eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dębowa ŁąkaPrzygotowanie, dostarczanie i wydawanie gorących jednodaniowych posiłków dla dzieci i młodzieży szkolnej w ramach prowadzonego dożywiania uczniów szkół Gminy Dębowa Łąka

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-06-21

Dębowa Łąka: Przygotowanie, dostarczanie i wydawanie gorących jednodaniowych posiłków dla dzieci i młodzieży szkolnej w ramach prowadzonego dożywiania uczniów szkół Gminy Dębowa Łąka
Numer ogłoszenia: 120341 - 2013; data zamieszczenia: 21.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dębowa Łąka , Dębowa Łąka 38, 87-207 Dębowa Łąka, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6884918, faks 056 6889258.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.debowalaka.bip.net.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.debowalaka.bip.net.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie, dostarczanie i wydawanie gorących jednodaniowych posiłków dla dzieci i młodzieży szkolnej w ramach prowadzonego dożywiania uczniów szkół Gminy Dębowa Łąka.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie, dostarczanie i wydanie gorących jednodaniowych posiłków dla dzieci i młodzieży szkolnej w ramach prowadzonego dożywiania uczniów w ilości ok. 180 posiłków dla następujących szkół prowadzonych przez Gminę Dębowa Łąka: Szkoły Podstawowej w Łobdowie, Szkoły Podstawowej w Wielkich Radowiskach, Zespołu Szkół w Dębowej Łące. 1.1 Oferent przygotowywać będzie ciepłe jednodaniowe posiłki w postaci zup lub innych dań o kaloryczności każdego z nich nie mniejszej niż 550 kcal i gramaturze: a/ zupy ( 2 razy w tygodniu) - nie mniej niż 450ml b/ drugie danie ( 3 razy w tygodniu) - nie mniej niż 350 gramów (w tym: ziemniaki 150 gram, mięso lub ryba 100 gram; surówka, buraczki, groszek z marchewką, ogórek konserwowy lub kiszony po 100 gram; drugie danie bezmięsne - pierogi, naleśniki po 350 gram; sok w kartoniku (200 ml). Do zup dodatkowo dostarczane będzie pieczywo, wkładka w postaci wędliny lub mięsa. Zestawienie posiłków winno być wywieszone w każdej ze szkół. Nie dopuszcza się wprowadzania zmian w załączonym zestawieniu posiłków do realizacji przez wykonawcę usługi: TYDZIEŃ I Poniedziałek kotlet mielony wieprzowy z sosem, ziemniaki, buraczki, sok w kartoniku Wtorek zupa pomidorowa z wkładką + bułka Środa pierś z kurczaka panierowana, ziemniaki, surówka z marchewki i jabłka, sok w kartoniku Czwartek zupa grochowa z wkładką- kiełbasa i bułka Piątek ryba smażona, ziemniaki, surówka z kiszonej kapusty, sok w kartoniku TYDZIEŃ II Poniedziałek udko z kurczaka z sosem, ziemniaki, surówka z białej kapusty, sok w kartoniku Wtorek zupa - kapuśniak z wkładką + bułka Środa kotlet schabowy, ziemniaki, groszek z marchewką, sok w kartoniku Czwartek zupa - żurek z wkładką - kiełbasa i bułka Piątek naleśniki z dżemem i twarogiem, sok w kartoniku TYDZIEŃ III Poniedziałek pulpet wieprzowy w sosie koperkowym, ziemniaki, surówka z marchewki i selera, sok w kartoniku Wtorek zupa jarzynowa z wkładką + bułka Środa ryba smażona, ziemniaki, surówka z kiszonej kapusty, sok w kartoniku Czwartek zupa ogórkowa z wkładką + bułka Piątek pierogi z twarogiem i/lub truskawką, sok w kartoniku TYDZIEŃ IV Poniedziałek pierś z kurczaka panierowana, ziemniaki, surówka z białej kapusty, sok w kartoniku Wtorek zupa fasolowa z wkładką + bułka Środa kotlet schabowy, ziemniaki, surówka z czerwonej kapusty, sok w kartoniku Czwartek zupa - barszcz biały, z wkładką - kiełbasa i bułka Piątek ryba smażona, ziemniaki, surówka z kiszonej kapusty, sok w kartoniku 1.2.Oferent zobowiązuje się przygotowywać posiłki zgodnie z obowiązującymi normami żywieniowymi. Posiłki muszą posiadać wymaganą przepisami kaloryczność i muszą być sporządzone zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego. Produkcja, przechowywanie i dostarczanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach higieniczno-sanitarnych. Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2006 roku Nr 171, poz.1225 z późn. zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy. 1.3. Posiłki dostarczane będą w pojemnikach utrzymujących ich wysoką temperaturę i gotowych do spożycia po ich dostarczeniu. Temperatura zupy oraz drugiego dania winna wynosić 60° C (+/- 3 °C). 1.4. Posiłki będą wydawane w naczyniach jednorazowych w tym sztućce jednorazowe niezbędne do spożycia posiłku. 1.5. Posiłki dostarczane będę do stołówek szkolnych w następujących ilościach: a/ Szkoła Podstawowa w Łobdowie - w ilości około 50 posiłków, b/ Szkoła Podstawowa w Wielkich Radowiskach - w ilości około 50 posiłków, c/ Zespół Szkół w Dębowej Łące - w ilości około 80 posiłków. 1.6. Posiłki dostarczane będą codziennie we wszystkie dni nauki szkolnej począwszy od dnia 02 września 2013 r. do 26 czerwca 2014 r. w godzinach od 10.00 do12.00. 1.7. Przygotowane i dostarczane posiłki muszą być wykonywane ze świeżych surowców, artykułów spożywczych posiadających aktualne terminy ważności. Wyklucza się mięso i przetwory z puszek konserwowych oraz produkty pochodzące z Banku Żywności, zbiórek i darowizn. 