Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-05-15
Sosnowiec: Budowa siłowni i placów zabaw realizowanych w ramach Budżetu Obywatelskiego.
Numer ogłoszenia: 114116 - 2015; data zamieszczenia: 15.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta , al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 32 2960600, faks 32 296 06 05.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.sosnowiec.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa siłowni i placów zabaw realizowanych w ramach Budżetu Obywatelskiego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Budowa siłowni i placów zabaw realizowanych w ramach Budżetu Obywatelskiego: 1.Tworzenie i rozwój miejsc rekreacji i wypoczynku oraz prowadzenia aktywnego trybu życia i poprawy kondycji fizycznej dzieci i dorosłych w obszarze nr 7, 1) Utworzenie siłowni na świeżym powietrzu wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ul. Wojska Polskiego; 2) Utworzenie siłowni na świeżym powietrzu wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ul. Orląt Lwowskich); 3) Utworzenie siłowni na świeżym powietrzu wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ul. Powstańców/ul. Skromna; 4) Rozbudowa istniejącego placu zabaw wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ul. Wojska Polskiego; 5) Wykonanie placu zabaw w Parku Wygoda, ul. Powstańców/ul. Skromna; 2. Siłownia na świeżym powietrzu, ul. Maliny, 3. Budowa placu zabaw wraz z siłownią na powietrzu, ul. Braci Mieroszewskich, 4. Budowa Strefy Aktywności na osiedlu Ordonówny w Sosnowcu, 5. Budowa rodzinnego placu zabaw w Sosnowcu (ul. Rodakowskiego), 6. Utworzenie parku rozrywki dla dzieci i młodzieży (Park Klimontów - ul. Kraszewskiego), 7. Bezpieczne i przyjazne przedszkole - budowa placu zabaw wraz z zagospodarowaniem ogrodu (Przedszkole Nr 57 ul. Gospodarcza), 8. Plac zabaw i niewielka siłownia na świeżym powietrzu dla rodziców (Przedszkole Nr 44 ul. Lubelska), 9. Budowa Centrum Edukacyjno - Rekreacyjnego (Szkoła Podstawowa Nr 9 ul. Br. Mieroszewskich). Zwanym dalej: Budowa siłowni i placów zabaw realizowanych w ramach Budżetu Obywatelskiego. Przedmiotem zamówienia jest w szczególności zaprojektowanie i wykonanie placów zabaw, siłowni zewnętrznych i miejsc rekreacyjnych wraz z elementami małej architektury w poszczególnych dzielnicach miasta Sosnowca z podziałem na trzy części. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące etapy dla każdej z części: Etap I - opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie koniecznym do wykonania robót budowlano-montażowych, uzyskanie niezbędnych opinii, uzgodnień, zatwierdzeń i pozwoleń, w tym pozwolenia na budowę lub uzyskanie przez wykonawcę zaświadczenia o braku sprzeciwu do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych. 1. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do zatwierdzenia koncepcję programowo-przestrzenną. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zamiany urządzeń i wyposażenia na inne. 3. Wykonawca przystąpi do projektowania po zatwierdzeniu przez zamawiającego koncepcji programowo-przestrzennej. Etap II - realizacja robót budowlano-montażowych na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej. 1. W zakres obowiązków wykonawcy na etapie przed rozpoczęciem robót wchodzi również zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej i wykonanie inwentaryzacji. 2. Do odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację powykonawczą. 3. Wykonawca będzie zobowiązany do założenia książki obiektu dla każdej lokalizacji zrealizowanej w ramach przedmiotowego zamówienia. Użyte w dokumentacji przetargowej nazwy własne urządzeń i materiałów określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i wygląd. Zamawiający, wskazując konkretnego producenta (dostawcę) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza rozwiązania równoważne przy zachowaniu parametrów jakościowych i cechach użytkowych z zastrzeżeniem spełnienia tego samego poziomu jakościowego oraz pod warunkiem spełnienia wymagań obmiarowych zgodnie z opisem elementów i ich graficznym odwzorowaniem. Wszystkie elementy wyposażenia stanowiące przedmiot zamówienia powinny być wykonane z bezpiecznych i trwałych materiałów i być zgodne z Polskimi Normami