Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-04-12
Czermin: Odbudowa ciągu dróg gminnych nr 103 302R Wola - Dłużyca Wieś - Otałęż w km 0+000 i km 1+340 oraz nr 103 304R Otałęż - Stara Droga od km 0+000 do km 0+300 - realizowanych w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych
Numer ogłoszenia: 116020 - 2012; data zamieszczenia: 12.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Czermin , 39-304 Czermin, woj. podkarpackie, tel. 017 7741922, faks 017 7741921.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.czermin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbudowa ciągu dróg gminnych nr 103 302R Wola - Dłużyca Wieś - Otałęż w km 0+000 i km 1+340 oraz nr 103 304R Otałęż - Stara Droga od km 0+000 do km 0+300 - realizowanych w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Odbudowa drogi gminnej nr 103 302R Wola - Dłużyca Wieś - Otałęż w km 0+000 i km 1+340 1. Mechaniczne profilowanie istniejącej nawierzchni z kruszywa łamanego, do wymaganych spadków, wraz z zagęszczeniem - 1012 m2 2. Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie w w-wie grub. 10 cm- 1072m2 3. Przygotowanie podbudowy - 75 t 4. Oczyszczenie istniejącej nawierzchni bitumicznej - 5089m2 5. Wyrównanie inst.. nawierzchni betonem - 500t 6. Wyk. w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego 0/16 grub. 4 cm - 6351 m2 7. Ręczne formowanie nasypów z ziemi dowiezionej sam. samowył. w gr. kat. III, wraz z ich zagęszczeniem 35 m3 8. Utwardzenie powierzchni poboczy poprzez wyk. podbudowy z kruszywa łamanego stabiliz. mechanicznie, w w-wie grub. 8 cm -1340 m2 2. Odbudowa drogi gminnej nr 103 304R Otałęż - Stara Droga od km 0+000 do km 0+300 1. Mechaniczne profilowanie istniejącej nawierzchni z kruszywa łamanego, do wymaganych spadków, wraz z zagęszczeniem - 1550 m2 2. Przygotowanie podbudowy pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni poprzez klinowanie i wyrównanie betonem asfaltowym 0/12,8 w ilości 0,05t/m2 - 112 t 3. Wyk. w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego 0/16 grub. 4 cm - 1425 m2 4. Utwardzenie powierzchni poboczy poprzez wyk. podbudowy z kruszywa łamanego stabiliz. mechanicznie, w w-wie grub. 8 cm -450 m2.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Spełnianie warunku należy potwierdzić wykazem robót porównywalnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, z podaniem ich rodzaju, wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających , że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający uzna warunek ten za spełniony , jeżeli Wykonawca wykaże się ; - się wykonaniem jako główny wykonawca minimum 2 kontraktów porównywalnych z przedmiotem zamówienia o wartości powyżej 300 000 PLN brutto każda Za roboty porównywalne rodzajem z przedmiotem zamówienia uważa się roboty polegające na remoncie, przebudowie lub budowie dróg publicznych do oferty zostaną dołączone dokumenty potwierdzające, że roboty budowlane wymienione w w/w wykazie zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na zasadzie eliminacji w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w punkcie 6 siwz.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Spełnianie warunku należy potwierdzić wykazem osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Do wykazu należy dołączyć oświadczenie wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli: a) wykonawca wykaże dysponowanie osobami uprawnionymi do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, a w szczególności ; kierownik robót drogowych - z uprawnieniami branży budowlanej, specjalność drogowa zgodnie z ustawą Prawo budowlane, lub odpowiadające im zdobyte w innych państwach - 1 osoba. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na zasadzie eliminacji , w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w punkcie 6 siwz,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym wykonawca zobowiązuje się wykazać dysponowaniem ; - rozkładarka mas bitumicznych - 1 szt - walec statyczny samojezdny stalowy ciężki - 1 szt - równiarka - 1 szt Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na zasadzie eliminacji , w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w punkcie 6 siwz,
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- oświadczenie o wykonaniu przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w siwz, oraz we wzorze umowy; - pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia -w przypadku, gdy wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Istotne postanowienia umowne zawiera wzór umowy załączony do siwz. Zaparafowany wzór umowy Wykonawca załącza do oferty. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy - Pzp - zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub s specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany 1. Dopuszczalne są następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy: Zamawiający ustanawia następujące warunki umożliwiające zmianę treści umowy: - wystąpienie warunków atmosferycznych i zdarzeń losowych, które istotnie utrudniają lub uniemożliwiają prowadzenie robót w umówiony sposób; - odkrycie obiektów archeologicznych wymagających zgłoszenia i badania; - odkrycie niewybuchów i niewypałów; - odkrycie przeszkód, instalacji i urządzeń na terenie budowy, których nie naniesiono na dokumentację geodezyjną, geologiczną lub projektową, i których wystąpienie powoduje konieczność zmiany sposobu wykonania robót; - zaistnienie konieczności