eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LubanieOdbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lubanie

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-01-04

Lubanie: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lubanie
Numer ogłoszenia: 124 - 2016; data zamieszczenia: 04.01.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 344832 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lubanie, Lubanie 28A, 87-732 Lubanie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2513312, faks 054 2513312.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lubanie.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na terenie gminy Lubanie w okresie od 01.01.2016r. - 31.12.2016r. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych: z nieruchomości zamieszkałych: - zmieszanych (niesegregowanych), - zbieranych selektywnie wg następujących frakcji: - frakcja sucha, - frakcja mokra, - popiół; z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych PSZOK w Kucerzu. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I.Charakterystyka Gminy Lubanie 1)Powierzchnia: Powierzchnia Gminy wynosi około: 69,3 km2 , z czego m.in. 48,43 km2 stanowią użytki rolne (70,7 proc.). Zabudowa występująca na terenie gminy Lubanie jest w większości rozproszona, zwartym charakterem zabudowy wyróżniają się wsie: Lubanie, Mikanowo A, Mikanowo B, Probostwo Górne, Gąbinek, ale i tu zabudowa położona jest dwustronnie lub jednostronnie wzdłuż dróg. 2)Liczba mieszkańców. Liczba mieszkańców zamieszkałych wynosi ok. 4021 osób (dane na podstawie złożonych deklaracji). Zamawiający informuje, iż na dzień 30.11.2015r. zadeklarowało:- 99,9 proc. właścicieli segregujących odpady komunalne, -0,01 proc. właścicieli niesegregujących odpadów komunalnych. 3)Liczba nieruchomości: a)w zabudowie jednorodzinnej-ok. 1100szt.,b)w zabudowie wielorodzinnej-1 szt. Uwaga: Ilości nieruchomości są zmienne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów, ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od deklaracji złożonych przez właścicieli nieruchomości. 4)Wykaz nieruchomości zamieszkałych w poszczególnych miejscowościach (stan na dzień 30.11.2015r. na podstawie złożonych deklaracji) Lp./Miejscowość/Liczba gospodarstw domowych/Liczba nieruchomości zamieszkałych 1.Barcikowo/34/30 2.Bodzia/29/26 3.Dąbrówka/6/6 4.Gąbinek/53/41 5.Janowice/44/40 6.Kałęczynek/19/18 7.Kaźmierzewo/38/38 8.Kocia Górka/43/37 9.Kolonia Ustrońska/18/18 10.Kucerz/43/42 11.Lubanie/230/204 12.Mikanowo A i B/157/133 13.Mikorzyn/31/26 14.Probostwo Dolne/88/81 15.Probostwo Górne/132/120 16.Przywieczerzyn/29/27 17.Przywieczerzynek/12/12 18.Sarnówka/22/21 19.Siutkówek/52/46 20.Tadzin/40/34 21.Ustronie/34/34 22.Włoszyca Lubańska/29/26 23.Zapomnianowo/19/16 24.Zosin/31/25 Razem/1234/1101 Sieć drogową w Gminie Lubanie stanowią: -drogi gminne - 85,651 km, -drogi powiatowe - 26,873 km, -drogi wojewódzkie - 4,318 km, -droga krajowa - 9,052 km, 5)Ilość odpadów odebranych na terenie gminy Lubanie Ilość odpadów odebranych z terenu gminy Lubanie na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w latach 2013 - 2014. Rodzaj odpadu/Kod odpadu/Ilość odpadów zebranych w [Mg] w ciągu roku/2013/2014 Zmieszane odpady opakowaniowe (odp. suche)/15 01 06/52/149,2 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (odp. mokre)/20 03 01/529,2/269,2 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - popioły/ex 20 01 99/-/40,4 Opakowania z papieru i tektury/15 01 01/1,2/- Opakowania z tworzyw sztucznych/15 01 02/2,2/- Opakowania z metali/15 01 04/0,4/- Opakowania ze szkła/15 01 07/2,7/- Razem/587,7/458,8 Ilość odpadów odebranych z nieruchomości zamieszkałych w 2015 roku. Rok 2015/Rodzaj odpadów/Kody odpadów Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 Popiół ex 20 01 99, 10 01 01, 20 03 99 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 01 08 Styczeń/14,2/39,2/10,2/- Luty /11,1/35,3/9,7/- Marzec/12,3/34,2/8,9/- Kwiecień/13,2/32,4/5,2/- Maj/6,1/34,1//- Czerwiec/7,5/33,8/-/- Lipiec/8,08/37,24/-/22,92 Sierpień/7,38/28,78/-/21,40 Wrzesień/28,38/14,24/-/17,94 Październik/23,36/9,3/45,64/7,72 Razem/131,6/298,56/79,64/69,98 Powyższe dane zostały przygotowane z należytą starannością, jednak są to często wartości przybliżone. Należy to wziąć pod uwagę przy kalkulowaniu ceny ryczałtowej. Ilość wytworzonych na terenie gminy Lubanie odpadów na terenach nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców gminy oraz odpadów gromadzonych na terenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Średnia ilość odpadów przewidzianych do zbiórki i transportu z terenu wynosi około 600 Mg/rok. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować, jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. II.Frakcje odpadów i sposób ich odbioru Rodzaj odpadu stanowiący przedmiot zamówienia: 1)papier; 2)metale; 3)tworzywa sztuczne; 4)szkło; 5)opakowania wielomateriałowe; 6)odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji; 7)przeterminowane leki i chemikalia; 8)zużyte baterie i akumulatory; 9)zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; 10)meble i inne odpady wielkogabarytowe; 11)odpady budowlane i rozbiórkowe; 12)zużyte opony; 13)odpady zielone; 14)popiół 15)niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 1.Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą do pojemników na terenach zabudowy jednorodzinnej ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych, w Gminie Lubanie w przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki). Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę tych odpadów komunalnych: -z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu, -z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu, w godzinach 6.00 - 20.00 2.Selektywnie zbierane odpady komunalne suche Selektywnie zbierane odpady komunalne tzw. suche zbierane będą do pojemników (na terenach zabudowy jednorodzinnej) oraz kontenerów (tereny zabudowy wielorodzinnej), ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców Gminy Lubanie w przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki). Kody odpadów - frakcja sucha papier, tektura: 20 01 01, 15 01 01, Tworzywa sztuczne: 20 01 39, 15 01 02 Metale: 20 01 40, 15 01 04 Szkło: 20 01 02, 15 01 07 Opakowania wielomateriałow Guma: 20 01 39 Skóra, odzież, tekstylia: 20 01 10, 20 01 11 Drewniane opakowania: 15 01 03 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny: 20 01 99 Do frakcji tzw. suchej zalicza się powstające w gospodarstwie domowym odpady komunalne: a)papier, w tym: gazety i czasopisma, kolorowe magazyny, książki, zeszyty, torebki i worki papierowe, opakowania papierowe typu karton i tektura, prospekty, katalogi, ulotki, b)metale, w tym: puszki po napojach oraz inne opakowania z metali kolorowych, c)tworzywa sztuczne, w tym: wykonane z tworzyw sztucznych opakowania po napojach, puste butelki typu PET, opakowania plastikowe po kosmetykach, tubki po paście, opakowania plastikowe po chemii gospodarczej, artykuły gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych, pojemniki i naczynia z tworzyw sztucznych, oczyszczone z resztek żywności opakowania plastikowe, woreczki i reklamówki foliowe, d)szkło, w tym: szklane butelki po napojach, słoiki po żywności, szklanki, szklane opakowania po kosmetykach, szkło ozdobne, e)opakowania wielomateriałowe, czyli opakowania wykonane co najmniej z dwóch różnych materiałów, których nie można rozdzielić ręcznie lub przy zastosowaniu prostych metod mechanicznych, w tym: kartony po sokach, mleku itp. produktach, f)inne odpady suche typu: pieluchy, wata, niedopałki papierosów, guma (nie opony), skóra, drewniane opakowania mieszczące się w pojemniku, tkaniny do wycierania (np. szmaty, ścierki), resztki odzieży, tekstylia, zużyte jednorazowe worki do odkurzaczy, g)inne, które mają podobne właściwości do w/w oraz nie ulegają biodegradacji Częstotliwość wywozu odpadów komunalnych suchych: -z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu, -z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu, w godzinach 6.00 - 20.00 3.Selektywnie zbierane odpady komunalne mokre Selektywnie zbierane odpady komunalne tzw. mokre zbierane będą do pojemników (na terenach zabudowy jednorodzinnej) oraz kontenerów (tereny zabudowy wielorodzinnej), ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców Gminy Lubanie w przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki). Kody odpadów - frakcja mokra odpady komunalne ulegające biodegradacji 20 01 08, ex. 20 01 10 - z włókien naturalnych, ex. 20 01 11 - z włókien naturalnych, 20 01 25, 20 01 38, 15 01 03, ex. 15 01 06 - w części zawierającej papier, tekturę, drewno i tekstylia z włókien naturalnych, ex. 15 01 09 - z włókien naturalnych, ex. 20 02 01 - z ogrodów Do frakcji tzw. mokrej zalicza się powstające w gospodarstwie domowym odpady komunalne: a)ulegające biodegradacji odpady kuchenne, w tym: resztki i obierki warzyw i owoców, resztki po posiłkach, resztki mięsa i ryb, kości, filtry po kawie, fusy po kawie i herbacie, skorupki po jajkach i orzechach, b)odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, c)odpady zielone: części roślin pochodzące z pielęgnacji ogrodów, za wyjątkiem odpadów zielonych pochodzących z pielęgnacji parków, zieleńców, d)inne odpady mokre ulegające biodegradacji, w tym: zużyte ręczniki papierowe, zużyte chusteczki higieniczne, mokry i zabrudzony papier oraz mokry i zabrudzony karton bez dodatków innych materiałów, np. folii, trociny, e)inne odpady nadające się do kompostowania, czyli biodegradowalne, Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę tych odpadów komunalnych: -z terenów zabudowy jednorodzinnej 2 razy w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie 1 raz na