oraz zgodnie z warunkami bezpieczeństwa określonymi w przepisach o ogólnym bezpieczeństwie produktów oraz przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach. Elementy placów zabaw i nawierzchnie muszą spełniać odpowiednio normy PN-EN 1176 - 1 - 11 i PN-EN 1177:2009 przy czym wymogi ogólne wskazane w normie PN-EN 1176-1 dotyczą wszystkich urządzeń. Ponadto wymagane jest spełnianie pozostałych norm odpowiednio do zastosowanych urządzeń. Siłownie zewnętrzne powinny spełniać warunki określone w normie DIN 79000:2012-05 Standortgebaundene Fitnessgeräte im Außenbereich - Sicherheitstechnische Anforderungen und Prüfverfahren. (Wyposażenie siłowni zewnętrznych montowanych na stałe - Wymagania bezpieczeństwa i metody badań) lub spełniać warunki określone w normie PN-EN 16630. Zamawiający będzie żądał na etapie odbioru robót certyfikatów badań lub innych dokumentów potwierdzających zgodność z odpowiednią normą. Innym dokumentem może być deklaracja zgodności producenta lub dostawcy, bądź raport kontrolny przeprowadzony przez producenta lub instytucję zewnętrzną (akredytowane laboratorium). Oferowane elementy wyposażenia winny być fabrycznie nowe, nie noszące śladów uszkodzeń bądź użytkowania. Urządzenia powinny być zabezpieczone przed korozją i wpływem warunków atmosferycznych na okres nie krótszy niż udzielona gwarancja, posiadać wysoką jakość i estetykę. Wykonawca powinien w czasie trwania robót w ramach przekazanych granic terenów robót zapewnić należyty ład, porządek oraz przestrzeganie przepisów BHP, natomiast po zakończeniu budowy uporządkować przekazany teren. Wymagany zakres i forma dokumentacji projektowej: 1) Dokumentację projektowa należy opracować w wersji elektronicznej (2 egz.) i papierowej. 2) W wersji papierowej Wykonawca przekaże Zamawiającemu po 4 egz.: - koncepcję programowo-przestrzenną, - projekt budowlany, wykonawczy, - przedmiar robót budowlanych, - kosztorys uproszczony, - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. CZĘŚĆ I: A. Tworzenie i rozwój miejsc rekreacji i wypoczynku oraz prowadzenia aktywnego trybu życia i poprawy kondycji fizycznej dzieci i dorosłych w obszarze nr 7: 1. Utworzenie siłowni na świeżym powietrzu wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ul. Wojska Polskiego; 2. Rozbudowa istniejącego placu zabaw wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ul. Wojska Polskiego; Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: roboty budowlano-montażowe, dostawę urządzeń placu zabaw, siłowni zewnętrznej, tablice informacyjne, elementy małej architektury. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik do SIWZ tj.: Program Fukcjonalno - Użytkowy, dalej PFU (1+4) dla siłowni Plac - ul. W. Polskiego i placu zabaw ul. Wojska Polskiego. 3. Utworzenie siłowni na świeżym powietrzu wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ul. Orląt Lwowskich); Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: roboty budowlano-montażowe, dostawę urządzeń siłowni zewnętrznej, tablice informacyjne, elementy małej architektury. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik do SIWZ tj.: PFU pn: Plac - ul. Orląt Lwowskich. 4. Utworzenie siłowni na świeżym powietrzu wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ul. Powstańców/ul. Skromna; 5. Wykonanie placu zabaw w Parku Wygoda, ul. Powstańców/ul. Skromna; Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: roboty budowlano-montażowe, dostawę urządzeń placu zabaw, siłowni zewnętrznej, tablice informacyjne, elementy małej architektury, ogrodzenie. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik do SIWZ tj.: PFU (3+5) dla: siłowni ul. Powstańców/Skromna i placu zabaw Park Wygoda - ul. Powstańców/Skromna. B. Siłownia na świeżym powietrzu, ul. Maliny Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: roboty budowlano-montażowe, dostawę urządzeń siłowni zewnętrznej, tablice informacyjne, elementy małej architektury. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik do SIWZ tj.: PF-U pn: Siłownia - ul.M.Maliny. C. Budowa placu zabaw wraz z siłownią na powietrzu, ul. Braci Mieroszewskich, Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: roboty budowlano-montażowe, dostawę urządzeń placu zabaw, siłowni zewnętrznej, tablice informacyjne, elementy małej architektury, ogrodzenie, rozbiórkę istniejących murków oporowych i wykonanie nowych, wykonanie chodnika, remont schodów. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik do SIWZ tj.: PFU pn: Plac - ul. Br. Mieroszewskich. CZEŚĆ II: A. Budowa Strefy Aktywności na osiedlu Ordonówny w Sosnowcu. Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: roboty budowlano-montażowe, dostawę urządzeń placu zabaw, siłowni zewnętrznej tablice informacyjne, elementy małej architektury oraz ogrodzenie. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik do SIWZ tj.: PFU pn: Strefa- ul. H. Ordonówny. B. Bezpieczne i przyjazne przedszkole - budowa placu zabaw wraz z zagospodarowaniem ogrodu (Przedszkole Nr 57 ul. Gospodarcza), Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: roboty budowlano-montażowe, dostawę urządzeń placu zabaw, tablice informacyjne, elementy małej architektury oraz wykonanie alejek. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik do SIWZ tj.: PFU pn: Przedszkole nr 57 - ul. Gospodarcza. C. Budowa rodzinnego placu zabaw w Sosnowcu (ul. Rodakowskiego), Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: roboty budowlano-montażowe, dostawę urządzeń placu zabaw, boisko wielofunkcyjne, tablice informacyjne, elementy małej architektury oraz ogrodzenie, remont schodów. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik do SIWZ tj.: PFU pn: Plac - ul. Rodakowskiego. CZEŚĆ III: A. Utworzenie parku rozrywki dla dzieci i młodzieży (Park Klimontów - ul. Kraszewskiego), Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: roboty budowlano-montażowe, dostawę urządzeń placu zabaw, siłowni zewnętrznej, street workout, tablice informacyjne, elementy małej architektury oraz ogrodzenie, remont schodów. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik do SIWZ tj.: PFU pn: Park - ul. Kraszewskiego. B. Plac zabaw i niewielka siłownia na świeżym powietrzu dla rodziców (Przedszkole Nr 44 ul. Lubelska) Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: roboty budowlano-montażowe, dostawę urządzeń placu zabaw, siłowni zewnętrznej, tablice informacyjne. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik do SIWZ tj.: PFU pn: Przedszkole nr 44- ul. Lubelska. C. Budowa Centrum Edukacyjno - Rekreacyjnego (Szkoła Podstawowa Nr 9 ul. Br. Mieroszewskich). Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: roboty budowlano-montażowe, dostawę urządzeń placu zabaw, mini-obserwatorium wraz z wyposażeniem, tablice informacyjne oraz ogrodzenie. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik do SIWZ tj.: PFU pn: Szkoła nr 9- ul. Braci Mieroszewskich..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.23 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw 37.53.52.00 - Wyposażenie placów zabaw 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wysokość wadium. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium: 1) w przypadku składania oferty na jedną część zamówienia w wysokości 18.000,00 zł słownie złotych: osiemnaści tysięcy 00/100. 2) w przypadku składania oferty na dwie części zamówienia w wysokości 36.000,00 zł słownie złotych: trzydzieści sześć tysięcy 00/100. 3) w przypadku składania oferty na trzy części zamówienia w wysokości 54.000,00 zł słownie złotych: pięćdziesiąt cztery tysiące 00/100. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank: ING Bank Śląski S.A. Centrum Bankowości Korporacyjnej, Częstochowa Al. NMP 34 nr rachunku: 97 1050 1142 1000 0008 0000 1208 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy w oryginale złożyć do Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Sosnowiec, Al. Zwycięstwa 20, pok. nr 310 (II piętro). Do oferty Wykonawca winien załączyć potwierdzenie Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Sosnowcu, o wniesieniu wadium. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy przed upływem terminu składania ofert pieniądze zostaną uznane na rachunku Zamawiającego, wskazanym w pkt. 9.3. