Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-01-23
Przeworsk: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń,kursów
w ramach realizacji projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców
współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa
Numer ogłoszenia: 12461 - 2013; data zamieszczenia: 23.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe , ul. Jagiellońska 10, 37-200 Przeworsk, woj. podkarpackie, tel. 016 6487009, faks 016 6487009.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.przeworsk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń,kursów w ramach realizacji projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń,kursów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych dla których organem prowadzącym jest Powiat Przeworski w ramach realizacji projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w podziale na następujące części: CZĘŚĆ I - Kurs barmański CZĘŚĆ II - Kurs kelnerski CZĘŚĆ III - Kurs organizator przyjęć okolicznościowych- catering CZĘŚĆ IV - Kurs obsługi kas fiskalnych CZĘŚĆ V - Szkolenie z technologii CISCO CZĘŚĆ VI - Kurs operatora kombajnów zbożowych CZĘŚĆ VII - Szkolenie obsługa i programowanie obrabiarek sterowanych numerycznie CNC CZĘŚĆ VIII - Szkolenie z obsługi programu AutoCAD CZĘŚĆ IX - Kurs spawania metodą MAG CZĘŚĆ X - Kurs carvingu CZĘŚĆ XI- Kurs prawa jazdy kat.B II. Kursy są kierowane do uczniów techników klas od I do IV oraz zasadniczych szkół zawodowych klas od I do III z następujących szkół: -Zespół Szkół w Kańczudze ul. Marii Konopnickiej 6, 37-220 Kańczuga - Część I, III i X, zamówienia; -Zespół Szkół Rolniczych w Zarzeczu ul. Im. Wincentego Witosa, 37-205 Zarzecze 1 - Część I, II, IV, VI i XI zamówienia. -Zespół Szkół Zawodowych w Przeworsku ul. Krasickiego 9, 37-200 Przeworsk - Część V, VII, VIII, IX, i XI zamówienia III. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wspólny dla wszystkich CZĘŚCI zamówienia. 1.Wykonawca powinien zadbać aby uczestnicy mieli świadomość, że uczestniczą w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej. Informacje o źródle finansowania projektu oraz logotypy Europejskiego Funduszu Społecznego i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki powinny zostać umieszczone: -w miejscach przeprowadzania zajęć, -na dokumentacji szkoleniowej, -na materiałach szkoleniowych, promocyjnych, informacyjnych i edukacyjnych, -w harmonogramie zajęć, -na zaświadczeniach ukończenia kursu/szkoleń lub innych dokumentach potwierdzających ukończenie kursu/szkolenia i uzyskanie kwalifikacji wystawianych przez Wykonawcę. 2.Kursy,szkolenia Wykonawca zrealizuje dla wskazanej liczby uczniów we wskazanej liczbie godzin dydaktycznych przy czym poprzez 1 godzinę trwania kursu,szkolenia Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną - po 45 minut . 3.W ramach umowy Wykonawca oprócz prowadzenia kursów/szkoleń jest zobowiązany do: 3.1opracowania harmonogramu zajęć w ramach kursów,szkoleń w uzgodnieniu ze szkolnym asystentem koordynatora projektu. Dostarczenia opracowanego harmonogramu zajęć najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem pierwszych zajęć. Harmonogram zajęć musi być dostosowany do zajęć szkolnych uczestników projektu, wymaga zatwierdzenia przez szkolnego asystenta koordynatora projektu. Wykonawca jest zobowiązany dostosować się do zmian harmonogramu wprowadzonych przez szkolnego asystenta koordynatora projektu. 3.2ustalania wszelkich zmian harmonogramu zajęć ze szkolnym asystentem koordynatorem projektu. 3.3przypadku odwołania zajęć z przyczyn niezależnych od Wykonawcy informowania o tym fakcie najpóźniej w dniu zaistnienia okoliczności, 3.4opracowania programów kursów,szkoleń dostosowanych do wymagań określonych przez Zamawiającego. Program przedstawiony Zamawiającemu powinien zawierać w szczególności: (dotyczy Części I -X). o nazwę i zakres szkolenia,kursu o czas trwania i sposób organizacji szkolenia,kursu o wymagania wstępne dla uczestników szkolenia,kursu o cele szkolenia,kursu o plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i praktycznej, treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, o sposób sprawdzania efektów szkolenia,kursu 3.5 realizacji zajęć zgodnie z opracowanym programem kursów,szkoleń. 3.6 zapewnia warunków zgodnych z przepisami BHP i PPOŻ 3.7 przeprowadzenia egzaminu 3.8 bieżącego informowania szkolnego asystenta koordynatora o każdej nieobecności uczestnika na kursie,szkoleniu 3.9 zawiadomienia szkolnego asystenta koordynatora na trzy dni wcześniej o terminie i godzinie egzaminu, 3.10 zgłaszania ewentualnych problemów, nieprawidłowości niezwłocznie po zaobserwowaniu ich wystąpienia. 3.11 prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu, tj.: - program kursu/szkolenia oraz dziennika zajęć zawierającego wymiar godzin zajęć, tematy zajęć, - imienną listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu,szkolenia w każdym dniu zajęć, - protokołu z egzaminu, - rejestru wydanych zaświadczeń, - potwierdzenia odbioru materiałów, - potwierdzenia odbioru posiłków - jeżeli dotyczy danej Części zamówienia - potwierdzenia odbioru zwrotu kosztów dojazdu - jeżeli dotyczy danej Części zamówienia . 3.12 utrzymania udostępnionych bezpłatnie pomieszczeń w należytej czystości, zastanym stanie technicznym i wyposażeniu. 