eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WędrzynWYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH POLEGAJĄCYCH NACześć nr I - naprawa pokrycia dachowego bud. nr 36 w JW 4229 Skwierzyna. Część nr II - częściowa wymiana ogrodzenia, budowla nr 39 w JW 4229 Skwierzyna. Część nr III - wymiana linii kablowej o długości 700m w JW 3868 Skwierzyna

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-05-30

Wędrzyn: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH POLEGAJĄCYCH NA: Cześć nr I - naprawa pokrycia dachowego bud. nr 36 w JW 4229 Skwierzyna. Część nr II - częściowa wymiana ogrodzenia, budowla nr 39 w JW 4229 Skwierzyna. Część nr III - wymiana linii kablowej o długości 700m w JW 3868 Skwierzyna
Numer ogłoszenia: 119859 - 2012; data zamieszczenia: 30.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 5701 Wędrzyn , 69-211 Wędrzyn, woj. lubuskie, tel. 95 7556236, faks 95 7556222.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa podległa MON.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH POLEGAJĄCYCH NA: Cześć nr I - naprawa pokrycia dachowego bud. nr 36 w JW 4229 Skwierzyna. Część nr II - częściowa wymiana ogrodzenia, budowla nr 39 w JW 4229 Skwierzyna. Część nr III - wymiana linii kablowej o długości 700m w JW 3868 Skwierzyna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na: Część I: naprawa pokrycia dachowego bud. nr 36 w JW 4229 Skwierzyna. Zakres przedmiotu zamówienia: a) pokrycie dachowe: - rozbiórka pokrycia z papy na dachu betonowym - rozebranie rur spustowych, rynien, i obróbek blacharskich - demontaż instalacji odgromowej - naprawa w miejscach uszkodzonych i spękanych warstwy wyrównawczej pod pokrycie dachu - przyklejenie na klej styropapy EPS 100 (warstwy termoizolacyjnej) - wykonanie pasa nad i podrynnowego oraz obróbek blacharskich - montaż rynien fi 150 mm, rur spustowych fi 150 oraz obróbek blacharskich z blachy stalowej tytan- cynk gr. 0,60 mm - montaż instalacji odgromowej - wykonanie pomiarów instalacji odgromowej - utylizacja papy oraz gruzu b) roboty budowlane wewnątrz budynku: - zeskrobanie i zmycie starej farby oraz przygotowanie podłoża z uzupełnieniem tynku - wymiana okien stalowych na okna PCV - wymiana stolarki drzwiowej - wymiana grzejników żeliwnych na grzejniki panelowe stalowe - wykonanie posadzek i cokolików z płytek z kamieni sztucznych (terkota) - wykonanie gładzi szpachlowych z pomalowaniem farbą emulsyjną ścian i sufitów oraz lamperii farbą olejną - wymiana bram do hali warsztatowej Część II częściowa wymiana ogrodzenia, budowla nr 39 w JW 4229 Skwierzyna. Zakres przedmiotu zamówienia: a) roboty przygotowawcze - ręczne ścinanie i karczowanie rzadkich krzaków i poszycia pasem 2 m - wyrównanie terenu pasem 2 m b) roboty rozbiórkowe - demontaż drutu kolczastego ze słupów żelbetowych na całej długości ogrodzenia - demontaż słupów żelbetowych - demontaż istniejących bram stalowych c) roboty ogrodzeniowe - w linii rozebranego ogrodzenia osadzenie słupków stalowych z obetonowaniem - wykonanie cokołów betonowych pod panele ogrodzeniowe - montaż paneli ogrodzeniowych - osadzenie bram stalowych dwuskrzydłowych - montaż wysięgników stalowych obustronnych na całości ogrodzenia - montaż concertiny na wysięgnikach na całości ogrodzenia Część III wymiana linii kablowej o długości 700m w JW 3868 Skwierzyna. Zakres przedmiotu zamówienia: - mechanicznie wykopanie rowu pod kabel zasilający - ułożenie kabla zasilającego n podsypce piaskowej - oznakowanie kabla z założeniem taśmy ostrzegawczej z foli PCV - zasypanie wraz z zagęszczeniem gruntu - wykonanie uziomu pionowego z podłączeniem do szafy - wykonanie pomiarów Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w Specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiący (załącznik nr 2 do SIWZ)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.19.10-6, 45.26.00.00-7, 45.41.00.00-4, 45.44.20.00-7, 45.43.20.00-4, 45.21.10.00-4, 45.34.20.00-6, 45.10.00.00-8, 45.23.60.00-0, 45.00.00.00-7, 45.22.31.00-7, 45.31.00.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a. złoży oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; b. posiada aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy; c. posiada aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; d. posiada aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego kompletu dokumentów: na zasadzie spełnia-nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej trzech robót na każdą część odpowiadające przedmiotowi zamówienia z tym, że dla: Części I - o wartości min. 300.000,00 zł. Części II- o wartości min. 400.000,00 zł. Części III- o wartości min. 50.000,00 zł. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót o podobnym charakterze i dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia-nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada niezbędny potencjał techniczny na podstawie złożonego oświadczenia, o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp (załącznik nr 5).