To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2015-01-16
Świeradów-Zdrój: Opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Świeradów-Zdrój wraz z niezbędnymi elementami
Numer ogłoszenia: 11226 - 2015; data zamieszczenia: 16.01.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 413958 - 2014r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój, ul. 11-go Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 075 7816471, faks 075 7816585.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Świeradów-Zdrój wraz z niezbędnymi elementami.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.1. opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Świeradów-Zdrój w celu ustalenia potrzeb i problemów występujących na terenie Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój w zakresie gospodarki niskoemisyjnej oraz wyznaczenie działań priorytetowych związanych z realizacją działań w różnych obszarach, mających na celu m.in. przyczynić się do osiągnięcia celów określonych w pakiecie klimatyczno-energetycznym do roku 2020, tj.: a) redukcji emisji gazów cieplarnianych, b) zwiększenia udziału energii pochodzącej z źródeł odnawialnych, c) redukcji zużycia energii finalnej, co ma zostać zrealizowane poprzez podniesienie efektywności energetycznej, a także do poprawy jakości powietrza na obszarach, na których odnotowano przekroczenia jakości poziomów dopuszczalnych stężeń w powietrzu. Działania zawarte w planie mają doprowadzić do redukcji emisji zanieczyszczeń do powietrza (w tym: pyłów, dwutlenku siarki oraz tlenków azotu). W planie należy przedstawić działania operacyjne obejmujące najbliższe 3-4 lata od zatwierdzenia planu. Przedstawione działania muszą być spójne z Wieloletnią Prognozą Finansową WPF. Plan gospodarki niskoemisyjnej powinien być opracowany w sposób kompleksowy i obejmować: strategię ogólną, wyniki bazowej inwentaryzacji emisji dwutlenku węgla, działania i zadania zmierzające do ograniczenia emisji do środowiska zaplanowane w całym okresie objętym planem, w tym krótko i średnio terminowe na okres 3-4 lat, harmonogram rzeczowo-finansowy, w którym zostaną ujęte proponowane działania naprawcze, z uwzględnieniem terminów oraz kosztów realizacji wraz z możliwymi źródłami finansowania, wskaźniki monitorowania prowadzonej polityki ekologiczno-energetycznej. Plan gospodarki niskoemisyjnej powinien zawierać: 1) Streszczenie 2) Ogólna strategia - cele strategiczne i szczegółowe, - stan obecny, - identyfikacja obszarów problemowych, - aspekty organizacyjne i finansowe (struktury organizacyjne, zasoby ludzkie, zaangażowane strony, budżet, źródła finansowania inwestycji, środki finansowe na monitoring i ocenę). 3) Wyniki bazowej inwentaryzacji emisji dwutlenku węgla 4) Działania/zadania i środki zaplanowane na cały okres objęty planem 5) Długoterminowa strategia, cele i zobowiązania 6) Krótko/średnioterminowe działania/zadania (opis, podmioty odpowiedzialne za realizację, harmonogramy, koszty, wskaźniki) 1. Wskaźniki monitorowania - poziom redukcji emisji CO2 w stosunku do lat poprzednich (1990 bądź innego możliwego do inwentaryzacji), - poziom redukcji zużycia energii finalnej w stosunku do przyjętego roku bazowego, - udział zużytej energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, - proponowane monitorowanie wskaźników w oparciu o metodologię opracowaną przez Wspólne Centrum Badawcze (JRC) Komisji Europejskiej we Współpracy z Dyrekcją Generalna ds. Energii (DG ENER) i Biurem Porozumienia Burmistrzów, zawartą w poradniku Jak opracować plan działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP). Wykonawca wykona i dostarczy Plan gospodarki niskoemisyjnej w ilości 4 kompletów wydrukowanych i oprawionych wraz z częścią elektroniczną zapisaną w wersji edytowalnej, na trwałym nośniku informacji. Ponadto Wykonawca dostarczy na nośniku elektronicznym jednolitą wersję opracowania na potrzeby publikacji dokumentu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świeradów-Zdrój. 