eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławWykonanie robót dodatkowych w branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej Wrocław 4 RBLog - Modernizacja budynku biurowo - sztabowego nr 1 - zadanie 21111



Ogłoszenie z dnia 2012-05-23

Wrocław: Wykonanie robót dodatkowych w branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej Wrocław 4 RBLog - Modernizacja budynku biurowo - sztabowego nr 1 - zadanie 21111
Numer ogłoszenia: 114697 - 2012; data zamieszczenia: 23.05.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Rejonowy Zarząd Infrastruktury, ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 765 68 42, faks 071 765 68 44, 765-68-02.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych w branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej Wrocław 4 RBLog - Modernizacja budynku biurowo - sztabowego nr 1 - zadanie 21111.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie robót dodatkowych występujących przy przebudowie budynku biurowo - sztabowego nr 1 przy ul. Gajowickiej 118 we Wrocławiu.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17.05.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SKANSKA S. A., ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 181697,73 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 223488,20

  • Oferta z najniższą ceną: 223488,20 / Oferta z najwyższą ceną: 223488,20

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W trakcie prowadzenia robót budowlanych przebudowy budynku nr 1: I. W branży budowlanej. 1. Podczas opracowania dokumentacji projektowej budynek był zasiedlony, pomieszczenia biurowe oraz magazynowe były użytkowane. Autorskie biuro projektów dokonało odkrywek podczas inwentaryzacji w miejscach ogólnie dostępnych jak; korytarze, sanitariaty. Przyjęto rozwiązania projektowe analogicznie jak przy sprawdzonych pomieszczeniach. Ze względu na stan techniczny dachu oraz użytkowanie budynku nie wykonano odkrywek w dachu. Biuro projektów przystąpiło do wykonania odkrywek i inwentaryzacji w dniu 22.04.2010 r. przy zasiedlonym budynku. Instytucje (poza WBPB Sp. z o.o.) opuściło budynek z końcem 2011 r. a WBPB Sp. z o.o. opuściło III p w dniu 20.06.2011 r. tj. miesiąc później od rozpoczęcia robót. Podczas realizacji robót i wykonaniu licznych odkrywek, stwierdzono roboty nie możliwe do przewidzenia na etapie opracowania dokumentacji projektowej a są niezbędne dla funkcjonowania obiektu: a) w zakresie robót rozbiórkowych - uzupełnienie ścian z cegły (w projekcie pominięto konieczność zamurowania otworów drzwiowych w pom. nr 19/20, 20/21, 6/7 oraz uzupełnienie ubytków podokiennych w piwnicy. Po zdemontowaniu okien stwierdzono pod otworami okiennymi istniejące wypełnienie w ścianach z różnego rodzaju śmieci i gruzem budowlanym, które należy usunąć i wypełnić cegłą, b) w zakresie ościeży okiennych - przyklejenie płyt styropianowych do ościeży okiennych (po demontażu stolarki okiennej stwierdzono, że istniejące ościeża zabudowane są różnego rodzaju materiałem typu wielowarstwowe, spękane płyty g-k, gruz ceglany. W/w materiały należy usunąć i wypełnić styropianem lub płytami g-k na ruszcie metalowym, c) w zakresie robót dachowych - po wykonaniu odkrywek stropodachu stwierdzono, że istniejące ażurowe murki ceglane są bardzo nierówne i oprócz zaprojektowanego przez autorskie biuro projektów rusztu drewnianego należy w/w nierówność najpierw uzupełnić wstawkami z elementów drewnianych po wcześniejszym usunięciu wełny mineralnej. Ponadto zmieniono również podłoże pod pokrycie papowe oraz grubość warstwy izolacyjnej stropodachu z wełny mineralnej, d) w zakresie konstrukcji wsporczej dla ścianki S4 - po dokonaniu wizji lokalnej