Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-05-29
Resko: Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
w miejscowości Resko wraz ze zjazdem z drogi gminnej
Numer ogłoszenia: 115503 - 2014; data zamieszczenia: 29.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Resko , Rynek 1, 72-315 Resko, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 3951503 w. 37, faks 0-91 3951205.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.resko.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w miejscowości Resko wraz ze zjazdem z drogi gminnej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Zamawiającego robót budowlanych pn. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w miejscowości Resko przy ulicy Zielonej (dz. nr. 571/1, 570/1, 570/9, obręb Resko) wraz ze zjazdem z drogi gminnej polegających na: a) ułożeniu linii kablowej typu 4*120 mm2 NN 0,4 kV zgodnie z projektem, b) wykonaniu oświetlenia terenu PSZOK-u poprzez montaż 2 szt. lamp halogenowych ledowych min. 20W min. 1600 lm, IP 65, kąt świecenia 180 st., barwa biała ciepła, c) dostawie i montażu okablowania oświetlenia terenu placu ok. 50 mb. YKY 3x1,5 mm2, d) wykonaniu utwardzenia nawierzchni placu PSZOK-u z betonu cementowego C25/30 wraz z robotami towarzyszącymi, niwelacją terenu oraz warstwami konstrukcyjnymi, e) wykonaniu utwardzenia nawierzchni pobocza gruntowego z kostki betonowej brukowej w kolorze szarym wraz z robotami towarzyszącymi, niwelacją terenu oraz warstwami konstrukcyjnymi, f) wykonaniu utwardzenia nawierzchni zjazdu z kostki betonowej brukowej w kolorze czerwonym wraz z robotami towarzyszącymi, niwelacją terenu oraz warstwami konstrukcyjnymi,, g) wykonaniu krawężników betonowych najazdowych i zwykłych ustawionych na ławie z oporem z betonu C12 15, h) wykonaniu obrzeży betonowych 8x30 cm jako obramowanie chodników i zjazdów, i) wykonaniu odwodnienia terenu PSZOK-u wraz z montażem separatora i osadnika, j) demontaż istniejącego ogrodzenia, k) wykonaniu ogrodzenia panelowego, furtki oraz bram wjazdowych o kącie otwarcia min. 170°, l) wykonaniu regulacji istniejących studzienek, m) wykonaniu ocynkowanej wiaty wolnostojącej o konstrukcji stalowej opartej na słupach stalowych oraz na stopach żelbetonowych W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy dostarczyć: 1) Pojemnik na odpady niebezpieczne poj. ok. 500l, zamykany na klucz lub kłódkę, szczelny. Wykonany z tworzyw sztucznych np. polietylenu, przeznaczony do zbiorczego składowania akumulatorów i innych odpadów problemowych, przystosowany do wózków widłowych. szt. 2,00 2) Pojemnik na odpady niebezpieczne dł. poj. ok. 160 cm, poj. ok. 600l - zamykany, szczelny, z przeznaczeniem na świetlówki i żarówki, przystosowany do wózków widłowych i przestawiania ręcznego. szt. 1,00 3) Pojemnik na odpady niebezpieczne poj. ok. 150l w kształcie walca, z balastem stabilizującym, imitujący baterie, z otworem wrzutowym. Wykonany z tworzyw sztucznych lub żywic poliestrowych, przeznaczony do składowania zużytych baterii szt. 1,00 4) Kontener stalowy typu Kp-10 lub równoważny Kontener otwarty o poj. ok. 10m3, przystosowany do przewozu samochodem bramowym i hakowym, dno z blachy min 3 mm boki z blachy stalowej min. 2,5 mm, malowany farbami antykorozyjnymi. szt. 2,00 5) Kontener stalowy typu Kp-10 lub równoważny Kontener zamknięty o poj. ok. 10m3, przystosowany do przewozu samochodem bramowym i hakowym, dno z blachy min 3 mm boki z blachy stalowej min. 2,5 mm, daszek i drzwi z blachy stalowej min. 2 mm malowany farbami antykorozyjnymi. szt. 1,00 6) Kontener stalowy typu Kp-7 lub równoważny Kontener otwarty o poj. ok. 7m3, przystosowany do przewozu samochodem bramowym i hakowym, dno z blachy min 3 mm boki z blachy stalowej min. 2,5 mm, malowany farbami antykorozyjnymi.. szt. 3,00 7) Kontener stalowy typu Kp-7 lub równoważny Kontener zamknięty o poj. ok. 7m3, przystosowany do przewozu samochodem bramowym i hakowym, dno z blachy min 3 mm boki z blachy stalowej min. 2,5 mm, daszek i drzwi z blachy stalowej min. 2 mm, malowany farbami antykorozyjnymi. szt. 2,00 Roboty należy wykonać zgodnie z projektem budowlano - wykonawczym. Wykonać mapę geodezyjną inwentaryzacji powykonawczej (3 egz.), i kosztorysy powykonawcze (2 egz.). Zdemontowane elementy Wykonawca ma obowiązek zutylizować we własnym zakresie. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń o równoważnych parametrach techniczno - użytkowych, zgodnie z treścią rozdziału 4, pkt 2, ppkt 4 SIWZ. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ, Projekt Budowlany i STWiOR, Przedmiar Robót - stanowiące załączniki do SIWZ. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) jest integralną częścią Projektu Budowlanego (załącznik nr 9 do SIWZ). 