Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-01-24
Solec Kujawski: WYKONYWANIE REMONTÓW CZĄSTKOWYCH NAWIERZCHNI BITUMICZNYCH DRÓG
NA TERENIE MIASTA I GMINY SOLEC KUJAWSKI W 2011 ROKU
Numer ogłoszenia: 11510 - 2011; data zamieszczenia: 24.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Solec Kujawski , ul. 23 Stycznia 7, 86-050 Solec Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3871325, faks 52 3871253.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.soleckujawski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONYWANIE REMONTÓW CZĄSTKOWYCH NAWIERZCHNI BITUMICZNYCH DRÓG NA TERENIE MIASTA I GMINY SOLEC KUJAWSKI W 2011 ROKU.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w ramach realizacji przedsięwzięcia polegającego na wykonywaniu remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg na terenie Miasta i Gminy Solec Kujawski w 2011 r. Zakres prac obejmuje naprawę uszkodzeń nawierzchni (wybojów i obłamanych krawędzi, uszczelnienie pojedynczych pęknięć i wypełnienie ubytków na drogach gminnych: 1. mieszanką mineralno-asfaltową - do wykonania remontu cząstkowego uszkodzeń o głębokości do 4, 5, 6 i powyżej 6 cm Zastosowany materiał to: a. asfalt drogowy wg PN-C-96170; b. wypełniacz podstawowy wg PN-S-96504; c. kruszywo: -grysy klasy I wg PN-B-11112; -piasek łamany wg PN-B-11112; -kruszywo drobne granulowane wg PN-B-11112; -nie sortowane kruszywo granulowane. Zakres prac obejmuje: -wycięcie uszkodzonych miejsc z nadaniem regularnych kształtów, -oczyszczenie uszkodzonych miejsc, usunięcie rumoszu z pryzmy, -ogrzanie bitumu i skropienie lub posmarowanie nim dna oraz krawędzi i ścianek naprawianego miejsca, -rozłożenie mieszanki przy głębokościach do 5 cm w jednej warstwie, -przy głębokości do 6 cm należy wykonać w dwóch warstwach, -przy głębokościach powyżej 6 cm należy w pierwszej kolejności wyremontować klińcem 20/31,5 mm lub 6,3/20 mm w ilości od 30-40 kg.m2 w zależności od głębokości wyboju. Następnie ułożyć mieszankę mineralno-asfaltową na warstwę ścieralną, która winna wynosi 4 cm , nie więcej niż 6 cm, -zagęszczenie mieszanki kruszywem, -skropienie bitumem powierzchni górnej warstwy i zasypanie drobnym kruszywem. Mieszankę można układać w temperaturze otoczenia powyżej 5 0C. Nie dopuszcza się układania mieszanki podczas opadów atmosferycznych. 2. Masą z recyklera - do wykonania remontu cząstkowego uszkodzonych warstw ścieralnych na gorąco przy głębokości 4, 5, 6 i powyżej 6 cm Zastosowany materiał to: a. asfalt drogowy PN-C-96170 - do produkcji przetworzonych mieszanek mineralno- asfaltowych; b. środek odnawiający spełniający wymagania SST i posiadający atest producenta; c. kruszywo spełniające wymagania zawarte w PN -B-11112, PN-B-11111, PN-B-11113 d. wypełniacz spełniający wymagania objęte PN-S-96504 Zakres prac obejmuje: - obcięcie krawędzi uszkodzonego miejsca, -oczyszczenie uszkodzonego miejsca, -skropienie bitumem dna i ścian bocznych -rozścielenie mieszanki mineralno-asfaltowej jedną warstwa - do 5cm, lub dwomawarstwami - do 6 cm, -przy głębokościach powyżej 6 cm należy w pierwszej kolejności wyremontować klińcem 20/31,5 mm lub 6,3/20 mm w ilości od 30-40 kg/m2 w zależności od głębokości wyboju. Następnie ułożyć mieszankę na warstwę ścieralną, która winna wynosi 4 cm, nie więcej niż 6 cm w zależności od grubości nawierzchni, -prawidłowego zagęszczenia poszczególnych warstw ułożonej mieszanki Skład mieszanki mineralno-asfaltowej stosowany na gorąco powinien być zgodny z wymaganiami określonymi w PN-S-96021. Warstwę z przetworzonej mieszanki mineralno-asfaltowej należy układać przy suchej pogodzie, w temperaturze nie niższej od 100C. Zabrania się układania mieszanek w czasie opadów atmosferycznych oraz silnego wiatru. 