stwierdzono, że ścianka S4 została zaprojektowana pomiędzy belkami stropu Kleina typu średnio-ciężkiego. Decyzją projektanta należy pod projektowaną ściankę S4 wykonać wzmocnienie z dwuteownika 180 oraz wypełnić odcinki pod elementami szklanymi kuloodpornymi z bloczków betonowych - bez wykonania szczegółowych odkrywek, e) w zakresie robót elewacyjnych - w związku z wstrzymaniem robót w okresie 22.08-31.08.2011 r. spowodowanym rezygnacją z dyslokacji DWLąd. Wykonawca poniósł straty w ustawionym a nie wykorzystanym w w/w okresie rusztowaniu elewacji i koszt przestoju został wyceniony, f) w zakresie wywozu gruzu - wywiezienie wełny mineralnej na odl. 11 km wraz z kosztami utylizacji, g) w zakresie robót zewnętrznych - przy wykonaniu fragmentu nawierzchni z kostki granitowej w strefie wejścia głównego w celu połączenia nawierzchni istniejącej należącej do miasta a terenem w zarządzie RZI nalezy dopłacić za utylizację asfaltu, gdyż po wykonaniu odkrywek stwierdzono, że zamiast projektowanego istniejącego warstwy asfaltowej gr. 3-5 cm jest warstwa gr. 15-25 cm, która podlega utylizacji - bez wykonania szczegółowych odkrywek istniejących nawierzchni drogowych nie można było przewidzieć różnych grubości asfaltu na etapie projektowania, h) w zakresie robót posadzkowych - po zerwaniu parkietu w części pozostałych pomieszczeń parteru, I, II piętra stwierdzono podłogę z desek na legarach i warstwie zasypki z piasku zamiast zakładanego projektowo podłoża betonowego. Decyzją biura projektów należy deski wraz z legarami rozebrać, wyrównać istniejącą zasypkę, wypełnić styropianem przestrzeń do zakładanej projektowej wysokości oraz wykonać zbrojoną wylewkę jastrychową. Ponadto stwierdzono liczne pęknięcia w nadbetonie konstrukcyjnym, które należy poszerzyć, wypełnić żywicą oraz sklamrować. W części pomieszczeń gdzie projektuje się wykonanie warstw wyrównawczych stwierdzono bardzo duże nierówności (różnice do 3 cm), które należy najpierw sfrezować aby można było wykonać projektowane wylewki - bez wykonania szczegółowych odkrywek nie można było przewidzieć w/w robót na etapie projektowania, i) w zakresie obudowy ścian i sufitów płytami g-k - po skuciu tynków wewnętrznych decyzją projektanta stwierdzono konieczność wykonania zabudowy fragmentu ścian i sufitów na III piętrze płytami g-k na ruszcie metalowym. Wynika to z bardzo dużych nierówności fragmentów ścian okiennych wraz z ościeżami (odchyły od pionu do 12 cm oraz zgodnie z pkt.b) oraz stanu technicznego stropu w pom. nr 326 i 327. Bez wykonania projektowanych skuć tynków nie można było przewidzieć w/w robót, j) w zakresie adaptacji pomieszczenia nr 14 na kasę - w związku z planowaną dyslokacją komórek organizacyjnych RWŁ/RWT Wrocław (zmianą użytkownika po rozpoczęciu robót) do przebudowywanego budynku nr 1 na wniosek Szefa Regionalnego Węzła Łączności należy dostosować pomieszczenie nr 14 na pomieszczenie kasowe, k) w zakresie robót blacharskich - po zdemontowaniu istniejących odcinków pionowych przyłączeniowych rur żeliwnych wraz z rewizjami do projektowanych rur z blachy tytan-cynk stwierdzono liczne ich pęknięcia. Należy w/w rury zastąpić stalowymi z blachy tytan-cynk. 2. Roboty związane z ochroną przeciwpożarową: W związku przeglądem w zakresie ppoż. i zaleceniami Delegatury PPoż. w obiekcie należy wykonać dodatkowe wydzielenie stref nie uwzględnionych w projekcie, autorskie biuro projektów opracowało rysunki uzupełniające kondygnacji, które powodują następującą korektę robót i ich wartość: a) w zakresie robót związanych z pom. nr 017- wydzielenie strefy PM (REI120) - pomieszczenie hydroforni - potrzeba przystosowania pomieszczenia do wymogów przepisowych, b) w zakresie pomieszczenia