowe miejsca szkolenia - 20

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.