eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Drawsko PomorskieUDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU BANKOWEGO

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-06-04

Drawsko Pomorskie: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU BANKOWEGO
Numer ogłoszenia: 119704 - 2008; data zamieszczenia: 04.06.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Powiatowy im. Matki Teresy z Kalkuty, ul. Bolesława Chrobrego 4/12, 78-500 Drawsko Pomorskie, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3630353, fax 094 3630353.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-drawsko.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU BANKOWEGO.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego w wysokości 2 000 000,00 PLN w celu sfinansowania zobowiązań bieżących Zamawiającego. Wymagania określone przez Zamawiającego : 1. Kwota kredytu 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych ), udzielona jednorazowo .Termin uruchomienia środków - do uzgodnienia z Zamawiającym. W celu prawidłowego wyliczenia oferowanej ceny prosimy przyjąć uruchomienie kredytu w dniu 16.06.2008 r 2. Zabezpieczeniem kredytu i odsetek będzie poręczenie udzielone przez organ założycielski - Radę Powiatu w Drawsku Pomorskim 3. Oprocentowanie kredytu - zmienna stopa procentowa - 1 miesięczny WIBOR z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres, za który naliczane są odsetki, powiększony o marżę banku.Do wyliczenia kosztów kredytu należy przyjąć stopę WIBOR 1M z dnia 03.06.2008 r. Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od kwoty faktycznego zadłużenia, kredytodawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bakowej od niewykorzystanej części kredytu. 4. Odsetki od kredytu w całym okresie spłaty nie będą podlegać kapitalizacji. 5. Prowizja bankowa płatna jednorazowo w momencie uruchomienia kredytu. 6. Spłata kredytu do 30 czerwca każdego roku w 5 równych ratach po 400 000,00 zł . Odsetki płatne do końca każdego miesiąca. 7.Na wniosek Zamawiającego przyspieszenie spłaty kredytu z odsetkami naliczonymi w odniesieniu do rzeczywistego (skróconego) okresu spłaty) bez dodatkowych opłat i prowizji. 8. Na wniosek Zamawiającego prolongowanie spłaty kwoty kredytu i odsetek w trakcie trwania umowy bez naliczania karnych odsetek, dodatkowych opłat i prowizji. 9. Termin realizacji zamówienia - 5 lat od dnia podpisania umowy, spłata kredytu w 5 - ciu ratach, spłata odsetek w 60-ciu ratach miesięcznych. U W A G A Na potwierdzenie zdolności kredytowej Zamawiający załącza do SIWZ następujące dokumenty własne ( SP ZOZ w Drawsku Pomorskim): 1) zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające brak zaległości podatkowych, zaświadczenie z Zakładu ubezpieczeń Społecznych potwierdzające brak zaległości w opłacaniu składek ubezpieczeniowych, 2) aktualny odpis z KRS, 3) statut, 4) zaświadczenie NIP i REGON, 5) bilans oraz rachunek zysków i strat za okres od 2005 r. do 2006 r., 6) zestawienie kontraktów z Narodowym Funduszem Zdrowia ( lata 2005 - 2007 ) Dokumenty wskazane w punktach 1-7 zostaną przesłane pocztą po uprzednim pisemnym wniosku o zainteresowaniu się wzięciem udziału w postępowaniu przetargowym, ponieważ nie ma możliwości wprowadzenia ich w system.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 66.13.00.00 - Usługi udzielania kredytu3 Kod CPV wg słownika 2008: 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 60.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy : 1. Udokumentują przez stosowne zaświadczenia i oświadczenia , że spełniają wymagania zawarte w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz. U. Nr 223 poz. 1655 z 2007 roku ): - posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Udokumentują przez stosowne zaświadczenia i oświadczenia , że nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz. U. Nr 223 poz. 1655 z 2007 roku ). 3. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 usługę udzielenia kredytu o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 złotych brutto. 4. Posiadają dobrą sytuację finansową wyrażającą się współczynnikiem wypłacalności za każdy z ostatnich 6-ciu miesięcy w wysokości minimum 8% (wyjątek stanowi pierwszy rok działalności minimum 15% oraz drugi rok działalności - minimum 12%), zgodnie z art. 128 Ustawy z dnia 29.08.1997 roku- Prawo bankowe ( tj. Dz. U. z 2002 roku Nr 72 poz. 665 ze zm. ). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek opisany w pkt. 3, natomiast warunki opisane punkcie 4 i 5 spełnia każdy z Wykonawców w zakresie prowadzonej przez siebie działalności. Ocena spełniania powyższych warunków zostanie dokonana w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty wymienione w §9. zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że wymienione warunki Wykonawca spełnił. Zamawiający zawiadomi równocześnie Wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne z zastrzeżeniem art. 92 ust 1 pkt 3. Oferta Wykonawcy wykluczonego uznana zostanie za odrzuconą. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: 1) jest niezgodna z ustawą, 2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 5) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, 6) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 lub błędy w obliczeniu ceny, 7) Wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny, 8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga, aby oferta składała się z poniżej określonych dokumentów i oświadczeń przedstawionych w postaci oryginałów lub poświadczonych za zgodność z oryginałem ich kopii lub odpisów : Zamawiający dopuszcza składanie ofert łącznych ( konsorcjum lub spółka cywilna ) . Jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia dołączone winny być do niej następujące dokumenty: a/ Wskazanie podmiotów składających ofertę wspólną pełna nazwa i adres siedziby, b/ Ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego ( dołączone do oferty pełnomocnictwo). Przed zawarciem umowy o zamówienie publiczne a po wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający wymaga przedstawienia mu umowy regulującej współpracę podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.. 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - dokumenty te, winny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - dokumenty te, winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy - dokumenty te, winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. W wykazie usług wykonanych w okresie 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielnie zamówienia , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie Wykonawca winien podać przedmiot i wartość usługi , datę wykonania i odbiorców - wg załączonego wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3, oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie. Warunek niezbędnego doświadczenia Zamawiający uważał będzie za spełniony wtedy, gdy Wykonawca wykaże, że zrealizował minimum 1 usługę udzielenia kredytu o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 brutto. 6. Bilans oraz rachunek zysków i strat za rok 2006. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunki określone w Rozdziale VI pkt. 5 natomiast warunki określone w pkt. 1-4 i 6 Rozdziału VI spełnia każdy z Wykonawców w zakresie prowadzonej przez siebie działalności. DODATKOWE DOKUMENTY : 1. Wypełniony Formularz Ofertowy - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ 2. Wypełniony Formularz Cenowy wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SIWZ 3. Projekt umowy zaproponowany przez Wykonawcę zgodny z przepisami prawa bankowego, postanowieniami SIWZ i danymi zawartymi w złożonej ofercie. 4. Wypełniony wzór Wykazu usług udzielenia kredytu - Załącznik Nr 3 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital-drawsko.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szpital Powiatowy im. Matki Teresy z Kalkuty 78-500 Drawsko Pomorskie, ul. B. Chrobrego 4.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.06.2008 godzina 10:00, miejsce: Szpital Powiatowy im. Matki Teresy z Kalkuty 78-500 Drawsko Pomorskie, ul. B. Chrobrego 4 budynek administracji pok. nr 8.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.