rozdzielni - dokumentacja projektowa przewiduje w części korytarzowej piwnicy - pom. nr 021 montaż rozdzielni elektrycznych, które zgodnie z przepisami muszą być wydzielone strefą PM (REI120), c) w zakresie robót związanych z pom. nr 011- wydzielenie strefy PM (REI120) - pomieszczenie węzła cieplnego - potrzeba przystosowania pomieszczenia do wymogów przepisowych, d) w zakresie robót związanych z pom. nr 012 - w celu przystosowania pomieszczenia nr 011 do wymogów przepisowych, należy ścianę dzielącą z pom. nr 012 dostosować do wymogów REI120, e) w zakresie strefy wejściowej do budynku - w strefie wejściowej - pom. nr 26 należy wykonać sufit podwieszany g-k, żeby wysokość pomieszczenia wynosiła 330 cm i 334 cm. II. W branży sanitarnej. W trakcie realizacji robót zaistniały okoliczności kwalifikujące pewien zakres robót do realizacji, gdyż nastąpiła zmiana użytkownika budynku i nie mogły być przewidziane na etapie opracowania dokumentacji oraz nie mogły być przedmiotem oferty, a są niezbędne dla funkcjonowania obiektu: 1. Roboty zewnętrzne zagospodarowania terenu: a) przyłącze wody - istniejące przyłącze wody zgodnie z decyzją dysponenta medium czyli MPWiK należy skorygować z uwagi na zmianę lokalizacji komory technicznej w budynku, gdzie będzie zlokalizowany węzeł wodomierzowy, b) przeczyszczenie odpływów kanalizacyjnych - po opadach deszczu okazało się koniecznym przeczyszczenie odpływów wód deszczowych (4 miejsca), w celu uzyskania ich swobodnego spływu. 2. Przegląd istniejącego węzła cieplnego - dokonano przeglądu i sprawdzenia stanu technicznego istniejącego w obiekcie węzła cieplnego zabezpieczającego całość potrzeb obiektu w zakresie centralnego ogrzewania, wentylacji i przygotowania ciepłej wody. Uzgodnienia Użytkownika na etapie opracowania dokumentacji i KOPI wskazywały na sprawność eksploatacyjną węzła. Szczegółowe rozpoznanie realizacyjne w trakcie włączania do węzła poszczególnych wewnętrznych instalacji wykazało konieczność wymiany urządzeń węzła będących w stanie zużycia i nie nadających się do eksploatacji dla nowo wybudowanych instalacji stanowiących wyposażenie obiektu. 3. Instalacje wewnętrzne: a) w wyniku zmiany użytkownika budynku po rozpoczęciu robót budowlanych (obiekt przygotowany dokumentacyjnie dla Dowództwa Wojsk Lądowych), uzupełniono potrzeby nowego użytkownika dotyczące przystosowania dwu pomieszczeń z przeznaczeniem na kasę wyposażoną w umywalkę co wiąże się z korektą instalacji wody zimnej, wody ciepłej i odprowadzenia ścieków, b) dokumentacja projektowa w rozwiązaniu graficznym i opisowym ujmowała grawitacyjne odprowadzenie skroplin. W trakcie realizacji, ze względów konstrukcyjno-technicznych (możliwość powstawania syfonowania w przewodach), dla uzyskania pewności odprowadzenia skroplin z układów klimatyzatorów przewodem podtynkowym, stwierdzono konieczności zamontowania pompek wspomagających odprowadzenie skroplin z 6 szt. klimatyzatorów zamontowanych w pomieszczeniach, c) do obudowy płytami gipsowo-kartonowymi zakwalifikowano elementy pionów instalacyjnych cwu, wynikłe ze zmiany potrzeb wykorzystania pomieszczeń z pionami instalacyjnymi przez nowego użytkownika, d) przebieg istniejącego w obiekcie tranzytowego przewodu ciepłowniczego wymaga korekty montażowej przez zamontowanie dodatkowych wsporników i wykonanie dwu przejść ogniowych. Przewód tranzytowy ciepła w obiekcie nie był przedmiotem opracowania dokumentacyjnego. 4. Zabezpieczenia ppoż - operat. W związku przeglądem w zakresie ppoż. i zaleceniami Delegatury PPoż. w obiekcie należy wykonać dodatkowe wydzielenie stref nie uwzględnionych w projekcie, co wiąże się z korektą podłączeń instalacyjnych demontażem i ponownym montażem dwu umywalek i dwu grzejników, montażem wspomagającego grawitację wentylatora wyciągowego z odcinkiem przewodu oraz klapą ppoż fi 160 mm. III. W branży elektrycznej. 