eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LeskoOdbiór odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych z terenu miasta i gminy Lesko

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-06-25

Lesko: Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych z terenu miasta i gminy Lesko
Numer ogłoszenia: 124155 - 2013; data zamieszczenia: 25.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lesko , ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko, woj. podkarpackie, tel. 013 4698001, 4698158, faks 0-13 4696458.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lesko.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych z terenu miasta i gminy Lesko.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Gmina Lesko jest gminą miejsko - wiejską o powierzchni 112 km2, składającą się z miasta i 14 sołectw. Gmina Lesko liczy ok. 11670 mieszkańców stałych, w tym ok 2750 w zabudowie wielorodzinnej i ok. 8920 w zabudowie jednorodzinnej. Łączna ilość budynków jednorodzinnych ok. 1850, Łączna liczba budynków wielorodzinnych ok. 50. W 2012 r. zebrano następujące ilości odpadów komunalnych (wg danych uzyskanych od firmy odbierającej odpady komunalne): - kod odpadu - 20 03 01, rodzaj odpadu - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, ilość w Mg - 2271,67, - kod odpadu - 15 01 01, 20 01 01, rodzaj odpadu - makulatura, ilość w Mg - 15,78, - kod odpadu - 15 01 02, 20 01 39, rodzaj odpadu - tworzywa sztuczne, ilość w Mg - 29,69, - kod odpadu - 15 01 07, 20 01 02, rodzaj odpadu - szkło, ilość w Mg - 64,14, - kod odpadu - 16 02 11, 20 01 23, 16 02 13, 20 01 35, 16 02 14, 20 01 36, 16 02 16, 16 06 05, 20 01 34, 20 01 21, rodzaj odpadu - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne , ilość w Mg - 9,2, - kod odpadu - 16 01 03, rodzaj odpadu - opony, ilość w Mg - 2,54, - kod odpadu - 20 03 07, rodzaj odpadu - wielkogabarytowe, ilość w Mg - 2,39. Optymalna długość trasy jaką będzie musiał pokonać Wykonawca w celu jednokrotnego zebrania odpadów to: - ok 200 km dla terenu wiejskiego gminy Lesko, - ok 50 km dla miasta Lesko. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór każdej wytworzonej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, w tym: a) Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w workach, pojemnikach i kontenerach usytuowanych przy wszystkich nieruchomościach. b) Segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny umieszczonych w workach, pojemnikach oznaczonych kodem kreskowym identyfikującym właściciela nieruchomości): - papier i tektura (kod 20 01 01, 15 01 01), - opakowania z tworzyw sztucznych i opakowania wielomateriałowe, metale oraz opakowania z blachy stalowej i aluminiowej ( kody 15 01 04, 20 01 40, 20 01 39, 15 01 02, 15 01 05 ), - opakowania szklane bezbarwne (kod 20 01 02, 15 01 07), - opakowania szklane kolorowe (kod 20 01 02, 15 01 07), - odpady ulegające biodegradacji (kody 20 01 08, 20 02 02), - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (elektrośmieci) zbierane podczas sezonowej zbiórki (kody 16 02 11*, 20 01 23*, 16 02 13*, 20 01 35*, 16 02 14, 20 01 36, 16 02 16, 16 06 05, 20 01 34, 20 01 21*), - nie wymagające umieszczania w workach lub pojemnikach: - meble i inne odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), opony (kod 16 01 03) umieszczone w pojemnikach wydzierżawionych od przedsiębiorcy: - odpady budowlane i rozbiórkowe, pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano - architektonicznej (17 01 01, 17 01 02, 17 01 07). Odbierane odpady będą gromadzone w następujących typach worków i pojemników: pojemniki na odpady o pojemnościach: 60 l i 120 l (zgodne z normą PN-EN 840-1:2005), pojemniki na odpady 1100 l, worki o pojemności 120 l Odpady segregowane gromadzone będą w pojemnikach i workach w pięciu frakcjach zgodnie z wytycznymi Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lesko: - papier i tektura, - opakowania z tworzyw sztucznych i opakowania wielomateriałowe, metale oraz opakowania z blachy stalowej i aluminiowej, - opakowania szklane bezbarwne, - opakowania szklane kolorowe, - odpady ulegające biodegradacji. Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony, odpady niebezpieczne, odbierane będą z wszystkich nieruchomości zamieszkałych, w ramach cyklicznej zbiórki nie rzadziej niż dwa razy w roku. Termin odbioru i transportu uzgadnia Zamawiający z Wykonawcą. Zamawiający podaje termin zbiórki do publicznej wiadomości. Usługa obejmuje: a)odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu miasta i gminy Lesko oraz przetransportowanie: - zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu zgodnie z Uchwałą Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie przyjęcia Projektu Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Województwa dla Podkarpackiego: Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych Brzegi Dolne 1, 38-700 Ustrzyki Dolne, - selektywnie zebranych odpadów komunalnych do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych ul. Przemysłowa 