Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-06-28
Jarocin: Przebudowa drogi gminnej Jarocin - Wola Książęca oraz przebudowa drogi Jarocin - Wola Książęca w miejscowości Wola Książęca
Numer ogłoszenia: 107693 - 2016; data zamieszczenia: 28.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jarocin , Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie, tel. 62 7499500, faks 62 7472225.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej Jarocin - Wola Książęca oraz przebudowa drogi Jarocin - Wola Książęca w miejscowości Wola Książęca.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Zamówienie dotyczy realizacji dwóch zadań: Zadania nr 1 - przebudowa drogi gminnej klasy lokalnej L na odcinku o długości 3.281,60m od Jarocina do Woli Książęcej (granica gminy). Zadania nr 2 - przebudowa drogi powiatowej Jarocin - Wola Książęca w miejscowości Wola Książęca na odcinku o długości 222 m. Przebudowywane drogi połączą bezpośrednio zbudowany węzeł obwodnicy Jarocina w ciągu drogi S11 z drogą powiatową w Woli Książęcej. Opis dla zadania nr 1: Przebudowa drogi gminnej Jarocin - Wola Książęca: Przebudowa drogi gminnej polega na wzmocnieniu istniejącej konstrukcji jezdni poprzez wyrównanie profilu podłużnego i poprzecznego oraz ułożeniu warstw wzmacniających z betonu asfaltowego po uprzednim sfrezowaniu istniejącej nawierzchni. Przebudowa obejmuje poszerzenie istniejącej jezdni do 6,00m na odcinku A-C (od węzła obwodnicy Jarocina do drogi do ZGO) i do 5,50m na odcinku C-D (od drogi do ZGO do granicy gminy), ponadto na całej długości przebudowywanej drogi po stronie lewej projektuje się ścieżkę rowerową o szerokości 2,50m. W ramach inwestycji projektuje się również odcinek chodnika jako peron i dojścia do peronów, pas postojowy, zatoki autobusowe, zjazdy na posesje i na pola oraz miejsca postojowe dla samochodów osobowych. W rejonie peronów zatok autobusowych projektuje się wiaty o wymiarach 1,50m x 3,00m. Projektowana niweleta nawierzchni jezdni na przebudowywanej drodze została podyktowana istniejącą niweletą, która zostanie podniesiona równolegle o grubość warstw wzmacniających tj. średnio o 15cm. Przekrój normalny przebudowywanej drogi przyjęto jak niżej: -szerokość jezdni na odcinku A-C 6,00m, na odcinku C-D 5,50m; -szerokość ścieżki rowerowej 2,55m na odcinku A-C i 2,50 na odcinku C-D; -szerokość chodnika 1,55 m; -szerokość pobocza 1,00m; -spadek poprzeczny jezdni dwustronny i = 2% w kierunku poboczy, na łukach spadki jednostronne. Konstrukcja nawierzchni istniejącej jezdni - wzmocnienie: -warstwa ścieralna grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11mm (AC11S); -warstwa wiążąca grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W); -geosiatka; -warstwa wyrównawcza grubości 6 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W); -istniejąca nawierzchnia asfaltowa po uprzednim sfrezowaniu; Konstrukcja nawierzchni jezdni na poszerzeniach i na ścieżce rowerowej na odcinku C-D (od drogi do ZGO do granicy gminy): -warstwa ścieralna grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11mm (AC11S) - koloru czerwonego dla ścieżki rowerowej; -warstwa wiążąca grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W); -geosiatka; -warstwa wyrównawcza grubości 6 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W); -warstwa podbudowy grubości 20 cm z betonu cementowego C8/10; -warstwa grubości 20 cm wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa; Z uwagi na małą nośność istniejącej konstrukcji jezdni o nawierzchni asfaltowej projektuje się ułożenie geosiatki poliestrowej ARMATEX odmiany 40/40 pomiędzy warstwą wyrównawczą i warstwą wiążącą. Konstrukcja nawierzchni ścieżki rowerowej na odcinku A-C: -warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej bezfazowej grubości 8 cm koloru czerwonego -warstwa podsypkowa grubości 5 cm - podsypka cementowo - piaskowa w stosunku 1:4 Konstrukcja nawierzchni chodnika na odcinku B-C (peron i dojścia do peronów): -warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej grubości 8 cm koloru szarego; -warstwa podsypkowa grubości 5 cm - podsypka cementowo - piaskowa w stosunku 1:4 Konstrukcja nawierzchni na zjazdach na posesje: -warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej bezfazowej grubości 8 cm koloru czerwonego; -warstwa podsypkowa