eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WałbrzychUsługa w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych powiatu wałbrzyskiego w sezonie zimowym 2016/2017

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-05

Wałbrzych: Usługa w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych powiatu wałbrzyskiego w sezonie zimowym 2016/2017
Numer ogłoszenia: 111868 - 2016; data zamieszczenia: 05.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wałbrzyski, Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu , Al. Wyzwolenia 20-24, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 8460674, faks 074 8460674.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.walbrzych.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych powiatu wałbrzyskiego w sezonie zimowym 2016/2017.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje: zimowe utrzymanie w przejezdności dróg powiatowych na terenie powiatu wałbrzyskiego.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 8.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Kwota wadium wymagana do wzięcia udziału w postępowaniu: 1) zadanie 1: 4.500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych 00/100) 2) zadanie 2: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) 3) zadanie 3: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100) 4) zadanie 4: 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) 5) zadanie 5: 2.500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100) 6) zadanie 6: 2.800,00 zł (słownie: dwa tysiące osiemset złotych 00/100)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca będzie zobowiązany wykazać

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • powyższy warunek będzie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że wykonał lub wykonuje (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia przez co rozumie się zimowe utrzymanie czystości oraz odśnieżanie zwalczanie śliskości w pasach drogowych dróg publicznych na: a) dla zadania nr 1 min.10 km ciągów jezdni b) dla zadania nr 2 min. 10 km ciągów jezdni c) dla zadania nr 3 min. 10 km ciągów jezdni d) dla zadania nr 4 min. 10 km ciągów jezdni e) dla zadania nr 5 min. 10 km ciągów jezdni f) dla zadania nr 6 min. 10 km ciągów jezdni

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • powyższy warunek będzie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje/będzie dysponował w pełni sprawnym sprzętem, który będzie zapewniał technologiczną ciągłość robót, jednak jego ilość nie powinna być mniejsza niż: a) dla zadania nr 1 1. Pługopiaskarka * (napęd min. na dwie osie) -szt.2 2. Pług wirnikowy (spycharka, ładowarka) -szt.1 3. Ładowarka duża -szt.1 4. Świder mechaniczny -szt.1 * równoważnie z pługopiaskarką będzie możliwe zastosowanie osobno pługów i piaskarek b) dla zadania nr 2 1. Pługopiaskarka * (napęd min. na dwie osie) - szt.2 2. Pług wirnikowy (spycharka, ładowarka) - szt.1 3. Ładowarka duża - szt.1 4. Świder mechaniczny - szt.1 * równoważnie z pługopiaskarką będzie możliwe zastosowanie osobno pługów i piaskarek c) dla zadania nr 3 1. Pługopiaskarka * (napęd min. na dwie osie) - szt.2 2. Pług wirnikowy (spycharka, ładowarka) - szt.1 3. Ładowarka duża - szt.1 4. Świder mechaniczny - szt.1 * równoważnie z pługopiaskarką będzie możliwe zastosowanie osobno pługów i piaskarek d) dla zadania nr 4 1. Pługopiaskarka * (napęd min. na dwie osie) - szt.2 2. Pług wirnikowy (spycharka, ładowarka) - szt.1 3. Ładowarka duża - szt.1 * równoważnie z pługopiaskarką będzie możliwe zastosowanie osobno pługów i piaskarek e) dla zadania nr 5 1. Pługopiaskarka * (napęd min. na dwie osie) - szt.2 2. Pług wirnikowy (spycharka, ładowarka) - szt.1 3. Ładowarka duża - szt.1 4. Świder mechaniczny - szt.1 * równoważnie z pługopiaskarką będzie możliwe zastosowanie osobno pługów i piaskarek f) dla zadania nr 6 1. Pługopiaskarka * (napęd min. na dwie osie) - szt.2 2. Pług wirnikowy (spycharka, ładowarka) - szt.1 3. Ładowarka duża - szt.1 * równoważnie z pługopiaskarką będzie możliwe zastosowanie osobno pługów i piaskarek. Wymagania dotyczące sprzętu dla zadania 1,2,3,4,5,6 Pługi powinny mieć możliwość sterowania z kabiny kierowcy, pługi z wymuszonym dociskiem (hydraulicznym lub pneumatycznym), waga minimum 500 kg i szerokość odpłużania min. 2800 mm, pług wirnikowy - szer. pasa odśnieżania 2,0 m

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca będzie zobowiązany

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • powyższy warunek będzie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na łączną sumę odszkodowania min. 120.000 zł (bez względu na ilość zadań, na które wykonawca składa ofertę)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie i złożenia poświadczeń, dotyczy tylko usług, które potwierdzą spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony i podpisany wzór oferty wraz z formularzem cenowym 2. Dowód wniesienia wadium 3. Pełnomocnictwo do podpisania oferty - w przypadku gdy upoważnienie nie wynika z dokumentów rejestrowych 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w przypadku gdy wykonawcy ubiegają się wspólnie o zamówienie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 99
  • 2 - Termin płatności - 1