7 w Lesku. b) Zakup i dostarczenie mieszkańcom (zgodnie z wykazem przygotowanym przez Gminę Lesko) worków i pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: pojemniki: - zielone typu iglo - podstawa prostokątna lub kwadratowa,, z otworem wrzutowym, rozładunek przy pomocy HDS, odporny na zmiany temperatur, posiadające odporność chemiczną i korozyjną, dobre tłumienie, trudnopalność, - na szkło kolorowe -20 szt; - białe typu iglo - podstawa prostokątna lub kwadratowa,, z otworem wrzutowym, rozładunek przy pomocy HDS, odporny na zmiany temperatur, posiadające odporność chemiczną i korozyjną, dobre tłumienie, trudnopalność, - na szkło bezbarwne - 20 szt; - żółte typu iglo - podstawa prostokątna lub kwadratowa,, z otworem wrzutowym, rozładunek przy pomocy HDS, odporny na zmiany temperatur, posiadające odporność chemiczną i korozyjną, dobre tłumienie, trudnopalność, na plastik, tworzywa sztuczne, drobny złom, opakowania wielomateriałowe - 25 szt; - kontenery niebieskie o pojemności 1100 l, czterokołowy, wykonany z PEHD o wysokiej wytrzymałości, odporny na starzenie się oraz skrajne temperatury zewnętrzne, trudnopalny wyposażony w szeroką, płaską pokrywę z otworem wrzutowym na papier i makulaturę - 23 szt; - kontenery o pojemności 1100 l, czterokołowe, wykonane z PEHD o wysokiej wytrzymałości, odporne na starzenie się oraz skrajne temperatury zewnętrzne, trudnopalne wyposażone w szeroką, płaską pokrywę z uchwytami - na odpady biodegradowalne - 25 szt.; - pojemniki siatkowe o poj min. 1100 l z otworem wrzutowym -25 szt,; - żółte stojaki na worki (ażurowy) o poj. 120 l - 12 sztuk; worki o poj. 120 l (opisane zgodnie z załącznikiem nr 10 do niniejszej specyfikacji), spełniające normowe warunki wytrzymałości w miesięcznych ilościach: - zielone o grubości min 0,06 mm - 1700 szt; - białe o grubości min 0,06 mm - 1700 szt; - żółte o grubości min 0,04 mm - 4000 szt; - niebieskie o grubości min 0,04 mm - 1700 szt; -brązowe o grubości min 0,06 mm -1700 szt. c) dostarczenie worków i pojemników nastąpi od pierwszego pełnego następnego miesiąca, od rozstrzygnięcia przetargu. Wykonawca dostarczy również worki do miejsc wskazanych przez Zamawiającego po każdorazowym zgłoszeniu przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia rejestru worków przekazywanych właścicielom nieruchomości d) odbiorze i transporcie odpadów z miejsca imprez organizowanych i współorganizowanych przez Gminę Lesko nie później niż pięć godzin od zakończenia imprezy (ok. 10 w ciągu roku, w tym jednodniowych-7, dwudniowych-3). O terminie imprezy Zamawiający zobowiązany jest poinformować Wykonawcę na min 3 dni robocze przed imprezą. e) likwidację dzikich wysypisk śmieci z terenu Gminy Lesko (w roku 2012 r. zlikwidowano 10 dzikich wysypisk śmieci, zebrane ilości z jednego wysypiska wahały się 0,7-1,5 Mg ). f) przeprowadzanie sezonowej zbiórki odpadów (zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, odpady niebezpieczne, opony) organizowanej dwa razy w roku przez Gminę Lesko. Obsługa polega na odbiorze zgromadzonych odpadów z wyznaczonych punktów miasta Lesko oraz z terenu gminy, z punktów zbiórki pod świetlicami wiejskimi. g) odbiór odpadów z cmentarzy zlokalizowanych w miejscowościach: Lesko -2 punkty odbioru, Weremień, Dziurdziów, Hoczew, Średnia Wieś, Jankowce, Bezmiechowa Górna, Manasterzec. W miesiącach kwiecień i listopad dwa razy w miesiącu, w pozostałych jeden raz w miesiącu. h) odbiór odpadów z koszy ulicznych, przystanków autobusowych, placów gminnych, źródełek w Lesku oraz dworca autobusowego-3 razy w tygodniu. i) wydruk harmonogramu odbioru odpadów (zał. nr 9 do niniejszej specyfikacji) i dostarczenie do wszystkich właścicieli nieruchomości na terenie miasta i gminy Lesko (ok.2500 szt.) w terminie do 14 dni o rozpoczęcia realizacji zadania. W przypadku zmian harmonogramu dostarczenie nowych egzemplarzy następuje do 14 dni od zaistnienia zmiany. Usługą zostanie objęty teren miasta i gminy Lesko i wszyscy wytwórcy odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. Odbiór odpadów odbywać się będzie: a) z nieruchomości zamieszkałych zgodnie z harmonogramem sporządzonym przez Zamawiającego stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszej specyfikacji, b) z nieruchomości niezamieszkałych zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Lesku Nr XXIX/222/12 z dnia 27 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów nie rzadziej niż: odpady zmieszane - codziennie z wyłączeniem niedziel; zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne opakowania wielomateriałowe - raz w miesiącu; odpady ulegające biodegradacji - co tydzień; pozostałe zbierane selektywnie - co pół roku lub na zgłoszenie telefoniczne, niepóźnej niż dwa dni robocze od zgłoszenia. Opróżnianie pojemników/kontenerów zlokalizowanych przy budynkach wielorodzinnych i jednorodzinnych oraz kontenerów wskazanych przez Zamawiającego następować będzie zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w SIWZ oraz każdorazowo po napełnieniu się pojemnika. Stan napełnienia tych pojemników będzie na bieżąco kontrolować Wykonawca. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. informację, dokumentację fotograficzną) o szczegółowości umożliwiającej wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady wykonawca przekaże Zamawiającemu raz w miesiącu. Odbieranie odpadów przez Wykonawcę odbywać się będzie przy posesji poprzez odczytanie kodu kreskowego i załadunek na odpowiedni środek transportu. W przypadku braku kodu kreskowego na worku Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego w terminie do końca bieżącego miesiąca, podając lokalizację (adres) i ilość odpadów zmieszanych nieopatrzonych kodem. W ramach zadania podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do: a) porządkowania terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia pojemnika, oraz raz w miesiącu mycie pojemników, b)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe odbieranie odpadów zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Odpady wysegregowane należy bezwzględnie dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Lesku, ul. Przemysłowa 7, przekazując każdorazowo potwierdzenie ich dostarczenia do Urzędu Miasta i Gminy Lesko. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany posiadać: a) bazę magazynowo-transportową do której posiada tytuł prawny, położoną w Gminie Lesko lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy; wyposażoną łącznie w: - miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, - pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, - miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, - legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, - punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów , - miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej, - w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513 oraz z 2013 r. poz. 21). b)dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi (łącznie wszystkimi wymienionymi poniżej) umożliwiającymi odbiór odpadów gromadzonych w typach pojemników o których mowa powyżej: - minimum dwoma pojazdami typu śmieciarka przystosowanymi do odbioru odpadów zmieszanych gromadzonych w pojemnikach, - minimum dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru odpadów segregowanych, zabezpieczonymi przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, - samochodem przystosowanym do odbioru odpadów wielkogabarytowych oraz elektronicznych i elektrycznych, - w tym co najmniej jednym samochodem z napędem na cztery koła - umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości do których prowadzą wąskie lub strome drogi. Ww pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, na którą składają się następujące dokumenty: a) Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zmieszanych. b) Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych, c) Zestawienie ilości odebranych segregowanych odpadów komunalnych pochodzących z sezonowej zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, odpadów niebezpiecznych, odpadów wielkogabarytowych. d) Miesięczne zestawienie Raportów Wagowych z każdego ważenia odebranych odpadów komunalnych. e) Karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. f) Kwartalną informację o masie poszczególnych rodzajów odpadów segregowanych i zmieszanych (z podaniem kodów odpadów zgodnie z obowiązującą klasyfikacją), kierowaną do składowania wraz z podaniem instalacji do której zostały one przekazane. Informacja ta ma być składana do końca miesiąca po upływie kwartału którego dotyczy, za wyjątkiem IV kwartału, za który informacja ma być złożona do 15 stycznia roku następnego. g) Wykonawca zobowiązany jest do odczytania kodów kreskowych w standardzie EAN-13 znajdujących się na workach i pojemnikach i przekazania ich w wersji elektronicznej w formacie .txt lub .csv, do godziny 8:00 dnia następnego po odbiorze na maila odpady@lesko.pl. Plik z odczytanymi danymi, o którym mowa powyżej musi zawierać informacje: numery odczytanych kodów, datę i godzinę dokonania odczytu, koordynatę współrzędnych GPS. Wykonawca zobowiązany jest do: a)każdorazowego ważenia samochodu przed zbiórką i po zbiórce wszystkich odpadów komunalnych w danym dniu. Punktem wagowym jest Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Lesku ul. Przemysłowa 7. W przypadku konieczności dokonania ważenia po godz. 16oo Wykonawca telefonicznie uzgodni z Zarządcą terenu termin udostępnienia wagi. b) ważenia odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, c) uzyskania u uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu miasta gminy Lesko na karcie przekazania odpadów, d) terminowego zbierania i wywożenia odpadów (zgodnie z harmonogramem), e) przeładowywania odpadów w legalnym i przystosowanym do tego miejscu, f) niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi, g) rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych dokumentów, h) utrzymania w należytym stanie sanitarnym i porządkowym narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania odpadów komunalnych. Wykonawca w celu należytego wykonania usługi winien zapoznać się z topografią miasta i gminy Lesko oraz dysponować osobami i sprzętem do odbioru odpadów w każdych warunkach terenowych i pogodowych (biorąc pod uwagę szczególnie odległe i trudno dostępne lokalizacje). Zamawiający zastrzega sobie prawo kompleksowej i wyrywkowej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać obowiązujących przepisów związanych z ochroną środowiska w tym w szczególności: - Ustawą z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. 