2. utworzenie bazy danych niezbędnej do opracowania planu gospodarki niskoemisyjnej, m.in. inwentaryzacja emisji CO2, zużycie energii (cieplnej, gazowej, elektrycznej), w sektorach publicznych, prywatnych i przemysłowych, poszczególnych budynków i obiektów oraz branż, m.in. usług hotelarskich , turystycznych i oświetlenia ulicznego. Utworzenie bazy danych posiadającej informacje pozwalające na ocenę gospodarki energią w Gminie w poszczególnych sektorach i obiektach oraz inwentaryzację emisji CO2. Wykonawca stworzy odpowiednia bazę na podstawie uzyskanych samodzielnie danych, zgodnie z Wytycznymi NFOŚiGW. Wykonawca utworzy na dwóch stanowiskach komputerowych bazę danych w formie pliku z interfejsem umożliwiającym łatwą jego edycję, wraz z przeszkoleniem dwóch pracowników Urzędu Miasta w zakresie obsługi przedmiotowej bazy. W ramach zamówienia Wykonawca przeprowadzi ankietyzację na podstawie opracowanej przez siebie ankiety, dla wszystkich budynków na terenie miasta Świeradów-Zdrój, mająca na celu zidentyfikowanie funkcjonujących systemów grzewczych (dane dotyczące źródła ciepła, rodzaju oraz ilości używanego paliwa oraz orientacyjnych kosztów eksploatacji) oraz rozpoznanie planów i potrzeb użytkowników w zakresie modernizacji obiektów budowlanych. Wykonawca, w ramach kontraktu, dokona oględziny - sprawdzenia w terenie informacji zawartych w ankietach. Szczególny nacisk Wykonawca położy na obiekty, znajdujące się w Strefie A Ochrony Uzdrowiskowej. Wyniki ankietyzacji pozwolą na ocenę gospodarki energią w mieście Świeradów-Zdrój oraz w jej poszczególnych sektorach i obiektach. Baza danych zostanie wykorzystana do pracowania założeń do planu zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną i gaz (z uwzględnieniem OZE) do dalszych analiz i przygotowania planu gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Świeradów-Zdrój. Wykonawca utworzy bazę danych w formacie arkusza kalkulacyjnego w oparciu o przeprowadzoną w szczegółowy sposób ankietę w każdym budynku na terenie Miasta Świeradów-Zdrój. W Świeradowie-Zdroju aktualnie znajduje się około: 800 budynków mieszkalnych, 1 budynek biurowy, 2 budynki oświaty, nauki i kultury, 125 budynków (hotele, pensjonaty, domy wczasowe, obiekty noclegowe, domy kuracyjne, apartamenty, kwatery prywatne, agroturystyka, sanatoria). Utworzona baza danych będzie zawierała informacje o : 1) budynki użyteczności publicznej na terenie miasta, w tym: 1. zużycie oraz koszt paliwa (węgiel, gaz, olej, inne), 2. zużycie oraz koszt energii elektrycznej, 3. zużycie oraz koszt wody, 4. stan docieplenia budynku (ściany, strop, okna, drzwi), 5. źródło ciepła, 2) budynki mieszkalne na terenie miasta, w tym: 6. zużycie oraz koszt paliwa (węgiel, gaz, olej, inne), 7. zużycie oraz koszt energii elektrycznej, 8. zużycie oraz koszt wody, 9. stan docieplenia budynku (ściany, strop, okna, drzwi), 10. źródło ciepła, 3) budynki usługowe, w tym: 11. zużycie oraz koszt paliwa (węgiel, gaz, olej, inne), 12. zużycie oraz koszt energii elektrycznej, 13. zużycie oraz koszt wody, 14. stan docieplenia budynku (ściany, strop, okna, drzwi), 15. źródło ciepła, 4) transport publiczny i prywatny (rodzaj środków transportu, ilość pojazdów, charakterystyka, koszty paliwa, długość tras komunikacyjnych, itp.), 5) oświetlenie uliczne (ilość, charakterystyka, zużycie energii, koszty), 6) istniejące instalacje OZE, tj. odnawialne źródła energii (lokalizacja, charakterystyka, moc, rodzaj), 7) rolnictwo i leśnictwo (powierzchnia, rodzaj upraw, średnioroczne zużycie nawozów, środków ochrony roślin), 8) gospodarka odpadami (ilość odpadów, rodzaj odpadów, sposób zagospodarowania), 9) planowane do realizacji działania i ich spodziewane efekty, 10) dla budynków, w których prowadzona jest działalność gospodarcza, w ankietach dodatkowo należy ująć dane dotyczące innych źródeł emisji wynikających z prowadzonej działalności, 11) na etapie opracowywania bazy przyjęty zostanie rok bazowy, dla którego możliwe będzie uzyskanie wszystkich niezbędnych danych, 12) należy przygotować mapy źródeł emisji dla systemu informacji przestrzennej, 13) baza powinna być wykonana w formacie arkusza kalkulacyjnego z rozszerzeniem