3.13 przekazania po zakończeniu każdego z kursów,szkoleń szkolnemu asystentowi koordynatora protokół odbioru zaświadczeń, kserokopie zaświadczeń oraz ww. dokumentacje z przebiegu kursu,szkolenia o których mowa w pkt. 3.11, 3.14 przeprowadzenia po zakończeniu każdego kursu,szkolenia anonimowych ankiet ogólnych oceniających kurs oraz osoby prowadzące kurs. 4.Kursy,szkolenia winny zakończyć się egzaminem sprawdzającym nabytą przez uczestników wiedzą oraz wydaniem stosownych dokumentów świadczących o ukończeniu kursu np. zaświadczenia, świadectwa, certyfikaty opatrzone flagą UE z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego i logiem Kapitał Ludzki oraz logiem WUP Rzeszów wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (nie dotyczy certyfikatów, zaświadczeń, których wzory zostały określone odpowiednimi przepisami) 5. Zamawiający przekaże Wykonawcy nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia/kursu imienny wykaz osób objętych szkoleniem/kursem. 6. Zamawiający skompletuje grupy kursu i udostępni nieodpłatnie pomieszczenia służące do przeprowadzenia szkolenia/kursu (obiekty będące w zasobach jednostek organizacyjnych Zamawiającego zlokalizowanych na terenie miasta Kańczuga, Przeworsk i miejscowości Zarzecze - nie dotyczy Części IX zamówienia) 7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia bieżącego nadzoru nad procesem szkolenia uczestników projektu, na każdym jego etapie wraz z udziałem w ocenach częściowych i ocenie końcowej uczestników szkolenia oraz kontroli frekwencji kierowanych przez Zamawiającego uczestników szkolenia na zajęciach.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 11.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu na podstawie złożonego przez Wykonawcę w ofercie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w ppkt 1.1. punktu 1 rozdziału VIII SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez wykazanie przez Wykonawcę dla każdej części zamówienia, której dotyczy oferta, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował: - dla Części I - co najmniej 1 kurs w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. kurs barmański przeznaczony dla min. 10 osób, - dla Części II - co najmniej 1 kurs w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. kurs kelnerski przeznaczony dla min. 10 osób, - dla Części III - co najmniej 1 kurs w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. z organizacji przyjęć okolicznościowych - catering przeznaczone dla min. 10 osób, - dla Części IV - co najmniej 1 kurs w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. z zakresu obsługi kas fiskalnych przeznaczone dla min. 5 osób każde, - dla Części V - co najmniej 1 szkolenie w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. z technologii CISCO przeznaczone dla min. 5 osób - dla Części VI- co najmniej 1 kurs w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. operatora kombajnów zbożowych dla min. 5 osób - dla Części VII -co najmniej 2 szkolenia w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. o tematyce obrabiarki sterowane numerycznie CNC- przeznaczone dla min. 5 osób każde - dla Części VIII - co najmniej 1 szkolenie w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. z obsługi programu AutoCAD przeznaczone dla min. 5 osób - dla Części IX - co najmniej 2 kursy/szkolenia w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. ze spawania metodą MAG przeznaczone dla min. 10 osób każde - dla Części X- co najmniej 2 kursy w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. carvingu przeznaczone dla min. 10 osób każde - dla Części XI - przeszkolił, co najmniej 20 osób z zakresu objętego przedmiotem zamówienia, tj. przeszkolenie z zakresu kursu prawa jazdy kategorii B. Powyższe należy potwierdzić podając wartość usług, przedmiot, liczbę uczestników, daty wykonania i odbiorców (według załącznika nr 5 do SIWZ) oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie np. referencje, rekomendacja, opinie itp
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu na podstawie złożonego przez Wykonawcę w ofercie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w ppkt 1.1. punktu 1 rozdziału VIII SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez wykazanie przez wykonawcę dla każdej części zamówienia, której dotyczy oferta, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, o kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez wykazanie osób z uprawnieniami oraz złożenie informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami, a także złożenie oświadczenia, że osoby wskazane do wykonywania zamówienia posiadają odpowiednie uprawnienia, tj. - dla Części od I do X - minimum 1 osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia zajęć, posiadającą doświadczenie w przeprowadzeniu min. dwóch szkoleń lub kursów, zgodnych z przedmiotem zamówienia z uwzględnieniem części zamówienia o które ubiega się składający ofertę. - dla Części XI - co najmniej 2 osobami posiadającymi aktualne uprawnienia instruktora nauki jazdy kat. B z minimum 2- letnim doświadczenie zawodowym w pracy jako instruktor nauki jazdy
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu na podstawie złożonego przez Wykonawcę w ofercie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w ppkt 1.1. punktu 1 rozdziału VIII SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Program kursu/szkolenia dla każdej wybranej części zamówienia na jakie została złożona oferta - zgodnie z wymogami zawartymi w załączniku nr 1 pkt 3 ppkt 3.4 (dotyczy Części I -X). 2) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące posiadania wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ (dotyczy Części XI ). 3) Pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych - w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 4) W przypadku złożenia oferty wspólnej przez kilku Wykonawców, należy przedstawić pełnomocnictwo - w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj uprawnień, do których upoważniony jest pełnomocnik, tj. np. podpisania oferty, potwierdzenie za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składanie oświadczeń woli i wiedzy itp. 5) Jeżeli Wykonawca polegać będzie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Stosownie do art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych strony mogą dokonywać nieistotnych zmian postanowień umowy, a także zastrzegają sobie możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której wybrano wykonawcę polegającej na: 1) zmianie terminu realizacji zamówienia; a) z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, b) w związku ze zmianą harmonogramu realizacji projektu i wynikającymi z tego wszelkimi konsekwencjami, c) z powodu zdarzeń losowych niezależnych od uczestników kursu/szkolenia, 2) zmianie w terminach płatności w przypadku zmiany terminów wypłaty transz w harmonogramie płatności dokonanych przez Instytucję Pośredniczącą, 3) zmianę osób prowadzących kurs,szkolenie - za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, pod warunkiem, że nowo wskazane osoby będą posiadały kwalifikacje do prowadzenia kursu,szkolenia, jeżeli wynika to z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. zdarzenia losowe: choroba, wypadek itp.); 4) zmianie wynagrodzenia - w przypadku; a) zmniejszenia ilości usług przez Zamawiającego bez zapłaty dodatkowych kwot b) zmniejszenia liczby osób uczestniczących w kursie/szkoleniu z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, będących wynikiem nie podjęcia kursu lub rezygnacji pomimo wcześniejszych deklaracji o uczestnictwie, c) zmiany stawki urzędowej podatku VAT, d) rezygnacji z części zamówienia, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub której wykonanie nie będzie konieczne lub będzie bezcelowe w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - o wartość niewykonanych usług. 5) zmianie powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. 6) zmiany liczby osób uczestniczących w kursie/szkoleniu z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, będących wynikiem nie podjęcia kursu/szkolenia lub rezygnacji pomimo wcześniejszych deklaracji o uczestnictwie, 7) konieczności modyfikacji umowy w związku ze zmianą wytycznych dotyczących realizacji projektu, w ramach którego finansowana jest umowa 2. Warunki dokonywania zmian postanowień umowy: a) inicjowanie zmian na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, b) forma pisemna pod rygorem nieważności w formie aneksu do umów
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatprzeworsk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Przeworsku ul. Jagiellońska 10, 37-200 Przeworsk.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.02.2013 godzina 13:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Przeworsku ul. Jagiellońska 10, 37-200 Przeworsk, Kancelaria Ogólna pok. 419, IV piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Usługi szkoleniowe realizowane w ramach programu pn.: Podkarpacie stawia na zawodowców. Program realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w ramach Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Kurs barmański.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 1 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół w Kańczudze Zadanie 2 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu 1. Miejsce przeprowadzenie kursu: Kursy będą prowadzone w dwóch placówkach Zamawiającego: - w salach dydaktycznych Zespołu Szkół W Kańczudze , ul. Marii Konopnickiej 6, 37-220 Kańczuga w dniach wolnych od nauki szkolnej. - w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu ul. im. Wincentego Witosa, 37-205 Zarzecze 1 w dniach wolnych od nauki szkolnej. 2. Liczba osób biorących udział w kursie: - Zadanie 1 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół w Kańczudze: 15 osób (1 grupa) - Zadanie 2 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu: 22 osoby (2 grupy po 11 osób) 3. Liczba godzin: - Zadanie 1 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół w Kańczudze: 75 godzin (40% zajęć teoretycznych i 60% praktycznych) - Zadanie 2 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu: 150 godzin (40% zajęć teoretycznych i 60% praktycznych) Liczba godzin zajęć dziennie na osobę nie może być mniejsza niż 6 godzin lekcyjnych i nie większa niż 8 godzin lekcyjnych. Długość przerw będzie ustalana w sposób elastyczny przez wykonawcę. 4. Terminy przeprowadzenia kursu: - Zadanie 1 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół w Kańczudze: kurs należy przeprowadzić w okresie październik - listopad 2013r. - Zadanie 2 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu: kurs należy przeprowadzić w okresie: - marzec/kwiecień 2013r - 1 grupa (11 osób) - czerwiec/lipiec 2013r.- 2 grupa (11 osób) 5. Zakres tematyczny wspólny dla Zadania 1 i Zadania 2: 5.1 Tematyka kursu - Zajęcia teoretyczne i zajęcia praktyczne obejmujące naukę umiejętności potrzebne na stanowisku barmana, zawierające, co najmniej następujące zagadnienia: - przestrzeganie zasad bhp, ppoż. w barze, - przygotowanie baru do pracy, - przygotowanie baru do obsługi, - sporządzanie kart menu, - sporządzanie deserów lodowych i owocowych, - sporządzanie wybranych dań garmażeryjnych i barowych, - przygotowanie cocktaili, - serwowanie napojów bezalkoholowych, - przygotowanie napojów alkoholowych, - obsługa konsumenta przy barze, - komunikowanie się z konsumentami, - planowanie i rozliczanie baru, - kalkulowanie cen i rozliczenie finansowe baru, - zapewnienie jakości usług, - obsługę kasy fiskalnej 7. Cel zadania: Celem realizacji zadania jest nabycie przez uczestników kursu umiejętności barmańskich oraz zwiększenie motywacji do dalszego doskonalenia wiedzy i umiejętności w tym zakresie. 