Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-05-30
Wędrzyn: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH POLEGAJĄCYCH NA:
Cześć nr I - naprawa pokrycia dachowego bud. nr 36 w JW 4229 Skwierzyna.
Część nr II - częściowa wymiana ogrodzenia, budowla nr 39 w JW 4229 Skwierzyna.
Część nr III - wymiana linii kablowej o długości 700m w JW 3868 Skwierzyna
Numer ogłoszenia: 119859 - 2012; data zamieszczenia: 30.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 5701 Wędrzyn , 69-211 Wędrzyn, woj. lubuskie, tel. 95 7556236, faks 95 7556222.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa podległa MON.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH POLEGAJĄCYCH NA: Cześć nr I - naprawa pokrycia dachowego bud. nr 36 w JW 4229 Skwierzyna. Część nr II - częściowa wymiana ogrodzenia, budowla nr 39 w JW 4229 Skwierzyna. Część nr III - wymiana linii kablowej o długości 700m w JW 3868 Skwierzyna.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na: Część I: naprawa pokrycia dachowego bud. nr 36 w JW 4229 Skwierzyna. Zakres przedmiotu zamówienia: a) pokrycie dachowe: - rozbiórka pokrycia z papy na dachu betonowym - rozebranie rur spustowych, rynien, i obróbek blacharskich - demontaż instalacji odgromowej - naprawa w miejscach uszkodzonych i spękanych warstwy wyrównawczej pod pokrycie dachu - przyklejenie na klej styropapy EPS 100 (warstwy termoizolacyjnej) - wykonanie pasa nad i podrynnowego oraz obróbek blacharskich - montaż rynien fi 150 mm, rur spustowych fi 150 oraz obróbek blacharskich z blachy stalowej tytan- cynk gr. 0,60 mm - montaż instalacji odgromowej - wykonanie pomiarów instalacji odgromowej - utylizacja papy oraz gruzu b) roboty budowlane wewnątrz budynku: - zeskrobanie i zmycie starej farby oraz przygotowanie podłoża z uzupełnieniem tynku - wymiana okien stalowych na okna PCV - wymiana stolarki drzwiowej - wymiana grzejników żeliwnych na grzejniki panelowe stalowe - wykonanie posadzek i cokolików z płytek z kamieni sztucznych (terkota) - wykonanie gładzi szpachlowych z pomalowaniem farbą emulsyjną ścian i sufitów oraz lamperii farbą olejną - wymiana bram do hali warsztatowej Część II częściowa wymiana ogrodzenia, budowla nr 39 w JW 4229 Skwierzyna. Zakres przedmiotu zamówienia: a) roboty przygotowawcze - ręczne ścinanie i karczowanie rzadkich krzaków i poszycia pasem 2 m - wyrównanie terenu pasem 2 m b) roboty rozbiórkowe - demontaż drutu kolczastego ze słupów żelbetowych na całej długości ogrodzenia - demontaż słupów żelbetowych - demontaż istniejących bram stalowych c) roboty ogrodzeniowe - w linii rozebranego ogrodzenia osadzenie słupków stalowych z obetonowaniem - wykonanie cokołów betonowych pod panele ogrodzeniowe - montaż paneli ogrodzeniowych - osadzenie bram stalowych dwuskrzydłowych - montaż wysięgników stalowych obustronnych na całości ogrodzenia - montaż concertiny na wysięgnikach na całości ogrodzenia Część III wymiana linii kablowej o długości 700m w JW 3868 Skwierzyna. Zakres przedmiotu zamówienia: - mechanicznie wykopanie rowu pod kabel zasilający - ułożenie kabla zasilającego n podsypce piaskowej - oznakowanie kabla z założeniem taśmy ostrzegawczej z foli PCV - zasypanie wraz z zagęszczeniem gruntu - wykonanie uziomu pionowego z podłączeniem do szafy - wykonanie pomiarów Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w Specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiący (załącznik nr 2 do SIWZ)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.19.10-6, 45.26.00.00-7, 45.41.00.00-4, 45.44.20.00-7, 45.43.20.00-4, 45.21.10.00-4, 45.34.20.00-6, 45.10.00.00-8, 45.23.60.00-0, 45.00.00.00-7, 45.22.31.00-7, 45.31.00.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a. złoży oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; b. posiada aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy; c. posiada aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; d. posiada aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego kompletu dokumentów: na zasadzie spełnia-nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej trzech robót na każdą część odpowiadające przedmiotowi zamówienia z tym, że dla: Części I - o wartości min. 300.000,00 zł. Części II- o wartości min. 400.000,00 zł. Części III- o wartości min. 50.000,00 zł. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót o podobnym charakterze i dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia-nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada niezbędny potencjał techniczny na podstawie złożonego oświadczenia, o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp (załącznik nr 5).