Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-07-17
Żywiec: Remont elewacji zewnętrznych budynku Nowego Zamku w Żywcu - etap II zadania pn. Od Komorowskich do Habsburgów - utworzenie historycznego parku tematycznego w Żywcu realizowanego w ramach projektu kluczowego pn. Rozwój infrastruktury turystycznej Subregionu Południowego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013
Numer ogłoszenia: 113901 - 2009; data zamieszczenia: 17.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe , ul. Krasińskiego 13, 34-300 Żywiec, woj. śląskie, tel. 033 8612424, faks 033 8614623.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwo.zywiec.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont elewacji zewnętrznych budynku Nowego Zamku w Żywcu - etap II zadania pn. Od Komorowskich do Habsburgów - utworzenie historycznego parku tematycznego w Żywcu realizowanego w ramach projektu kluczowego pn. Rozwój infrastruktury turystycznej Subregionu Południowego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest remont elewacji zewnętrznych z częściową wymianą i renowacją stolarki okiennej i drzwiowej oraz fragmentem infrastruktury zewnętrznej w budynku zabytkowym (objętym ścisłą ochroną konserwatorską przez wpis do rejestru zabytków) Nowego Zamku w Żywcu polegający m.in. na: a) robotach murarsko - tynkarsko - malarskich, b) wymianie i renowacji stolarki okiennej i drzwiowej, c) obróbkach blacharskich, d) renowacji elementów stalowych i elementów kamiennych wraz z elementami uzupełniającymi, e) remoncie tarasów i balkonów, f) wykonaniu chodnika kamiennego (opaski obwodowej), g) wykonaniu izolacji pionowej ścian zewnętrznych. 2. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: a) projektem budowlanym (w zakresie wymienionym w przedmiarze robót), stanowiącym Załącznik Nr 6 do Specyfikacji, b) projektem budowlanym dotyczącym kolorystki elewacji, stanowiącym Załącznik Nr 7 do Specyfikacji, c) rysunkiem dotyczącym kolorystyki elewacji, stanowiącym Załącznik Nr 7a do Specyfikacji, d) przedmiarem robót stanowiącym, Załącznik Nr 8 do Specyfikacji, e) Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiącą Załącznik Nr 9a i 9b do Specyfikacji. 3. Dodatkową dokumentację stanowi: a) Analiza historyczno - architektoniczna badania stratygraficzne oraz program prac konserwatorskich remontu elewacji Nowego Zamku w Żywcu (w części dotyczącej realizacji przedmiotu zamówienia) stanowiąca załącznik Nr 10 do Specyfikacji. 4. Ze względu na wysokie walory zabytkowe, architektoniczne i historyczne Nowy Zamek w Żywcu został wpisany do rejestru zabytków pod nr - A 486/87 decyzją wojewódzkiego konserwatora zabytków z dnia 25.02.1987 r. 5. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych do opisanych w przedmiarze robót. 6. Wykonawca w ciągu 14 dni od dnia przekazania placu budowy zobowiązany jest sporządzić i przekazać do zaakceptowania Zamawiającemu szczegółowy harmonogram robót. 7. Wykonawca będzie wykonywał pracę w warunkach utrudnionych. Prace budowlane powinny być prowadzone w sposób nie utrudniający prawidłowego funkcjonowania Szkoły i instytucji znajdujących się na terenie Nowego Zamku w Żywcu. 8. Zamawiający zaleca dokonanie wizji obiektu, którego dotyczy niniejsze postępowania przetargowe, po uprzednim uzgodnieniu terminu wizji z Panem Piotrem Doboszem - Dyrektorem Zespołu Szkół Drzewnych i Leśnych w Żywcu, tel. kontaktowy: 033 861-28-40..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.45.31.00 - Roboty renowacyjne 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.10.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 150 000,00 PLN. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Żywcu, na konto: Getin Bank Oddział w Bielsku-Białej Filia w Żywcu 37 1560 1023 0000 9140 0000 0253. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż wyżej opisanej, należy składać w kasie Starostwa Powiatowego w Żywcu przy ul. Krasińskiego 13, I piętro, pok. nr 31. 5. Terminowe wniesienie wadium w formie pieniężnej oznacza, że żądana przez Zamawiającego kwota została wpłacona w pełnej wysokości przelewem na wskazany przez niego rachunek bankowy. Oznacza to, że wniesienie wadium w tej postaci jest skuteczne dopiero z chwilą uznania rachunku Zamawiającego kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert. 6. Wadium wnoszone w innych formach będzie wniesione w terminie, jeżeli stosowny dokument zostanie zdeponowany u Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 7. Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta uznana za odrzuconą.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy: 1) spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, w tym: a) dysponują co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.), do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej i posiadającą praktykę zawodową zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150, poz. 1579), będącym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, b) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonali co najmniej 1 robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. wykonali remont elewacji na obiekcie zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków (polegający co najmniej na robotach tynkarsko - malarskich oraz wymianie stolarki okiennej i drzwiowej), o wartości każdej z wykazanych robót, na kwotę co najmniej 4 000 000,00 zł, c) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 3 000 000,00 zł. 2) udzielą zamawiającemu minimum 5-letniej rękojmi na wykonane zamówienie oraz zapewnią minimum 10-letnią rękojmię lub gwarancję jakości na zamontowaną stolarkę okienną i drzwiową. 