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę, nie jest warunkiem wystarczającym do uznania przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy. Zatrzymanie wadium wraz z odsetkami nastąpi w przypadku wystąpienia sytuacji opisanych w art. 46 ust. 4a 5 ustawy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawców, które ocenione zostanie na podstawie złożonego wraz z ofertą wykazu robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, w niżej opisanym zakresie a w przypadku usług na podstawie złożonego wraz z ofertą wykazu usług, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. Za spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia: - w przypadku składania oferty na jedną części zamówienia, zamawiający uzna wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie, zewnętrznej (na świeżym powietrzu) strefy aktywności lub siłowni lub placu zabaw składającego się z co najmniej, odpowiednio dla strefy aktywności 10 elementów obejmujących urządzenia zabawowe i urządzenia siłowni, dla siłowni co najmniej 6 urządzeń siłowni, dla palcu zabaw 6 urządzeń zabawowych oraz wykonanie jednej usługi polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej zgodnej z przedmiotem zamówienia tj. dokumentacji projektowej strefy aktywności, siłowni lub placu zabaw. - w przypadku składania oferty na dwie części zamówienia, zamawiający uzna wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie, zewnętrznej (na świeżym powietrzu) strefy aktywności lub siłowni lub placu zabaw składającego się z co najmniej, odpowiednio dla strefy aktywności 15 elementów obejmujących urządzenia zabawowe i urządzenia siłowni, dla siłowni co najmniej 10 urządzeń siłowni, dla placu zabaw 10 urządzeń zabawowych oraz wykonanie jednej usługi polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej zgodnej z przedmiotem zamówienia tj. dokumentacji projektowej strefy aktywności, siłowni lub placu zabaw. - w przypadku składania oferty na trzy części zamówienia, zamawiający uzna wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie, zewnętrznej (na świeżym powietrzu) strefy aktywności lub siłowni lub placu zabaw składającego się z co najmniej, odpowiednio dla strefy aktywności 20 elementów obejmujących urządzenia zabawowe i urządzenia siłowni, dla siłowni co najmniej 14 urządzeń siłowni, dla palcu zabaw 14 urządzeń zabawowych oraz wykonanie jednej usługi polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej zgodnej z przedmiotem zamówienia tj. dokumentacji projektowej strefy aktywności, siłowni lub placu zabaw.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - ocenione zostanie na podstawie złożonego wraz z ofertą wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, Zamawiający wymaga: -co najmniej 1 osobę posiadającą potwierdzenie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi (kierownik budowy/kierownik robót) w specjalności konstrukcyjno - budowlanej. Osoba ta powinna posiadać uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. -co najmniej 1 osobą - projektantem posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej oraz posiadającym doświadczenie zawodowe w projektowaniu i nadzorze nad realizacją robót w zakresie budowy lub przebudowy obiektów sportowo - rekreacyjnych, -co najmniej 1 osobę posiadającą potwierdzenie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli wykaże, że: Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż: w przypadku składania oferty na jedną części zamówienia, 400.000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych), w przypadku składania oferty na dwie części zamówienia, 800.000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych), w przypadku składania oferty na trzy części zamówienia, 1.200.000,00 zł (słownie: jeden milion dwieście tysięcy złotych), lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej wg średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu, w którym opublikowane zostało ogłoszenie o zamówieniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku ustanowienia przez Wykonawcę pełnomocnika, do złożenia oferty lub reprezentacji należy załączyć oryginał udzielonego pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną jego kopię. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Okres rękojmi i gwarancji - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) Zmiana terminu zakończenia zamówienia spowodowanej odbiegającymi od przeciętnych warunkami atmosferycznymi, gdy warunki atmosferyczne uniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów; 2) Zmiana zakresu robót i wynagrodzenia, jeżeli wystąpią nieprzewidziane kolizje z robotami prowadzonymi równolegle przez inne podmioty. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji wbudowywanych urządzeń oraz zmiana terminu. 3) Zmiana spowodowana wystąpieniem siły wyższej, czyli zdarzenia, którego strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w części lub całości jego zobowiązań. Jeżeli wykonanie umowy jest niemożliwe z powodu siły wyższej to inspektor nadzoru zaświadczy, że wykonanie umowy jest niemożliwe. Wykonawca zabezpieczy teren budowy tak szybko jak jest to możliwe i wstrzyma roboty, a Zamawiający zapłaci wynagrodzenie za dotychczas wykonane roboty. 4) Na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego w trakcie prowadzenia inwestycji mogą być dokonywane zmiany technologii wykonywania elementów robót; dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez niego rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt, a Wykonawca nie będzie żądał zwiększenia wynagrodzenia za wykonane roboty, w tym przypadku Wykonawca przedstawia protokół konieczności, a następnie dostarcza dokumentację projektową na te roboty. Projekt wymaga zatwierdzenia przez projektanta, uzgodnienia z inspektorem nadzoru i akceptacji Zamawiającego. Powyższe zmiany nie mogą zmieniać terminu zakończenia robót i wynagrodzenia. 5) W przypadku, gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych nie przewidzianych w umowie, sporządza on protokół konieczności, a następnie dostarcza dokumentację projektową na te roboty. Zmiany techniczne mogą powodować zmianę terminu zakończenia zamówienia podstawowego. 6) W uzasadnionych przypadkach, gdy realizacja zadania według dokumentacji technicznej powodowałaby wadliwe wykonanie przedmiotu umowy dopuszcza się wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji projektowej bez zmiany terminu zakończenia robót i wynagrodzenia. 7) Na wniosek Wykonawcy i po spełnieniu warunków określonych we wzorze umowy dotyczących podwykonawstwa, Wykonawca może modyfikować w trakcie wykonywania zamówienia złożone w ofercie deklaracje odnośnie podwykonawstwa poprzez: - wskazanie innych podwykonawców; - rezygnację z podwykonawców. 8) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia określonego w §3 na skutek zmiany stawki podatku VAT dokonanej ustawą. Wówczas do kwoty netto zostanie naliczony podatek VAT w wysokości obowiązującej na dzień wystawienia faktury.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.um.sosnowiec.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sosnowcu, Wydział Zamówień Publicznych ul. Ignacego Mościckiego 14, II piętro, pokój 213.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.06.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Sosnowcu, Wydział Zamówień Publicznych ul. Ignacego Mościckiego 14, II piętro, pokój 213.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z SOSNOWCA
- "Sukcesywna dostawa odzieży dla członków zespołów ratownictwa medycznego"
- Usuwanie awarii w ramach Pogotowia Technicznego w budynkach administrowanych przez Miejski Zakład Zasobów Lokalowych w Sosnowcu.
- "Całodobowa ochrona osób i mienia."
- Kompleksowe ubezpieczenie MZBM - TBS Sp. z o.o.
- ZP-2200-46/24 DOSTAWA MATERIAŁÓW DO STERYLIZACJI
- "Zakup wózka, kozetki i stołu zabiegowego na potrzeby Szpitalnego Oddziału Ratunkowego"
więcej: przetargi w Sosnowcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy i rozbudowy infrastruktury drogowej Powiatu Nowosądeckiego na terenie Gminy Gródek nad Dunajcem
- Budowa boiska piłkarskiego przy Publicznej Szkole Podstawowej nr 5 w Opolu
- "Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: "1.59 Przebudowa peronu przystankowego na przystanku tramwajowym nr 10412" Dolmed"
- Budowa żłobka w Chwaszczynie w ramach programu Maluch + (w formule zaprojektuj i wybuduj)
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo - wykonawczej, technicznej i kosztorysowej dla inwestycji pn.: "Termomodernizacji obiektów użyteczności publicznej w Żórawinie"
- wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowych wraz z nadzorem autorskim
więcej: Wyposażenie placów zabaw »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.