Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-06-05
Kleszczów: Dostawa i montaż urządzeń zabawowych na place zabaw na terenie gminy Kleszczów:
Część I: Dostawa i montaż urządzeń na czterech placach zabaw w miejscowościach: Kleszczów ul. Wysoka, Łękińsko ul. Poprzeczna, Łuszczanowice - nowe bloki, Łuszczanowice (park)
Część II: Dostawa i montaż urządzeń zabawowych oraz utwardzenie nawierzchni na placu zabaw w miejscowości Łękińsko (ul. Północna) - IZP.271.10.2014
Numer ogłoszenia: 121939 - 2014; data zamieszczenia: 05.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kleszczów , ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów, woj. łódzkie, tel. (044) 731 31 10, faks (044 ) 731 31 30.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kleszczow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa i montaż urządzeń zabawowych na place zabaw na terenie gminy Kleszczów: Część I: Dostawa i montaż urządzeń na czterech placach zabaw w miejscowościach: Kleszczów ul. Wysoka, Łękińsko ul. Poprzeczna, Łuszczanowice - nowe bloki, Łuszczanowice (park) Część II: Dostawa i montaż urządzeń zabawowych oraz utwardzenie nawierzchni na placu zabaw w miejscowości Łękińsko (ul. Północna) - IZP.271.10.2014.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa i montaż urządzeń zabawowych na place zabaw na terenie gminy Kleszczów: Część I: Dostawa i montaż urządzeń na czterech placach zabaw w miejscowościach: Kleszczów ul. Wysoka, Łękińsko ul. Poprzeczna, Łuszczanowice - nowe bloki, Łuszczanowice (park), tj. fabrycznie nowych rok produkcji 2014 urządzeń zabawowych , w tym: 1)Dostarczenie urządzeń zabawowych w ilości 17 sztuk - zgodnie z opisem zawartym w SIWZ; 2)Transport na miejsce przeznaczenia wskazane przez Zamawiającego; 3)Montaż urządzeń w wyznaczonych miejscach z zachowaniem wymaganych stref bezpieczeństwa zgodnie z normą PN-EN-1176. Po zakończeniu prac związanych z montażem urządzeń należy uprzątnąć i uzupełnić powierzchnie zielone; 4)Wykonanie pod wskazanymi urządzeniami nawierzchni piaskowej; 5)Przedstawienie świadectwa przeprowadzonej kontroli technicznej dostarczonych urządzeń zabawowych, poświadczonych przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z ustawą prawo budowlane, obejmującego okres gwarancyjny. 6)Udzielenie minimum 3 lat gwarancji na dostarczone urządzenia (liczone od dnia podpisania protokołu końcowego). Część II: Dostawa i montaż fabrycznie nowych rok produkcji 2014 urządzeń zabawowych oraz utwardzenie nawierzchni na placu zabaw w miejscowości Łękińsko ul. Północna (ogrodzony plac zabaw) o powierzchni 358,15 m 2 1)Dostarczenie urządzeń zabawowych w ilości 2 szt. - zgodnie z opisem zawartym w SIWZ; 2)Transport na miejsce przeznaczenia wskazane przez Zamawiającego; 3)Montaż urządzeń w wyznaczonych miejscach z zachowaniem wymaganych stref bezpieczeństwa zgodnie z normą PN-EN-1176. Po zakończeniu prac związanych z montażem urządzeń należy uprzątnąć i uzupełnić powierzchnie zielone; 4)Wykonanie pod urządzeniami nawierzchni z poliuretanu; 5)Przedstawienie świadectwa przeprowadzonej kontroli technicznej dostarczonych urządzeń zabawowych, poświadczonych przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z ustawą prawo budowlane, obejmującego okres gwarancyjny. 6)Udzielenie minimum 3 lat gwarancji na dostarczone urządzenia (liczone od dnia podpisania protokołu końcowego).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.53.52.00-9, 45.23.32.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Wadium w wysokości : Część I: 2 600,00 zł. Część II: 5 400,00 zł. Wykonawca wnosi przed upływem terminu składania ofert.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie (w tym okresie zakończenie) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: Część I: co najmniej dwa zadania (umowy) dostawy i montażu urządzeń zabawowych o wartości zadania min. 100.000,00 zł brutto - każde, - wraz z załączeniem dowodów czy wykazane dostawy zostały wykonane należycie. Część II: co najmniej dwa zadania (umowy) dostawy i montażu urządzeń zabawowych, w tym co najmniej jedno zadanie (umowa) wraz z wykonaniem nawierzchni z poliuretanu o powierzchni minimum 180m2 - o wartości każdego zadania min. 100.000,00 zł brutto - - wraz z załączeniem dowodów czy wykazane dostawy zostały wykonane należycie