8. Wykonawca zobowiązany jest do: a)przeprowadzenia kursu zgodnie z ustalonym opisem nauczania, liczbą godzin i harmonogramem. b)zapewnienia uczestnikom od pierwszego dnia zajęć niezbędnych materiałów szkoleniowych - na własność. c)zapewnienia wyżywienia uczestnikom kursu tj. kawa, herbatę, wodę, ciasteczka oraz gorące drugie danie - dotyczy tylko zadania 1 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół w Kańczudze. d)zapewnienia odzieży ochronnej (fartuchy, czapki) - dotyczy tylko zadania 1 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół w Kańczudze. e)zapewnia podczas zajęć praktycznych niezbędnych materiałów, urządzeń, narzędzi do przeprowadzenia kursu spełniające wymogi BHP w ilości i stanie technicznym zapewniającym odpowiedni poziom szkolenia oraz swobodny dostęp do stanowiska, przy którym będzie odbywała się praktyka.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Kurs kelnerski.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Miejsce przeprowadzenie kursu: Kurs będzie prowadzony w placówce Zamawiającego tj.: - w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu ul. Im. Wincentego Witosa, 37-205 Zarzecze 1 w dniach wolnych od nauki szkolnej. 2. Liczba osób biorących udział w kursie: 21 osób (2 grupy - po 10 i 11 osób) 3. Liczba godzin: 60 godzin (40% zajęć teoretycznych i 60 % praktycznych) Liczba godzin zajęć dziennie na osobę nie może być mniejsza niż 6 godzin lekcyjnych i nie większa niż 8 godzin lekcyjnych. 4. Terminy przeprowadzenia kursu: kurs należy przeprowadzić w okresach: o kwiecień- maj 2013r. - 1 grupa (10 osób) o wrzesień- październik 2013r.- 2 grupa (11 osób) 5. Tematyka kursu - Zajęcia teoretyczne i zajęcia praktyczne obejmujące naukę umiejętności potrzebnych na stanowisku kelnera, zawierające, co najmniej następujące zagadnienia: 5.1. Wygląd i prezencja kelnera - cechy osobowe dobrego kelnera; - kultura obsługi gości przy stole z elementami wiedzy psychologicznej; - sprzedaż sugestywna; - napiwki - nagroda za dobrze wykonaną pracę kelnera. 5.2. Karty menu - znaczenie znajomości karty menu i karty win; - podawanie kart menu; - doradzanie przy wyborze potraw. 5.3. Przygotowanie sali konsumenckiej - przygotowanie zastawy stołowej do podawania dań i napojów; - przygotowanie pomocnika kelnerskiego. 5.4. Techniki nakrywania stołów bielizną stołową - metoda składania obrusów; - techniki rozkładania obrusów; - technika zdejmowania obrusa; - zmiana obrusa w obecności gości. 5.5. Dekoracja stołu - zasady dekorowania stołu; - elementy dekoracyjne; - dekoracyjne składanie serwet płóciennych. 5.6. Nakrywanie stołów - nakrycie proste; - nakrycie rozszerzone; - przygotowanie nakrycia w obecności gości. 5.7. Przenoszenie tac i zastawy stołowej - przenoszenie talerzy; - przenoszenie bulionówek; - przenoszenie szkła i filiżanek; - przenoszenie sztućców; - przenoszenie półmisków. 5.8. Zbieranie zastawy stołowej po konsumpcji - zbieranie talerzy po konsumpcji; - zbieranie zastawy stołowej na tacę 5.9. Przebieg obsługi gości - powitanie i zajmowanie miejsc przez gości; - przyjmowanie zamówienia; - serwowanie potraw i napojów; - rozmowa z gośćmi; - realizacja rachunku; - pożegnanie gości. 5.10. Ogólne zasady obsługi - kolejność podawania potraw i napojów; - kolejność obsługi; - skargi i reklamacje; - postępowanie z trudnym gościem. 5.11. Metody obsługi - serwis niemiecki; - serwis rosyjski; - elementy serwisu francuskiego; - serwis bufetowy. 5.12. Podawanie napojów bezalkoholowych - podawanie gorących napojów bezalkoholowych; - podawanie zimnych napojów bezalkoholowych. 5.13. Podawanie napojów alkoholowych - podawanie piwa; - techniki podawania wina oraz dekantacja wina; - podawanie wódek; - dobór alkoholi do potraw. 5.14. Organizacja obsługi przyjęć okolicznościowych - przygotowanie sali, nakrywanie i dekoracja stołów; - techniki obsługi gości. 5.15. Konsultacje indywidualne - tworzenie profesjonalnego CV. 6. Cel zadania Celem realizacji zadania jest nabycie przez uczestników kursu umiejętności kelnerskich oraz zwiększenie motywacji do dalszego doskonalenia wiedzy i umiejętności w tym zakresie. 8. Wykonawca zobowiązany jest do: f) przeprowadzenia kursu zgodnie z ustalonym opisem nauczania, liczby godzin szkolenia i harmonogramem. g) zapewnienia uczestnikom od pierwszego dnia zajęć niezbędnych materiałów szkoleniowych - na własność.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Kurs organizator przyjęć okolicznościowych- catering.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Miejsce przeprowadzenie kursu: Kurs będzie prowadzony w placówce Zamawiającego tj.: - w salach dydaktycznych Zespołu Szkół W Kańczudze , ul. Marii Konopnickiej 6, 37-220 Kańczuga w dniach wolnych od nauki szkolnej bądź w dni powszednie po godzinie 16.00 . 2. Liczba osób biorących udział w kursie: 15 osób - 1 grupa 3. Liczba godzin: 75 godzin (40 % zajęć teoretycznych i 60 % praktycznych) Liczba godzin zajęć dziennie na osobę nie może być mniejsza niż 6 godzin lekcyjnych i nie większa niż 8 godzin lekcyjnych. Długość przerw będzie ustalana w sposób elastyczny przez wykonawcę. 4. Termin przeprowadzenia kursu: kurs należy przeprowadzić w okresie marzec - kwiecień 2013r. 5. Tematyka kursu: Zajęcia teoretyczne i zajęcia praktyczne obejmujące naukę umiejętności potrzebne na stanowisku organizatora przyjęć okolicznościowych zawierające, co najmniej następujące zagadnienia: - wystrój oprawa florystyczna miejsca imprezy, - zasady GHP/GMP oraz system HACCP, - organizacja punktu gastronomicznego oraz usług gastronomicznych i cateringowych, - technologia produkcji kulinarnej, - zasady marketingu usług, - profesjonalna obsługa klienta, - serwowanie potraw, 7. Celem realizacji zadania jest nabycie przez uczestników kursu umiejętności organizacji przyjęć okolicznościowych - catering oraz zwiększenie motywacji do dalszego doskonalenia wiedzy i umiejętności w tym zakresie. 