Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2014-04-11
Micha³owice: Przebudowa ul. Konopnickiej w Komorowie - nr sprawy: ZP.2712.22.2014
Numer og³oszenia: 124678 - 2014; data zamieszczenia: 11.04.2014
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Micha³owice , Regu³y, Aleja Powstañców Warszawy 1, 05-816 Micha³owice, woj. mazowieckie, tel. 22 350 91 91, faks 22 350 91 01.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.michalowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Przebudowa ul. Konopnickiej w Komorowie - nr sprawy: ZP.2712.22.2014.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje wykonanie przebudowy ul. Konopnickiej w Komorowie, o d³ugo¶ci 380 mb, w tym: - roboty drogowe: rozebranie 1.860 m2 nawierzchni asfaltowej, 1.080 m2 nawierzchni z kostki bet., 345 mb obrze¿y, 390 mb krawê¿ników, wykonanie 2.123 m2 nawierzchni jezdni i zjazdów z kostki bet. gr. 8 cm, 820 m2 nawierzchni chodników z kostki bet. gr 8 cm, 770 mb krawê¿ników na ³awie betonowej, 590 mb obrze¿y, 100 mb ¶cieków ulicznych z kostki bet., instalacja 56 szt. znaków drogowych na 43 szt. s³upków stalowych, 48 m2 oznakowania poziomego, instalacja 48 szt. kocich oczu, regulacja 14 szt. studzienek i zaworów, 845 m2 plantowania, humusowania i obsiewu poboczy, - roboty odwodnieniowe: wykonanie 156 mb ruroci±gu z rur DN 315 SN8, 97 mb ruroci±gu t³ocznego z rur PE 100 PN10 DN 250 SDR17, 52 mb ruroci±gu z rur DN 200 SN8, 2 szt. studni ¿elbetowych DN 1200, 3 szt. studni DN 1400, 1 szt. studni DN 2000, 13 szt. wpustów deszczowych DN 500 z osadnikiem bez syfonu, instalacja przepompowni ¶cieków wraz z zasilaniem. UWAGA! 1) W zakres zamówienia wchodzi równie¿ wymiana 3 szt. skrzynek wodoci±gowych z ma³ych na du¿e (przy zasuwach domowych) oraz wymiana 1 szt. zasuwy sieciowej DN 100 2) Przed z³o¿eniem oferty zaleca siê Wykonawcy dokonaæ wizji w terenie w celu zapoznania siê ze stanem istniej±cym przysz³ej budowy. 3) Wszystkie materia³y, pochodz±ce z rozbiórek oraz nadmiar gruntu Wykonawca winien zagospodarowaæ we w³asnym zakresie, poza terenem Gminy Micha³owice. 4) Ilekroæ w niniejszej tre¶ci SIWZ w zakresie dotycz±cym opisu przedmiotu, jest mowa o znaku towarowym, patencie, lub pochodzeniu, przyjmuje siê, ¿e wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz: lub równowa¿ne. 5) Je¿eli Wykonawca zamierza z³o¿yæ ofertê równowa¿n±, jest wówczas zobowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu na pi¶mie, ¿e proponowany przez niego produkt lub materia³ nie jest gorszej jako¶ci lub nie ma gorszych w³a¶ciwo¶ci ni¿ wymieniony w opisie przedmiotu zamówienia. W tym celu Wykonawca winien dokonaæ pisemnego porównania obu produktów, opisanego przez Zamawiaj±cego oraz proponowanego przez siebie. Porównania nale¿y dokonaæ w taki sposób, aby Zamawiaj±cy bez ¿adnych w±tpliwo¶ci i w sposób jednoznaczny móg³ stwierdziæ równowa¿no¶æ proponowanego przez Wykonawcê produktu. Szczegó³owy zakres prac przewidzianych do wykonania okre¶lony zosta³ w: - STWiORB: za³±cznik nr A - dokumentacji projektowej: za³±cznik nr B Wykonawca zobowi±zany jest: a) zapewniæ bezpieczn± organizacjê prac, b) zabezpieczyæ teren budowy w sposób uniemo¿liwiaj±cy wej¶cie na teren budowy osób postronnych przez ca³± dobê, c) bezwzglêdnie stosowaæ siê do tre¶ci wszystkich uzgodnieñ wydanych przez osoby upowa¿nione przez Zamawiaj±cego, d) zapewniæ ci±g³y nadzór ca³odobowy nad oznakowaniem drogowym i wprowadzonymi zmianami w organizacji ruchu, e) nadmiar gruntu nale¿y zutylizowaæ we w³asnym zakresie. Utylizacji nale¿y poddaæ równie¿ inne materia³y pochodz±ce z rozbiórek. We w³asnym zakresie nale¿y równie¿ zabezpieczyæ sobie miejsce na czasow± zwa³kê gruntu. Koszty powy¿szych prac nale¿y uwzglêdniæ w