eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ByczynaByczyński Inkubator Przedsiębiorczości w Polanowicach.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-06-21

Byczyna: Byczyński Inkubator Przedsiębiorczości w Polanowicach.
Numer ogłoszenia: 120279 - 2013; data zamieszczenia: 21.06.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 73037 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie, Rynek 1, 46-220 Byczyna, woj. opolskie, tel. 77 413 41 50, faks 77 413 41 50.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Byczyński Inkubator Przedsiębiorczości w Polanowicach..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa Byczyńskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Polanowicach w ramach RPO WO 2007-2013, Oś priorytetowa 1: RPOP.01.00.00 - Wzmacnianie atrakcyjności gospodarczej regionu, Działanie : RPOP.01.01.00:- Rozwój przedsiębiorczości,Podziałanie : RPOP.01.01.01: 1.1.1 - wsparcie instytucji otoczenia biznesu. Zakres przedmiotu zamówienia, polega na zaprojektowaniu i zrealizowaniu robót budowlanych w oparciu o załączony program funkcjonalno - użytkowy oraz oczekiwania inwestora zawartych w niniejszym SWIZ. ETAP I 1) Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej z uwzględnieniem opracowań następujących elementów : adaptacja istniejących hal magazynowych, cielętnika, wiaty oraz budynków gospodarczych na pomieszczenia magazynowo - usługowe, działalność przetwórczą oraz pomieszczenia biurowo - socjalne dla firm inkubowanych poprzez zaprojektowanie rozwiązań technicznych brakujących elementów konstrukcji takich jak ściany, schody, stropy, belki i podciągi stalowe oraz inne elementy żelbetonowe wykonane na budowie, a w tym : ściany zewnętrzne murowane z elementów ceramicznych z ociepleniem (styropian) wg obowiązującej normy zewnętrzny tynk akrylowy - kolor średnio intensywny - uzgodniony z inwestorem, schody wewnętrzne wraz z podestami wyłożone płytkami gresowymi antypoślizgowymi, barierki metalowe malowane proszkowo lub z nierdzewki, tynk w pomieszczeniach socjalnych oraz biurowych, gipsowy wykonany maszynowo, malowany farbą akrylową, glazura w pomieszczeniach sanitarnych do wysokości minimum 2,05m w pozostałych pomieszczeniach tynki cementowo - wapienne kategorii trzeciej malowane farbą emulsyjną , posadzki w pomieszczeniach biurowych z wykładziny rulonowej , tekstylnej o odporności na intensywne użytkowanie , w pomieszczeniach sanitarnych i socjalnych płytki gress antypoślizgowe. w pomieszczeniach magazynowo-produkcyjnych posadzki betonowe utwardzone powierzchniowo, w pomieszczeniach biurowych , sanitarnych i socjalnych przewidzieć sufity podwieszone z systemowym oświetleniem , w pozostałych pomieszczeniach lampy nastrojowe, należy przewidzieć i uzyskać akceptację inwestora systemu ogrzewania w pomieszczeniach socjalnych, biurowych i w 50% pomieszczeń magazynowo - produkcyjnych, należy przewidzieć w pomieszczeniach biurowych trzy podwójne gniazda 230V, dwa gniazda sieciowe - komputerowe, należy przewidzieć przyłącz telefoniczny w pomieszczeniach biurowych, socjalnych, magazynowo - produkcyjnych, (rozprowadzenie wewnętrzne instalacji i wyposażenie oraz gniazda będą przedmiotem oddzielnego postępowania), należy przewidzieć stosowne przyłącza elektryczne w pomieszczeniach magazynowo - produkcyjnych w zależności od charakteru wykonywanej działalności, w korytarzy budynku nr 5 należy przewidzieć systemowe naświetla dachowe, docieplenie budynku do wymaganych współczynników przenikania ciepła z wykończeniem ścian opisanym w punkcie a), oraz ocieplenie dachów i stropodachów wełną mineralną. wymianę istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej oraz uzupełnienie obiektu w projektowaną stolarkę, a w tym : okna PCV uchylno rozwieralne z mikrowentylacją , szyby zespolone 2- komorowe, szkło bezpieczne, natomiast w sali konferencyjnej należy przewidzieć żaluzje zewnętrzne fasadowe, stolarka drzwiowa zewnętrzna - aluminiowa ocieplona z zabezpieczeniami antywłamaniowymi, stolarka drzwiowa wewnętrzna drewniana, wzmocniona - z atestem dla pomieszczeń użyteczności publicznej, ościeżnice drewniane lub metalowe, bramy przemysłowe, segmentowe ocieplone z możliwością montażu sterowania elektrycznego, należy przewidzieć utylizację eternitu z rozbiórek , remonty dachów lub wykonanie nowych konstrukcji z pokryciem : należy przewidzieć pokrycie wszystkich dachów blacho dachówką w kolorze uzgodnionym z Inwestorem oraz ocieplenie do wymaganego współczynnika przenikania ciepła wełną mineralną. Należy przewidzieć wykonanie ciągów pieszo - jezdnych (drogi ppoż.), chodników i miejsc postojowych wykonanych z masy asfaltowej i kostki betonowej, wjazdy i drogi wewnętrzne