grubości 4 cm - podsypka cementowo - piaskowa w stosunku 1:4; -podbudowa grubości 20 cm z betonu cementowego C8/10; -warstwa grubości 20 cm wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa. Konstrukcja nawierzchni zatok autobusowych: -warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej grubości 8 cm koloru szarego -warstwa podsypkowa grubości 4 cm - podsypka cementowo - piaskowa w stosunku 1:4 -podbudowa grubości 20 cm z betonu cementowego C8/10 -warstwa grubości 20 cm wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa Konstrukcja nawierzchni miejsc postojowych i pasa postojowego dla samochodów osobowych: -warstwa ścieralna grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11mm (AC11S); -warstwa wiążąca grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W); -geosiatka; -warstwa wyrównawcza grubości 6 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W); -warstwa podbudowy grubości 20 cm z betonu cementowego C8/10; -warstwa grubości 20 cm wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa; Pobocze o szerokości 1,00m należy wykonać poprzez ułożenie warstwy o grubości 8cm z destruktu uzyskanego poprzez frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni drogi gminnej oraz w częściowo jako materiał zapewniony przez Wykonawcę. Nawierzchnię pobocza należy dopasować do wysokości poziomu jezdni. Obramowanie ścieżki rowerowej na odcinku A-C wykonanego z kostki brukowej to obrzeże betonowe 8x30cm natomiast od strony krawędzi jezdni drogi gminnej obramowanie to krawężnik betonowy 15 x 30cm. Obramowanie zatok autobusowych przy krawędzi jezdni drogi gminnej to krawężnik betonowy 15x22cm najazdowy ułożony 4 cm nad powierzchnią jezdni, od strony projektowanego chodnika obramowanie to krawężnik betonowy 15 x 30cm Powyższe elementy obramowania ułożone są na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. Pomiędzy zjazdem na teren Komendy Powiatowej Policji a zjazdem na lądowisko dla helikopterów dla wzmocnienia skarpy wykopu projektuje się geokratę. Odwodnienie Odprowadzenie wód opadowych i roztopowych odbywać się będzie grawitacyjnie poprzez nadane spadki podłużne i poprzeczne w sposób rozproszony na pobocza i tereny zielone, a na odcinku A-615,00m (skanalizowanie istniejącego rowu przydrożnego) do projektowanych wpustów krawężnikowo-jezdniowych ze studzienkami z rur betonowych O500, wody poprzez przykanaliki z rur PVC O160 przekazywane będą do projektowanej kanalizacji deszczowej o długości 564,00m z rur PP O 400 ze studzienkami rewizyjnymi z rur PVC O400 do istniejącego rowu melioracyjnego. W rejonie miejscu wylotu projektowanego kolektora istniejący przepust w km 0+607,20 należy wydłużyć na długości 3,00m rurą betonową O1000. Wylot kolektora i wydłużony przepust należy zakończyć wspólną ścianką betonową. Ponadto projektuje się wydłużenie przepustu pod drogą gminną w km 1 + 950,40 rurą betonową O800 o 2,00m i w km 2+936,00m dwoma rurami O600 o 14,00m. Wyloty należy zakończyć ściankami betonowymi. Odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z powierzchni jezdni na pozostałej części przebudowywanej drogi odprowadzane będą grawitacyjnie poprzez nadane spadki podłużne i poprzeczne w sposób rozproszony w kierunku poboczy. Ponadto w celu prawidłowego odprowadzenia wód z bocznych dróg leśnych po obu ich stronach oraz w celu uniknięcia zalewania jezdni przebudowywanej drogi gminnej należy wykonać rowy chłonno odparowujące o głębokości 0,50m. Wycinka drzew i krzewów W związku z koniecznością poszerzenia jezdni, a tym samym podstawy nasypu drogi zachodzi konieczność wycinki drzew i krzewów oraz rudowania pni i korzeni. Drewno należy załadować, przetransportować i rozładować na miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Gałęzie i korzenie należy przekazać do utylizacji i pokryć koszty związane z utylizacją. Uwaga - Nadleśnictwo będzie równolegle usuwać drzewa z działek będących do momentu wydania decyzji ZRID w zarządzie Nadleśnictwa. Docelowa organizacja ruchu kołowego: W celu zwiększenia stanu bezpieczeństwa dla ruchu pieszego jak i kołowego na odcinku od drogi dojazdowej do ZGO (punkt C) do końca przebudowywanej drogi gminnej wydziela się wzdłuż lewej krawędzi jezdni pas o szerokości 2,50m dla ruchu pieszo-rowerowego o nawierzchni koloru czerwonego oddzielonego od