wynagrodzeniu rycza³towym, f) uwzglêdniæ w wynagrodzeniu koszty ewentualnego obni¿ania zwierciad³a wody, koszty urz±dzenia i utrzymania zaplecza budowy, koszty uzgodnieñ, odbiorów, badañ, wy³±czeñ sieci i przy³±czy w celu wykonania zamówienia, koszty obs³ugi geodezyjnej i geotechnicznej, koszty ewentualnej instalacji k³adek i pomostów dojazdowych do posesji przylegaj±cych do placu budowy oraz przygotowania dokumentacji powykonawczej, g) wykonaæ na swój koszt schematy lub rysunki robocze, warsztatowe je¶li uzna to za konieczne dla wykonania robót lub ich czê¶ci, h) materia³y i urz±dzenia u¿yte do wykonania przedmiotu zamówienia winny posiadaæ ¶wiadectwo dopuszczenia do stosowania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spe³niaæ wymogi okre¶lone w Ustawie z dnia 07.07.1994 r. - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z pó¼. zmian.).
II.1.5) przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych:
- Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
- Zamawiaj±cy przewiduje realizacjê zamówieñ uzupe³niaj±cych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych, stanowi±cych nie wiêcej ni¿ 50% warto¶ci zamówienia podstawowego i polegaj±cych na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówieñ, które obejmuje zakres niniejszego zamówienia
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.23.31.00 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg .
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 3.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 15.000,00 z³ (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy odstêpuje od uszczegó³owienia wymagañ w zakresie tego warunku. Ocena spe³nienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie z³o¿onego o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu zgodnie z art. 22 ustawy, zgodnie z za³. 1 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Warunek posiadania wiedzy i do¶wiadczenia zamawiaj±cy uzna za spe³niony, je¿eli wykonawca do³±czy do oferty wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone. Za³. nr 5 do SIWZ stanowi wzór wykazu robót o którym mowa wy¿ej. Aby warunek zosta³ uznany za spe³niony wykaz ma zawieraæ min. 5 robót w zakresie budowy lub przebudowy dróg wykonanych w zabudowie osiedlowej lub miejskiej, o warto¶ci min. 0,5 mln z³. brutto ka¿da oraz min. 3 roboty w zakresie budowy kanalizacji deszczowej, wykonanej w zabudowie osiedlowej lub miejskiej, o warto¶ci min. 0,2 mln z³. brutto ka¿da. Do wykazu nale¿y do³±czyæ dowody dotycz±ce najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone. Warunek udzia³u w postêpowaniu bêdzie oceniany na podstawie dokumentów i o¶wiadczeñ wg formu³y spe³nia - nie spe³nia. Za najwa¿niejsze roboty budowlane uwa¿a siê roboty niezbêdne do wykazania spe³nienia warunku okre¶lonego w pkt 10.2 SIWZ. W przypadku, gdy zamawiaj±cy jest podmiotem, na rzecz, którego us³ugi wskazane w wykazie zosta³y wcze¶niej wykonane, wykonawca nie ma obowi±zku przedk³adania dowodów, o których mowa powy¿ej. W przypadku wspólnego ubiegania siê dwóch lub wiêcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiaj±cy dopuszcza sk³adania dokumentów wspólnych lub odnosz±cych siê tylko do Wykonawcy spe³niaj±cego niniejszy warunek udzia³u w postêpowaniu. Uwaga: zgodnie z ROZPORZ¡DZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mog± byæ sk³adane (Dz. U. z dnia 19 lutego 2013 r. Poz. 231) dowodami, o których mowa powy¿ej s±: 1) po¶wiadczenie, 2) w przypadku zamówieñ na roboty budowlane - inne dokumenty, - je¿eli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ po¶wiadczenia, o którym mowa w pkt 1