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada osoby zdolne do wykonywania zamówienia, tj. osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności: dla części I - konstrukcyjno- budowlane, instalacyjne w zakresie sieci instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, instalacyjne w zakresie instalacji sieci sanitarnych, części II- konstrukcyjno- budowlane, dla części III - instalacyjne w zakresie sieci instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych a także posiadają aktualne zaświadczenie potwierdzające przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego na podstawie złożonego oświadczenia, o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp (załącznik nr 5). Wykonawca składający ofertę na część II musi oświadczyć, iż kierownik robót posiada poświadczenie bezpieczeństwa osobowego upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej POUFNE a pracownicy aktualne zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca posiada polisę ubezpieczeniową z obowiązku rzeczowego OC za wykonanie robot budowlanych obejmującą naprawy i szkody powstałe w czasie wykonania robót na gwarantowaną sumę ubezpieczenia w wysokości: - dla części I - minimum 300 000,00 zł; - dla części II- minimum 400 000,00 zł; - dla części III- minimum 50 000,00 zł; Jeżeli Wykonawca podejmie się realizacji zadania w całości, tj. wykonania trzech części przedmiotu zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca posiada polisę ubezpieczeniową z obowiązku rzeczowego OC za wykonanie robót budowlanych obejmującą naprawy i szkody powstałe w czasie wykonania robót na gwarantowaną sumę ubezpieczenia w wysokości 750.000zł. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego dokumentu na zasadzie spełnia-nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru zamieszczonego w niniejszej SIWZ - Załącznik nr 1. 2) Kosztorys ofertowy jeden, bądź dla każdej części odrębny. 3) Oświadczenie o robotach podzleconych - załącznik nr 7 do SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.army.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 5701 wędrzyn 69-211 Wędrzyn.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.06.2012 godzina 08:45, miejsce: Jednostka Wojskowa 5701 wędrzyn 69-211 Wędrzyn bud. nr 33, pok. 211 (Kancelaria Jawna).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: naprawa pokrycia dachowego bud. nr 36 w JW 4229 Skwierzyna.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia: a) pokrycie dachowe: - rozbiórka pokrycia z papy na dachu betonowym - rozebranie rur spustowych, rynien, i obróbek blacharskich - demontaż instalacji odgromowej - naprawa w miejscach uszkodzonych i spękanych warstwy wyrównawczej pod pokrycie dachu - przyklejenie na klej styropapy EPS 100 (warstwy termoizolacyjnej) - wykonanie pasa nad i podrynnowego oraz obróbek blacharskich - montaż rynien fi 150 mm, rur spustowych fi 150 oraz obróbek blacharskich z blachy stalowej tytan- cynk gr. 0,60 mm - montaż instalacji odgromowej - wykonanie pomiarów instalacji odgromowej - utylizacja papy oraz gruzu b) roboty budowlane wewnątrz budynku: - zeskrobanie i zmycie starej farby oraz przygotowanie podłoża z uzupełnieniem tynku - wymiana okien stalowych na okna PCV - wymiana stolarki drzwiowej - wymiana grzejników żeliwnych na grzejniki panelowe stalowe - wykonanie posadzek i cokolików z płytek z kamieni sztucznych (terkota) - wykonanie gładzi szpachlowych z pomalowaniem farbą emulsyjną ścian i sufitów oraz lamperii farbą olejną - wymiana bram do hali warsztatowej.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.19.10-6, 45.26.00.00-7, 45.41.00.00-4, 45.44.20.00-7, 45.43.20.00-4, 45.42.10.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: częściowa wymiana ogrodzenia, budowla nr 39 w JW 4229 Skwierzyna.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia: a) roboty przygotowawcze - ręczne ścinanie i karczowanie rzadkich krzaków i poszycia pasem 2 m - wyrównanie terenu pasem 2 m b) roboty rozbiórkowe - demontaż drutu kolczastego ze słupów żelbetowych na całej długości ogrodzenia - demontaż słupów żelbetowych - demontaż istniejących bram stalowych c) roboty ogrodzeniowe - w linii rozebranego ogrodzenia osadzenie słupków stalowych z obetonowaniem - wykonanie cokołów betonowych pod panele ogrodzeniowe - montaż paneli ogrodzeniowych - osadzenie bram stalowych dwuskrzydłowych - montaż wysięgników stalowych obustronnych na całości ogrodzenia - montaż concertiny na wysięgnikach na całości ogrodzenia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.34.20.00-6, 45.10.00.00-8, 45.23.60.00-0, 45.00.00.00-7, 45.22.31.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 150.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. termin realizacji - 30

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: wymiana linii kablowej o długości 700m w JW 3868 Skwierzyna.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia: - mechanicznie wykopanie rowu pod kabel zasilający - ułożenie kabla zasilającego n podsypce piaskowej - oznakowanie kabla z założeniem taśmy ostrzegawczej z foli PCV - zasypanie wraz z zagęszczeniem gruntu - wykonanie uziomu pionowego z podłączeniem do szafy - wykonanie pomiarów.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.