pliku *.xls zawierającego formuły pozwalające na wyznaczenie aktualnej emisji zanieczyszczeń powietrza i zużycia energii oraz zmian w poszczególnych latach wynikłych wskutek realizacji PGN, 14) zawierać otwarte formuły obliczeniowe oraz podstawowe informacje odnośnie przyjętej metodologii, 15) wskazywać jednolite źródła danych niezbędnych do pozyskania w celu obliczeń emisji zanieczyszczeń i zużycia energii, 16) umożliwiać automatyczne generowanie wymaganych zestawień i raportów, 17) sposób opracowania bazy danych ma umożliwiać Zamawiającemu bieżącą aktualizację, 18) uwzględniać proponowane działania i rozwiązania oraz wskazywać zewnętrzne źródła ich finansowania, 19) uwzględniać inwentaryzacją źródeł emisji w układzie zgodnym z wytycznymi NFOŚiGW, (grupy źródeł; budynki użyteczności publicznej, budownictwo mieszkaniowe, budynki uzdrowiskowe, pensjonaty, oświetlenie uliczne, transport publiczny, transport prywatny, gospodarka odpadami, lokalna produkcja energii) - uwzględnienie zużycia energii (elektryczna, paliwa) oraz wielkości emisji gazów cieplarnianych. 1) przeprowadzenie szkoleń dla pracowników Urzędu Miasta, min. 3 szkolenia jednodniowe (po 6 godzin dzienne), dla min. 9 osób, na temat tworzenia, wdrażania, realizacji i monitorowania planu gospodarki niskoemisyjnej (w trakcie opracowywania planu oraz po zakończeniu prac nad planem). Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania dla uczestników materiałów szkoleniowych, tj. prezentacje, notatniki i przybory do pisania oraz zaświadczenia o ukończeniu szkolenia. Wszystkie materiały mają być oznaczone zgodnie z wytycznymi POIiOŚ. W miejscach, w których odbywają się konferencje/szkolenia/spotkania należy zastosować w widocznym miejscu oznaczenie zgodne z systemem wizualizacji Funduszy Europejskich oraz podkreślić fakt, iż projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Koszt organizacji szkoleń leży po stronie Wykonawcy. Zamawiający zapewni nieodpłatnie na czas szkoleń salę szkoleniową. Wykonawca zapewni urządzenia multimedialne dostosowane do prowadzenia szkoleń. 4. przeprowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących udziału dofinansowania POIiŚ (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej) w stworzeniu planów gospodarki niskoemisyjnej, upublicznianie informacji o opracowaniu planów, min. 4 spotkania z mieszkańcami i przedsiębiorcami z terenu Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój, w ramach których zostaną m.in. przedstawione korzyści z umieszczania inwestycji w planie gospodarki niskoemisyjnej, podjęcie przez Wykonawcę działań edukacyjnych mających wpływ na zmiany postaw konsumpcyjnych użytkowników energii. Koszty organizacji spotkań leżą po stronie Wykonawcy, Zamawiający zapewni nieodpłatnie salę na spotkania. Przygotowanie materiałów informacyjnych o każdym spotkaniu, poprzez: a) plakaty - 10 szt. na spotkanie, 10 szt. x 4 spotkania = 40 szt., - projekt plakatu, - format A3, - pełen kolor, - papier kredowy wysokiej jakości o gramaturze od 250 do 300 g, b) broszury informacyjne - razem na wszystkie spotkania 1000 szt., - projekt broszury, - 4 strony, - format A5, - drukowanie dwustronne, - pełen kolor, - papier kredowy wysokiej jakości o gramaturze od 250 do 300 g, falcowany, c) ulotki - razem na wszystkie spotkania 2500 szt., - projekt ulotki, - format A6, - drukowanie dwustronne, - pełen kolor, - papier kredowy wysokiej jakości o gramaturze od 250 do 300 g, d) opracowanie i zamieszczenie informacji prasowych w prasie lokalnej - 4-krotnie, (artykuł format min ? strony gazety, pełen kolor), e) opracowanie i zamieszczenie informacji na stronie internetowej Urzędu Miasta Świeradów-Zdrój, Wytyczne w zakresie wypełniania obowiązków informacyjno-promocyjnych znajdują się na stronie internetowej POIiŚ (www.poi.gov.pl) pn. Zasady promocji projektów dla Beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. 5. przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wraz z opracowaniem prognozy oddziaływania na środowisko oraz wykonaniem kompletu dokumentów zgodnie z ustawą z dnia 03.