8. Wykonawca zobowiązany jest do: h) przeprowadzenia kursu zgodnie z ustalonym opisem nauczania, liczbą godzin i harmonogramem. i) zapewnienia uczestnikom od pierwszego dnia zajęć niezbędnych materiałów szkoleniowych - na własność. j) zapewnienia wyżywienia uczestnikom kursu tj. kawę, herbatę, wodę, ciasteczka oraz gorące drugie danie . k) zapewnienia odzieży ochronnej (fartuchy, czapki) l) zapewnia podczas zajęć praktycznych niezbędnych materiałów, urządzeń, narzędzi do przeprowadzenia kursu spełniające wymogi BHP w ilości i stanie technicznym zapewniającym odpowiedni poziom szkolenia oraz swobodny dostęp do stanowiska, przy którym będzie odbywała się praktyka. m) zapewnienia swojego sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia kursu.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Kurs obsługi kas fiskalnych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Miejsce przeprowadzenie kursu: Kurs będzie prowadzony w placówce Zamawiającego tj.: - w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu ul. im. Wincentego Witosa, 37-205 Zarzecze 1 w dniach wolnych od nauki szkolnej. 2. Liczba osób biorących udział w kursie: 27 osób (3 grupy - po 9 osób) 3. Liczba godzin: 15 godzin (50% zajęć teoretycznych i 50% praktycznych) Liczba godzin zajęć dziennie na osobę nie może być mniejsza niż 6 godzin lekcyjnych i nie większa niż 8 godzin lekcyjnych. Długość przerw będzie ustalana w sposób elastyczny przez wykonawcę. 4. Terminy przeprowadzenia kursu: kurs należy przeprowadzić w okresach: - luty/marzec 2013r. - 1 grupa (9 osób) - marzec 2013r. 2 grupa (9 osób) - kwiecień 2013r. 3 grupa (9 osób) 5. Tematyka kursu; Zajęcia teoretyczne i zajęcia praktyczne obejmujące naukę umiejętności potrzebnych na stanowisku kasjer, zawierające, co najmniej następujące zagadnienia: budowa i obsługa kasy fiskalnej, wystawiania faktur i rachunków, sprzedaż towarów na kasie, drukowanie raportów kasowych, zasady przechowywania i magazynowania towarów, zasady BHP w obiekcie handlowym. 6. Cel zadania Celem realizacji zadania jest nabycie przez uczestników kursu umiejętności obsługi kasy fiskalnej oraz zwiększenie motywacji do dalszego doskonalenia wiedzy i umiejętności w tym zakresie. 9. Wykonawca zobowiązany jest do: przeprowadzenia kursu zgodnie z ustalonym opisem nauczania, liczbą godzin kursu i harmonogramem. zapewnienia uczestnikom od pierwszego dnia zajęć niezbędnych materiałów szkoleniowych - na własność.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Szkolenie z technologii CISCO.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Miejsce przeprowadzenia szkolenia : Szkolenie będzie prowadzone w placówce Zamawiającego tj.: -w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Zawodowych w Przeworsku, ul. Krasickiego 9, 37-200 Przeworsk, po godzinach zajęć dydaktycznych. 2. Liczba osób biorących udział w szkoleniu: 10 osób - 1 grupa 3. Liczba godzin: 40 godzin 4. Termin przeprowadzenia szkolenia: szkolenie należy przeprowadzić w okresie: -maj - czerwiec 2013r. 5. Program kursu PC Hardware and Software 1. Wprowadzenie do komputerów osobistych 2. Bezpieczne procedury laboratoryjne 3. Montaż komputera - krok po kroku 4. Podstawy konserwacji i rozwiązywanie problemów 5. Podstawy systemów operacyjnych 6. Podstawy laptopów i urządzeń mobilnych 7. Podstawy drukarek i skanerów 8. Podstawy sieci 9. Podstawowe zabezpieczenia 10. Umiejętności komunikacyjne 11. Final Exam.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Kurs operatora kombajnów zbożowych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Miejsce przeprowadzenie kursu: Kurs będzie prowadzony w placówce Zamawiającego tj.: -W Zespole Szkół Rolniczych w Zarzeczu ul. Im. Wincentego Witosa, 37-205 Zarzecze 1,w dniach wolnych od nauki szkolnej 2. Liczba osób biorących udział w kursie: 9 osób - 1 grupa 3. Liczba godzin: 45 godzin (50 % zajęć teoretycznych i 50 % praktycznych) 4. Termin przeprowadzenia kursu: kurs należy przeprowadzić w okresie maj-czerwiec 2013r. 5. Zakres tematyczny obejmujący co najmniej; -Ogólna budowa kombajnu zbożowego, zespoły napędowe kombajnu, budowa, działanie regulacje zespołów roboczych kombajnu, silnik i jego obsługa, układ hydrauliczny działanie i obsługa. -Bhp przy pracy kombajnem, przepisy prawne i przepisy p. poż. -Pierwsza pomoc przy nagłych wypadkach, przyczyny wypadków podczas zbioru zbóż kombajnem -Wybrane zagadnienia z przepisów Prawo o ruchu drogowym. -Przygotowanie kombajnu zbożowego do pracy, organizacja pracy podczas zbioru zbóż. -Układy informacyjno sterujące w nowoczesnych kombajnach. -Nauka jazdy kombajnem - technika pracy kombajnami zbożowymi. Kurs kończy się egzaminem. Uczestnicy szkolenia otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu. Organizator grupy zapewnia udostępnienie Sali wykładowej oraz kombajnu do zajęć praktycznych - koszty eksploatacji kombajnu (wynajmu i paliwa) pokrywa wykonawca kursu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Szkolenie obsługa i programowanie obrabiarek sterowanych numerycznie CNC.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Miejsce przeprowadzenia szkolenia: Szkolenie będzie prowadzone w placówce Zamawiającego tj.: w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Zawodowych w Przeworsku, ul. Krasickiego 9, 37-200 Przeworsk , po godzinach zajęć dydaktycznych . 2. Liczba osób biorących udział w szkoleniu: 30 osób - (6 grup po 5 osób) 3. Liczba godzin: 40 godzin 4. Terminy przeprowadzenia szkolenia: szkolenie należy przeprowadzić w okresie: kwiecień 2013r. - 1 grupa (5 osób) maj 2013r. - 2 grupa (5 osób) czerwiec 2013r. - 3 grupa (5 osób) wrzesień 2013r - 4 grupa (5 osób) październik 2013r.- 5 grupa (5 osób) listopad 2013r. - 6 grupa (5 osób) uwaga: zastrzega się zmianę terminu realizacji szkolenia uzależnioną od zakupu obrabiarki 5. Uczniowie znają: podstawy rysunku technicznego, matematyczne podstawy opisu geometrycznego, dokumentację techniczną, podstawowe metody obróbki skrawaniem, narzędzia skrawające. 