wykonania robót zamiennych; - wystąpienie konieczności wykonania robót dodatkowych, od których zależy wykonanie przedmiotu zamówienia; - powzięcie informacji o nowych rozwiązaniach technicznych, technologicznych i jakościowych, których zastosowanie okaże się korzystne dla zamawiającego, a nie spowoduje rozszerzenia zakresu zamówienia i konieczności zwiększenia umówionego wynagrodzenia; - błędy lub niezgodności ze stanem faktycznym stwierdzone w dokumentacji projektowej i wymagające zgłoszenia zamawiającemu na podstawie art. 651 Kodeksu cywilnego; - skrócenie terminów płatności celem dostosowania do przyspieszenia robót budowlanych w stosunku do przyjętego harmonogramu rzeczowo-finansowego, jeśli w trakcie realizacji u Zamawiającego pojawią się dodatkowe możliwości finansowe; - gdy wystąpią zmiany, których konieczność wprowadzenia będzie wynikała z wymagań instytucji współfinansujących realizację przedmiotu umowy. Dopuszczalny zakres zmian umowy w sprawie zamówienia publicznego obejmuje: - możliwość przedłużenia terminu wykonania zamówienia i innych terminów umownych wynikających z harmonogramu rzeczowo-finansowego spowodowanego ; działania siły wyższej, uniemożliwiającego wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie, zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie prac budowlanych lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy, przerwy w dostawie prądu, wody, gazu, trwającej ponad 7 dni, konieczności zmiany ilości robót w stosunku do ilości określonych w przedmiarze robót, zgodnie z zasadą rozliczenia kosztorysowego wyrażoną w § 5 umowy, konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w interesie Zamawiającego, wydłużenia terminów dostaw materiałów z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, błędów w dokumentacji projektowej, których usunięcie będzie wymagało konsultacji z projektantem i naniesienia przez niego poprawek lub zmian w projekcie trwających ponad 7 dni, konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót konieczności zmiany harmonogramu robót i finansowania, konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, prac lub badań archeologicznych, powodujących konieczność wstrzymania robót objętych niniejszą umową, - możliwość skrócenia terminów wynikających z harmonogramu w wyniku porozumienia stron; - możliwość zmiany umówionego wynagrodzenia częściowego wynikającej z porównania rozmiaru i wartości robót zamiennych z robotami pierwotnie zamówionymi z zastrzeżeniem nieprzekraczalności ceny ofertowej, która będzie stanowić maksymalną graniczną kwotę umówionego wynagrodzenia; - modyfikację rozmiaru i rodzaju robót w zakresie ustalonych robót zamiennych, bez możliwości jednak rozszerzenia zakresu zamówienia w związku z zakazem wynikającym z art. 140 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, pod warunkiem, że zmiany te sprzyjać będą optymalnemu wykonaniu zamówienia, jak również oszczędnemu, celowemu i gospodarnemu wydatkowaniu środków finansowych; - modyfikację zmiany warunków udzielonej gwarancji na przedmiot umowy. 3. Zmiany umowy przewidziane w ust. 2 dopuszczalne są na następujących warunkach: - zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego, - zamiana na materiały, urządzenia i sprzęt posiadające co najmniej takie same parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty, i po dopełnieniu warunków określonych w § 5 ust. 7 niniejszej umowy, - roboty zamienne posiadające, co najmniej takie same parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty, i po dopełnieniu warunków określonych w niniejszej umowie - zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia: - o okres umożliwiający osiągnięcie uzasadnionego interesu Zamawiającego, - o okres działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania, - o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych, - o okres występowania przerwy w dostawie prądu, wody lub gazu, trwającej ponad 7 dni, - o okres proporcjonalny do zmienionych ilości robót, - o okres proporcjonalny do zmniejszonego zakresu, - o okres wydłużenia terminów dostaw materiałów, - o okres konsultacji z projektantem i nanoszenia przez niego poprawek lub zmian w projekcie trwających ponad 7 dni, - o okres niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień, - o okres proporcjonalny do zmian w harmonogramie robót i planie finansowym Zamawiającego (budżecie Gminy), - o okres niezbędny do wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, - o okres niezbędny do wykonania prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, realizowanych w drodze odrębnej umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.czermin.biuletyn.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Czerminie 39-304 Czermin
pokój nr 16.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.04.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Czerminie 39-304 Czermin pokój nr 14.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przebudowa dróg gminnych i chodników na terenie Gminy Kraśnik"
- Przebudowa drogi gminnej w Niechłoninie na działce nr 921
- Przebudowa dróg na terenie Gminy Michałów
- Przebudowa drogi gminnej nr 191039C w miejscowości Zakrzewo Parcele od km 1+580 do km 2+449
- Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 177 ul. Kolejowa w m. Człopa (Etap I)
- Budowa ciągów pieszo-rowerowych w miejscowościach Korzystno i Grzybowo
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.