eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GliwicePrzebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku starej kotłowni na Centrum Badawczo-Edukacyjne Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej przy ul. Krasińskiego 8 w Katowicach. Oznaczenie sprawy OZ/B/45/OB/09.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-07-28

Gliwice: Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku starej kotłowni na Centrum Badawczo-Edukacyjne Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej przy ul. Krasińskiego 8 w Katowicach. Oznaczenie sprawy OZ/B/45/OB/09.
Numer ogłoszenia: 121951 - 2009; data zamieszczenia: 28.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Śląska , ul. Akademicka 2A, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. (032) 237 13 34, 2371335, faks 0322371334, 2372255, 2372660.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.polsl.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku starej kotłowni na Centrum Badawczo-Edukacyjne Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej przy ul. Krasińskiego 8 w Katowicach. Oznaczenie sprawy OZ/B/45/OB/09..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku starej kotłowni kompleksu budynków przy ul.Krasińskiego 8 w Katowicach na Centrum Badawczo-Edukacyjne Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Zamówienie obejmuje: A) roboty w następujących branżach: budowlanej, sanitarnej i elektrycznej, zgodnie z poniższym wyszczególnieniem: a) Roboty rozbiórkowe : demontaż fundamentów żelbetowych stropu nad parterem oraz rozbiórka stropu żelbetowego, rozbiórka konstrukcji stalowych stropodachu oraz elementów podestów i schodów technologicznych,rozbiórka stropu, wieńców żelbetowych i części ścian zewnętrznych nadbudówki na dachu, demontaż stalowych okien i bram, demontaż 2 biegów żelbetowych schodów zewnętrznych. b) Roboty konstrukcyjno- montażowe: Wykonanie nowej żelbetowej , wylewanej konstrukcji ramowej z płytą stropową krzyżowo zbrojoną, w tym ław fundamentowych żelbetowych wylewanych na mokro wraz ze ścianami fundamentowymi wylewanymi ze żwirobetonu , zbrojonymi pionowo i ze zbrojeniem wieńczącym (sztywny ruszt żelbetowy), Renowacja istniejących ścian zewnętrznych, Wykonanie kanałów wentylacji grawitacyjnej, Wykonanie stropów żelbetowych poszczególnych kondygnacji wylewanych na mokro oraz stropodachu. c) Roboty izolacyjne: Izolacje fundamentów masami bitumicznymi, Izolacje przeciwwodne i przeciwwilgociowe z folii izolacyjnej, Izolacje stropodachu, oraz podłóg pływających, Ocieplenie posadzki parteru, ścian zewnętrznych istniejących i nowych, d) Montaż dźwigu osobowego, e) Montaż stolarki okiennej, f) Instalacje budowlane: Przyłącza: wodno - kanalizacyjne, kanalizacji deszczowej, energetyczne, Wymiennikowy węzeł cieplny, Instalacje sanitarne: c.o., wod-kan., Instalacja gazu, Wentylacja mechaniczna i klimatyzacji, Instalacja hydrantowa, Instalacje elektryczne wraz z urządzeniami, Instalacje teletechniczne: telefoniczna, logiczna (komputerowa), Instalacja kontroli dostępu, sygnalizacji pżaru i włamania, Instalacja Audio-Video, Instalacja oświetlenia awaryjnego - ewakuacyjnego, Instalacja odgromowa, Roboty wykończeniowe: Posadzki ceramiczne, glazura ścienna, Parkiet, Wykładziny podłogowe, Stolarka drzwiowa, Sufity podwieszane, Tynkowanie, malowanie. h) Montaż sprzętu audiowizualnego. (CPV 45.00.00.00-7 Roboty budowlane). B) sporządzenie przez uprawnioną osobę Świadectwa charakterystyki energetycznej dla przebudowywanego obiektu ( w 2 egz.). Koszty związane z wykonaniem świadectwa należy uwzględnić w ofercie i wykazać w Tabeli Sumującej. (CPV 71.32.00.00-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania) Na mocy art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających Wykonawcy, który będzie realizował zamówienie podstawowe, przy czym:1. zakres zamówień uzupełniających będzie polegał na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, 2. wartość ww. zamówień będzie stanowić nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, 3. zamówienia uzupełniające udzielane będą w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego pod następującymi warunkami: wystąpiła potrzeba dokonania ww. zamówień uzupełniających a Zamawiający dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi, zamówienia uzupełniające zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Termin wykonania:wymagany termin wykonania robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie - do 31.10.2011 r. Zakłada się etapową realizację umowy odpowiednio w zaangażowaniu finansowym:w 2009 r. - wykonanie robót o wartości do 1 470 000,00 zł, w 2010 r. - wykonanie robót o wartości stanowiącej około 40 % pozostałej do realizacji części zamówienia, w 2011 r. - wykonanie pozostałych robót. Zamawiający przewiduje wizję lokalną, która odbędzie się dnia 10.08.2009r. w godz. 10.00 - 13.00 w miejscu: Politechnika Śląska, ul. Krasińskiego 8, 40-019 Katowice, pok. 354. Wartośc przedmiotu zamówienia nie przekracza kwoty 5.150.000 euro..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 100.000,00 zł