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2013 r., poz. 1235, ze zmianami). Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletne opracowanie projektu Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta Świeradów-Zdrój łącznie z przeprowadzoną strategiczną oceną oddziaływania na środowisko do dnia 31.07.2015 r. celem oceny merytorycznej. W przypadku nieprawidłowości lub wad w opracowaniu, Wykonawca zobowiązany jest do ich naprawy i usunięcia w terminie 14 dni od daty otrzymania od Zamawiającego informacji o dostrzeżonych i zaistniałych wadach. 6. następnie gotowy dokument powinien być przyjęty przez Radę Miasta Świeradów-Zdrój (maksymalny termin przyjęcia dokumentu przez Radę Miasta do dnia 30.09.2015 r.). Wykonawca przygotuje odpowiednie dokumenty tj. projekt uchwały w sprawie uchwalenia przedmiotowego planu plus Plan Gospodarki Niskoemisyjnej i przedstawi je na komisjach oraz na sesji Rady Miasta w celu zatwierdzenia i podjęcia stosownej uchwały. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej zostanie również zaprezentowany przez Wykonawcę na końcowym spotkaniu ze społeczności lokalną. 7. Wykonawca wskaże możliwe źródła finansowania proponowanych działań i rozwiązań, z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Ponadto Wykonawca: 1) opracuje wizualizację Planu w celu prezentacji w czasie posiedzeń Komisji Rady Miasta Świeradów-Zdrój i w czasie sesji Rady Miasta, 2) przygotuje niezbędne dokumenty, które umożliwią przyjęcie uchwały przez Radę Miasta i opublikowanie uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, 3) weźmie udział w posiedzeniach komisji Rady Miasta oraz w sesji Rady Miasta Świeradów-Zdrój, w trakcie której prezentowane będą sprawy dotyczące projektu uchwały w sprawie Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Świeradów-Zdrój, 4) będzie udzielał w trakcie posiedzeń i sesji Rady Miasta, wyjaśnień i informacji dotyczących Planu, 5) przygotuje plan w wersji ostatecznej z uwzględnieniem ewentualnych uwag i poprawek wniesionych przez Zamawiającego, 6) przedstawi przyjętą wersję Planu na sesji Rady Miasta wraz z wizualizacją w formie prezentacji multimedialnej oraz dostarczy w pliku umożliwiającym łatwą publikację na stronach internetowych. Wykonawca zostanie poinformowany o terminie prezentacji z 14-dniowym wyprzedzeniem.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.72.00.00 - Ochrona środowiska 71.24.00.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania 80.00.00.00 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15.01.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 6.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Fokus2 Spółka z o.o., ul. Nickla 66/8, 41-908 Bytom, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 68000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 42066,00
Oferta z najniższą ceną: 38253,00 / Oferta z najwyższą ceną: 79638,00
Waluta: PLN.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego na potrzeby rozbudowy budynku D Specjalistycznego Szpitala Miejskiego im. Mikołaja Kopernika w Toruniu.
- Konsultacje treści sylabusa i treści kursu "Biologia rozrodu ssaków" w celu modyfikacji kierunków: Biologia I i II st. oraz Zarządzanie Zasobami Przyrody II st. na Wydziale Biologii (rolnictwo)
- Konsultacje treści sylabusa i treści szczegółowych kursu "Mikrobiologia w ochronie środowiska i rolnictwie praktyczne aspekty" w celu modyfikacji kierunków na Wydziale Biologii UJ.
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje treści sylabusa i treści szczegółowych kursu "Zarządzanie Zasobami Przyrody" - Projekt Key to the future
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje treści sylabusa i treści szczegółowych kursu "Kultury in vitro i eksperymentalna embriologia roślin" dla Wydziału Biologii UJ. Projekt KEY to the future
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje opracowywanych treści sylabusa nowego kursu o roboczym tytule "Wstęp do uczenia maszynowego z wykorzystaniem języka Python dla biologów" - projekt KEY.
więcej: Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.