eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi W³oc³awek¦WIADCZENIE US£UG NADZORU INWESTORSKIEGO W RAMACH INWESTYCJI ODBUDOWA DWORU W K£ÓBCE - II ETAP

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2013-03-28

W³oc³awek: ¦WIADCZENIE US£UG NADZORU INWESTORSKIEGO W RAMACH INWESTYCJI ODBUDOWA DWORU W K£ÓBCE - II ETAP
Numer og³oszenia: 122900 - 2013; data zamieszczenia: 28.03.2013
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej , ul. S³owackiego 1a, 87-800 W³oc³awek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2323243, faks 054 2323625.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.muzeum.wloclawek.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostêpne s± informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Inny: samorz±dowa instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: ¦WIADCZENIE US£UG NADZORU INWESTORSKIEGO W RAMACH INWESTYCJI ODBUDOWA DWORU W K£ÓBCE - II ETAP.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest ¦WIADCZENIE US£UG NADZORU INWESTORSKIEGO W RAMACH INWESTYCJI ODBUDOWA DWORU W K£ÓBCE - II ETAP. Zakres us³ugi: 1. Wykonawca jest, w granicach posiadanego umocowania umow± (stanowi±c± za³±cznik nr 2 do SIWZ), przedstawicielem Zamawiaj±cego w realizacji umów z realizatorami prac budowlanych dla inwestycji - Odbudowa dworu w K³óbce - II etap 2. Do obowi±zków Wykonawcy nale¿y pe³ny zakres czynno¶ci wynikaj±cych z art. 25 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z pó¼niejszymi zmianami). 3. Zakres obowi±zków Wykonawcy jako inspektora nadzoru inwestorskiego obejmuje w szczególno¶ci: 1) zapoznanie siê z dokumentacj± projektow±, warunkami pozwolenia na budowê, decyzj± Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Toruniu oraz z warunkami umowy na wykonanie robót budowlanych przedmiotowego zadania, 2) weryfikacja i zatwierdzenie szczegó³owego kosztorysu ofertowego wykonawcy robót budowlanych w zakresie zastosowanych cen, norm kosztorysowania i przedmiarów, 3) uczestniczenie w przekazaniu placu budowy wykonawcy robót budowlanych, 4) realizowanie zamówienia przy udziale ustanowionych inspektorów poszczególnych bran¿ oraz zapewnienie ci±g³o¶ci ¶wiadczonej us³ugi, w przypadku nieobecno¶ci ustanowionych inspektorów nadzoru, 5) reprezentowanie Zamawiaj±cego (inwestora) na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodno¶ci realizacji inwestycji z dokumentacj± projektow±, pozwoleniem na budowê, decyzj± Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, umow± z wykonawc± robót budowlanych, obowi±zuj±cymi przepisami, w tym przepisami techniczno-budowlanymi, 6) kontrola prawid³owo¶ci prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzaj±cych wszystkie okoliczno¶ci maj±ce znaczenie dla oceny w³a¶ciwo¶ci wykonywanych robót (zakresu, jako¶ci, w szczególno¶ci potwierdzanie w dzienniku budowy zapisów kierownika budowy w trakcie realizacji oraz gotowo¶ci do odbiorów (czê¶ciowych i koñcowego) zadania inwestycyjnego, 7) pobyt na placu budowy w odstêpach czasu zabezpieczaj±cych skuteczny i prawid³owy nadzór - min. 2 razy w tygodniu, 8) w czasie pobytu na budowie Wykonawca ma obowi±zek bie¿±cego przegl±du dziennika budowy oraz potwierdzania swojej bytno¶ci poprzez dokonywanie stosownego w nim zapisu, 9) uczestniczenie we wszystkich czynno¶ciach, do których zobowi±zany jest Zamawiaj±cy, a dotycz±cych realizowanych robót budowlanych, w tym uczestniczenie w naradach technicznych organizowanych przez któr±kolwiek ze stron procesu inwestycyjnego, 10) zg³aszanie projektantowi oraz Zamawiaj±cemu zastrze¿eñ wykonawcy robót budowlanych do dokumentacji projektowej i dokonywanie stosownych uzgodnieñ lub wyja¶nieñ, 11) bie¿±ce informowanie Zamawiaj±cego o postêpie robót na budowie, o wszelkich okoliczno¶ciach mog±cych mieæ wp³yw na terminowo¶æ i poprawno¶æ wykonywanych przez wykonawcê robót budowlanych oraz o zaistnieniu okoliczno¶ci nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, 12) rozstrzyganie z kierownikiem budowy w porozumieniu z