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy odstêpuje od uszczegó³owienia wymagañ w zakresie tego warunku. Ocena spe³nienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie z³o¿onego o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu zgodnie z art. 22 ustawy zgodnie z za³. 1 do SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiaj±cy uzna za spe³niony je¿eli wykonawca do³±czy do oferty: - wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê, jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych dla wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, - o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ. W wykazie maj± byæ wymienione nast. osoby: min. 1 osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane w zakresie dróg wraz z przynale¿no¶ci± do w³a¶ciwej Izby In¿ynierów. min. 1 osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane w zakresie zewnêtrznych sieci sanitarnych wraz z przynale¿no¶ci± do w³a¶ciwej Izby In¿ynierów Wykaz i o¶wiadczenie sporz±dziæ wg wzoru druku stanowi±cego za³±cznik nr 6 do SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Warunek ten Zamawiaj±cy uzna za spe³niony, je¿eli Wykonawca do³±czy do oferty nastêpuj±ce dokumenty: 1) op³acon± polisê OC opiewaj±c± na kwotê min. 1,5 mln z³, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê min. 1,5 mln z³. 2) informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy na wysoko¶æ min. 0,8 mln z³, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
- wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
- informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;
- op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedk³ada nastêpuj±ce dokumenty dotycz±ce podmiotów, zasobami których bêdzie dysponowa³ wykonawca:
- informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± innego podmiotu, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- dowód wniesienia (wp³acenia) wadium, - kosztorys ofertowy uproszczony sporz±dzony na bazie za³±czonej dokumentacji, - je¶li dotyczy - pisemne zobowi±zanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. - je¶li dotyczy - pe³nomocnictwo do reprezentowania w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. - je¶li dotyczy - pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu wykonawcy w przypadku, gdy dokumentów sk³adaj±cych siê na ofertê nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru S±dowego. Pe³nomocnictwo powinno byæ przedstawione w oryginale lub w postaci kopii po¶wiadczonej notarialnie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ dokonania istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia nw. okoliczno¶ci, z uwzglêdnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1) w wypadku zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa, 2) w wypadku zmian formy zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, zgodnie z art. 149 ustawy 3) w wypadku niemo¿liwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, które maj± wp³yw na realizacjê zamówienia publicznego, 4) w wypadku zmian nr rachunku bankowego wykonawcy, na który jest p³acone wynagrodzenie 5) w wypadku przed³u¿ania siê uzgodnieñ zewnêtrznych w organach administracji publicznej z przyczyn niele¿±cych po stronie Wykonawcy, 6) w wypadku, gdy podczas realizacji zamówienia konieczne stanie siê wprowadzenie zmian projektowych lub technologicznych, 7) w wypadku zmian personelu wykonawcy odpowiedzialnego za realizacje przedmiotu zamówienia- zmiany kluczowych specjalistów przedstawionych w ofercie - Zmiany z inicjatywy Zamawiaj±cego lub Wykonawcy, w ka¿dym uzasadnionym przypadku za uprzedni± pisemn± zgod± zamawiaj±cego, akceptuj±cego nowego specjalistê, pod warunkiem, ¿e spe³nia on kryteria przyjête w SIWZ, 8) w wypadku zmian terminu wykonania umowy lub jej czê¶ci. W przypadku opó¼nienia w