4. Wymagany okres rękojmi za wady wykonanych robót wynosi 36 miesięcy od daty bezusterkowego odbioru końcowego robót, a na zainstalowane urządzenia gwarancja wynosi nie krócej niż 24 miesiące od daty bezusterkowego odbioru końcowego robót - zgodnie z gwarancją udzielaną przez producenta lub dostawcę. 5. Wybrany w postępowaniu przetargowym Wykonawca jest zobowiązany, przed podpisaniem umowy o wykonanie zamówienia publicznego, przedstawić Zamawiającemu szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia w kosztorysie budowlanym, odpowiadającym zapisom SIWZ, Projektu Budowlanego, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót i przedmiaru robót. 6. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia z materiałów własnych, spełniających wymagania jakościowe, bezpieczeństwa, zgodne z normami i przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (Dz. U. z 2013r poz. 1409), jak również z przepisami dotyczącymi certyfikacji zgodnie z ustawą z dnia 30.08.2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2010 r. nr 138, poz. 935). 7. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zajęciem pasa drogowego. 8. Wykonawca wykona i przedstawi badania wskaźnika zagęszczenia gruntu. 9. Wykonawca wykona i dostarczy mapę geodezyjną inwentaryzację powykonawczą w 3 egz..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.24.00 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej 45.22.38.00 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji 45.22.31.00 - Montaż konstrukcji metalowych 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.23.24.60 - Roboty sanitarne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie 5 000,00 złotych słownie: pięć tysięcy złotych. 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 3. Bank: Spółdzielczy w Gryficach, Oddział Resko 4. Nr rachunku : 91 9376 0001 0050 6515 2003 0007 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Budowa PSZOK w Resku 5. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 6. Wadium może być wnoszone w formie: pieniądza, poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego (pokój nr 13 sekretariat), a kopię załączyć do oferty. 7. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 8. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: a) nazwa i adres Zamawiającego; b) nazwę przedmiotu zamówienia; c) nazwę i adres Wykonawcy; d) termin ważności gwarancji; 9. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 10. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie na rachunku bankowym Zamawiającego zostanie uznana pełna kwota wymaganego wadium. 11. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, że odwołanie zostało ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do jego wnoszenia. 14. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 12, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 16. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach: a) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, b) jeżeli wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, d) jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali: a) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie wiaty o wartości roboty co najmniej 80 000 zł brutto b) utwardzenia terenu o nawierzchni betonowej o wartości roboty co najmniej 50 000 zł brutto. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie oświadczeń i dokumentów dołączonych do oferty, na zasadzie spełnia nie-spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie określa się.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a) kierownik budowy posiadający uprawnienia konstrukcyjno-budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 43, poz.1623 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394); b) kierownik budowy posiadający uprawnienia drogowe do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 43, poz.1623 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394); Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie oświadczeń i dokumentów dołączonych do oferty, na zasadzie spełnia nie-spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie określa się.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wypełniony załącznik nr 1 do SIWZ- Formularz Ofertowy Wykonawcy. 2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w prowadzonym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) Zamawiający dopuszcza zmianę osoby kierownika budowy pod warunkiem, że nowa osoba posiada takie same uprawnienia i spełnia wymogi SIWZ. 2) Zamawiający dopuszcza zmianę terminu realizacji przedmiotowej umowy w przypadku: a) konieczności wykonania zamówień dodatkowych; b) zaistnienia sytuacji skutkującej, że rozpoczęcie robót jest niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. 3) Przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, b) siły wyższej, klęski żywiołowej, c) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dających się przypisać Zamawiającemu, d) wystąpienia warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; 4) Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego , w szczególności wstrzymanie robót przez Zamawiającego. 5) Zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji, w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, w tym: - przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; - odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji; 6) Jeżeli powstanie konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w szczególności: a) w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, b) w przypadku konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, jeżeli rozwiązania te będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów wykonania, poprawy bezpieczeństwa, c) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. Każde ze wskazanych w lit. a - c zmian może być powiązane ze zmianą wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony. 7) Zmiany wynagrodzenia : a) jeżeli nastąpi zmiana urzędowej stawki podatku VAT, b) konieczność zmiany zakresów rzeczowych elementów zamówienia ujętych w kosztorysie budowlanym Wykonawcy (popartych pisemnym uzasadnieniem nadzoru inwestorskiego i zaakceptowanych przez Zamawiającego) wynikających z takiej przyczyny, iż w dokumentacji projektowej wystąpiły braki lub błędy, także te polegające na niezgodności z przepisami prawa, lub stwierdzono w toku prowadzenia prac wady w dokumentacji lub rozbieżności ze stanem faktycznym na budowie, c) powzięcia wiadomości o nowych rozwiązaniach technicznych lub technologicznych korzystniejszych dla Zamawiającego, d) konieczności ograniczenia zakresu robót poprzez pominięcie robót, które okazały się zbędne, e) konieczności wykonanie rozwiązań zamiennych (równoważnych) w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej. 8) Zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 k.c. - Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażąco stratą, czego strony nie przewidziały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczać sposób wykonania zobowiązania, wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy. 9) Zmiana podwykonawcy - na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zamiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę. 10) Warunkiem wprowadzenia zmian do Umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół konieczności wykonania wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektor nadzoru, oraz kierownik budowy. 11) Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 12) Nie stanowią natomiast istotnej zmiany umowy w rozumieniu art 144 ustawy PZP zmiany związane z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy ( np. zmiana rachunku bankowego lub zmiana danych teleadresowych) 13) Zmiana Umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.resko.pl zakładka Zamówienia publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski, ul. Rynek 1, 72-315 Resko, pokój nr 20, w godzinach pracy Urzędu..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski, ul. Rynek 1, 72-315 Resko, pokój nr 13 (sekretariat)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej PROW 2007-2013 PROJEKT NR: WPROW.I.3492-356/14..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI RESKO
- Przygotowanie i dostarczanie posiłków - na potrzeby uczestników Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego w Resku
- "Budowa kancelarii leśnictwa przy Leśniczówce Starogard Łobeski"
- SUKCESYWNE DOSTAWY ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH DLA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W RESKU W OKRESIE 01.01.2025 - 31.12.2025
- "Budowa gospodarczej drogi leśnej na terenie leśnictwa Płoty - II postępowanie"
- Rozbiórka budynków gospodarczych wraz z postawieniem wiat garażowych przy leśniczówkach Łabuń Mały i Trzaski - III postępowanie
więcej: przetargi RESKO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeńskich
- Modernizacja układu zasilania w Hali ERGO ARENA
- Modernizacja sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 110 przy ul. Bohaterów 41
- Adaptacja II piętra budynku NU-MED na potrzeby Oddziału Onkologii Klinicznej funkcjonującego obecnie w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Wojewódzkim im. Papieża Jana Pawła II w Zamościu.
- TR.262.10.2024. Wykonanie robót budowanych w ramach zadania pn.: "Przebudowa pomieszczeń Klinicznego Oddziału Chorób Płuc (...) w Szpitalu Uniwersyteckim w Zielonej Górze sp. z o.o."
- Remont 5 lokali mieszkalnych zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w podziale na 5 części.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.