autorami projektów w±tpliwo¶ci natury technicznej, powsta³ych w trakcie realizacji robót, z tym, ¿e zmiany projektowe maj±ce wp³yw na wysoko¶æ wynagrodzenia wymagaj± akceptacji Zamawiaj±cego, 13) uczestnictwo w naradach z Zamawiaj±cym, po uprzednim ustaleniu terminu w siedzibie Zamawiaj±cego i na placu budowy, 14) w nag³ych, nieprzewidzianych przypadkach, niezw³oczny przyjazd na plac budowy w czasie nie d³u¿szym ni¿ 6 godzin od zawiadomienia przez Zamawiaj±cego, 15) w przypadku stwierdzenia niezgodno¶ci wykonywania robót budowlanych z dokumentacj± projektow±, nieprawid³owo¶ci procesów technologicznych, u¿ycia niew³a¶ciwych materia³ów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót, Wykonawca zwraca na to uwagê kierownikowi budowy, dokonuj±c stosownego wpisu w dzienniku budowy, ¿±da dokonania poprawek, zg³asza je pisemnie Zamawiaj±cemu oraz je¶li jest to konieczne, wstrzymuje wykonanie robót, 16) sprawdzanie jako¶ci wbudowanych materia³ów i wyrobów budowlanych, a w szczególno¶ci zapobieganie zastosowaniu materia³ów i wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, przez co rozumie siê sprawdzanie posiadania przez kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, ¶wiadectw jako¶ci, wyników badañ), dotycz±cych dostarczonych materia³ów; Wykonawca dokonuje ich oceny jako¶ci na placu budowy przed ich wbudowaniem. 17) w razie braku wymaganych dokumentów stwierdzaj±cych w³a¶ciw± jako¶æ lub te¿ w razie zastrze¿eñ dotycz±cych jako¶ci materia³u przewidzianego do wbudowania, Wykonawca ma obowi±zek ¿±dania od wykonawcy robót budowlanych odpowiednich badañ i przedstawienia ekspertyz technicznych lub zamiany wadliwego materia³u, jak równie¿ powiadomienia Zamawiaj±cego o zaistnia³ym fakcie, 18) udzia³ w czynno¶ciach odbioru prac zanikaj±cych i ulegaj±cych zakryciu, 19) sprawdzenie kompletno¶ci przedstawionych przez wykonawcê robót budowlanych dokumentów oraz badañ, niezbêdnych do przeprowadzenia odbioru, 20) udzia³ w czynno¶ciach odbiorów czê¶ciowych i odbioru koñcowego w zakresie robót budowlanych. Zamawiaj±cy przewidzia³ w umowie z wykonawc± robót budowlanych dwa odbiory czê¶ciowe i koñcowy, 21) sprawdzenie, potwierdzanie prawid³owo¶ci i kompletno¶ci dokumentacji rozliczeniowej przedk³adanej przez wykonawcê robót budowlanych oraz dokumentacji powykonawczej, w tym kosztorysu powykonawczego. 22) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót w dokumentach rozliczeniowych przekazywanych przez wykonawcê robót budowlanych Zamawiaj±cemu, 23) kontrola prawid³owo¶ci zafakturowania wykonanych robót (podanie zakresu i warto¶ci wykonanych robót), 24) uczestnictwo w przegl±dach gwarancyjnych oraz nadzorowanie usuwania stwierdzonych wad i usterek w zakresie robót budowlanych, 25) Wykonawca nie mo¿e samodzielnie podejmowaæ decyzji maj±cych wp³yw na wzrost kosztów nadzorowanego zadania inwestycyjnego, jak równie¿ nie jest upowa¿niony do zlecania dodatkowych robót bez zgody Zamawiaj±cego, z wyj±tkiem robót, których wykonanie jest niezbêdne w celu likwidacji istniej±cego stanu zagro¿enia ¿ycia lub mienia. 4. Inne postanowienia dotycz±ce przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca bez pisemnej zgody Zamawiaj±cego, nie mo¿e wprowadziæ ¿adnych zmian skutkuj±cych zmian± warunków umowy zawartej z wykonawc± robót budowlanych. Gdyby jednak nie dokona³ warunków tego zapisu ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, które nie zosta³y wcze¶niej zaakceptowane przez Zamawiaj±cego, 2) Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ wobec Zamawiaj±cego za niewykonanie lub nienale¿yte wykonanie us³ugi nadzoru inwestorskiego, w szczególno¶ci za b³êdy i naruszenia zasad praktyki zawodowej, 3) Wykonawca zapewnia we w³asnym zakresie i na w³asny koszt transport w celu dotarcia na budowê lub na miejsce narad, 4) Wykonawca udostêpnieni Zamawiaj±cemu swój numer telefonu komórkowego umo¿liwiaj±cego szybki i bezpo¶redni kontakt w bie¿±cych sprawach inwestycji. 