1.8. Oferent ponosi koszty załadunku, transportu oraz rozładunku wszystkich dostaw posiłków oraz wydanie posiłków w każdej ze szkół. 1.9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia wielkości zamówienia posiłków, o których mowa w 1.5 w zależności od bieżących potrzeb zamawiającego. 1.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających posiłki zarówno pod względem higienicznym jak i kalorycznym. W przypadku stwierdzenia, że posiłek nie spełnia parametrów określonych w obowiązujących przepisach oraz SIWZ kosztami badania Zamawiający obciąży Wykonawcę. 2. Wymagania dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia: 2.1. Materiały i sprzęt potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia zabezpiecza wykonawca. 2.2. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru zużytych naczyń w odpowiednich do tego pojemnikach, opakowaniach tego samego dnia do godz. 15 - tej. 2.3 Wykonawca zapewnia odbiór resztek nie zjedzonych posiłków w odpowiednich do tego pojemnikach, opakowaniach tego samego dnia do godz. 15 - tej. 2.4. Wykonawca uzgodni z Dyrektorami szkół kolejność i godzinę dostawy do każdej szkoły. 2.5. Wykonawca uwzględniać będzie przy przygotowywaniu posiłków zmniejszenia lub zwiększenie ilości dziennie zamawianych posiłków w zależności od bieżących potrzeb zgłaszanych przez Dyrektorów szkół. Wykonawca uwzględniać będzie przy przygotowywaniu posiłków zmniejszone lub zwiększone ilości, które zgłoszone zostaną przez Dyrektorów lub upoważnionych pracowników w dniu poprzedzającym dostawę do godziny 15.00. 2.6. Zamawiający zastrzega sobie u Wykonawcy możliwość wykupienia posiłków przez uczniów nie objętych dożywianiem, w cenie podanej przez Wykonawcę w złożonej ofercie. Wykonawcy zaleca się dokonać wizji lokalnej na terenie gminy Dębowa Łąka oraz zdobyć wszelkie informacje, które mogą być przydatne do przygotowania oferty i podpisania umowy (zał. nr 5 do SIWZ). Jeżeli wykonawca uważa, że zdobył na podstawie dokumentacji przetargowej wszelkie informacje, które mogą być potrzebne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy i nie będzie zgłaszał żadnych roszczeń związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, to może na własną odpowiedzialność zrezygnować z dokonania wizji lokalnej..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych 55.52.40.00 - Usługi dostarczania posiłków do szkół .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 02.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 2000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych, 00/100) 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed terminem składania ofert. Przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę nie jest warunkiem wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku formach: a) W pieniądzu - przelewem na rachunek Zamawiającego - Bank Spółdzielczy w Golubiu Dobrzyniu, nr rachunku 56 9489 0002 2003 0007 0221 0004 z dopiskiem: Przetarg - Przygotowanie, dostarczanie i wydawanie gorących jednodaniowych posiłków dla dzieci i młodzieży szkolnej w ramach prowadzonego dożywiania uczniów szkół Gminy Dębowa Łąka - znak sprawy GOPS.271.10.2013. b) Poręczeniach bankowych lub w poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) Gwarancjach ubezpieczeniowych d) Gwarancjach bankowych e) W poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275); 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 1a. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 2. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 3. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 4a. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W tym celu należy przedłożyć wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonywania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie usługi polegającej na przygotowaniu, dostarczaniu i wydawaniu gorących jednodaniowych posiłków dla dzieci i młodzieży szkolnej lub o zbliżonej tematyce do przedmiotu zamówienia o wartości min. 150.000,00 zł brutto - załącznik nr 8 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W tym celu należy przedłożyć stosowne oświadczenie - załącznik nr 3 do SIWZ oraz wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - załącznik 7 do SIWZ oraz wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami przy realizacji zamówienia stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W tym celu należy przedłożyć stosowne oświadczenie - załącznik nr 3 do SIWZ oraz wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - załącznik 7 do SIWZ oraz wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami przy realizacji zamówienia stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ oraz określił warunki takiej zmiany. 2. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.debowalaka.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Dębowej Łące, 87-207 Dębowa Łąka, pokój nr 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.07.2013 godzina 09:00, miejsce: w siedzibie zamawiającego - Dębowa Łąka 38, 87-207 Dębowa Łąka, I piętro, pokój 7 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.