Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-07-31
Malbork: Roboty budowlane - prace konserwatorskie elewacji skrzydła zachodniego i północnego Zamku Średniego Muzeum Zamkowego w Malborku w ramach realizacji projektu współfinansowanego z priorytetu 2.3 Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego pn. Zespół Rezydencjonalny Wielkich Mistrzów na Zamku Średnim w Malborku - Pałac wraz ze Skrzydłem Zachodnim - Kontynuacja prac. Znak sprawy Zp 09/2009
Numer ogłoszenia: 124277 - 2009; data zamieszczenia: 31.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Zamkowe w Malborku , ul. Starościńska 1, 82-200 Malbork, woj. pomorskie.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamek.malbork.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytucja kultury. Muzeum.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane - prace konserwatorskie elewacji skrzydła zachodniego i północnego Zamku Średniego Muzeum Zamkowego w Malborku w ramach realizacji projektu współfinansowanego z priorytetu 2.3 Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego pn. Zespół Rezydencjonalny Wielkich Mistrzów na Zamku Średnim w Malborku - Pałac wraz ze Skrzydłem Zachodnim - Kontynuacja prac. Znak sprawy Zp 09/2009.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są: Roboty budowlane - prace konserwatorskie ceglanego muru, detalu architektonicznego oraz pozostałych elementów elewacji architektonicznych kaplicy p.w. św. Katarzyny, Pałacu Wielkich Mistrzów, skrzydła zachodniego i północnego wraz z północnym murem oporowym, do budynku bramy wjazdowej na Zamek, oraz Kurzej Stopy na Zamku Średnim Muzeum Zamkowego w Malborku. Przewidziano prace badawcze, konserwatorskie i remontowe w zakresie: - badań określających zasolenie konserwowanych elementów, - badań określających właściwości materiałów budowlanych stosowanych przy wznoszeniu ścian, - prac konserwatorskich przy polichromiach ściennych i tynkach, - prac konserwatorskich przy wątku ceglanym i spoinie wapiennej, - prac konserwatorskich przy elementach kamiennych, - prac konserwatorskich przy elementach metalowych, - wykonanie dokumentacji powykonawczej (dwa oryginały z barwnymi fotografiami i dwie kopie na nośniku CD). 2.Szczegółowy zakres prac określony jest w: - załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ pn. Technologa oraz zakres prac konserwatorskich; - załączniku nr 2 do SIWZ pn. Rysunki elewacji; - Wykonawcy mają obowiązek samodzielnie dokonać obmiaru wszystkich ścian elewacji i na podstawie tego obmiaru i załącznika nr 1 do SIWZ, przedłożyć Zamawiającemu wycenę z podziałem na poszczególne ściany. Ponad prace zawarte w załączniku nr 1 do SIWZ, Wykonawca powinien w wycenie uwzględnić zabezpieczenie elewacji przeciwko ptakom. Zabezpieczenie winno uniemożliwić gniazdowanie oraz przebywanie ptaków na parapetach okiennych, w przestrzeniach strychowych oraz na detalu architektonicznym. Winno ono być wykonane w systemie kolców oraz siatek ECOPIC lub równoważnym..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.45.41.00 - Odnawianie 92.52.20.00 - Usługi ochrony obiektów i budynków historycznych .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 120.000 PLN (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach: 1. pieniądzu, 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3. gwarancjach bankowych; 4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 5. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 2. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca wpłaca wadium, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ S.A. O/Malbork Nr 55 2030 0045 1110 0000 0039 2450 z dopiskiem: Wadium - elewacje MZM Wykonawca dołączy do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. 3. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 1. muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 4. Zasady zwrotu wadium określa art. 46 ustawy PzpIII.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w artykule 22 ustawy Pzp. W szczególności Zamawiający wymaga aby Wykonawcy wykazali, że: A. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności. B. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli: B.1.a) wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, prace konserwatorskie ceglanego i kamiennego lica ścian obiektów sprzed 1800 roku, wpisanych do rejestru zabytków, o wartości łącznej brutto nie mniejszej niż 4.000.000 zł (słownie: cztery miliony złotych), w tym jedną realizację nie mniejszą niż za kwotę 2.000.000 zł (słownie: dwa milony złotych). B.2.b) wskaże do realizacji niniejszego zamówienia osoby, które posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie w tym: B.2.b).1.kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane wykonawcze, a także dokumenty stwierdzające przygotowanie zawodowe uprawniające do wykonywania prac w zakresie przedmiotu zamówienia, zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzeniem Ministra Kultury z dn. 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. nr 150 z 2004 r., poz. 1579); B.2.b).2.kierownika prac konserwatorskich posiadającego wykształcenie i praktykę zawodową określone w §7 ust.1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dn. 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. nr 150 z 2004 r., poz. 1579), w specjalności konserwacja kamienia i cegły; B.2.b).3. zespół pracowników przewidzianych do realizacji zamówienia (zgodnie z §7 ust.1 cytowanego wyżej Rozporządzenia): B.2.b).3a. zespół konserwacji lica ceglanego i kamiennego oraz zapraw murarskich- minimum 6 osób z wykształceniem wyższym specjalistycznym i stażem powyżej 5 lat, B.2.b).3b. zespół konserwacji tynków i polichromii ściennej - minimum 2 osoby z wykształceniem wyższym specjalistycznym i stażem powyżej 5 lat, B.2.b).3c. zespół konserwacji metalu- minimum - 2 osoby z wykształceniem wyższym specjalistycznym i stażem powyżej 5 lat. B.3. wskaże w ofercie współpracujące z wykonawcą laboratorium lub laboratoria, których zadaniem w trakcie prac będzie prowadzenie badań w zakresie środków i materiałów budowlanych stosowanych w minionych okresach istnienia obiektu, a także opracowywać będzie technologie nowych środków stosowanych w robotach konserwatorskich. W przypadku laboratorium nie należącego do wykonawcy należy przedstawić kopię wstępnego porozumienia z taką jednostką badawczo - naukową określającego zasady tej współpracy. Przedstawić należy dokumenty potwierdzające wykonywanie przez placówkę prac badawczych w zakresie dawnych technologii - budowlanych, tynkarskich i malarstwa ściennego, metaloznawcze a także w zakresie badań mikrobiologicznych. Doświadczenie to powinno być udokumentowane tabelarycznie, zgodnie z tabelą z załącznika nr 7 do SIWZ. W przypadku współpracy z więcej niż jednym laboratorium doświadczenie poszczególnych placówek przedstawić należy w oddzielnych tabelach. B.4. zobowiąże się do wykonania prac według technologii określonych w załączniku nr 1 do SIWZ lub równoważnych, zaakceptowanych przez Zamawiającego, nie wywołujących szkód w środowisku naturalnym i w konserwowanym obiekcie C. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; Warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli osiąga zysk oraz obrót na produkcji budowlano-konserwatorskiej nie mniejszy niż 4.000.000 zł (słownie: cztery miliony złotych) rocznie w ostatnich 3-ch latach obrotowych. D. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ustawy Pzp. E. wniosą wadium; F. udzielą gwarancji na okres 10 lat od daty końcowego odbioru prac. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie 6 i 7 niniejszej SIWZ zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Każdy z nich musi spełniać warunek wymieniony w pkt. D, pozostałe warunki muszą spełniać razem lub jeden z nich. Ponadto każdy z Wykonawców musi załączyć do oferty dokumenty, o których mowa w punkcie 6.1.1; 6.1.2 SIWZ, a razem muszą załączyć do oferty dokumenty, o których mowa w punktach: 6.1.3; 6.1.4; 6.1.5; 6.1.6; 6.1.7; 6.1.8. SIWZ. Ponadto w/w Wykonawcy muszą ustanowić pełnomocnika, o którym mowa w punkcie 12 SIWZ. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A.W celu potwierdzenia spełniania warunków stawianych Wykonawcom przez Zamawiającego, Wykonawca złoży następujące oświadczenia i dokumenty: A.1.oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i nie podleganiu wykluczenia z postępowania - wypełniony i podpisany załącznik nr 3 do SIWZ; A.2.aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wykazujące prowadzenie działalności objętej przedmiotem zamówienia, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; A.3.wykaz o doświadczeniu zawodowym (Doświadczenie zawodowe) Wykonawcy zgodnie z pkt. 5.1.2.a SIWZ. Wykaz powinien zawierać: nazwę odbiorców, przedmiot prac/robót, daty, wartość w PLN, numer wpisu obiektu do rejestru zabytków - wypełniony i podpisany załącznik nr 4 do SIWZ. Do wykazu należy załączyć dokumenty np.: protokoły odbioru końcowego lub referencje potwierdzające, że wymieniane prace zostały wykonane należycie; A.4. informację o kierowniku robót oraz kierowniku prac konserwatorskich, skierowanych do wykonania zamówienia. Należy dołączyć ich dokumenty kwalifikacyjne zgodnie z pkt 5.1.2.b.1-2 SIWZ z informacją przebiegu doświadczenia zawodowego na obiektach zabytkowych a także przebieg pracy zawodowej z wyszczególnieniem prowadzonych prac; A.5. informację o współpracującym z Wykonawcą laboratorium lub laboratoriach naukowych, zgodnie z warunkami określonymi w punkcie 5.1.2.c. SIWZ - wypełniony i podpisany załącznik nr 7 do SIWZ. A.6. informację o składzie zespołu konserwatorskiego z podaniem informacji i zgodnie z wymogami postawionymi w warunku 5.1.2.b.3 SIWZ; A.7.sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za ostatnie 3 lata obrotowe, zgodnie z pkt 5.1.3. SIWZ; A.8.pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik; A.9. potwierdzenia, że Wykonawca wniósł wadium zgodnie z postanowieniami zawartymi w punkcie 9 SIWZ. B.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się § 2.1. rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia: 19 maja 2006 r. - w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. nr 87, poz. 605 z późniejszymi zmianami). C.Wykonawca ma obowiązek złożyć dokumenty w formie oryginałów lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. D.Jeżeli Wykonawca składa dokumenty sporządzone w języku obcym, to ma obowiązek złożyć te dokumenty wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zamek.malbork.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Zamkowe w Malborku ul. Starościńska 1, 82-200 Malbork.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.08.2009 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Muzeum ul. Starościńska 1.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt będzie współfinansowany z priorytetu 2.3 Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego pn. Zespół Rezydencjonalny Wielkich Mistrzów na Zamku Średnim w Malborku - Pałac wraz ze Skrzydłem Zachodnim - Kontynuacja prac.
INNE PRZETARGI Z MALBORKA
- Zawarcie Umowy Ramowej na awaryjne i naprawcze roboty elektryczne do wykonania na terenie zespołu zamkowego w Malborku, Zamku w Kwidzynie i Zamku w Sztumie
- Przebudowa budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Malborku w związku z doprowadzeniem do zgodności z przepisami ochrony przeciwpożarowej - Etap I
- Zakup środków czystości dla 22. BLT oraz jednostek będących na zaopatrzeniu
- Dostawa artykułów i akcesoriów biurowych dla 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku oraz jednostek i instytucji wojskowych będących na zaopatrzeniu 22.BLT
- "Remont budynku wartowni przy Bramie Głównej Muzeum Zamkowego w Malborku"
- Usługa wykonania i dostawy asortymentu do sklepów muzealnych Muzeum Zamkowego w Malborku z podziałem na cztery części
więcej: przetargi w Malborku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont pomieszczeń w budynkach Zespołu Przedszkoli nr 3 w Białymstoku
- Wykonanie remontu balkonów w budynku Towarzystwa Budownictwa Społecznego Warszawa Południe Sp. z o.o. przy ul. Sąchockiej 7 w Warszawie.
- Kompleksowa modernizacja sal dydaktycznych oraz korytarza w Przedszkolu Nr 1 w Radzyminie
- Wykonanie izolacji poziomych i pionowych ścian piwnic w budynku położonym przy ul. Lubelskiej 30/32 w Warszawie.
- Dostosowanie budynku MPP Nr 4 w zakresie przepisów przeciwpożarowych
- Budowa windy w budynku Zespołu Szkół nr 23 przy ul. Konopczyńskiego 4 w Warszawie (numer postępowania UD-IX-ZP-13-2025)
więcej: Roboty remontowe i renowacyjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.