eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BarlinekZamówienie uzupełniające w ramach zadaniaTermomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Barlinku



Ogłoszenie z dnia 2016-07-01

Barlinek: Zamówienie uzupełniające w ramach zadania: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Barlinku
Numer ogłoszenia: 115861 - 2016; data zamieszczenia: 01.07.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Barlinek, ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek, woj. zachodniopomorskie, tel. 95 7462450 w. 16, faks 95 7461704.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie uzupełniające w ramach zadania: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Barlinku.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zadanie nr 1 - Likwidacja tarasu z zejściem na plac zabaw w budynku Przedszkola Miejskiego Nr 2 przy ul. Podwale 11 w Barlinku. Zadanie nr 2 - Likwidacja elementu architektonicznego przy wejściu do budynku Przedszkola Miejskiego Nr 2 przy ul. Podwale 11 w Barlinku. Zadanie nr 3 - Naprawa i przesunięcie rur spustowych kanalizacji deszczowej w budynku Przedszkola Miejskiego Nr 2 przy ul. Podwale 11 w Barlinku. Zadanie nr 4 - Wzmocnienie narożnika budynku Przedszkola Miejskiego nr 2 przy ul. Podwale 11 w Barlinku. Zadanie nr 5 - Naprawa tarasu nad pomieszczeniem po kotłowni w budynku Przedszkola Miejskiego Nr 2 przy ul. Podwale 11 w Barlinku. Zadanie nr 6 - Likwidacja wejścia do pomieszczenia po kotłowni w budynku Przedszkola Miejskiego Nr 2 przy ul. Podwale 11 w Barlinku. Szczegółowy przedmiot zamówienia opisują następujące dokumenty: 1. Protokół konieczności nr 3/10/2015 oraz opracowanie pn. Projekt rozbiórki elementów budynku: tarasu dobudowanego, elementu architektonicznego, nieczynnego zsypu na węgiel wraz ze Zgłoszeniem robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę z dnia 07.10.2015 r. 2. Protokół konieczności nr 3/11/2015 oraz opracowanie pn. Projekt rozbiórki elementów budynku: tarasu dobudowanego, elementu architektonicznego, nieczynnego zsypu na węgiel wraz ze Zgłoszeniem robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę z dnia 07.10.2015 r. 3. Protokół konieczności nr 3/12/2015. 4. Protokół konieczności nr 3/13/2015. 5. Protokół konieczności nr 3/14/2015 oraz opracowanie pn. Projekt rozbiórki elementów budynku: tarasu dobudowanego, elementu architektonicznego, nieczynnego zsypu na węgiel wraz ze Zgłoszeniem robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę z dnia 07.10.2015 r. 6. Protokół konieczności nr 3/15/2015..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Barlinku jest dofinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 pochodzących z Lichtensteinu, Islandii i Norwegii w ramach Programu Operacyjnego PL04 Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii na podstawie umowy o dofinansowanie Nr 703/2014/Wn16/OA-xn-04/D z dnia 03.11.2014 r.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24.06.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Budowlane JPG Spółka z o.o., Rychnów 2, 74-320 Barlinek, kraj/woj. zachodniopomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 174903,68 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 215131,52