6. Zakres tematyczny szkolenia musi obejmować zagadnienia z zakresu: 6.1 BUDOWA OBRABIAREK STEROWANYCH NUMERYCZNIE Charakterystyka obrabiarek sterowanych numerycznie Odmiany konstrukcyjne obrabiarek sterowanych numerycznie: Punkty charakterystyczne obrabiarki Układy sterowania numerycznego CNC 6.2 PODSTAWY PROGRAMOWANIA OBRABIAREK STEROWANYCH NUMERYCZNIE ISO Wprowadzenie do programowania Struktura programu sterującego - Nazwa programu i podprogramu - Symbole stosowane w programie sterującym - Kolejność słów w bloku - Parametry - Operacje arytmetyczne - Funkcje - Podprogramy Programowanie podstawowych funkcji przygotowawczych Programowanie funkcji związanych z narzędziem i jego wymiarami Punkty charakterystyczne narzędzi Budowa rejestrów narzędziowych - Programowanie narzędzia - Programowanie z użyciem korekcji promieniowej i korekcji długości narzędzia Cykle stałe - Cykle stałe dla toczenia - Cykle stałe dla frezowania Programowanie funkcji prędkości obrotowej Programowanie funkcji pomocniczych 6.3 PRZYGOTOWANIE DO OBRÓBKI ORAZ DIAGNOSTYKA PROCESU SKRAWANIA Podstawowe czynności obsługowe układu sterowania - Charakterystyka pulpitu układu sterowania - Wprowadzanie i wyprowadzanie danych w układach CNC - Symulacja obróbki Metody pomiaru przedmiotu obrabianego - Pomiary w trakcie obróbki - Pomiary z zastosowaniem sondy pomiarowej - Podstawowe przyrządy miernictwa warsztatowego.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Szkolenie z obsługi programu AutoCAD.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Miejsce przeprowadzenia szklenia: Szkolenie będzie prowadzone w placówce Zamawiającego tj.: w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Zawodowych w Przeworsku, ul. Krasickiego 9, 37-200 Przeworsk , po godzinach zajęć dydaktycznych . 2. Liczba osób biorących udział w szkoleniu: 20 osób - (2 grupy po 10 osób) 3. Liczba godzin: 40 godzin 4. Termin przeprowadzenia szkolenia: szkolenie należy przeprowadzić w okresach: luty/marzec 2013r. - 1 grupa (10 osób) maj 2013r. - 2 grupa (10 osób) 5. Cel szkolenia: - znajomość podstawowych metod pracy z programem AutoCAD, podstaw konfiguracji edytora, - znajomość podstawowych elementów graficznych rysunków dwuwymiarowych, edycja rysunków 2D, tworzenie dokumentacji 2D 6. Zakres tematyczny szkolenia musi obejmować zagadnienia z zakresu: 1. Wprowadzenie do pracy z programem: uruchamianie i zamykanie programu; interfejs i komunikacja użytkownika z programem; zarządzanie plikami rysunków. 2. Wyświetlanie rysunku: powiększanie i pomniejszanie widoku ekranu; przesuwanie widoku na ekranie; zapisywanie i wywoływanie widoków 3. Ustawienia rysunku: tworzenie nowego rysunku standardowego i otwartego na szablonie; wykorzystywanie kreatora do tworzenia nowego rysunku 4. Współrzędne i podstawowe narzędzia rysunkowe: współrzędne bezwzględne; kartezjańskie i biegunowe współrzędne względne; punkty charakterystyczne obiektów i ich wykorzystywanie; odległości kierunkowe z wykorzystaniem trybu ortogonalnego biegunów 5. Tworzenie geometrii dwuwymiarowej: rysowanie obiektów liniowych, tworzenie krzywych: okręgów, łuków i elips; obiekty wielosegmentowe - polilinie; tworzenie i wykorzystywanie punktów 6. Modyfikowanie geometrii dwuwymiarowej: podstawowe narzędzia wyboru obiektów; wymazywanie obiektów; przesuwanie i kopiowanie; skalowanie i obracanie; praca z uchwytami obiektów 7. Zarządzanie cechami obiektów: wprowadzanie do warstw; i zarządzanie cechami obiektów i warstw; wczytywanie i zarządzanie rodzajami linii; szerokości linii 8. Techniki konstrukcyjne: odsuwanie i kopiowanie równoległe obiektów; ucinanie i wydłużanie; zaokrąglanie i fazowanie narożników; tworzenie tablicy obiektów; kopiowanie lustrzane; rozciąganie obiektów 9. Obiekty tekstowe i ich style: teksty jednowierszowe; tworzenie i modyfikacja styli tekstowych; podst. tekstów wielowierszowych; edycja tekstów; wyrównywanie wstawianych i modyfikowanych tekstów; znaki specjalne i ich kody; obiekty tekstowe a skala wydruku 10. Wprowadzenie do wymiarowania: wymiarowanie odległości; wymiarowanie kątów; wymiary dla okręgów i łuków; odnośniki z opisami; tworzenie styli wymiarowania; wymiarowanie a skala wydruku 11. Kreskowanie: rodzaje i typy kreskowania; określanie obwiedni kreskowania; modyfikowanie kreskowania i kopiowanie jego cech 12. Wprowadzenie do wydruku: wybór urządzenia drukującego i formatu strony; ustawienia obszaru wydruku; skala standardowa i skala użytkownika; wprowadzenie do styli wydruku.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Kurs spawania metodą MAG.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Miejsce przeprowadzenia kursu: Zajęcia teoretyczne i praktyczne: Przeworsk lub miejscowość do 40 km od Przeworska . 2. Liczba osób biorących udział w kursie: 30 osób - (3 grupy po 10 osób) 3. Liczba godzin: 145 godzin (25 % zajęć teoretycznych i 120 % praktycznych) 4. Termin przeprowadzenia kursu: szkolenie należy przeprowadzić w okresach: lipiec-sierpień 2013r. - 1 grupa (10 osób) lipiec-sierpień 2013r. - 2 grupa (10 osób) lipiec-sierpień 2013r. - 3 grupa (10 osób) 5. Celem szkolenia jest zaznajomienie jego uczestników z zagadnieniami z zakresu spawania metodą MAG, na poziomie pozwalającym na uzyskanie uprawnień spełniających warunki Polskiej Normy przenoszącej normy europejskie PN-EN 287-1. Szkolenie powinno odbywać się zgodnie z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach lub innej uprawnionej jednostki. 