5. Wykonawca o¶wiadcza, ¿e zakres us³ug okre¶lony w ust. 1-4 nie budzi w±tpliwo¶ci. Zamawiaj±cy wyklucza mo¿liwo¶æ powo³ywania siê na niezrozumienie zakresu oraz tre¶ci przedmiotu umowy jako podstawê roszczeñ o zwiêkszenie wynagrodzenia oraz potwierdza, ¿e nie bêdzie ¿±da³ podwy¿szenia wynagrodzenia wskutek z³ego oszacowania rozmiaru lub kosztów prac, nawet gdyby w czasie zawarcia umowy nie mo¿na by³o ich przewidzieæ. PRZEDMIOT NADZORU INWESTORSKIEGO Przedmiotem inwestycji jest odbudowa dworu w K³óbce- II etap (zakres 2013). Obszar objêty inwestycj± stanowi teren zespo³u dworsko-parkowego w K³óbce, wpisanego do rejestru zabytków pod nr A/1224/1-2 (dawny numer rejestru zabytków 158/A) decyzj± Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we W³oc³awku z dnia 17.09.1984 r. Skutkiem ww. decyzji zespó³ ten objêty jest ochron± prawn± na podstawie art. 7 pkt.1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. O ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. nr 162, poz. 1568 z pó¼n. zm.) Obiekt po³o¿ony jest na terenie dzia³ek oznaczonych ewidencyjnymi numerami geodezyjnymi 161/1, 161/9, 161/10 po³o¿onych w miejscowo¶ci K³óbka, gmina Lubieñ Kujawski. Budynek dworski (powsta³ w XIX wieku, odbudowywany od 2012 r.) sk³ada siê z dwóch po³±czonych ze sob± czê¶ci: Czê¶æ parterowa (stary dwór i tzw. ³±cznik) - budynek ca³kowicie odbudowany w 2012 r na nowym, pe³nym podpiwniczeniu w technologii tradycyjnej udoskonalonej - ¶ciany murowane z ceg³y pe³nej warstwowe z zachowaniem dawnej grubo¶ci, dach drewniany kryty blach±, ganki i facjaty drewniane. Czê¶æ piêtrowa - budynek remontowany i czê¶ciowo rekonstruowany w 2012 r., dwupiêtrowy na wysokim podpiwniczeniu, murowany z ceg³y. Dach drewniany kryty blach±. Wszystkie trzy kondygnacje po³±czone s± klatk± schodow± usytuowan± w tzw. ³±czniku. Powierzchnia zabudowy: 466 m2, Kubatura dworu brutto: 4747 m3, Powierzchnia ca³kowita: 1370 m2. Zakres prac objêtych niniejszym zamówieniem obejmuje pe³nienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi zwi±zanymi z kontynuacj± odbudowy obydwu czê¶ci dworu wraz z zagospodarowaniem czê¶ci zabytkowego parku dworskiego w jego otoczeniu. W szczególno¶ci nad: 1) Pracami rozbiórkowymi: - czê¶ciowa rozbiórka starego ogrodzenia 2) Pracami budowlano-monta¿owymi II etap: - zakoñczenie wszelkich prac ogólnobudowlanych. 3) Pracami wykoñczeniowymi I etap: - renowacja zabytkowej elewacji, tynki wewnêtrzne i zewnêtrzne, - posadzki na stropach, - stolarka okienna i drzwiowa zewnêtrzna, - stolarka wewnêtrzna, - pod³ogi 4) Pracami instalacyjnymi II etap: - wykonanie wszelkich prac instalacyjnych typu: wod.-kan., c.o., elektrycznych i wentylacyjnych wewn±trz budynku, - wykonanie instalacji p.po¿, p.w³am. - wykonanie instalacji teletechnicznej w dworze (gniazda tel. i komputerowe), - wykonanie skrzynki po¶rednicz±cej dla zasilania dworu, - monta¿ i rozruch technologiczny kot³owni olejowej wraz z konieczno¶ci± wygrzania posadzek przed monta¿em pod³óg, 5) Zagospodarowaniem terenu I etap: - wykonanie bramy wjazdowej i czê¶ci ogrodzenia, budowa drogi dojazdowej od bramy do dworu, - zagospodarowanie terenu w bezpo¶rednim otoczeniu dworu, - wyczyszczenie czê¶ci terenu parku z drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki 6) Adaptacj± obiektu na potrzeby osób niepe³nosprawnych I etap: - wyposa¿enie ³azienki dla niepe³nosprawnych, - wykonanie podjazdu do dworu dla osób niepe³nosprawnych, - czê¶ciowe wykonanie ci±gów pieszych Wykonawca (ka¿dy z oferentów) zobowi±zany jest do zapoznania siê z dokumentacj± projektow± i dokonania wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków zwi±zanych wykonaniem prac bêd±cych przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdy¿ wyklucza siê mo¿liwo¶æ roszczeñ Wykonawcy z tytu³u b³êdnego skalkulowania ceny lub pominiêcia elementów niezbêdnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej poniesie Oferent. Dokumentacja projektowa dostêpna jest na stronie Zamawiaj±cego www.muzeum.wloclawek.pl w zak³adce BiP/Zamówienia publiczne..