  • Oferta z najniższą ceną: 215131,52 / Oferta z najwyższą ceną: 215131,52

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1. Wykonawca, po zapoznaniu się ze stanem tarasu wystąpił o szczegółowe wytyczne dotyczące technologii jego naprawy. Inspektor nadzoru dokonał oględzin i odkuwek oraz poinformował, że konstrukcja tarasu jest w bardzo złym stanie technicznym i nie nadaje się do naprawy lub odtworzenia. Inspektor stwierdził ponadto, że nie ma potrzeby zachowania drogi ewakuacyjnej na taras. W związku z powyższym zaproponował jego wyburzenie. Po rozebraniu tarasu należy ponadto zamurować wejścia do budynku znajdujące się pod nim, uzupełnić ściany osłonowe budynku w miejscach mocowania ścian rozebranego tarasu, ocieplić ścianę budynku w technologii przewidzianej przez projektanta oraz wyrównać poziom terenu. Użytkownik obiektu pozytywnie opiniuje propozycje inspektora, gdyż taras jest nieużywany ze względu na swój stan, a nawet stanowi potencjalne zagrożenie dla dzieci bawiących się na znajdującym się w sąsiedztwie placu zabaw. Zawnioskował jednocześnie o utwardzenie kostką betonową powierzchni po rozebranym tarasie oraz wykonanie dwóch drzwi wewnętrznych w celu skomunikowania z resztą budynku pomieszczenia magazynowego, do którego wiodą przewidziane do zamurowania drzwi zewnętrzne pod tarasem. 2. Użytkownik obiektu wystąpił z wnioskiem o likwidację elementu architektonicznego na wejściu do budynku oraz zabrukowanie kostką terenu po rozebranej płycie betonowej, do której mocowany jest element architektoniczny. Inspektor nadzoru po dokonaniu oględzin potwierdził, że element architektoniczny jest w złym stanie technicznym i jego utrzymanie jest bezzasadne. Ponadto płyta betonowa jest spękana, a poniżej są pustki. Koszt odtworzenia płyty będzie bardzo wysoki. Dlatego pozytywnie opiniuje wniosek użytkownika. Ze swej strony wnioskuje o zamurowanie nieużywanych okien piwnicznych i likwidację studni okiennych tak, można było wykonać ocieplenie ściany poniżej poziomu terenu bez przerw i mostków termicznych. W związku z zabrukowaniem całego terenu przed wejściem do szkoły niezbędne będzie podłączenie rury spustowej z rynny na daszku nad wejściem do budynku do kanalizacji deszczowej (obecnie woda odprowadzana jest na teren przed wejściem). Takie rozwiązanie poprawi żywotność obiektu - woda deszczowa nie będzie dostawała się w rejon fundamentowania budynku 3. Po wykonaniu przez wykonawcę odkrywek okazało się, że rury spustowe wody deszczowej w ilości 4 szt. są popękane. Ponadto należy je odsunąć od budynku w celu prawidłowego założenie ocieplenia ścian. W związku z powyższym zawnioskował o naprawę wpustów. Inspektor nadzoru potwierdza konieczność wykonania prac, o które wnioskuje wykonawca. W opini inspektora woda deszczowa nie jest prawidłowo odprowadzana i powoduje zamakanie fundamentu i przez to jego przyspieszone jego niszczenie oraz zawilgocenie fragmentów ścian. 4. Po dokonaniu odkrywek na ścianie przy rurze wpustowej od strony wejścia do przyziemia budynku Wykonawca stwierdził liczne spękania w obrębie narożnika spowodowane najprawdopodobniej podciekaniem wody deszczowej z niedrożnego spustu. Inspektor nadzoru, po dokonaniu oględzin, potwierdził powyższe. W związku z tym Inspektor nadzoru zawnioskował wprowadzenie wzmocnienia narożnika i przedstawił odpowiednią technologię naprawy. W jego opinii bez wprowadzenia wzmocnienia budynek uległby szybko degradacji. 5. Podczas przeglądu piwnic budynku stwierdzono zaciekanie ścian pomieszczenia byłej kotłowni spowodowane przeciekami z tarasu nad kotłownią oraz nieszczelnościami bunkra na węgiel. Zgodnie z opinią inspektora nadzoru zaciekanie powoduje szybką degradację budynku i należy je bezwzględnie usunąć. W związku z powyższym inspektor przygotował w uzgodnieniu z wykonawcą technologię naprawy polegającą na zdjęciu wcześniejszych warstw naprawczych, oczyszczeniu stropu, założeniu izolacji, warstwy papy i pokrycia z kostki betonowej. Ponadto inspektor zawnioskował o zlikwidowanie nieużywanego już bunkra węglowego kotłowni. W tym wypadku nalezy zamórować otwór w ścianie, założyć ocieplenia w technologii przewidzianej w projekcie dla ścian poniżej poziomu terenu, zasypać bunkier i utwardzić nawierzchnię. Zlikwidowanie bunkra poprawi efekt ekologiczny na ociepleniu ściany poniżej poziomu terenu w tym obszarze. 6. Wykonawca po dokonaniu przeglądu w trenie zawnioskował o przeanalizowanie konieczności wyremontowania schodów wejściowych do pomieszczenia zlikwidowanej kotłowni znajdującej się w piwnicy budynku. Schody i szyb są w tak złym stanie technicznym, że wymagają odtworzenia, a nie remontu, co wiąże się z dużymi kosztami. Inspektor nadzoru po dokonaniu wizji w terenie potwierdził, że schody i szyb są w złym stanie technicznym. Ponieważ pomieszczenie po kotłowni jest nieużywane zaproponował zamurowanie drzwi oraz okien, rozebranie muru szybu, ocieplenie ściany zgodnie z technologia przyjętą w projekcie i zasypanie schodów. Komunikacja z pomieszczeniem jest zapewniona z wewnętrznego korytarza w piwnicy. Takie rozwiązanie jest tańsze niż odtwarzanie schodów, a ponadto poprawi efekt ekologiczny. Użytkownik obiektu pozytywnie zaopiniował propozycję inspektora - wejście zewnętrzne do pomieszczenia po kotłowni nie jest używane i całkowicie zbędne. Ze swej strony zawnioskował o poszerzenie zjazdu wzdłuż likwidowanego wejścia do kotłowni - poprawi to warunki eksploatacji budynku. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego, a zamówienie uzupełniające zostało przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego. Prace opisane wyżej są powtórzeniem prac stanowiących przedmiot zamówienia określony w umowie podstawowej RI.III.271.1.2015. Powyższe wyczerpuje przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy pzp w związku z czym udzielenie zamówienia uzupełniającego jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.