To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2013-06-24
Krotoszyn: Świadczenie usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości gmin Związku Międzygminnego EKO SIÓDEMKA - dot. obszaru terytorialnego Gminy Kobylin
Numer ogłoszenia: 122661 - 2013; data zamieszczenia: 24.06.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 112831 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Związek Międzygminny "EKO SIÓDEMKA", ul. Kołłątaja 7, 63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie, tel. 62 722 66 32, faks 62 590 32 66.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Związek Międzygminny.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości gmin Związku Międzygminnego EKO SIÓDEMKA - dot. obszaru terytorialnego Gminy Kobylin.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne na terenie miasta i gminy Kobylin, w tym odzysk lub unieszkodliwianie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.30.00 - Usługi obróbki i usuwania odpadów, które nie są niebezpieczne 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24.06.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ SP. Z O.O.
- Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o., ul. Rawicka 41, 63-700 Krotoszyn, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 263889,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 222399,00
Oferta z najniższą ceną: 222399,00 / Oferta z najwyższą ceną: 222399,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Związek Międzygminny EKO SIÓDEMKA z siedzibą w Krotoszynie zobowiązany jest zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, a także z nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy lecz powstają na nich odpady komunalne. W tym celu Zarząd Związku zobowiązany jest zorganizować przetarg zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759). Zorganizowanie przetargu nie jest możliwe ze względu na wyjątkową sytuację w jakiej znalazł się Związek, a która nie wynika z przyczyn leżących po jego stronie, której nie mógł on przewidzieć, ponadto wymagane jest rozpoczęcie wykonywania zamówienia z dniem 1 lipca 2013r., a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Przyczyny takiego stanu są następujące: 1. Opóźnienia w rejestracji Związku Gminy założycielskie Związku t.j. Krotoszyn, Kobylin, Koźmin Wlkp., Rozdrażew, Sulmierzyce, Zduny oraz Cieszków już w październiku 2012r. podjęły inicjatywę w sprawie utworzenia Związku. Natomiast w grudniu 2012r. wszystkie rady Gmin uczestników Związku podjęły stosowne uchwały w sprawie przystąpienia do Związku oraz przyjęcia jego Statutu. Sześć gmin uczestników Związku, jako gminy z województwa wielkopolskiego, podlegają nadzorowi prawnemu Wojewody Wielkopolskiego, który nie wniósł do treści uchwał żadnych zastrzeżeń. Natomiast Wojewoda Dolnośląski wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu skargę na uchwałę Rady Gminy Cieszków. Skarga ta, mimo jej późniejszego skutecznego cofnięcia, znacznie przedłużyła czas rejestracji Związku. Ostatecznie Związek został wpisany do Rejestru Związków Międzygminnych w dniu 8 kwietnia 2013r., natomiast 16 kwietnia 2013r. w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego ogłoszono jego Statut. Następnie w dniu 18 kwietnia 2013r., na I posiedzeniu Zgromadzenia Związku nastąpiło ukonstytuowanie organów Związku. Od tego momentu, Związek Międzygminny EKO SIÓDEMKA mógł podjąć działania przygotowawcze do organizacji przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Związku. 2. Wystąpienie gmin Rozdrażew i Koźmin Wlkp. ze Związku: Kolejną okolicznością nie do przewidzenia przez Zamawiającego było złożenie w dniu 29 kwietnia 2013r. Zarządowi Związku uchwał Rady Gminy Rozdrażew z dnia 29 kwietnia 2013r. Nr XVIII/161/2013 oraz Rady Miejskiej Koźmin Wielkopolski z dnia 29 kwietnia 2013r. XXVIII/187/2013 w sprawie wystąpienia tych gmin ze Związku. Powyższe przedłużyło znacznie rozpoczęcie procedury przetargowej na odbiór i zagospodarowanie odpadów. Do ogłoszenia przetargu konieczne było bowiem uporządkowanie stanu prawa miejscowego, co zostało uczynione na posiedzeniu Zgromadzenia Związku w dniu 6 maja, poprzez podjęcie uchwał w sprawie: - terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi; - postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, - regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie gmin uczestników Zwiazku, - szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi; - podziału obszaru Związku na sektory. Powyższe uchwały zawierały uregulowania stanu prawnego w zakresie gospodarki odpadami na terenie wszystkich gmin członkowskich Związku, także na terenie gmin Koźmin Wlkp. oraz Rozdrażew. Stanowią one akty prawa miejscowego i wchodzą w życie 14 dni od opublikowania w dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. Na przeszkodzie do szybkiego opublikowania tych uchwał stanęła rozbieżna interpretacja przepisów prawa dotyczących momentu ustania członkostwa gmin Koźmin Wlkp. i Rozdrażew w Związku Międzygminnym EKO SIÓDEMKA. Dotychczasowa praktyka orzecznicza nadzorów prawnych wojewodów oraz Ministerstwa Cyfryzacji i Administracji, odpowiedzialnego za rejestrację związków międzygminnych wskazywała, że dniem wystąpienia ze związku jest ogłoszenie zmiany statutu tego związku, z którego wykreślono daną gminę. Taką linię orzeczniczą prezentował także organ wielkopolskiego nadzoru prawnego, wydający rozstrzygnięcia nadzorcze, co do statutów związków