eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BydgoszczRoboty dodatkowe do Umowy Nr 146/IR/2015 dotyczącej Rozbudowy ulicy Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego w Bydgoszczy - etap 2 wraz z przebudową przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim



Ogłoszenie z dnia 2016-07-05

Bydgoszcz: Roboty dodatkowe do Umowy Nr 146/IR/2015 dotyczącej Rozbudowy ulicy Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego w Bydgoszczy - etap 2 wraz z przebudową przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim
Numer ogłoszenia: 120109 - 2016; data zamieszczenia: 05.07.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 5822723, faks 52 5822777.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe do Umowy Nr 146/IR/2015 dotyczącej Rozbudowy ulicy Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego w Bydgoszczy - etap 2 wraz z przebudową przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: I. W ramach wykonania robót dodatkowych (dotyczy protokołu konieczności nr 1 z dnia 17.02.2016 roku) Wykonawca zobowiązany będzie wzmocnić konstrukcję drogowo torową na odcinku ul. Chodkiewicza od km 0+200 do 0+300 oraz od km0+670 do km0+775 wraz z obszarem pętli tramwajowej z uwagi na bardzo złe warunki gruntowe (wystąpiły grunty niejednorodne iły, gliny). Materiał ten posiada cechy ekspansywne tz. może wystąpić skurcz i pęcznienie. Na odcinkach opisanych powyżej należy dodatkowo zastosować 5 cm warstwę gruntu stabilizowanego cementem Rm =2,5MPa oraz 10 cm warstwę kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Dodatkowo na odcinku od km 0+200 do 0+300 (miejsce występowania odcinków próbnych) konstrukcje drogowo torowa należy pogłębić o 10 cm i wykonać dodatkowa warstwę gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,5 MPa. II. W ramach wykonania robót dodatkowych (dotyczy protokołu konieczności nr 2 z dnia 04.03.2016 roku) Wykonawca zobowiązany będzie dokonać wymiany gruntu po robotach kanalizacyjnych wykonywanych w ciągu ul. Chodkiewicza. W czasie prac rozbiórkowych i po wykonaniu robót ziemnych stwierdzono występowanie gruntów ekspansywnych na których nie można uzyskać wymaganych SST D.03.02.01 wskaźników zagęszczeń. III. W ramach wykonania robót dodatkowych (dotyczy protokołu konieczności nr 3 z dnia 17.03.2016 roku) Wykonawca zobowiązany będzie wzmocnić konstrukcję drogowo torową na odcinku ul. Chodkiewicza od km 0+000 do 0+045 oraz od km0+300 do km0+400 z uwagi na bardzo złe warunki gruntowe (wystąpiły grunty niejednorodne iły, gliny). Materiał ten posiada cechy ekspansywne tz. może wystąpić skurcz i pęcznienie. Na odcinkach opisanych powyżej należy dodatkowo zastosować 5 cm warstwę gruntu stabilizowanego cementem Rm =2,5MPa oraz 10 cm warstwę kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.41.21 - Roboty w zakresie kolei tramwajowej 45.23.24.51 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zamówienie w zakresie rozbudowy ulicy Chodkiewicza - etap 2 dotyczy projektu współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Osi Priorytetowej VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Działanie 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na 2014 - 2020.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.06.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SKANSKA S.A., ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 WARSZAWA, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 201216,60 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 240233,50

  • Oferta z najniższą ceną: 240233,50 / Oferta z najwyższą ceną: 240233,50

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: art. 67 ust. 1 pkt 5 lit b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) - dalej UPZP. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej reki, w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało sie konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie faktyczne: Zachodzą następujące okoliczności faktycznie umożliwiające udzielenie zamówienia dodatkowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, w trybie zamówienia z wolnej ręki, tj.: 1) Roboty dodatkowe opisane w protokole konieczności Nr 1 z dnia 17.02.2016 roku nie można było przewidzieć gdyż stan faktyczny bardzo złe warunki gruntowe okazały się gorsze niż wynikało to z przeprowadzonych badań geologicznych, które zostały dołączone do dokumentacji projektowej i przetargowej. Z uwagi na powyższe projektant pełniący nadzór autorski na zadaniu jak wyżej po przeprowadzeniu wizji w terenie i badaniach laboratoryjnych dokonał korekty konstrukcji drogowo-torowej. Roboty opisane w protokole konieczności niezbędne są do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, 2) Roboty dodatkowe opisane w protokole konieczności Nr 2 z dnia 04.03.2016 roku nie można było przewidzieć gdyż stan faktyczny bardzo złe warunki gruntowe okazały się gorsze niż wynikało to z przeprowadzonych badań geologicznych, które zostały dołączone do dokumentacji projektowej i przetargowej. Zgodnie z dokumentacja projektową roboty związane z przebudowa kanalizacji deszczowej zakładały uzyskanie wymaganych wskaźników zagęszczeń gruntu. W przypadku gdy wskaźnik zagęszczeń nie może zostać osiągnięty należy podjąć działania w celu uzyskania wymaganych SST D.03.02.01 wskaźników zagęszczeń. Dlatego projektant pełniący nadzór autorski na zadaniu zalecił wymianę gruntu. Roboty opisane w protokole konieczności niezbędne są do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, 3) Roboty dodatkowe opisane w protokole konieczności Nr 3 z dnia 17.03.2016 roku nie można było przewidzieć gdyż stan faktyczny bardzo złe warunki gruntowe okazały się gorsze niż wynikało to z przeprowadzonych badań geologicznych, które zostały dołączone do dokumentacji projektowej i przetargowej. Z uwagi na powyższe projektant pełniący nadzór autorski na zadaniu jak wyżej po przeprowadzeniu wizji w dokonał korekty konstrukcji drogowo-torowej. Roboty opisane w protokole konieczności niezbędne są do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, 4) wartość zamówienia podstawowego zgodnie z Umową Nr 146/IR/2015 z dnia 09.10.2015 r. wynosi brutto 21 883 795,37 PLN, w tym VAT według stawki 23%, tj. 4 092 091,81 PLN, (netto 17 791 703,56 PLN), 5) wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego objętego niniejszym postępowaniem wynosi brutto 247 496,42, w tym VAT według stawki 23%, tj. 46 279,82 PLN, (netto 201 216,60 PLN), 6) jest to pierwsze zamówienie dodatkowe do zamówienia podstawowego, w związku z tym łączna wartość zamówień dodatkowych nie przekracza 50 % wartości realizowanego zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.