3) wnieśli wadium. 2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie analizy formalno-prawnej i merytorycznej oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawców. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - warunek aktualności spełniać będzie również dokument wystawiony z datą wcześniejszą, lecz odpowiednio potwierdzony przez organ wydający w wymaganym terminie; 2) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 3) pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych - postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw. 2. W celu potwierdzenia warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych (co najmniej 1 robota budowlana), których przedmiotem było wykonanie remontu elewacji na obiekcie zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków (polegający co najmniej na robotach tynkarsko - malarskich oraz wymianie stolarki okiennej i drzwiowej), a wartość każdej z robót wynosiła co najmniej 4 000 000,00 zł wraz z podaniem daty i miejsca ich wykonania (zał. Nr 3 do Specyfikacji), 2) dokumenty potwierdzające, że roboty określone w pkt 1) zostały wykonane należycie, 3) informacja na temat osób posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej i posiadających praktykę zawodową (Załącznik Nr 5 do Specyfikacji), wraz z aktualnym dokumentem potwierdzającym posiadanie uprawnień przez kierownika budowy oraz potwierdzający przynależność osób wskazanych w części IV ust. 1 pkt 1 a) do właściwej Izby samorządu zawodowego; 3. W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 3 000 000,00 zł. 4. Pozostałe oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony Formularz ofertowy (zał. Nr 1 do Specyfikacji) zawierający m.in.: - oświadczenie o zapoznaniu się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia wraz ze wszystkimi załącznikami i przyjęciu ich bez zastrzeżeń oraz o uznaniu się za związanymi określonymi w niej postanowieniami i zasadami postępowania, - oświadczenie o przyjęciu: terminu płatności i terminu związania ofertą - oświadczenie o udzielonym okresie rękojmi i/lub gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. 2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy (zał. Nr 2 do Specyfikacji), a także - jeżeli wynika to ze złożonego oświadczenia - zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 3) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 4) sporządzony - w oparciu o przedmiar robót - kosztorys ofertowy. 5. UWAGA!!! Dokumenty i oświadczenia, o których mowa wyżej, należy przedłożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy - zgodnie z załączonym pełnomocnictwem. 6. Zaleca się aby każda ze stron oferty była ponumerowana i zaparafowana przez Wykonawcę. 7. W przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 8. Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę lub osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy - zgodnie z załączonym upoważnieniem. 9. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenia wynikające z art. 22 ust. 1 pkt 1 i 4 (warunki formalne lub warunki stanowiące o prawie wykonawcy do ubiegania się o zamówienia publiczne) muszą być złożone oddzielnie przez każdego z wykonawców składających ofertę wspólnie, natomiast oświadczenia wynikające z art. 22 ust. 1 pkt 2 i 3 (warunki materialne lub warunki potwierdzające zdolność wykonawcy do wykonania przedmiotowego zamówienia) mogą być złożone łącznie przez wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.starostwo.zywiec.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Żywcu
Wydział Rozwoju i Strategii
ul. Leśnianka 102a
34-300 Żywiec
pok. nr 24 - II piętro.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.08.2009 godzina 08:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żywcu ul. Krasińskiego 13 34-300 Żywiec parter - Biuro Informacji.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL 2007-2013.
INNE PRZETARGI Z ŻYWCA
- Rozbudowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Gilowice - budowa sieci wodociągowej w rejonie ul. Widokowej w Gilowicach
- Pozimowe remonty dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Żywieckiego w 2025 r.
więcej: przetargi w Żywcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie prac zabezpieczających o charakterze prewencyjnym i w części o charakterze trwałym na pozostałościach zespołu zamkowego w Pruchniku
- Modernizacja infrastruktury sportowej w obiektach krytej pływalni w Kamiennej Górze
- Remont pomieszczeń w Zespole Szkół Poligraficzno-Mechanicznych w Katowicach w ramach projektu: "Wdrażanie nowoczesnych technologii w Zespole Szkół Poligraficzno-Mechanicznych w Katowicach"
- Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim
- Wykonanie drugiego etapu rozbudowy i przebudowy budynku Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Siemiatyczach
- Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania w budynku Studenckiego Domu Marynarza nr 2 przy ul. Sędzickiego 19 w Gdyni
więcej: Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.