1. W trakcie realizacji robót zaistniały okoliczności kwalifikujące pewien zakres robót do realizacji, które nie mogły być przewidziane na etapie opracowania dokumentacji, gdyż nastąpiła zmiana użytkownika budynku i nie mogły być przedmiotem oferty, a są niezbędne dla funkcjonowania obiektu: a) w wyniku zmiany użytkownika budynku po rozpoczęciu robót budowlanych (obiekt przygotowany był dokumentacyjnie dla Dowództwa Wojsk Lądowych), uzupełniono potrzeby nowego użytkownika dotyczące przystosowania dwu pomieszczeń z przeznaczeniem na kasę co wiąże się z przystosowaniem systemów SAP, SSWiN, KD, CCTV, b) w trakcie realizacji uwzględniono inne potrzeby przyszłego użytkownika (obiekt przygotowany był dokumentacyjnie dla Dowództwa Wojsk Lądowych), dotyczące umiejscowienia kamer i sygnalizatorów na elewacji obiektu w sposób umożliwiający ich obsługę z drabiny bądź najbliższego okna. W związku z faktem, że wniosek użytkownika powstał po zamontowaniu kamer i sygnalizatorów zewnętrznych na elewacji (zgodnie z dokumentacją projektową) zachodzi konieczność ich demontażu i ponownego montażu. c) dokumentacja projektowa systemu CCTV przygotowana dla Dowództwa Wojsk Lądowych nie przewidywała kamery zewnętrznej umieszczonej pod portalem wejściowym. Zachodzi konieczność montażu dodatkowej kamery umieszczonej pod portalem wejściowym celem obserwacji wejścia głównego, d) w związku z dużą ilością kolizji kanałów kablowych do prowadzenie sieci strukturalnej z kanałami wentylacyjnymi zachodzi konieczność wykonania dodatkowych obejść kanałów wentylacyjnych (kolizje nie zostały rozwiązane w dokumentacji projektowej). 2. Zabezpieczenia ppoż. - operat. W wyniku korekty przyjętych rozwiązaniach projektowych w dokumentacji podstawowej pod względem ochrony przeciwpożarowej budynku, w tym wyników przeglądu w zakresie ppoż. i zaleceniami Delegatury PPoż., należy wykonać: a) dodatkowe wydzielenie stref nie uwzględnionych w projekcie, co wiąże się z demontażem i ponownym montażem elementów instalacji oraz korektą przebiegu trasy kablowej, b) w związku z zaleceniem w operacie ppoż dotyczącym sposobu awaryjnego otwierania bramki w wejściu głównym zachodzi konieczność montażu bramki uchylnej z blokadą elektromagnetyczną, c) w związku z brakiem w dokumentacji projektowej sposobu rozwiązania wyłączenia awaryjnego central wentylacyjnych z systemu SAP zachodzi konieczność powiązania systemu SAP z centralami wentylacyjnymi dodatkowymi przewodami o odporności ogniowej 90 min. Konieczne jest udzielenie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówienia dodatkowego, na zakres robót nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającego łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia. Zlecony zakres robót jest niezbędny do prawidłowego użytkowania budynku po przebudowie (nastąpiła zmiana użytkownika budynku po rozpoczęciu robót budowlanych), jego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia oraz korekt projektowych (w zakresie ppoż.) a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego (nie możliwe wydzielenie robót dodatkowych i zlecenie ich innemu Wykonawcy). Szczegółowe uzasadnienie zawiera protokół konieczności. Roboty dodatkowe zostały udzielone dotychczasowemu Wykonawcy, nie były objęte zamówieniem podstawowym, nie przekraczają 50% wartości realizowanego zamówienia, są niezbędne do jego prawidłowego wykonania, a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego (art. 67 ust. 1 pkt 5b ustawy Pzp).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.