3) Grysem i emulsją asfaltową niemodyfikowaną - do wykonania remontu uszkodzonego pokrowca bitumicznego o głębokości 3, 4, 5 cm Zastosowane materiały: a) emulsja asfaltowa K-1-65MP, b) grys bazaltowy frakcji 2-5, 5-8, 8-16 , wg PN-B-11112 Zakres czynności: -obcięcie krawędzi uszkodzonego pokrowca z nadaniem regularnych kształtów, -oczyszczenie uszkodzonego miejsca z odrzuceniem rumoszu na pryzmę z wywiezieniem, -skropienie bitumem oczyszczonego dna i ścianek krawędzi naprawianego miejsca, -rozścielenie kruszywa jedną lub dwoma warstwami w zależności od głębokości uszkodzenia, -skropienie bitumem rozścielonego kruszywa, -rozsypanie drobnego kruszywa, -zagęszczenie poszczególnych warstw kruszywa uprzednio rozścielonego w uszkodzonych miejscach. W zależności od głębokości uszkodzeń rozróżnia się następujące rodzaje remontu cząstkowego: -Wyboje o głębokości do 3 cm: a/ miejsce uszkodzone należy oczyścić szczotkami stalowymi raz oskardować odstające i wykruszające się części pokrowca nadając regularne kształty, b/ po oczyszczeniu uszkodzonego miejsca dno i krawędzie tego uszkodzenia należy lancą skraplarki spryskać emulsją w ilości 1,4 kg/m2, c/ na spryskaną powierzchnię rozsypać grysami o uziarnieniu 8-16 mm w ilości 20-25kg/m2 i odpowiednio zagęścić ubijakami ręcznymi lub płytą wibracyjną, d/ zagęszczoną warstwę należy spryskać emulsją jw. w ilości 3,0-3,5 kg/m2 i posypać grysem odpowiednio 2-8 mm w ilości 10-14 kg/m2. Rozsypane grysy należy zagęścić ubijakiem ręcznym lub płytą wibracyjną, e/ uporządkować teren po remoncie. -Wyboje o głębokości do 4 cm: a/ miejsce uszkodzone należy oczyścić szczotkami stalowymi oraz oskardować odstające i wykruszające się części pokrowca nadając regularne kształty, b/ po oczyszczeniu uszkodzonego miejsca dno i krawędzie tego uszkodzenia należy lancą skraplarki spryskać emulsją w ilości 1,4 kg/m2, c/ na spryskaną powierzchnię rozsypać grysami o uziarnieniu 8-16 mm w ilości 25-30 kg/m2 i odpowiednio zagęścić ubijakami ręcznymi lub płytą wibracyjną, d/ zagęszczoną warstwę należy spryskać emulsją jw. w ilości 3,5-4,0 kg/m2 i posypać grysem odpowiednio 2-8 mm i 2-5 mm w ilości 14-18 kg/m2 w stosunki 2:1, rozsypane grysy należy zagęścić ubijakiem ręcznym lub płytą wibracyjną, e/ uporządkować teren po remoncie. -Wyboje o głębokości do 5 cm: a/ miejsce uszkodzone należy oczyścić szczotkami stalowymi oraz oskardować odstające i wykruszające się części pokrowca nadając regularne kształty, b/ po oczyszczeniu uszkodzonego miejsca dno i krawędzie tego uszkodzenia należy, lancą skraplarki spryskać emulsją w ilości 1,4 kg/m2, c/ na spryskaną powierzchnię rozsypać grysami o uziarnieniu 8-16 mm w ilości 35-40kg/m2 i odpowiednio zagęścić ubijakami ręcznymi lub płytą wibracyjną, d/ zagęszczoną warstwę należy spryskać emulsją jw. w ilości 4,0-4,5 kg/m2 i posypać grysem odpowiednio 2-8 mm w ilości 20-25 kg/m2. Rozsypane grysy należy zagęścić ubijakiem ręcznym lub płytą wibracyjną, e/ uporządkować teren po remoncie. 