realizacji robót budowlanych niele¿±cego po stronie wykonawcy (wady i braki projektu, etc.) Strony umowy podpisz± aneks do umowy przed³u¿aj±cy okres wykonywania us³ugi o niezbêdny czas, 9) w wypadku zmian przepisów prawa zwi±zanych z realizacj± zamówienia (VAT, przepisy bran¿owe zwi±zane z przedmiotem zamówienia), 10) w wypadku zmian stanu prawnego lub faktycznego, które maj± wp³yw na tre¶æ zawartej umowy, je¿eli taka zamiana le¿y w interesie publicznym, 11) w wypadku zmiany terminu realizacji zamówienia o przez jego przed³u¿enie ze wzglêdu na przyczyny le¿±ce po stronie Zamawiaj±cego dotycz±ce np. braku przygotowania/przekazania miejsca realizacji/dostawy, oraz inne niezawinione przez Strony przyczyny spowodowane przez tzw. si³ê wy¿sz± np. po¿ar, zalanie itp.; 12) w wypadku wyd³u¿enia terminu gwarancji, w sytuacji przed³u¿enia jej przez producenta/Wykonawcê, 14) w wypadku aktualizacji rozwi±zañ projektowych z uwagi na postêp technologiczny lub zmiany obowi±zuj±cych przepisów; 15) w pozosta³ym zakresie - w sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wyst±pienia strony nie mog³y przewidzieæ pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci. 16) w wypadku zaistnienia innej, niemo¿liwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczno¶ci prawnej, ekonomicznej lub technicznej, za któr± ¿adna ze stron nie ponosi odpowiedzialno¶ci, skutkuj±cej brakiem mo¿liwo¶ci nale¿ytego wykonania umowy albo zaistnienia okoliczno¶ci le¿±cych po stronie zamawiaj±cego, w szczególno¶ci spowodowanych sytuacj± finansow±, zdolno¶ciami p³atniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okoliczno¶ciami, które by³y niemo¿liwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa jest z³o¿enie wniosku przez stronê inicjuj±c± zmianê, zawieraj±cego: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) obliczenie kosztów zmiany, je¿eli zmiana bêdzie mia³a wp³yw na wynagrodzenie wykonawcy. Zmiana postanowieñ umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie za zgod± obu stron wyra¿ona w formie pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci. Zmiany umowy, o których mowa musz± byæ dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy, stanowi±cego, ¿e umowa podlega uniewa¿nieniu w czê¶ci wykraczaj±cej poza okre¶lenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.michalowice.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: siedziba zamawiaj±cego, stanowisko ds. zamówieñ publicznych, pok. 201 (II piêtro).
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 30.04.2014 godzina 10:00, miejsce: siedziba zamawiaj±cego, sala obs³ugi, biuro podawcze (parter).
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utworzenie 30 nowych miejsc opieki w ramach programu Aktywny Maluch 2022-2029 - edycja 1 w ¯³obku Gminnym "Nasze Skarby" w Obrowcu, Obrowiec 44, 22-500 Hrubieszów
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 3718P w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów w ¦rodzie Wielkopolskiej
- Wykonanie zagospodarowania poscaleniowego w ramach zadania pn. "Scalanie gruntów obrêbów Busówno, Busówno-Kolonia i Pniówno, gmina Wierzbica, powiat che³mski, województwo lubelskie"- ETAP II
- Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn - etap IV. Remont nawierzchni ul. Wodziñskiej w Wodzinie Majorackim - gmina Tuszyn.
- Wykonanie zagospodarowania poscaleniowego w ramach zadania pn. "Scalanie gruntów obrêbu Olchowiec-Kolonia, gmina Wierzbica, powiat che³mski, województwo lubelskie" - Etap II
- Wykonanie zagospodarowania poscaleniowego w ramach zadania pn. "Scalanie gruntów obrêbu Kamienna Góra, gmina Wierzbica, powiat che³mski, województwo lubelskie" - Etap II
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.