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi .

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 18.11.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wnoszenie wadium nie jest wymagalne.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Ocena spe³nienie ww warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w rozdziale VIII SIWZ oraz dzia³u III niniejszego og³oszenia. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, ¿e w.w warunki Wykonawca spe³ni³.

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O zamówienie mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce posiadania wiedzy i do¶wiadczenia tj. wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch us³ug w zakresie nadzoru budowlanego przy robotach budowlanych w obiektach wpisanych do rejestru zabytków prowadzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, w tym jednej o warto¶ci robót kubaturowych powy¿ej 4 000 000 PLN lub pe³ni³ funkcjê kierownika budowy dla tych robót. Posiadaj± stosowne uprawnienia wynikaj±ce z Rozporz±dzenia MKiDN w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich robót budowlanych, badañ konserwatorskich, badañ architektonicznych i innych dzia³añ przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badañ archeologicznych z 27 lipca 2011 r. - § 24 ( DZ. U. 2011 nr 165, poz. 987) wraz z referencjami na temat wykonania tych us³ug.Ocena spe³nienie ww warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w rozdziale VIII SIWZ oraz dzia³u III niniejszego og³oszenia. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, ¿e w.w warunki Wykonawca spe³ni³.Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji, zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O zamówienie mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy dysponuj± osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia w tym: a) Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego - w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej b) Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego - w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych c) Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego - w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych. d) Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego - w specjalno¶ci drogowej które posiadaj± wpis na listê cz³onków w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, potwierdzony za¶wiadczeniem wydanym przez tê izbê, z okre¶lonym w nim terminem wa¿no¶ci oraz maj± uprawnienie zgodne z § 24 Rozporz±dzenia MKiDN wymienionego w VII/3 niniejszej SIWZ. Wszystkie te osoby musz± posiadaæ do¶wiadczenie minimum 5 lat w pe³nieniu funkcji Inspektora Nadzoru. e) Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego - specjalist± d/s zieleni Inspektor Nadzoru inwestorskiego - specjalista ds. zieleni musi posiadaæ wykszta³cenie wy¿sze kierunkowe tj. : ogrodnicze, architektura krajobrazu lub kszta³towanie terenów zieleni i posiadaæ do¶wiadczenie minimum 5 lat pracy w zawodzie. W celu potwierdzenia dysponowania ww. Inspektorami nadzoru Wykonawca zobowi±zany jest przedstawiæ ich pisemne zobowi±zania o gotowo¶ci do udzia³u w realizacji przedmiotu niniejszej umowy Ocena spe³nienie ww warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w rozdziale VIII SIWZ oraz dzia³u III niniejszego og³oszenia. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, ¿e w.w warunki Wykonawca spe³ni³.Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji, zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O zamówienie moga ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy znajduj± siê w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniaj±cej wykonanie zamówienia, tj. posiadaj± wa¿n± przez ca³y okres realizacji umowy polisê lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej na kwotê nie ni¿sz± ni¿ 200 000,00 z³. Ocena spe³nienie ww warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w rozdziale VIII SIWZ oraz dzia³u III niniejszego og³oszenia. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, ¿e w.w warunki Wykonawca spe³ni³. Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji, zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, g³ównych dostaw lub us³ug, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów, czy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie;
  • wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
  • op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania siê o zamówienie - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.3.2)

