Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-05-14
Warszawa: Zamówienie uzupełniające do umowy nr 26/2013 z dnia 12.04.2013 r. Kontynuacja projektowania i budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721 obejmującego: Wykonanie połączenia robót Kontraktu Opacz - Paszków z POW III
Numer ogłoszenia: 112622 - 2015; data zamieszczenia: 14.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie, ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 2092500, 22 2092360, faks 22 6986045, 22 2092474 , strona internetowa www.gddkia.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie uzupełniające do umowy nr 26/2013 z dnia 12.04.2013 r. Kontynuacja projektowania i budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721 obejmującego: Wykonanie połączenia robót Kontraktu Opacz - Paszków z POW III.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie uzupełniające do umowy nr 26/2013 z dnia 12.04.2013 r. Kontynuacja projektowania i budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721 obejmującego: Wykonanie połączenia robót Kontraktu Opacz - Paszków z POW III w ramach zadania: Kontynuacja projektowania i budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła Opacz na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła Paszków i powiązania z drogą krajową Nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem Paszków i ww. skrzyżowaniem). Etap I cz. 1 - odc. węzeł Opacz - węzeł Paszków, Etap II - odc. węzeł Janki Małe - skrzyżowanie z DW 721.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.31.25 - Roboty budowlane w zakresie węzłów drogowych 45.22.11.21 - Roboty budowlane w zakresie wiaduktów drogowych 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Projekt Zagospodarowania Terenu przewidywał zakończenie robót budowlanych w zakresie POW III w ciągu trasy S8 Salomea-Wolica w pikietażu 0+716. Granica opracowania końca robót przebiega skośnie do osi jezdni co uniemożliwia technicznie poprawne wykonanie zakończenia robót zgodnie z Projektem POW III. Wykonanie robót do km 0+716 zgodnie ze sztuka budowlaną wiązałoby się z koniecznością zamknięcia ul. Targowej co na ówczesnym etapie nie było możliwe. Ponadto na obu sąsiadujących kontraktach (S2 Konotopa-Lotnisko oraz S8 Opacz-Paszków) przewidziano do realizacji odmienne konstrukcje nawierzchni (na S8 Opacz-Paszków zaprojektowano nawierzchnię bitumiczną długowieczną). W związku z zastosowaniem nawierzchni długowiecznej na S8 Opacz-Paszków, konieczne jest wykonanie odcinka przejściowego łączącego obie konstrukcje, który zrealizuje Wykonawca trasy S8 Opacz-Paszków (w ramach dowiązania się do sąsiedniego kontraktu). Prace w zakresie POW III zostały ukończone w km 0+695 (do którego uzyskano Decyzję o Pozwoleniu na Użytkowanie), Wykonawca zakończył poszczególne warstwy konstrukcji zgodnie ze sztuką budowlaną stosując schodkowanie. Jedyną poprawną technicznie możliwością wykonania połączenia warstw konstrukcyjnych (na odcinku od km 0+695 do planowanego pikietażu rozpoczęcia wykonywania nawierzchni długowiecznej) jest wykonanie konstrukcji nawierzchni na podstawie indywidualnego projektu uwzględniającego odmienne technologie przyjęte na obu sąsiadujących odcinkach. Mając powyższe na uwadze konieczne jest zlecenie zamówienia uzupełniającego dla Wykonawcy Kontraktu Opacz - Paszków celem prawidłowego wykonania robót do km 0+695 S8. Z uwagi na to, że wszystkie rodzaje robót występują w zamówieniu podstawowym, przedmiotowe roboty będą powtórzeniem tego samego rodzaju zamówienia. Jest to przesłanka do udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki w oparciu o art. 67 ustawy Prawo Zamówień Publicznych jako zamówienie uzupełniające po negocjacjach z dotychczasowym wykonawca robót. Przesłanki do przeprowadzenia przedmiotowego postępowania w rozumieniu PZP: Źródłem zamówień uzupełniających jest dyrektywa 2004/18/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (dalej: dyrektywa 2004/18/WE). Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE stanowi, że instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w odniesieniu do nowych robót polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem, że takie roboty lub usługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną. Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE nie wymaga, aby roboty budowlane lub usługi objęte zamówieniem uzupełniającym były identyczne, lecz stanowi, że ich przedmiot ma być podobny do robót/usług objętych zamówieniem podstawowym. Wykładnię tę potwierdza wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE (dawniej Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości) z 14 września 2004r. wydany w sprawie C-385/02 Komisja v. Włochy (Zb.Orz. 2004, s. I-08121). Trybunał stwierdził w nim (akapit 33 wyroku), że dyrektywa dopuszcza możliwość zastosowania procedury negocjacyjnej dla nowych robót budowlanych polegających na powtórzeniu robót budowlanych podobnych do tych, które zostały powierzone wykonawcy pierwotnego kontraktu. W krajowej literaturze europejskiego prawa zamówień publicznych również dostrzeżono, że przedmiot zamówienia uzupełniającego nie musi być identyczny z przedmiotem zamówienia podstawowego, lecz powinien być jedynie podobny do niego. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp Zamawiający może udzielić w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Ponieważ przywołane unormowanie implementuje do krajowego porządku prawnego artykuł 31 ust. 4 lit. (b) dyrektywy 2004/18/WE to powinno być ono interpretowane zgodnie z dyrektywą, a jeżeli ta dyrektywa poddana została interpretacji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej - to zgodnie z tą interpretacją (por. w tej mierze m.in. Sąd Najwyższy w uchwale z 19 listopada 2010r., III CZP 79/10, OSNC 2011, nr 4, poz. 41 oraz postanowienie Sądu Najwyższego z 27 czerwca 2008r., III CZP 25/08, OSNC 2009, nr 9, poz. 127). W konsekwencji, przy wykładni art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp należy uwzględniać zarówno treść dyrektywy 2004/18/WE, jak i wyrok Trybunału w sprawie C-385/02. Wymaganie jedynie podobieństwa, a nie tożsamości robót objętych zamówieniem podstawowym i uzupełniającym zaprezentowano tak w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, orzecznictwie Głównych Komisji Orzekających w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych oraz w literaturze przedmiotu. Reasumując, na gruncie prawa zamówień publicznych zarówno orzecznictwo, jak i piśmiennictwo zgodnie przyjmują, że roboty objęte zamówieniem uzupełniającym powinny być jedynie podobne (nie te same, a takie same) do wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego. Kluczowe znaczenie dla stwierdzenia występującego w sprawie podobieństwa oraz zgodności między przedmiotem zamówienia uzupełniającego a przedmiotem zamówienia podstawowego ma okoliczność, że wykonanie zamówienia uzupełniającego polegać będzie na powtarzaniu podobnych robót powierzonych wykonawcy, któremu udzielono pierwotnego zamówienia, a roboty te pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą ograniczoną. W rezultacie, przedmiot zamówienia na roboty budowlane ?- w rozumieniu art. 2 pkt 8 Pzp - w niniejszym zamówieniu uzupełniającym jest tego samego rodzaju co przedmiot zamówienia podstawowego oraz jest zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego. Pozostałe przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp są również spełnione. Zamawiający przewidział możliwość udzielania zamówień uzupełniających w ogłoszeniu o zamówieniu. Sekcja VI.3) pkt. 2 Ogłoszenia 2012/S 64-103681 Informacje dodatkowe stanowi, że: Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 6 Pzp Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego. Zamówienie uzupełniające zostaje udzielone w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego. Umowę w przedmiocie zamówienia podstawowego zawarto 12.04.2013 r. Zamówienie uzupełniające udzielane jest wykonawcy zamówienia podstawowego. Dotychczas udzielono trzech zamówień uzupełniających na łączną kwotę 36.608.286,98 netto co stanowi 7,96%. Szacunkowa wartość przedmiotowego zamówienia uzupełniającego wynosi 542 374,96 PLN netto, co łącznie stanowi 8,08% wartości zamówienia podstawowego tym samym 50% próg wartości zamówień uzupełniających nie zostaje przekroczony.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Strabag Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont pustostanu w budynku mieszkalnym przy ul. Lawinowej 6 lok 1 w Warszawie.
- Remont poddasza i pokrycia dachowego w budynku Szkoły Podstawowej nr 246 przy ul. Białowieskiej 22 w Warszawie.
- Przebudowa sali konferencyjnej wraz z przyległymi pomieszczeniami na pierwszym piętrze w budynku Urzędu Dzielnicy przy Placu Czerwca 1976 nr 1 w Warszawie.
- Zakup wraz z dostawą artykułów spożywczych do Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.
- Zakup subskrypcji na oprogramowanie Academic VMware Horizon Enterprise
- Zabudowa powierzchni wystawienniczej wraz z obsługą na potrzeby organizacji polskiego stoiska promocyjnego podczas targów Food&Drinks Malaysia 2025 w dniach 01-03.07.2025 r. w Kuala Lumpur w Malezji
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Przebudowa drogi 1274K Proszowice - Koszyce w zakresie 0+000-19+000 km oraz pełnienie nadzoru autorskiego
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na potrzeby realizacji zadania pn. "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Gminie Narew"
- Opracowanie dokumentacji projektowej na adaptację budynku biurowego położonego przy ul. Dworcowej 3 w Grudziądzu na potrzeby Urzędu Gminy Grudziądz
- "Przebudowa dróg na terenie gminy Goworowo"
- Modernizacja- przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych na działce nr ewid. 1411 w miejscowości Mościska gmina Rudnik
- Opracowanie dokumentacji proj. oraz wykonanie robót bud. i in. prac oraz czynności związanych z realizacją zad. pn. Budowa sieci wodociągowej dla miejscowości Dzierzkowa i cz. miejscowości Przeworno
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.