międzygminnych i zgodnie z tą linią orzeczniczą, Zgromadzenie Związku Międzygminnego EKO SIÓDEMKA, po złożeniu już uchwał gmin Rozdrażew i Koźmin Wielkopolski o ich wystąpieniu ze Związku, podjęło uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi obejmujące także te gminy, aż do czasu zmiany statutu Związku. Jednak wobec wytycznych Ministerstwa Cyfryzacji i Administracji, co do priorytetowego traktowania przetargów na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, organy nadzoru zmieniły linię orzeczniczą i ustaliły, że gminy chcące wystąpić ze związku tuż przed koniecznością zorganizowania przetargu, mogą to zrobić ze skutkiem doręczenia Zarządowi Związku uchwał o wystąpieniu i mogą organizować przetargi samodzielnie. Natomiast Związek winien organizować przetarg dla gmin pozostałych uczestników Związku. Opisana wyżej sytuacja wpłynęła na opóźnienie w publikacji kluczowych uchwał, niezbędnych do uruchomienia przetargu. Ostatnie bowiem z uchwał wejdą w życie dnia 17 czerwca 2013r., a więc ogłoszenie przetargu jest możliwe najwcześniej w dniu 18 czerwca 2013r. Niepewność, co do stanu ilościowego gmin uczestników Związku, miała także ogromny wpływ na możliwość przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Związku oraz budżetu Związku na rok 2013. Bez tych uchwał nie było także możliwe rozpoczęcie procedur postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W/w Uchwały zostały podjęte ostatecznie na Zgromadzeniu Związku w dniu 11 czerwca 2013r. Uwzględniając powyższe, oraz fakt przekroczenia szacowanej kwoty wartości zamówienia, określonej na podstawie przepisu art. 11 ust. 8 ustawy prawo zamówień publicznych, termin na składanie ofert wynosi 40 dni od dnia przekazania ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej. W tej sytuacji jest niemożliwe rozstrzygniecie przetargu przed dniem 1 lipca 2013r. Powyżej opisany stan faktyczny spełnia zatem ustawową przesłankę określoną w art. 67 ust 1 pkt 3) ustawy prawo zamówień publicznych, który stanowi, że zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację nie wynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. W zaistniałym stanie, w przeciwieństwie do sytuacji w innych gminach i związkach międzygminnych w Polsce, nie może być mowy o opieszałości Związku Międzygminnego EKO SIÓDEMKA, gdyż o jego bycie prawnym można mówić dopiero od 16 kwietnia 2013r. Wszelkie wymagane przepisami prawa procedury stanowienia prawa miejscowego zostały przygotowane bezzwłocznie, po ustanowieniu organów Związku i nie było możliwości ich przyspieszenia. Nie było także możliwe przewidzenie opóźnień, gdyż całkowicie nieprzewidywalną i niezależną od Związku sytuacją było nieoczekiwane i nagłe wystąpienie ze Związku dwóch gmin, na co organy Związku nie miały żadnego wpływu. W opisanej wyżej sytuacji, niemożliwe jest zastosowanie art. 6 s ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, który przewiduje, że gdy gmina nie realizuje obowiązku odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości, właściciel jest zobowiązany na podstawie odrębnej umowy, do przekazania odpadów komunalnych podmiotowi odbierającemu odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, a koszty tego odbioru zwróci mu gmina. Mieszkańcy gmin uczestników Związku, wskutek kampanii informacyjnej rozwiązali bowiem umowy na odbiór odpadów z dotychczasowymi operatorami, ze skutkiem na dzień 30 czerwca 2013r. i w praktyce nie jest możliwe, by strony ponownie zawarły w tak krótkim czasie te umowy. Pilność przyjęcia rozwiązania powierzenia zamówienia w trybie z wolnej ręki uzasadnia też fakt, że zanim wszyscy mieszkańcy i przedsiębiorcy wytwarzający odpady komunalne, podpisaliby ponownie stosowne umowy, powstałby niewątpliwie ogromny chaos i dezinformacja społeczeństwa i wynikające z tego niebezpieczeństwo zagrożenia epidemiologicznego
INNE PRZETARGI Z KROTOSZYNA
- Zimowe utrzymanie ulic, dróg oraz parkingów gminnych na terenie miasta Krotoszyn w sezonie zimowym 2024/2025
- Przebudowa, zmiana sposobu użytkowania budynku wielofunkcyjnego położonego przy ulicy Młyńskiej 2d w Krotoszynie na użytkowy i biurowy - Warsztaty Terapii Zajęciowej oraz na cele mieszkalne
- Świadczenie usług serwisowych w zakresie posiadanego Oprogramowania Aplikacyjnego dla SPZOZ w Krotoszynie
- Dostawa próbek i akcesoriów - próżniowy system zamknięty poboru materiału biologicznego z dzierżawą aparatu dla SPZOZ w Krotoszynie
- Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Starostwa Powiatowego w Krotoszynie.
- Wykonanie i dostawa tablic rejestracyjnych dla Starostwa Powiatowego w Krotoszynie oraz odbiór i utylizacja tablic rejestracyjnych wycofanych z użytku.
więcej: przetargi w Krotoszynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór, wywóz i utylizacja odpadów komunalnych z obiektów Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A. z miejscowości Lądek Zdrój
- ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH POCHODZĄCYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAM. NA TERENIE GM. POKÓJ W OKRESIE OD 1.01. 2025 R. DO 31.12.2025 R.
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanych w gminie Bydgoszcz.
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Księżpol
- "Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Dygowie"
- Świadczenie usługi odbioru, załadunku, transportu i unieszkodliwienia zanieczyszczonej odpadami medycznymi ziemi.
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.