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: A) Warunki podmiotowe (warunki udziału w postępowaniu jakie musi spełnić Wykonawca): 1. Spełnienie przesłanek udziału w postępowaniu określonych w art.22 ust. 1 ustawy. 2. Spełnienie przesłanki udziału w postępowaniu określonej w art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy. 3. Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonanie przez Wykonawcę (zakończenie) nie wcześniej niż 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, robót odpowiadającymi swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia w zakresie: a. wykonania co najmniej dwóch robót budowlanych (bez uwzględniania robót instalacyjnych) na kwotę co najmniej 1.200.000,00 zł brutto każda, b. wykonanie co najmniej dwóch robót w zakresie instalacji elektrycznych i tzw. niskoprądowych na kwotę co najmniej 300.000,00 zł brutto każda, c. wykonania co najmniej dwóch robót w zakresie instalacji sanitarnych i wentylacji na kwotę co najmniej 250.000,00 zł brutto każda. W przypadku, gdy Wykonawca wykonał robotę budowlaną obejmującą więcej niż jeden ww. zakres o wartości co najmniej takiej jak wskazane powyżej, jako doświadczenie może wskazać tę samą robotę dla różnych rodzajów robót (budowlana, elektryczna, sanitarna) z podziałem na rodzaj robót i ich wartości. 4. Dysponowanie potencjałem, technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub posiadanie pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia Dysponowanie przez Wykonawcę osobami (minimum 1 osobą) posiadającymi : a) uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych dla: a.1. kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej a.2.kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych a.3.kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i wentylacyjnych oraz wpisanymi do właściwej izby samorządu zawodowego (dotyczy wszystkich osób wymienionych w pkt. a.1. do a.3) b) kwalifikacje do wykonywania prac w zakresie urządzeń i instalacji na stanowisku eksploatacji E: - urządzenia i instalacje elektryczne o napięciu do 1kV, - urządzenia i instalacje cieplne, - urządzenia i instalacje gazowe, wszystkie trzy potwierdzone przez SEP lub inną uprawnioną instytucję. Za aktualny zostanie uznany dokument uprawniający do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. O zakresie, w jakim dana osoba zachowuje uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane, decyduje treść orzeczenia stwierdzającego nabycie tych uprawnień. Przepis ten wyklucza jakąkolwiek rozszerzającą możliwość interpretacji zakresu posiadanych uprawnień (wyrok NSA z 11.02.1998r Nr.IV SA 693/96). 5. Nie podleganie wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy poprzez: Nie zaleganie przez Wykonawcę z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskano przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 6. Nie podleganie wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy poprzez: Nie popełnienie przez osoby fizyczne, wspólników spółki jawnej, partnerów lub członków zarządu spółki partnerskiej, komplementariuszy spółki komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub osoby prawne tj. urzędujących członków organu zarządzającego - przestępstwo w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego . 7. Nie podleganie wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy poprzez: Brak zakazu ubiegania się podmiotu zbiorowego o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary. 8. Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: Posiadanie przez Wykonawcę środków finansowych lub zdolność kredytową, na co najmniej 800.000,00 zł. Podmioty występujące wspólnie mogą wykazać łącznie spełnienie ww. warunku. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt.1-8, poprzez zastosowanie kryterium spełnia/nie spełnia tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy potwierdzają spełnienie tych warunków. Brak któregokolwiek z nw. oświadczeń, dokumentów i załączników zawartych w nw. pkt.A 1.1-8.1 potwierdzających spełnienie ww. warunków lub złożenie ich w niewłaściwej formie będzie skutkowało wykluczeniem Wykonawcy na mocy art. 24. ust. 2 pkt. 3 ustawy (z zastrzeżeniem art. 26 ust.3 ustawy). B) Warunki przedmiotowe (warunki dotyczące przedmiotu zamówienia jakie musi spełnić Wykonawca):9. Zaoferowanie ceny, okresu gwarancji, terminu realizacji itd. 10. Wycena przedmiotu zamówienia. 11. Potwierdzenie spełnienia parametrów technicznych oraz wymagań dotyczących rozwiązań równoważnych. Zamawiający dokona sprawdzenia i oceny czy oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Brak któregokolwiek z nw. dokumentów i załączników potwierdzających ww. wymagania lub złożenie ich w niewłaściwej formie będzie skutkował: - odrzuceniem oferty na mocy art. 89. ust. 1 ustawy w zakresie nw. pkt. B 9.1-10.2; - odrzuceniem oferty na mocy art. 89. ust. 1 ustawy w zakresie nw. pkt. B 11.1 z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A ) Na potwierdzenie warunków podmiotowych:1.1. Oświadczenie. 