  • za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1Wype³niony formularz ofertowy stanowi±cy za³±cznik nr 1 do SIWZ, 2Podpisany (zaparafowany) na ka¿dej zapisanej stronie wzór umowy, stanowi±cy za³±cznik nr 2 do SIWZ, 3 Pe³nomocnictwo, je¿eli Wykonawcê reprezentuje pe³nomocnik

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

1.Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podanych warunków ich wprowadzenia, tj.: 1) terminu realizacji zamówienia jedynie je¶li wynikaæ to bêdzie z okoliczno¶ci o charakterze obiektywnym, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili sk³adania oferty, a w szczególno¶ci wyst±pienia przeszkód spowodowanych si³± wy¿sz±, która uniemo¿liwi³a realizacjê robót podlegaj±cych nadzorowi, typu: a) wyst±pienia warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie jakichkolwiek robót, dokonywania odbiorów, itp., b) zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, wodnymi itp., w szczególno¶ci: odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, ska³, itp.); niewypa³y i niewybuchy; wykopaliska archeologiczne, nie przewidziane w SIWZ, przerw, przestojów i opó¼nieñ w realizacji Inwestycji, powsta³ych z przyczyn zale¿nych wy³±cznie od Zamawiaj±cego, c) wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiaj±cego, d) konieczno¶æ usuniêcia ewentualnych b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, e) kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, f) wyst±pienia wad lub niedoróbek ujawnionych w trakcie odbioru koñcowego robót budowlanych wówczas termin wykonania umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci wymienionych w ppkt. od a) do f) 2) konieczno¶ci zast±pienia osób wyznaczonych do pe³nienia funkcji okre¶lonych w dziale VII pkt 4 nowymi osobami; warunkiem wprowadzenia zmian jest posiadanie przez now± osobê kwalifikacji nie ni¿szych ni¿ kwalifikacje osoby wymienionej w niniejszej umowie. 2. W przypadku zaistnienia w/w okoliczno¶ci, termin zostanie przed³u¿ony o czas niezbêdny do zrealizowania umowy, stosownym aneksem. Fakt zaistnienia takich okoliczno¶ci podlegaæ bêdzie ka¿dorazowo ocenie Zamawiaj±cego. 3. W ¿adnym wypadku, nawet w razie zaistnienia okoliczno¶ci wskazanych w pkt. 1 Wykonawca nie jest uprawniony do wstrzymania prac, odmowy ich wykonania bez zgody Zamawiaj±cego. 4. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia tre¶ci umowy mog± byæ dokonywane wy³±cznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem niewa¿no¶ci. 5. Procedura wprowadzania zmian przez wnioskodawcê wymaga z³o¿enia wniosku z opisem proponowanej zmiany w terminie minimum 3 dni przed ich planowanym wprowadzeniem, w formie pisemnej. Zmiany mog± dotyczyæ tylko zakresu i skutków okre¶lonych niniejsz± specyfikacj± i nie wykluczaj± praw Zamawiaj±cego i Wykonawcy w zakresie kar umownych, odszkodowañ i odst±pienia od umowy przez strony umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzeum.wloclawek.pl (BIP, zamówienia publiczne)
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej we W³oc³awku, ul. S³owackiego 1a, 87-800 W³oc³awek.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 05.04.2013 godzina 08:45, miejsce: Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej we W³oc³awku, ul. S³owackiego 1a, 87-800 W³oc³awek - sekretariat.

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.