6. Zakres tematyczny obejmujący co najmniej: 1. Zastosowanie elektryczności do spawania łukowego 2. Urządzenia spawalnicze 3. Bezpieczeństwo i higiena pracy 4. Bezpieczna praca na hali produkcyjnej 5. Materiały dodatkowe do spawania 6. Spawanie w praktyce 7. Oznaczanie i wymiarowanie spoin 8. Metody przygotowania złączy do spawania 9. Kwalifikowanie spawaczy 10. Budowa i użytkowanie urządzeń do spawania MAG 11. Materiały dodatkowe do spawania 12. Charakterystyka spawania MAG oraz typowe parametry 13. Podstawowe wiadomości o stalach nierdzewnych, metody spawania, ochrona zdrowia 14. Spawalność, złącza spawane i odkształcenia złączy ze stali nierdzewnych 15. Materiały dodatkowe do spawania stali nierdzewnych 16. Korozja i obróbka cieplna po spawaniu 17. Instruktaż wstępny i ćwiczenia 7. Wykonawca zapewni: - materiały do ćwiczeń praktycznych takie jak: blachy stalowe, drut spawalniczy, gaz techniczny. - odzież ochronną (fartuchy spawalnicze, okulary, czapki, rękawice) - badania lekarskie - materiały biurowe (skrypty) - ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursu. - egzamin.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.08.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Kurs Carvingu.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Miejsce przeprowadzenie kursu: Kurs będzie prowadzony w placówce Zamawiającego tj.: w salach dydaktycznych Zespołu Szkół W Kańczudze, ul. Marii Konopnickiej 6, 37-220 Kańczuga w dniach wolnych od nauki szkolnej bądź w dni powszednie po godzinie 16.00. 2. Liczba osób biorących udział w kursie: 14 osób (2 grupy po 5 osób i 1 grupa po 4 osoby) 3. Liczba godzin: 8 godzin (30 % zajęć teoretycznych i 70 % praktycznych) 4. Termin przeprowadzenia kursu: kurs należy przeprowadzić w okresach: kwiecień 2013r. - 1 grupa (5 osób) kwiecień 2013r. - 2 grupa (5 osób) kwiecień 2013r. - 3 grupa (4 osoby) 5. Program szkolenia powinien obejmować co najmniej zagadnienia: a) historia sztuki carvingu b) narzędzia do carvingu: typy, rodzaje, sposoby używania i konserwacji c) sposoby zabezpieczania i pielęgnacji wyrzeźbionych prac d) rzeźbienie takich jak: arbuz, melon, dynia, burak, kalarepa, rzodkiew, ogórek, cukinia, marchew i inne e) tworzenie dekoracji sztuki carvingu poprzez łączenie pojedynczych rzeźb (tworzenie kompozycji przestrzennej) 6. Metody pracy: a) zajęcia teoretyczne b) ćwiczenia praktyczne Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia każdemu uczestnikowi szkolenia kompletu noży do carvingu (co najmniej 2 szt.) ze stali nierdzewnej oraz niezbędne materiały. 7. Wykonawca w pierwszym dniu, przed rozpoczęciem szkolenia jest zobowiązany zapoznać uczestników z jego szczegółowym programem oraz przekazać im harmonogram realizowanych zajęć. 8. Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe na zajęcia praktyczne (w tym również warzywa i owoce oraz profesjonalne noże do carvingu) oraz materiały piśmiennicze potrzebne do prowadzenia notatek (notatnik, długopis). 9.W przypadku zajęć trwających dłużej niż 5 godzin, Wykonawca zapewni posiłek w postaci kawy, herbaty i ciastek. 10. Wykonawca odpowiada za udostępnienie profesjonalnego sprzętu oraz materiałów do ćwiczeń, w tym warzyw i owoców. 11. Wykonawca zapewni nadzór wewnętrzny i wskaże w miejscu szkolenia osobę odpowiedzialną za obsługę szkolenia i kontakt z uczestnikami szkolenia oraz ze szkolnym koordynatorem projektu. 12. Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie stałej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy wobec osób napotykających trudności w procesie nauczania. 13. Wykonawca zapewni na własność dla każdego uczestnika zestaw podstawowych noży do carvingu.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Kurs prawa jazdy kat. B.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 1 - dla Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu Zadanie 2 - dla Zespołu Szkół Zawodowych w Przeworsku 1. Miejsce przeprowadzenia kursu: Zadanie 1 - dla Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu Zajęcia teoretyczne - odbywać się będą w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu wyposażonych w miejsca do siedzenia, pisania i prowadzenia zajęć, przystosowanych dla odpowiedniej liczby uczestników, wyposażone w odpowiedni sprzęt techniczno-dydaktyczny. Zajęcia praktyczne: Zajęcia praktyczne należy rozpoczynać i kończyć w Zarzeczu, bądź miejscu ustalonym przez wykonawcę i ucznia. Część zajęć praktycznych należy odbyć w miejscowości, w której uczeń zamierza zdawać egzamin państwowy. Zajęcia teoretyczne jak również praktyczne należy realizować po godzinach lekcyjnych uczniów lub w dniach wolnych od zajęć. Zadanie 2 - dla Zespołu Szkół Zawodowych w Przeworsku Zajęcia teoretyczne - odbywać się będą w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Zawodowych w Przeworsku wyposażonych w miejsca do siedzenia, pisania i prowadzenia zajęć, przystosowanych dla odpowiedniej liczby uczestników, wyposażone w odpowiedni sprzęt techniczno-dydaktyczny. Zajęcia praktyczne: Zajęcia praktyczne należy rozpoczynać i kończyć w Przeworsku, bądź miejscu ustalonym przez wykonawcę i ucznia. Część zajęć praktycznych należy odbyć w miejscowości, w której uczeń zamierza zdawać egzamin państwowy Zajęcia teoretyczne jak również praktyczne należy realizować po godzinach lekcyjnych uczniów lub w dniach wolnych od zajęć 2. Liczba osób biorących udział w kursie: Zadanie 1 - realizacja kursu dla Szkół Rolniczych w Zarzeczu: 26 osób (2 grupy po 13 osób) Zadanie 2 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół Zawodowych w Przeworsku: 80 osób (4 grupy po 20 osób) 3. Liczba godzin: Zadanie 1 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu: 30 godzin zajęć teoretycznych na grupę oraz 30 godzin zajęć praktycznych na ucznia. Zadanie 2 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół Zawodowych w Przeworsku: 30 godzin zajęć teoretycznych na grupę oraz 30 godzin zajęć praktycznych na ucznia Kurs powinien obejmować zajęcia teoretyczne i praktyczne, godzina zajęć teoretycznych obejmuje 45 minut zajęć, godzina zajęć praktycznych obejmuje 60 minut zajęć, długość przerw będzie ustalana w sposób elastyczny przez wykonawcę. 