Ogłoszenie z dnia 2015-07-29
Nidzica: Świadczenie usługi prawniczej - doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa procesowego, w postępowaniach o odzyskanie naliczonego podatku od towarów i usług (VAT) za okres styczeń 2011r. - grudzień 2014 r. przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi właściwymi w sprawach stwierdzenia i zwrotu nadpłaty w podatku VAT.
Numer ogłoszenia: 112949 - 2015; data zamieszczenia: 29.07.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nidzica, Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 625 07 10, faks 089 625 07 11.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi prawniczej - doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa procesowego, w postępowaniach o odzyskanie naliczonego podatku od towarów i usług (VAT) za okres styczeń 2011r. - grudzień 2014 r. przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi właściwymi w sprawach stwierdzenia i zwrotu nadpłaty w podatku VAT..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Na warunkach określonych w Umowie Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług polegających na zastępowaniu Zamawiającego w postępowaniu podatkowym oraz sądowo-administracyjnym w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty i zwrotu nadpłaconego podatku od towarów i usług za poszczególne okresy od stycznia 2011 r. do grudnia 2014 r. oraz świadczeniu usług doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego (dalej łącznie Usługi). 2. Czynności, o których mowa w ustępie 1 mogą obejmować Gminę i jej jednostki budżetowe. 3. W ramach etapu analitycznego świadczenia usług określonych w § 1 ust. 1 Crido zobowiązane będzie do: a) przeglądu podstawowych obszarów działalności Gminy i jej jednostek budżetowych w zakresie podatku od towarów i usług; b) zidentyfikowania obszarów działalności Gminy, w których istnieje potencjał optymalizacji rozliczeń podatku VAT skutkujący możliwością odzyskania podatku VAT; c) przedstawienia Gminie rekomendacji w zakresie prowadzenia spraw w zakresie nadpłaty VAT. 4. W ramach etapu wykonawczego świadczenia usług określonych w § 1 ust. 1 Crido zobowiązane będzie do: a) przygotowania spraw do prowadzenia, w tym wyliczenia wysokości nadpłaty VAT, przygotowania korekt rejestrów VAT, przygotowania korekt deklaracji VAT, przygotowania wniosków o stwierdzenie i zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług za poszczególne okresy objęte niniejszą Umową; b) przygotowania spraw do prowadzenia w zakresie przygotowania wniosków o wydanie interpretacji podatkowych w odniesieniu do kwestii VAT kluczowych z punktu widzenia prowadzenia spraw w odniesieniu do postępowań o stwierdzenie nadpłaty VAT oraz reprezentowania Zamawiającego w ramach postępowania przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi o wydanie takich interpretacji; c) ustalenia prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowania dokumentacji stanowiącej podstawę do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. d) udziału w czynnościach sprawdzających, kontrolach podatkowych i postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi, w tym przygotowania odwołań od decyzji organu pierwszej instancji, skarg do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego; e) przygotowania wszystkich pism procesowych na każdym etapie postępowania przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi; f) udzielania kompleksowej pomocy w trakcie ewentualnej kontroli wszczętej przez organy podatkowe w wyniku wniesienia wniosków o nadpłatę i zwrot nadpłaty VAT; g) reprezentowania Zamawiającego przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi, w tym przed Naczelnym Sądem Administracyjnym, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zamawiającego; h) doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego, w tym co do celowości prowadzenia postępowań o zwrot podatku od towarów i usług..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.22.10.00 - Usługi w zakresie doradztwa podatkowego 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej 79.22.20.00 - Usługi przygotowawcze do zwrotu podatku .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.07.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
CRIDO LEGAL BARAN I WSPÓLNICY SPÓŁKA KOMANDYTOWA
jakie przetargi wygrała firma
CRIDO LEGAL BARAN I WSPÓLNICY SPÓŁKA KOMANDYTOWA
- Crido Legal J. Ziółek i Wspólnicy Sp. k., ul. Grzybowska 5A, 00-132 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 210200,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 240096,00
Oferta z najniższą ceną: 240096,00 / Oferta z najwyższą ceną: 240096,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotowe postępowanie przeprowadzono na podstawie art. 66 w związku z art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.), tj. w przypadku zamówień których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego nie stosuje się przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Tryb z wolnej ręki w przedmiotowym postępowaniu zastosowano z uwagi na złożoność przedmiotu umowy i trudności zdefiniowania celu umowy - możliwość uzyskania zwrotu nadpłaty podatku VAT przez Gminę jest co najmniej niepewna. W związku z powyższym, nie było możliwe przeprowadzenie postępowania w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki z uwagi na brak możliwości zastosowania obiektywnych kryteriów oceny ofert. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w omawianej sprawie zmniejsza w sposób istotny ryzyko strat, jakie powstałoby w przypadku powierzenia usług prawniczych innym mniej doświadczonym wykonawcom, gdyż specyfika tej usługi wymaga wiedzy szczególnej i oparta jest o właściwości wykonawcy. Zamówienie z wolnej ręki daje możliwość wynegocjowania ceny właściwej z uwagi na możliwości finansowe gminy, a ponadto daje możliwość wyboru kancelarii posiadającej duże doświadczenie oraz wiedzę w obsłudze prawnej organów samorządowych. Podsumowując należy stwierdzić, że te usługi mają charakter usług nie priorytetowych , w związku z czym do tego rodzaju zamówień zastosowanie mają regulacje wskazane w art. 5 ust. 1b ustawy Pzp.
INNE PRZETARGI Z NIDZICY
- Sprzedaż i dostawa gazów medycznych dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Nidzicy
- Budowa zbiornika retencyjnego w miejscowości Bartoszki.
więcej: przetargi w Nidzicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa doradztwa podatkowego w zakresie opodatkowania obiektów budowlanych podatkiem od nieruchomości w oparciu o obowiązujące przepisy prawa
- 3/2025 Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania pn. "Przebudowa i remont pomieszczeń na 1. piętrze Szpitala Rejonowego w Raciborzu - Oddziału Neonatologii"
- Obsługa prawna Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni oraz innych gminnych jednostek organizacyjnych
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
więcej: Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.