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

zgodnie z projektem umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.sp-walbrzych.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu Al. Wyzwolenia 24, 58-300 Wałbrzych, pok. 215.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.05.2016 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu Al. Wyzwolenia 24, 58-300 Wałbrzych, pok. 28 Biuro Obsługi Klienta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Usługa w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych powiatu wałbrzyskiego w sezonie zimowym 2016/2017.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 1 - drogi powiatowe na terenie gminy: Walim o łącznej długości 31,094 km Zamówienie obejmuje: -zimowe utrzymanie w przejezdności dróg powiatowych dla zadania przy użyciu mieszanki piasku z 25 % dodatkiem soli drogowej -usuwanie pokrywy lodowej o grubości kilku centymetrów powstałej na skutek zamarznięcia na jezdni wody pochodzącej z roztopionego śniegu (wg protokołu typowania) -odpłużanie jezdni (pług wirnikowy) - (wg protokołu typowania) -wykonanie ścieków w śniegu zalegającym na poboczu (wg protokołu typowania).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 8.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 99
    • 2. Termin płatności - 1

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Usługa w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych powiatu wałbrzyskiego w sezonie zimowym 2016/2017.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 2 - drogi powiatowe na terenie gminy: Walim o łącznej długości 28,979 km Zamówienie obejmuje: -zimowe utrzymanie w przejezdności dróg powiatowych dla zadania przy użyciu mieszanki piasku z 25 % dodatkiem soli drogowej -usuwanie pokrywy lodowej o grubości kilku centymetrów powstałej na skutek zamarznięcia na jezdni wody pochodzącej z roztopionego śniegu (w/g protokołu typowania) -odpłużanie jezdni (pług wirnikowy) - (wg protokołu typowania) -wykonanie ścieków w śniegu zalegającym na poboczu (wg protokołu typowania).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 8.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 99
    • 2. Termin płatności - 1

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Usługa w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych powiatu wałbrzyskiego w sezonie zimowym 2016/2017.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 3 - drogi powiatowe na terenie gmin: Głuszyca o łącznej długości 23,257 km Zamówienie obejmuje: -zimowe utrzymanie w przejezdności dróg powiatowych dla zadania przy użyciu mieszanki piasku z 25 % dodatkiem soli drogowej -usuwanie pokrywy lodowej o grubości kilku centymetrów powstałej na skutek zamarznięcia na jezdni wody pochodzącej z roztopionego śniegu (wg protokołu typowania) -odpłużanie jezdni (pług wirnikowy) - (wg protokołu typowania) -wykonanie ścieków w śniegu zalegającym na poboczu (wg protokołu typowania).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 8.

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Usługa w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych powiatu wałbrzyskiego w sezonie zimowym 2016/2017.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 4 - drogi powiatowe na terenie gminy: Mieroszów o łącznej długości 26,362 km Zamówienie obejmuje: -zimowe utrzymanie w przejezdności dróg powiatowych dla zadania przy użyciu mieszanki piasku z 25 % dodatkiem soli drogowej -usuwanie pokrywy lodowej o grubości kilku centymetrów powstałej na skutek zamarznięcia na jezdni wody pochodzącej z roztopionego śniegu (wg protokołu typowania) -odpłużanie jezdni (pług wirnikowy) - (wg protokołu typowania) -wykonanie ścieków w śniegu zalegającym na poboczu (wg protokołu typowania).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 8.

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Usługa w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych powiatu wałbrzyskiego w sezonie zimowym 2016/2017.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 5 - drogi powiatowe na terenie gminy: Czarny Bór o łącznej długości 26,298 km Zamówienie obejmuje: -zimowe utrzymanie w przejezdności dróg powiatowych dla zadania przy użyciu mieszanki piasku z 25 % dodatkiem soli drogowej -usuwanie pokrywy lodowej o grubości kilku centymetrów powstałej na skutek zamarznięcia na jezdni wody pochodzącej z roztopionego śniegu (wg protokołu typowania) -odpłużanie jezdni (pług wirnikowy) - (wg protokołu typowania) -wykonanie ścieków w śniegu zalegającym na poboczu (wg protokołu typowania).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 8.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 99
    • 2. Termin płatności - 1

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Usługa w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych powiatu wałbrzyskiego w sezonie zimowym 2016/2017.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 6 - drogi powiatowe na terenie gminy: Stare Bogaczowice o łącznej długości 28,219 km Zamówienie obejmuje: -zimowe utrzymanie w przejezdności dróg powiatowych dla zadania przy użyciu mieszanki piasku z 25 % dodatkiem soli drogowej -usuwanie pokrywy lodowej o grubości kilku centymetrów powstałej na skutek zamarznięcia na jezdni wody pochodzącej z roztopionego śniegu (wg protokołu typowania) -odpłużanie jezdni (pług wirnikowy) - (wg protokołu typowania) -wykonanie ścieków w śniegu zalegającym na poboczu (wg protokołu typowania).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 8.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 99
    • 2. Termin płatności - 1

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.