4. Terminy przeprowadzenia kursu: Zadanie 1 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu kwiecień- maj 2013r. - 1 grupa (13 osób) październik- listopad 2013r. - 2 grupa (13 osób) Zadanie 2 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół Zasadniczych w Przeworsku: kurs należy przeprowadzić w okresie: luty - marzec 2013r. - 1 grupa (20 osób) maj - kwiecień 2013r - 2 grupa (20 osób) czerwiec - lipiec 2013r. - 3 grupa (20 osób) wrzesień - październik 2013r - 4 grupa (20 osób) 6. Cel kursu: Program kursu ma na celu przygotowanie uczniów do bezpiecznego prowadzenia pojazdów samochodowych (uzyskanie uprawnień kategorii B). 7. Zakres tematyczny wspólny dla Zadania 1 i Zadania 2: a) Zagadnienia dotyczące terminologii kodeksu drogowego : - Ogólne zasady poruszania się samochodem po drodze: zachowanie ostrożności właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego b) Wiadomości dotyczące znaków i sygnałów drogowych : - znaki prowadzące ruch - znaki dotyczące ruchu w poprzek drogi - znaki dotyczące kierunku jazdy c) Wiadomości dotyczące ruchu pojazdów : - Włączanie się do ruchu, zatrzymanie, postój - Manewry (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, zmiana pasa ruchu) - Skrzyżowania, ronda, ruch kierowany - Używanie świateł pojazdu d) Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach - Zasady zachowania bezpiecznych odległości między pojazdami - Ocena warunków na drodze - warunki atmosferyczne, widoczność, nawierzchnia, - Bezpieczna jazda samochodem w różnych warunkach - Bezpieczne przewożenie pasażerów dorosłych i dzieci e) Ogólne warunki dopuszczenia pojazdów do ruchu drogowego - Dokumentacja pojazdu, kontrola drogowa f) Uprawnienia do kierowania pojazdami g) Przed lekarska pomoc ofiarom wypadków drogowych - Środki wpływające na percepcję i szybkość reakcji (alkohol, narkotyki, leki), wpływ zmęczenia i stanu emocjonalnego na zachowanie kierowcy - Zasady postępowania w razie uczestniczenia w wypadku lub kolizji drogowej h) Budowa, obsługa i eksploatacja samochodu osobowego i) Przygotowanie do egzaminu teoretycznego j) Egzamin wewnętrzny teoretyczny 8. Program szkolenia praktycznego powinien zawierać następujące treści: Budowa i obsługa samochodu Obsługa świateł pojazdu Przygotowanie do jazdy, ruszanie, zatrzymanie, zmiana biegów Zmiana kierunku jazdy, cofanie Plac manewrowy - ćwiczenie umiejętności manewrowania pojazdem Jazda w terenie (dostosowanie prędkości do warunków na drodze, hamowanie awaryjne) Jazda w ruchu ulicznym (pasy ruchu, skrzyżowania, ronda, obserwowanie i przewidywanie działań innych uczestników ruchu) Manewry w ruchu ulicznym (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, parkowanie) Stacja benzynowa (tankowanie benzyny, oleju napędowego, ) Czynności kontrolne na drodze Awaria na drodze (diagnostyka, zmiana koła, uzupełnienie płynów eksploatacyjnych) Plac manewrowy - przygotowanie do egzaminu Trasy egzaminacyjne - przygotowanie do egzaminu Egzamin wewnętrzny praktyczny 9. Wykonawca ma obowiązek zapewnić samochody osobowe przystosowane do procesu szkolenia kandydatów na kierowców kat B prawa jazdy. 10. Każdy samochód nauki jazdy winien posiadać oprócz obowiązkowego ubezpieczenia OC ubezpieczenie NW kierowcy i pasażerów. 11.W cenę oferty należy wliczyć wszystkie koszty generowane w procesie szkolenia teoretycznego jak i praktycznego (koszty badań lekarskich kandydatów na prawo jazdy, koszty paliwa, amortyzacji pojazdów itp.) 12. Kurs musi rozpocząć się badaniami lekarskimi, których koszt pokrywa Wykonawca. 13. Wykonawca pokrywa koszt pierwszego egzaminu teoretycznego i praktycznego.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z PRZEWORSKA
- Dostawa i montaż agregatu prądotwórczego oraz wykonanie niezbędnej dokumentacji i robót elektrycznych związanych bezpośrednio z montażem agregatu w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
- DOWÓZ UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z TERENU GMINY MIEJSKIEJ PRZEWORSK DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH WRAZ Z OPIEKĄ PODCZAS PRZEWOZU W 2025 ROKU Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI
- Modernizacja dróg wewnętrznych , publicznych i remont kanalizacji deszczowej w roku 2025
- Dostawa preparatów dezynfekcyjnych
- Dostawa produktów żywnościowych najwyższej jakości do kuchni szkolnej przy Szkole Podstawowej Nr 1 im. Jana Pawła II w Przeworsku, własnym środkiem transportu.
więcej: przetargi w Przeworsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wyłonienie Wykonawcy na konsultacje treści sylabusa kursu "Ekosystemy wodne - struktura i funkcjonowanie w celu modyfikacji kierunków: Biologia I i II stopnia na Wydziale Biologii.
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje treści sylabusa kursu "Ekologia wód śródlądowych - konwersatorium" w celu modyfikacji kierun.: Biologia I i II st. oraz Zarządzanie Zasobami Przyrody II st. - KEY.
- Cyberbezpieczny samorząd Powiatu Bartoszyckiego
- "Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów/uczennic oraz nauczycieli w ramach realizacji projektu "Eksperci branży informatycznej" - z podziałem na II części
- Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń mających na celu podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego, skierowane do pracowników UPWr, - 7 części.
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje treści sylabusa kursu "Hydrobiologia - podstawy" w celu modyfikacji kierunków: Biologia I i II st. oraz Zarządzanie Zasobami Przyrody II st. projekt KEY
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.