3a) Grysem i emulsją asfaltową niemodyfikowaną wbudowanych pod ciśnieniem za pomocą remonterów drogowych - do wykonania remontu uszkodzonego pokrowca bitumicznego podłużnych pęknięć (szerszych od 2cm)oraz ubytków i wybojów o głębokości do 1cm i powyżej, Urządzenia te nadają ziarnom grysu (frakcji od 2 do 4mm, od 4 do 8mm ) dużej prędkości przy ich wyrzucaniu z dyszy razem z emulsją. a.Przygotowanie uszkodzonego miejsca (ubytku, wyboju lub obłamanych krawędzi nawierzchni) do naprawy należy wykonać bardzo starannie przez: - usunięcie luźnych okruchów nawierzchni, - usunięcie wody, doprowadzając uszkodzone miejsca do stanu powietrzno-suchego, - dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca z luźnych ziaren grysu,żwiru, piasku i pyłu. b.Uzupełnienie ubytków: - poprzez dyszę natryskiwana jest warstewka modyfikowanej emulsji asfaltowej, - następnie przy użyciu tej samej dyszy natryskuje się pod ciśnieniem naprawiane miejsce kruszywem otoczonym (w dyszy) emulsją,. - w końcowej fazie należy zastosować natrysk naprawianego miejsca kruszywem frakcji od 2 do 4 mm, - bezpośrednio po tak wyremontowanym miejscu może odbywać się ruch samochodowy. Przed rozpoczęciem robot należy: - dokonać rozpoznania rodzaju i zakresu uszkodzeń, - uzgodnić prawidłowy sposób wykonania remontu cząstkowego, - przygotować odpowiednią ilości materiałów i sprzętu technicznego, - oznakować prowadzone roboty na drodze zgodnie z wymogami bezpieczeństwa i przepisami obowiązującymi w tym zakresie, w szczególnych przypadkach opracować projekt organizacji ruchu na czas wykonywania robót..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający może wykonać swoje prawo do udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust 1 pkt 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający ocenii spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty według formuły spełnia-nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert ( a jezeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie ) wykonał co najmniej cztery zadania o charakterze porównywalnym z przedmiotem zamówienia, w tym dwa- wykonane remonterem o powierzchni powyżej 3000m2
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna , że Wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli wykaże, że posiada opłacona polisę, a w przypadfku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
oswiadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne albo że uzykał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji wlaściwego organu.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.soleckujawski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy
ul. 23 Stycznia 7
86-050 Solec Kujawski
pokój nr 20.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.02.2011 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy ul. 23 Stycznia 7 86-050 Solec Kujawski pokój nr 10.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bieżące remonty infrastruktury technicznej uszkodzonej podczas wystąpienia powodzi na terenie Gminy Nowa Ruda
- Roboty budowlane polegające na wykonywaniu napraw i remontów, modernizacji, przebudowy i budowy dróg oraz infrastruktury służącej drodze na terenie Gminy Kosakowo
- Modernizacja ul. Leśnej w Suchej Beskidzkiej
- Modernizacja drogi gminnej Kaleń Drugi- Kaleń Pierwszy
- "Budowa drogi powiatowej w m. Kaniów łączącej drogę powiatową nr 4441S ul. Nad Białką z drogą powiatową nr 4403S ul. Batalionów Chłopskich - etap I budowa mostu na rzece Biała wraz z dojazdami"
- Remont odcinka drogi gminnej nr 011069L w miejscowości Trzeszczany Drugie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.