2012r., poz. 21 z późn. zm.), - Ustawą z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ustawa z dnia 25.01.2013 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu porządku w gminach, - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 95.51.20.00 - 95.51.20.00 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy PZP.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia należy przedłożyć wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający uzna warunek za spełniony wówczas gdy Wykonawca/y wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę obejmującą odbieranie odpadów komunalnych o masie łącznej, co najmniej 2000,00 Mg. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana według formuły sepłnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku potencjału technicznego należy przedłożyć wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.Zamawiający uzna warunek za spełniony wówczas gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje: - bazą magazynowo-transportową do której posiada tytuł prawny, położoną w Gminie Lesko lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy; wyposażoną w: a)miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów oraz b)pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, oraz c)miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych,oraz d)legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, oraz e)punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów ,oraz f)miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej, oraz g)urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513 oraz z 2013 r. poz. 21),oraz -następującym taborem samochodowym: a)minimum dwa pojazdy typu śmieciarka przystosowane do odbioru odpadów zmieszanych gromadzonych w pojemnikach o poj. od 60l do 1100l , oraz workach o poj. od 60l do 120l oraz b)minimum dwa pojazdy przystosowane do odbioru odpadów segregowanych, zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizujące oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, oraz c)samochód przystosowany do odbioru odpadów wielkogabarytowych oraz elektronicznych i elektrycznych, w tym co najmniej jeden samochód z napędem na cztery koła - umożliwiający odbiór odpadów komunalnych z trudno dostępnych, górzystych terenów. Pojazdy służące do odbioru odpadów komunalnych muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana według formuły sepłnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu spełnienia warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawca zobowiązany jest złożyć: -opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 300 000 zł. -informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę co najmniej 200 000,00 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Należy wykazać co najmniej jedną usługę obejmującą odbieranie odpadów komunalnych o masie łącznej, co najmniej 2000,00 Mg.;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Razem z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć oprócz dokumentów wymienionych powyżej: formularz ofertowy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art.144 ust. 1 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian w umowie w następującym zakresie : - w razie zmiany przepisów prawa, w tym przepisów prawa miejscowego, mających zastosowanie do Umowy, jej postanowienia z nimi sprzeczne ulegną zmianie, zaś w ich miejsce zostaną wprowadzone zapisy /dotyczące w szczególności sposobu wykonywania umowy i okresu jej obowiązywania/ wynikające ze znowelizowanego prawa. - wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu - wówczas możliwa jest zmiana sposobu wykonywania umowy, okresu obowiązywania umowy lub wynagrodzenia Wykonawcy, - zamawiający przewiduje możliwość zmiany wynagrodzenia wykonawcy /ceny/ o kwotę wynikającą ze zmienionych ustawowo stawek podatku VAT obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego w czasie trwania umowy. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lesko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Lesko, ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Lesko, ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko, sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: IV.4.16.1) Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej - Nie dotyczy. IV.4.16.2) Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów - Nie dotyczy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.