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zmówienia, tj. minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykaz o którym mowa winien zawierać dostawy do wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia tj. co najmniej: Część I: - co najmniej dwa zadania (umowy) dostawy i montażu urządzeń zabawowych o wartości zadania min. 100.000,00 zł brutto - każde; Część II: - co najmniej dwa zadania (umowy) dostawy i montażu urządzeń zabawowych, w tym co najmniej jedno zadanie (umowa) wraz z wykonaniem nawierzchni z poliuretanu o powierzchni minimum 180 m 2 o wartości każdego zadania min. 100.000,00 zł brutto Zamawiający za główne dostawy uzna te które potwierdzają spełnienie przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia. Zamawiający nie wymaga podania informacji o dostawach niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Dowodami są: a) poświadczenia Poświadczenie - dokument, którego wystawcą nie jest wykonawca, potwierdzający określone fakty lub wiedzę wystawcy. Poświadczeniem są zarówno dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, np. referencje, jak i dokumenty wystawione przez inny podmiot, który ma kompetencje, by poświadczyć fakty, o które wnosi wykonawca dostawy. Poświadczeniem jest również zaświadczenie, o którym mowa w art. 217 kpa, uzyskane przez wykonawcę dostawy od organu administracji publicznej lub innego podmiotu zobowiązanego do stosowania przepisów kpa. b) oświadczenie wykonawcy jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczeń wg pkt. a) - uwaga: w przypadku przedłożenia oświadczenia Wykonawcy o którym mowa w pkt. b) oczekuje się, aby Wykonawca wraz z dowodem podał uzasadnione przyczyny o obiektywnym charakterze braku poświadczenia wg pkt a) c) w przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie dostaw zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W celu potwierdzenia, że oferowana dostawa spełnia wymagania Zamawiającego należy złożyć następujące dokumenty: 1. Charakterystykę oferowanych urządzeń zabawowych wg załącznika nr 1do wzoru oferty 2. Fotografie oferowanych urządzeń zabawowych. 3. Zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane urządzenia zabawowe odpowiadają określonym normom - PN-EN-1176 oraz PN-EN-1177 lub europejskim normom zharmonizowanym
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysonował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda oryginał dokumentu pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 2. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Pełnomocnictwo to musi być załączone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje zmianę umowy w zakresie przedmiotu umowy, terminu realizacji, warunków płatności w szczególności: a) z powodu braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, z powodu konieczności naniesienia przez projektanta uzupełnień, poprawek i zmian w projekcie; b) przestojów i opóźnień leżących po stronie Zamawiającego c) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę. e) z powodu okoliczności siły wyższej np.: wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, które nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażające bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, f) z powodu przerwy w wykonaniu prac spowodowanej wyjątkowo niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, w szczególności mogących spowodować niszczenie robót lub powodujących konieczność ich wstrzymania ze względu na konieczność zachowania wymogów stosowanych technologii np.: temperatura, wilgotność, opady itp.; fakt ten musi być potwierdzony pisemnie przez inspektora nadzoru inwestorskiego; g) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, h) z powodu zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mających wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu zamówienia; i) z powodu przedłużających się procedur administracyjnych (dłuższych niż przewidziane prawem terminy proceduralne), mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienie nie wynikający z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; j) z powodu rezygnacji Zamawiającego z części zamówienia, jeżeli jest to korzystne dla Zamawiającego. k) w przypadku zmiany stawki podatku VAT wprowadzonej przez władzę ustawodawczą w trakcie trwania umowy i wynikającej z tego tytułu zmiany kwoty podatku VAT, co nie powoduje zmiany wysokości wynagrodzenia netto. l) z powodu wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. ł) z powodu wystąpienia robót dodatkowych, zamiennych i zaniechanych