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada osoby zdolne do wykonywania zamówienia, tj. osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności: dla części I - konstrukcyjno- budowlane, instalacyjne w zakresie sieci instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, instalacyjne w zakresie instalacji sieci sanitarnych, części II- konstrukcyjno- budowlane, dla części III - instalacyjne w zakresie sieci instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych a także posiadają aktualne zaświadczenie potwierdzające przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego na podstawie złożonego oświadczenia, o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp (załącznik nr 5). Wykonawca składający ofertę na część II musi oświadczyć, iż kierownik robót posiada poświadczenie bezpieczeństwa osobowego upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej POUFNE a pracownicy aktualne zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca posiada polisę ubezpieczeniową z obowiązku rzeczowego OC za wykonanie robot budowlanych obejmującą naprawy i szkody powstałe w czasie wykonania robót na gwarantowaną sumę ubezpieczenia w wysokości: - dla części I - minimum 300 000,00 zł; - dla części II- minimum 400 000,00 zł; - dla części III- minimum 50 000,00 zł; Jeżeli Wykonawca podejmie się realizacji zadania w całości, tj. wykonania trzech części przedmiotu zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca posiada polisę ubezpieczeniową z obowiązku rzeczowego OC za wykonanie robót budowlanych obejmującą naprawy i szkody powstałe w czasie wykonania robót na gwarantowaną sumę ubezpieczenia w wysokości 750.000zł. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego dokumentu na zasadzie spełnia-nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru zamieszczonego w niniejszej SIWZ - Załącznik nr 1. 2) Kosztorys ofertowy jeden, bądź dla każdej części odrębny. 3) Oświadczenie o robotach podzleconych - załącznik nr 7 do SIWZ.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.army.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 5701 wędrzyn
69-211 Wędrzyn.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.06.2012 godzina 08:45, miejsce: Jednostka Wojskowa 5701 wędrzyn 69-211 Wędrzyn bud. nr 33, pok. 211 (Kancelaria Jawna).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: naprawa pokrycia dachowego bud. nr 36 w JW 4229 Skwierzyna.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia: a) pokrycie dachowe: - rozbiórka pokrycia z papy na dachu betonowym - rozebranie rur spustowych, rynien, i obróbek blacharskich - demontaż instalacji odgromowej - naprawa w miejscach uszkodzonych i spękanych warstwy wyrównawczej pod pokrycie dachu - przyklejenie na klej styropapy EPS 100 (warstwy termoizolacyjnej) - wykonanie pasa nad i podrynnowego oraz obróbek blacharskich - montaż rynien fi 150 mm, rur spustowych fi 150 oraz obróbek blacharskich z blachy stalowej tytan- cynk gr. 0,60 mm - montaż instalacji odgromowej - wykonanie pomiarów instalacji odgromowej - utylizacja papy oraz gruzu b) roboty budowlane wewnątrz budynku: - zeskrobanie i zmycie starej farby oraz przygotowanie podłoża z uzupełnieniem tynku - wymiana okien stalowych na okna PCV - wymiana stolarki drzwiowej - wymiana grzejników żeliwnych na grzejniki panelowe stalowe - wykonanie posadzek i cokolików z płytek z kamieni sztucznych (terkota) - wykonanie gładzi szpachlowych z pomalowaniem farbą emulsyjną ścian i sufitów oraz lamperii farbą olejną - wymiana bram do hali warsztatowej.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.19.10-6, 45.26.00.00-7, 45.41.00.00-4, 45.44.20.00-7, 45.43.20.00-4, 45.42.10.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: częściowa wymiana ogrodzenia, budowla nr 39 w JW 4229 Skwierzyna.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia: a) roboty przygotowawcze - ręczne ścinanie i karczowanie rzadkich krzaków i poszycia pasem 2 m - wyrównanie terenu pasem 2 m b) roboty rozbiórkowe - demontaż drutu kolczastego ze słupów żelbetowych na całej długości ogrodzenia - demontaż słupów żelbetowych - demontaż istniejących bram stalowych c) roboty ogrodzeniowe - w linii rozebranego ogrodzenia osadzenie słupków stalowych z obetonowaniem - wykonanie cokołów betonowych pod panele ogrodzeniowe - montaż paneli ogrodzeniowych - osadzenie bram stalowych dwuskrzydłowych - montaż wysięgników stalowych obustronnych na całości ogrodzenia - montaż concertiny na wysięgnikach na całości ogrodzenia.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.34.20.00-6, 45.10.00.00-8, 45.23.60.00-0, 45.00.00.00-7, 45.22.31.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 150.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 70
- 2. termin realizacji - 30
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: wymiana linii kablowej o długości 700m w JW 3868 Skwierzyna.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia: - mechanicznie wykopanie rowu pod kabel zasilający - ułożenie kabla zasilającego n podsypce piaskowej - oznakowanie kabla z założeniem taśmy ostrzegawczej z foli PCV - zasypanie wraz z zagęszczeniem gruntu - wykonanie uziomu pionowego z podłączeniem do szafy - wykonanie pomiarów.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00-3.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa świetlicy wiejskiej - w ramach zadania pn.: Raj na ziemi / budowa świetlicy w sołectwie Skórzewa w miejscowości Raj"
- Wzmocnienie stropu nad pomieszczeniami czytelni i biblioteki w budynku Muzeum Archeologicznego w Poznaniu przy ul. Wodnej
- Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wraz z niezbędną infrastrukturą w mieście i gminie Działoszyn
- Budowa elektroen. linii oświet. ulicz. pasadrogi gm.zlokaliz. na dz nr174 i 164/2 w Krzywczy wraz z przezn.do jej zasil. przyłącz nn i podwie. n. opraw oświetl. LED i przewod AsXSn 2x25mm2 w m. Babice
- Przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego służącego do gromadzenia wód opadowych oraz roztopowych w m. Otrocz"
- "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej oraz zastosowanie retencji na terenie Gminy Sulików" w formule "Zaprojektuj i wybuduj"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.