1.2. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia - jeżeli dotyczy. 2.1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.1. Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, okresu i miejsca wykonania. 3.2. Dokument potwierdzający należyte wykonanie robót wymienionych w powyższym wykazie, - co najmniej 2 w zakresie robót budowlanych, - co najmniej 2 w zakresie instalacji elektrycznych i tzw. niskoprądowych, - co najmniej 2 w zakresie instalacji sanitarnych i wentylacji. 4.1. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. 4.2. Kopie uprawnień budowlanych i świadectw kwalifikacyjnych. 4.3. Kopie zaświadczenia o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, jeżeli odrębne przepisy wymagają tego wpisu. 5.1. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego lub zaświadczenie, że uzyskano przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (albo oświadczenie złożone przed właściwym organem) - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.2. Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego lub zaświadczenie, że uzyskano przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (albo oświadczenie złożone przed właściwym organem) - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6.1. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego (albo oświadczenie złożone przed właściwym organem) w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.4 - 8 ustawy (tj. dla wszystkich osób jak obok) - wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.1. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego (albo oświadczenie złożone przed właściwym organem) w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.9 ustawy - wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8.1. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy - wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. B ) Na potwierdzenie warunków przedmiotowych:9.1. Oferta Cenowa. 10.1. Kosztorys ofertowy z (opracowany na podstawie załączonych materiałów oraz opisu w rozdz. II SIWZ) oraz zestawienie materiałów. 10.2. Tabela Sumująca. 11.1. Zdjęcia, prospekty, katalogi lub opisy techniczne (w języku polskim) oferowanego elementu, materiału czy rozwiązania równoważnego potwierdzające spełnienie wymagań określonych przez Zamawiającego lub opinia projektanta. C) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast ww. dokumentów, składa stosowne wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dn. 19.05.2006 r. (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z 2006r.z późniejszymi zmianami) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane). Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenia zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do tych Wykonawców. Jeżeli oferta Wykonawców, występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający (przed zawarciem umowy) może żądać umowy regulującej ich współpracę. Należy również dołączyć stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia; pełnomocnictwo to powinno być udzielone (podpisane) przez podmioty występujące wspólnie. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, (np. konsorcjum firm) a) warunki udziału w postępowaniu musi spełniać każdy z nich w zakresie pkt. 1, 2, 6 i 7 (dot. poz. 1.1, 1.2, 2.1; 5.1; 5.2; 6.1; 7.1) b) wymagania w zakresie pkt. 3 i 4 odnoszą się do każdego uczestnika konsorcjum indywidualnie w zakresie w jakim przyjmują na siebie w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia (dot. poz. 3.1; 3.2; 4.1; 4.2; 4.3) c) wymaganie w zakresie pkt. 8 może być spełnione przez jednego z Wykonawców lub łącznie przez kilku lub wszystkich Wykonawców (dot. poz. 8.1)..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.polsl.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Politechnika Śląska, Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia, 44-100 Gliwice, ul. Konarskiego 18, pok. 511.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.08.2009 godzina 11:00, miejsce: Politechnika Śląska, Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia, 44-100 Gliwice, ul. Konarskiego 18, pok. 511.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: A). W przypadku składania oświadczeń lub podpisywania jakichkolwiek dokumentów przez PEŁNOMOCNIKA wymagane jest dołączenie oryginału pełnomocnictwa z podpisem mocodawcy lub kopii uwierzytelnionej notarialnie. B) Zamawiający przewiduje częściowe płatności za wykonane i odebrane elementy robót określone procentowo. Podstawą zapłaty będą protokoły odbioru podpisane przez Zamawiającego oraz faktury VAT. Płatności częściowe będą obejmowały w sumie nie więcej niż 75% wartości brutto całego zamówienia, kolejna część należności tj. ok. 20% będzie płatna po dokonaniu odbioru końcowego całego przedmiotu zamówienia a pozostała część należności ok. 5% - po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. C) Faktura zapłacona zostanie z konta Zamawiającego do 30 dni od dnia jej złożenia, na konto Wykonawcy podane na fakturze.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.