powinny być przewidziane dla transportu ciężkiego. terenów zieleni niskiej i średniej z uwzględnieniem zieleni istniejącej. ETAP II Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej przez Wykonawce i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej oraz ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. Inwestycja w oparciu o wykonaną dokumentację projektową obejmuję wykonanie następujących robót : 1) Roboty demontażowe: Demontaż istniejących ścianek działowych wewnątrz budynków, Demontaż części istniejącej posadzki jeśli nastąpi taka konieczność, Demontaż istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej, Demontaż dachu na budynkach, 2) Roboty budowlane: Roboty murarskie, Roboty tynkarskie, Roboty posadzkarskie, Roboty dekarskie, Roboty ciesielskie, Roboty malarskie, Roboty instalacji elektrycznych, Roboty instalacji sanitarnych, 3) Roboty montażowe : Montaż urządzeń wyładowczych w budynku magazynowym, Montaż wagi samochodowej wgłębionej na placu Inkubatora Przedsiębiorczości, 4) Wykonanie niwelacji terenu pod drogę dojazdową, 5) Budowa i montaż następujących elementów zagospodarowania terenu: Wykorytowanie, Podbudowa, Ułożenie obrzeży, Wykonanie dróg pieszo - jezdnych z masy asfaltowej, Wykonanie miejsc postojowych z masy asfaltowej, 6) Wykonanie przyłączy instalacyjnych: Telefonicznych, Elektrycznych, Wodno - kanalizacyjnych, Alarmowych Etap drugi zakończony będzie protokolarnym odbiorem końcowym - po zakończeniu wszystkich robót i skompletowaniu przez Wykonawcę i przekazaniu Inwestorowi w protokole odbioru końcowego niezbędnych dokumentów : oświadczenia kierownika budowy i kierowników robót, dziennika budowy, protokołów sprawdzeń, prób i pomiarów, kompletu atestów na zabudowane materiały, kompletu świadectw utylizacji odpadów i odpadów niebezpiecznych, dokumentacji geodezyjnej powykonawczej - przyjętej na zasoby Państwowego Ośrodka Geodezyjnego, dokumentacji budowlanej powykonawczej, Świadectwa energetyczne wszystkich obiektów kubaturowych, pozytywnych wyników kontroli Straży Pożarnej i Służby Sanitarno Epidemiologicznej , Urzędu Dozoru Technicznego oraz dopuszczenia (o ile będzie to wymagane) do użytkowania obiektów przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Lokalizacja i stan istniejący: Byczyński Inkubator Przedsiębiorczości zlokalizowany jest w miejscowości Polanowice na działkach o nr 581/15 i 581/96 k.m. 3 obręb Polanowice, składa się z 6 budynków o łącznej powierzchni zabudowy 2827,06 m2, łącznej powierzchni użytkowej 3138,47 m2. Obszar sporadycznie pokryty jest samoistnym zadrzewieniem i zakrzewieniem, nie stanowiącym obszarów o charakterze upraw lub terenów leśnych. Teren jest częściowo uzbrojony w sieć wodociągową, sieć telekomunikacyjną oraz w napowietrzne sieci elektroenergetyczne. Ogólna charakterystyka planowanej inwestycji i dane techniczne: Dokumentacja dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia musi zawierać : badania geotechniczne i geologiczne, projekt podziału nieruchomości zajętych pod projektowane drogi i infrastrukturę drogową, inwentaryzację zieleni, projekt przebudowy i zabezpieczenia sieci uzbrojenia naziemnego i podziemnego, projekt budowy dróg, projekt budowy i przebudowy oświetlenia ulicznego, projekt budowy kanalizacji deszczowej, projekt budowy kanalizacji sanitarnej, projekt budowy sieci wodociągowej, projekt przebudowy nieużytkowanych budynków magazynowo - produkcyjnych na Inkubator Przedsiębiorczości wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Projekt zieleni w zakresie objętym inwestycją. Zakres przedmiotu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje : wykonanie koncepcji projektowej w 7 -ch egz., wykonanie dokumentacji projektowej : Opracowanie projektu zagospodarowania terenu w 7 -ch egz. na zaktualizowanym przez projektanta podkładzie mapowym w skali 1:500, zawierającego opis techniczny, część rysunkową z oznaczeniem projektowanych obiektów, granic nieruchomości i zwymiarowaniem projektowanych obiektów oraz wszystkie wymagane uzgodnienia, Opracowanie projektów budowlano - wykonawczych dla wszystkich poszczególnych branż wraz z opisami i rysunkami niezbędnymi do realizacji robót w razie potrzeby uzupełnienie szczegółowymi projektami umożliwiającymi wykonanie zamówienia bez konieczności zlecenia dodatkowych opracowań w ilości 7 - ch egz. dla każdej z branż. Uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień niezbędnych dla uzyskania pozwolenia na budowę całego przedsięwzięcia inwestycyjnego, Opracowanie docelowego projektu organizacji ruchu - w ilości 7 - ch egz., Opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przez którą należy rozumieć opracowanie zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości stosowanych materiałów, sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót, użytego sprzętu oraz zakresu prac, które powinny być ujęte w cenach poszczególnych pozycji przedmiarowych w 7 egz., wykonanie przedmiaru robót, który powinien zawierać zestawienie przewidzianych do wykonania robót budowlanych w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem z podaniem ilości jednostek przedmiarowych robót wynikających z dokumentacji projektowej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami - 7 egz. dla każdego z zadań odrębnie. Opracowanie kosztorysów inwestorskich zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i sporządzania kosztorysu inwestorskiego (Dz.U. Nr 130, poz. 1289 z 2004r.) 2 egz. dla każdego z zadań odrębnie. Opracowanie i uzyskanie wszelkich niezbędnych materiałów na potrzeby decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Opracowanie i uzyskanie wszystkich niezbędnych materiałów do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę dla inkubatora przedsiębiorczości oraz pozwolenia na budowę infrastruktury nie związanej z budową drogi i uzyskanie tych pozwoleń. Wykonanie wszelkich niezbędnych prac z uwzględnieniem poniesienia wszelkich opłat administracyjnych koniecznych do realizacji robót objętych przedmiotem zezwolenia . Całość opracowania powinna być sporządzona w wersji papierowej w ilości egzemplarzy wskazanych w niniejszym rozdziale oraz na nośniku elektronicznym (płyta CD). Wykonanie wszelkich robót budowlanych podanym w Programie Funkcjonalno-Użytkowy, Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia winna być zgodna z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami, zadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowy stanowiący załącznik do specyfikacji nr 9. Gwarancja i rękojmia : Okres rękojmi 60 miesięcy - na warunkach i zasadach określonych przepisami Kc. Okres gwarancji jakości 60 miesięcy na warunkach i zasadach określonych w dokumencie gwarancyjnym dostarczonym przed zawarciem umowy. Warunki realizacji odbioru i rozliczenia robót: Warunki realizacji robót : Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania Zamawiającego z treścią uzyskanych uzgodnień do projektu niezwłocznie po ich otrzymaniu. Dokumentacja winna spełniać wymagania określone w obowiązującym Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski. Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia prac w poszczególnych specjalnościach. Wykonawca przedłoży w terminie najpóźniej na dwa dni przed podpisaniem umowy harmonogram rzeczowo - finansowy robót w rozbiciu kwartalnym, z uwzględnieniem potrzeb Zamawiającego wynikających z wniosku o dofinansowanie niniejszego projektu, zgodnie z którym będzie realizował roboty . Wykonawca realizuje zadanie zgodnie z dokumentacją techniczną, obowiązującymi warunkami technicznymi, normami państwowymi i branżowymi, przepisami dozoru technicznego, prawem budowlanym i sztuką inżynierską oraz bieżącymi zleceniami Zamawiającego. Materiały przeznaczone do wbudowania muszą odpowiadać parametrom podanym w projekcie, posiadać świadectwo dopuszczenia do obrotu i stosowania w Polsce. Zamawiający nie zapewnia punktu poboru energii elektrycznej i wody. Wszelkie prace należy wykonać zgodnie z przepisami BHP i p-poż. O rozpoczęciu robót w terenie Wykonawca winien powiadomić właściciela istniejącego uzbrojenia podziemnego. Wykonawca jest odpowiedzialny za szkody powstałe w trakcie realizacji robót również wobec osób trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia. Warunki odbioru robót : Prace projektowe : Wykonawca wykona w terminie do 21 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu koncepcję projektową celem akceptacji. Zamawiający zatwierdza albo zgłasza zastrzeżenia i zmiany w terminie do 4 dniu od jej przedłożenia Wykonawcy. Projekty budowlane i projekty wykonawcze zgodne z programem funkcjonalno-użytkowym wykonane zostaną w terminie zgodnym z harmonogramem rzeczowo finansowym, Wykonawca wprowadza zmiany w terminie 7 dni od ich zgłoszenia przez zamawiającego. Odbiór dokumentacji projektowej odbędzie się w siedzibie Zamawiającego na podstawie protokolarnego jej przekazania przez Wykonawcę. W ciągu 7 dni od daty złożenia kompletnej dokumentacji nie później jednak niż do dnia 31.08.2013 r. Zamawiający dokona jej sprawdzenia pod względem formalnym. Do składanej dokumentacji należy dołączyć oświadczenie projektanta o jej kompletności oraz zgodności jej wykonania z obowiązującymi przepisami. Z chwilą zapłaty wynagrodzenia za dokumentację projektową, Zamawiający nabywa nieodpłatnie na czas nieokreślony pełne autorskie prawa majątkowe do opracowanej dokumentacji. Prawa te dotyczą następujących pól eksploatacji opracowania : wprowadzenie do komputera, jego utrwalenie i zwielokrotnienie, publikowanie w Formie pisemnej i elektronicznej, umieszczanie na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Byczynie, Urzędu Zamówień Publicznych oraz innych podmiotów. Przekazanie autorskich praw majątkowych osobom trzecim bez dodatkowej zgody autora dokumentacji (opracowania). Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń związanych z wykorzystaniem niniejszego opracowania przez Zamawiającego. Prace budowlane : Wykonawca zgłasza do odbioru wszystkie roboty zanikowe i w razie konieczności stosowne potwierdzenia od zarządców sieci. Wykonawca przedkłada wymagane protokoły odbioru po zakończeniu robót związanych z wykonaniem, przebudową lub zabezpieczeniem sieci uzbrojenia terenu. Odbiory częściowe robót będą zakończone protokołami odbioru elementów robót potwierdzonymi przez inspektora nadzoru. Odbiór końcowy przedmiotu zamówienia dokonany zostanie w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty zgłoszenia gotowości do odbioru robót i skompletowaniu niezbędnych dokumentów opisanych w opisie przedmiotu zamówienia. Podstawą odbioru końcowego będzie zawiadomienie pisemne Wykonawcy oraz wpis kierownika budowy potwierdzony ze strony Zamawiającego przez inspektora nadzoru. W dniu zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego zadania Wykonawca dostarcza wszystkie wymagane dokumenty: protokoły odbiorów technicznych, dokumentację powykonawczą z naniesionymi zmianami, inwentaryzację geodezyjną z potwierdzeniem przyjęcia do Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego oraz do Kolejowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, atesty, deklaracje zgodności i aprobaty techniczne na wbudowane materiały, pozwolenie na użytkowanie obiektu lub potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia o zakończeniu robót (w zależności od warunków określonych w decyzji o pozwoleniu na budowę lub zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - zrid)., Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy i przekazania go Zamawiającemu. Warunki rozliczania robót i prac projektowych: Limity kwot wynagrodzenia w PLN za wykonanie przedmiotu zamówienia w poszczególnych latach zostaną podane przez Zamawiającego na etapie zawierania umowy. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia ustala się w formie wynagrodzenia ryczałtowego nie podlegającego waloryzacji przez okres realizacji umowy. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za roboty niewykonane. Rozliczenie inwestycji będzie następować w formie faktur w II etapach: Zakres rzeczowy, za który nastąpi płatność / Przewidywany termin odbioru / Przewidywany termin płatności: I etap Wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji pozwolenie na budowę / X-XI 2013 / X - XI 2013, II etap Wykonanie całości robót budowlano montażowych / III 2014 / III - IV 2014. Przedmiot zamówienia zakwalifikowano do CPV: 71221000-3 Usługa architektoniczna w zakresie obiektów budowlanych 45000000-7 Roboty budowlane 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45261000-4 Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45410000-4 Tynkowanie 45430000-0 Pokrycie podłóg i ścian 45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynku 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45330000-9 Roboty instalacyjne wodono-kanalizacyjne i sanitarne Wykonawca przed sporządzeniem oferty powinien zapoznać się z dokumentacją projektową wraz z decyzjami administracyjnymi oraz dokonać oględzin miejsca wykonania zamówienia, aby uwzględnić jego specyfikę w cenie swojej oferty. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.10.00-3, 45.00.00.00-7, 45.20.00.00-9, 45.21.00.00-2, 45.26.10.00-4, 45.40.00.00-1, 45.41.00.00-4, 45.43.00.00-0, 45.42.10.00-4, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Byczyńskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Polanowicach w ramach RPO WO 2007-2013, Oś priorytetowa 1: RPOP.01.00.00 - Wzmacnianie atrakcyjności gospodarczej regionu, Działanie : RPOP.01.01.00:- Rozwój przedsiębiorczości, Podziałanie : RPOP.01.01.01: 1.1.1 - wsparcie instytucji otoczenia biznesu.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.06.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • P.U.H. KOZDRA Jan Kozdra, Kochłowice 37, 46-220 Byczyna, kraj/woj. opolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 3163947,97 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 2680000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 2680000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 5100000,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.