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.kleszczow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Kleszczowie, ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów, pok. 32.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.06.2014 godzina 14:00, miejsce: Urząd Gminy w Kleszczowie, ul. Główna 47, kancelaria ogólna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa i montaż urządzeń na czterech placach zabaw w miejscowościach: Kleszczów ul. Wysoka, Łękińsko ul. Poprzeczna, Łuszczanowice - nowe bloki, Łuszczanowice (park).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa i montaż fabrycznie nowych rok produkcji 2014 urządzeń zabawowych na placach we wskazanych przez Zamawiającego miejscach na terenie Gminy Kleszczów: 1)Dostarczenie urządzeń zabawowych w ilości 17 sztuk - zgodnie z opisem zawartym w SIWZ; 2)Transport na miejsce przeznaczenia wskazane przez Zamawiającego; 3)Montaż urządzeń w wyznaczonych miejscach z zachowaniem wymaganych stref bezpieczeństwa zgodnie z normą PN-EN-1176. Po zakończeniu prac związanych z montażem urządzeń należy uprzątnąć i uzupełnić powierzchnie zielone; 4)Wykonanie pod wskazanymi urządzeniami nawierzchni piaskowej; 5)Przedstawienie świadectwa przeprowadzonej kontroli technicznej dostarczonych urządzeń zabawowych, poświadczonych przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z ustawą prawo budowlane, obejmującego okres gwarancyjny. 6)Udzielenie minimum 3 lat gwarancji na dostarczone urządzenia (liczone od dnia podpisania protokołu końcowego).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.53.52.00-9, 45.23.32.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa i montaż urządzeń zabawowych oraz utwardzenie nawierzchni na placu zabaw w miejscowości Łękińsko (ul. Północna).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa i montaż fabrycznie nowych rok produkcji 2014 urządzeń zabawowych oraz utwardzenie nawierzchni na placu zabaw w miejscowości Łękińsko ul. Północna (ogrodzony plac zabaw) o powierzchni 358,15 m 2 1)Dostarczenie urządzeń zabawowych w ilości 2 szt - zgodnie z opisem zawartym w SIWZ; 2)Transport na miejsce przeznaczenia wskazane przez Zamawiającego; 3)Montaż urządzeń w wyznaczonych miejscach z zachowaniem wymaganych stref bezpieczeństwa zgodnie z normą PN-EN-1176. Po zakończeniu prac związanych z montażem urządzeń nalezy uprzątnąć i uzupełnić powierzchnie zielone; 4)Wykonanie pod urządzeniami nawierzchni z poliuretanu; 5)Przedstawienie świadectwa przeprowadzonej kontroli technicznej dostarczonych urządzeń zabawowych, poświadczonych przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z ustawą prawo budowlane, obejmującego okres gwarancyjny. 6)Udzielenie minimum 3 lat gwarancji na dostarczone urządzenia (liczone od dnia podpisania protokołu końcowego).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.53.52.00-9, 45.23.32.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa placu zabaw w Parku Bródnowskim wraz z nasadzeniami zieleni w ramach zadania pn.: "Nowe nasadzenia w Parku Wiecha oraz w Parku Bródnowskim wraz z nowym placem zabaw" w Warszawie.
- "Chodź na Górkę" - naturalny plac zabaw na Fiołkowej (LBO) w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Przebudowa i dostosowanie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych budynku Zespołu Szkół Nr 1 w Pabianicach
- Budowa Centrum Przesiadkowego w Przystajni w formuje "zaprojektuj i wybuduj"
- Przebudowa i doposażenie placu zabaw przy Żłobku Samorządowym nr 12 w Kielcach, ul. Gałczyńskiego 7
- Rewitalizacja placu zabaw przy Stawach Kellera w Warszawie
więcej: Wyposażenie placów zabaw »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.