jezdni oznakowaniem poziomym P-2b. Dodatkowo co 10,00m w ciągu oznakowania poziomego projektuje się punktowe elementy odblaskowe. Projektowane oznakowanie pionowe i poziome zostało ujęte w projekcie docelowej organizacji ruchu, który stanowi odrębne opracowanie. W celu zabezpieczenia ruchu rowerowego zaprojektowano w miejscu wysokich skarp po stronie lewej ogrodzenie segmentowe U-12a zlokalizowane według obliczeń ilości do przedmiaru robót. Opis dla zadania nr 2: Przebudowa drogi Jarocin - Wola Książęca w miejscowości Wola Książęca: Przebudowa drogi powiatowej polega na wzmocnieniu istniejącej konstrukcji jezdni poprzez wyrównanie profilu podłużnego i poprzecznego oraz ułożeniu warstw wzmacniających z betonu asfaltowego po uprzednim sfrezowaniu istniejącej nawierzchni. Przebudowa obejmuje poszerzenie istniejącej jezdni do 5,50m, ponadto na całej długości przebudowywanej drogi projektuje się ścieżkę rowerową o szerokości 2,50m. W ramach inwestycji projektuje się również zjazdy na posesje. Projektowana niweleta nawierzchni jezdni na przebudowywanej drodze została podyktowana istniejącą niweletą, która zostanie podniesiona równolegle o grubość warstw wzmacniających tj. średnio o 15cm. Przekrój normalny przyjęto jak niżej: -szerokość jezdni 5,50m -szerokość ścieżki rowerowej 2,50m -szerokość pobocza 1,00m -spadek poprzeczny jezdni dwustronny i = 2% w kierunku poboczy, na łukach spadki jednostronne Konstrukcja nawierzchni istniejącej jezdni - wzmocnienie: -warstwa ścieralna grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11mm (AC11S) -warstwa wiążąca grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W) -geosiatka -warstwa wyrównawcza grubości 6 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W) -istniejąca nawierzchnia asfaltowa po uprzednim sfrezowaniu Konstrukcja nawierzchni jezdni na poszerzeniach i na ścieżce rowerowej na odcinku C-D: -warstwa ścieralna grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11mm (AC11S) - koloru czerwonego dla ścieżki rowerowej -warstwa wiążąca grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W) -geosiatka -warstwa wyrównawcza grubości 6 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W) -warstwa podbudowy grubości 20 cm z betonu cementowego C8/10 -warstwa grubości 20 cm wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa Z uwagi na małą nośność istniejącej konstrukcji jezdni o nawierzchni asfaltowej projektuje się ułożenie geosiatki poliestrowej ARMATEX odmiany 40/40 pomiędzy warstwą wyrównawczą i warstwą wiążącą. Konstrukcja nawierzchni na zjazdach na posesje: -warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej bezfazowej grubości 8 cm koloru czerwonego -warstwa podsypkowa grubości 4 cm - podsypka cementowo - piaskowa w stosunku 1:4 -podbudowa grubości 20 cm z betonu cementowego C8/10 -warstwa grubości 20 cm wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa Pobocze o szerokości 1,00m należy wykonać poprzez ułożenie warstwy o grubości 8cm z destruktu uzyskanego poprzez frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni drogi powiatowej. Nawierzchnię pobocza należy dopasować do wysokości poziomu jezdni. Odwodnienie: Odprowadzenie wód opadowych i roztopowych odbywać się będzie grawitacyjnie poprzez nadane spadki podłużne i poprzeczne w sposób rozproszony na pobocza i tereny zielone, na odcinku od km 3+279,00 do 3+348,20 wody skierowano do projektowanego ścieku z elementów prefabrykowanych o szerokości 60cm. Docelowa organizacja ruchu kołowego: W celu zwiększenia stanu bezpieczeństwa dla ruchu pieszego jak i kołowego na przebudowywanym odcinku drogi wydziela się wzdłuż lewej krawędzi jezdni pas o szerokości 2,50m dla ruchu pieszo-rowerowego o nawierzchni koloru czerwonego oddzielonego od jezdni oznakowaniem poziomym P-2b. Dodatkowo co 10,00m w ciągu oznakowania poziomego projektuje się punktowe elementy odblaskowe. Projektowane oznakowanie pionowe i poziome zostało ujęte w projekcie docelowej organizacji ruchu, który stanowi odrębne opracowanie. Wycinka drzew i krzewów W związku z koniecznością poszerzenia jezdni, a tym samym podstawy nasypu drogi zachodzi konieczność wycinki drzew i krzewów. Drewno z wycinki należy załadować, przetransportować i rozładować na miejscu wskazanym przez Zarządcę drogi. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia dokumentacja techniczna pn.: Przebudowa drogi gminnej Jarocin - Wola Książęca oraz Przebudowa drogi powiatowej Jarocin - Wola Książęca. 3.Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45 23 31 40-2 Roboty drogowe. 45 23 24 52-5 Roboty odwadniające. 4.Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ (m.in. dokumentacji technicznej, SST, kosztorysie ofertowym, itp.) przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, w takim przypadku w/w wskazania traktować należy, jako podane przykładowo, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisanew dokumentacji przetargowej. 5.Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ (m.in. dokumentacji technicznej, SST, kosztorysie ofertowym, itp.) przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne o parametrach nie gorszych niż opisane w dokumentacji przetargowej..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.24.52-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP). Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych, 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2.Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium: 3.1 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy na nr konta: 91 1090 1131 0000 0000 1300 1942 z dopiskiem Wadium w przetargu nieograniczonym na Przebudowę drogi gminnej Jarocin - Wola Książęca oraz przebudowę drogi Jarocin - Wola Książęca w miejscowości Wola Książęca. 3.2 Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale w siedzibie Zamawiającego - Kancelaria Burmistrza pok. nr 32 - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. 3.3 Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 4.Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 5.Zwrot wadium 5.1.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 5.2.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.3.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5.4.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w ppkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5.5.W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 6.Utrata wadium 6.1.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania w/w warunku. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał (zakończył) co najmniej jedną robotę polegającą na budowie bądź przebudowie drogi o nawierzchni z mieszanki mineralno - asfaltowej o powierzchni co najmniej 10.000m2 lub długości co najmniej 1.800 m.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania w/w warunku. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy - osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności drogowej lub równoważne pozwalające na realizację robót objętych zamówieniem.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania w/w warunku. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
co najmniej jedna robota polegająca na budowie bądź przebudowie drogi o nawierzchni z mieszanki mineralno - asfaltowej o powierzchni co najmniej 10.000 m2 lub długości co najmniej 1.800 m.; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz oferty. 2. Kosztorys ofertowy. 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 4.Pełnomocnictwo, z którego wynika prawo do podpisania oferty, względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Gwarancja - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015r. poz. 2164) Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w szczególności w zakresie: 1) Terminu realizacji zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia tych zmian; termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w przypadku: a)zaistnienia okoliczności zawartych w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, b) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, c)z powodu wystąpienia dodatkowych okoliczności, a niemożliwych do przewidzenia (przed zawarciem umowy) przez doświadczonego wykonawcę robót, polegających na: -konieczności usunięcia kolizji z niezinwentaryzowaną infrastrukturą lub innych obiektów, -konieczności przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz. d) z powodu okoliczności siły wyższej, przez którą strony będą rozumieć np. wystąpienie zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu, ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach; e) z powodu szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; f) wykopalisk uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, niewypałów i niewybuchów; g)odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.) oraz warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; h)jeżeli wystąpiły zmiany bądź opóźnienia będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: -wstrzymanie robót przez Zamawiającego; -konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; -przedłużająca się procedura przetargowa w przypadku wydłużenia terminu związania z ofertą do dnia podpisania umowy z zastrzeżeniem że przesłanka może zostać wykorzystana najpóźniej w ciągu 7 dni od podpisania umowy; i) jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: -przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji itp.; -odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej; j) jeżeli powstały konieczne zmiany technologiczne, w szczególności konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu; k) opóźnienia Zamawiającego nie koniecznie z przyczyn od niego zależnych, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w wykonaniu następujących zobowiązań: -przekazania terenu budowy; -przekazania dokumentacji budowy (pozwolenie na budowę, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, innych wymaganych przepisami, do których zamawiający był zobowiązany); -przekazanie dokumentów zamiennych budowy lub usunięcia wad w dostarczanej dokumentacji projektowej; -kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, ale w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji. 2)Wynagrodzenia za przedmiot zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany; wynagrodzenie wykonawcy może ulec zmianie: -w przypadku zaistnienia konieczności zmniejszenia zakresu robót (niewykonania lub zaniechania prac objętych umową) przez Zamawiającego; -w przypadku wprowadzenia robót zamiennych wprowadzonych przez Kierownika Budowy zaakceptowanych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego; -w związku z powykonawczym zestawieniem kosztów - zmiany ilości obmiarowych w stosunku do ilości przedmiarowych. 3)Przedstawiciela wykonawcy, tj. kierownika budowy; wykonawca może zmienić kierownika budowy z przyczyn niezależnych od niego, tj. zdarzeń losowych (śmierć, choroba, zwolnienie itp.) przy czym osoba zastępująca pierwotnego kierownika budowy będzie posiadała co najmniej takie same kwalifikacje jak poprzedni kierownik. 4)Okres gwarancji i rękojmi za przedmiot zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany; okres gwarancji i rękojmi może ulec zmianie w szczególności : -w przypadku przeprowadzanie badań nawierzchni jezdni nieznacznie odbiegających wyników od normy, pod warunkiem akceptacji tego okresu przez Strony; 2.Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić o okres uzasadniony przyczynami zmiany, o którym mowa w ust.1 pkt 1.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jarocin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jarocińskiego Funduszu Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o.
Ul. T. Kościuszki 15B
63-200 Jarocin.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.07.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Jarocinie - Kancelaria Burmistrza (pok. 32) Ul. Al. Niepodległości 10, 63 - 200 Jarocin.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z JAROCINA
- "Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Jarocin"
- Zakup energii elektrycznej, sprzedaż energii elektrycznej z OZE wraz z usługą bilansowania handlowego
więcej: przetargi w Jarocinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- REMONT CZĄSTKOWY DRÓG GMINNYCH NA TERENIE GMINY SUSZEC - 2025 R.
- Przebudowa drogi gruntowej Piechowice-Szablewo w Gminie Dziemiany
- Remont drogi gminnej nr 540007K (ulica Jałowcowa) w km. 0+000 do km 0 + 263 w mc. Dobczyce, Gmina Dobczyce
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1200Z na odcinku Borzysław-Podborsko.
- Dostawa i montaż oświetlenia solarnego oraz progów zwalniających Zadanie Nr I - Dostawa i montaż oświetlenia solarnego Zadanie Nr II - Dostawa i montaż progów zwalniających
- Remont drogi gminnej K420105 (ul. Budzowa) w km 0d 0+350 do km 0+550 w miejscowości Murzasichle.
więcej: Roboty odwadniające »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.