miesiąc, -z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie 1 raz na miesiąc, w godzinach 6.00 - 20.00 4.Popiół (kod ex. 20 01 99 - popiół) Powstający w gospodarstwach domowych popiół gromadzony jest przez właścicieli nieruchomości w pojemnikach przeznaczonych do selektywnego zbierania popiołu i w terminach odbioru odpadów udostępniany przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę tych odpadów komunalnych: -z terenów zabudowy jednorodzinnej 2 razy w miesiącu w okresie od 1 października do 30 kwietnia, -z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu w okresie od 1 października do 30 kwietnia, w godzinach 6.00 - 20.00 W okresie od 1 maja do 30 września mieszkańcy mogą dostarczać popiół do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Kucerzu. 5.Odpady przyjmowane od mieszkańców nieruchomości zamieszkałych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Kucerzu W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Kucerzu odbierane będą od mieszkańców gminy Lubanie następujące odpady: Lp./Kod odpadu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. 2014, poz. 1923)/Rodzaj odpadu 1./15 01 01/Opakowania z papieru i tektury 2./15 01 02/Opakowania z tworzyw sztucznych 3./15 01 03/Opakowania z drewna 4./15 01 04/Opakowania z metali 5./15 01 05/Opakowania wielomateriałowe 6./15 01 07/Opakowania ze szkła 7./15 01 10/Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone 8./16 01 03/Zużyte opony 9./16 02 14/Zużyte urządzenia inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13 10./16 02 16/Elementy usunięte z zużytych urządzeń inne niż wymienione w 16 02 15 11./16 80 01/Magnetyczne i optyczne nośniki informacji 12./17 01 01/Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 13./17 01 02/Gruz ceglany 14./17 01 03/Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 15./17 01 07/Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 16./17 02 01/Drewno 17./17 02 02/Szkło 18./17 02 02/Szkło 18./17 02 03/Tworzywa sztuczne 19./17 04 11/Kable inne niż wymienione w 17 04 10 20./17 06 04/Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 21./17 09 04/Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 22./20 01 01/Papier i tektura 23./20 01 02/Szkło 24./20 01 10/Odzież 25./20 01 11/Tekstylia 26./20 01 13/Rozpuszczalniki 27./20 01 14/Kwasy 28./20 01 15/Alkalia 29./20 01 19/Środki ochrony roślin 30./20 01 21/Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 31./20 01 23/Urządzenia zawierające freony 32./20 01 25/Oleje i tłuszcze jadalne 33./20 01 27/Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne 34./20 01 28/Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 35./20 01 29/Detergenty zawierające substancje niebezpieczne 36./20 01 30/Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29 37./20 01 32/Leki inne niż wymienione w 20 01 31 38./20 01 33/Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 39./20 01 34/Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 40./20 01 35/Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 41./20 01 36/Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 42./20 01 38/Drewno inne niż wymienione w 20 01 37 43./20 01 39/Tworzywa sztuczne 44./20 01 40/Metale 45./20 01 80/Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19 46./ex 20 01 99/Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - popioły i żużle z palenisk domowych 47./20 02 01/Odpady ulegające biodegradacji 48./20 03 07/Odpady wielkogabarytowe 49./ex 20 03 99/Inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe Właściciele nieruchomości samodzielnie będą dostarczać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w/w odpady zebrane w sposób selektywny. Odpady budowlane i rozbiórkowe odbierane są od mieszkańca w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 0,5 m3/zabudowę/rok. Odbiór większej ilości odpadów budowlanych odbywać się będzie w ramach indywidualnego zamówienia firmy odbierającej odpady. Zużyte opony odbierane są od mieszkańca w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 4 sztuk/zabudowę/rok. Wykonawca zobowiązany jest do opróżniania pojemników i kontenerów zlokalizowanych na terenie PSZOK. Częstotliwość wywozu odpadów z PSZOK będzie ustalana w porozumieniu z Zamawiającym i wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb, z uwzględnieniem stopnia zapełnienia pojemników, jednak nie częściej niż 1 raz na kwartał. Ponadto, w ostatnim miesiącu obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany będzie do odebrania wszystkich odpadów zgromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) zlokalizowany jest w miejscowości Kucerz. 6.Zamawiający wyposażył nieruchomości zamieszkałe w pojemniki do zbiórki odpadów. Pojemniki są własnością gminy Lubanie, oddaną w użyczenie mieszkańcom gminy Lubanie. III.OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1.Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a)ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach b)ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, c)ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, d)ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska , e)ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, f)ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach , g)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi , h)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. 2014r., poz. 1973), i)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 lutego 2015 r. w sprawie dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i odrębnie recykling, j)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi , k)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów, l)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, m)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów , n)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości , o)Uchwały nr XXI/147/13 Rady Gminy Lubanie z dnia 27 marca 2013r. w sprawie uchwalenia regulaminu czystości i porządku na terenie Gminy Lubanie. p)Uchwały nr XXI/149/13 Rady Gminy Lubanie z dnia 27 marca 2013r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. q)uchwały Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko -Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023, r)uchwały Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023 ( Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom. z 2012 r., poz. 2028). 2.Wykonawca zobowiązany będzie do systematycznego odbierania bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych każdą ilość odpadów selektywnie zebranych i niesegregowanych (zmieszanych) także tych przygotowanych do odebrania w workach, wystawionych obok pojemników jak również z pergoli śmietnikowych o swobodnym dostępie oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Kucerzu. (w załączeniu wykaz gospodarstw domowych na terenie gminy Lubanie, objętych usługą odbioru odpadów komunalnych). 3.Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu zanieczyszczonego na skutek rozsypania odpadów w czasie ich odbioru. 4.Wykonawca zabezpieczy przewożone odpady przed wysypaniem, wyciekiem, rozwianiem w trakcie transportu. W przypadku zanieczyszczenia terenu odebranymi odpadami na trasie przejazdu wykonawca natychmiast usunie zdarzenie na własny koszt. 5.Wykonawca odbiera odpady z miejsca ustawienia pojemników, po opróżnieniu pojemników zobowiązany jest do odstawienia ich w to samo miejsce. Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia z właścicielem nieruchomości możliwości odbioru odpadów (dostępu do pojemników/worków), w sytuacjach, gdy gromadzenie odpadów prowadzone jest w zamkniętej części nieruchomości, do której Wykonawca nie ma dostępu (np. zamykane osłony śmietnikowe itp.) 6.Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona. 7.Wykonawca będzie dokonywał odbioru i transportu odpadów, z każdej nieruchomości bez względu na jej położenie i ukształtowanie terenu, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony, niezależnie od powodu utrudnienia. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W przypadku braku odbioru odpadów wykonawca ustali dodatkowy termin odbioru i zawiadomi właściciela na własny koszt. 8.Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 9.W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym gminę. 10.Wykonawca zobowiązany będzie do powiadamiania gminy o nieruchomościach, na których nie zostały odebrane odpady, ze względu na niewywiązywanie się z obowiązku segregacji odpadów jak również inne stwierdzone nieprawidłowości. Powiadomienie musi zawierać: - adres nieruchomości na której stwierdzono nieprawidłowości, - krótki opis zdarzenia (data, godzina, informacja opisująca nieprawidłowości) - nagranie wideo lub zdjęcia w postaci cyfrowej, a także inne dowody dokumentujące nieprawidłowości. Nagranie wideo lub zdjęcia muszą zostać wykonane w takiej jakości, by nie budząc wątpliwości pozwalały na identyfikacje nieruchomości oraz stwierdzonych nieprawidłowości, - dane pracowników, którzy stwierdzili nieprawidłowości. Wykonawca jest zobowiązany przekazać w/w informacje w ciągu 2 dni roboczych po każdym dniu zbiórki odpadów w formie elektronicznej na adres: gospodarka_odpadami@lubanie.com. Brak w/w powiadomienia wraz z dokumentacją wideo lub fotograficzną we wskazanym terminie skutkować może nieuwzględnieniem przez Zamawiającego zgłaszanych informacji o zaistniałych nieprawidłowościach. 11.Reklamacje zgłoszone przez właścicieli nieruchomości, dotyczące braku odbioru odpadów w terminie ustalonym w harmonogramie, Zamawiający przekaże Wykonawcy drogą elektroniczną w ciągu 5 dni od dnia odbioru odpadów wg harmonogramu. Wykonawca w ciągu 2 dni roboczych odbierze odpady. 12.Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 13.Wykonawca jest zobowiązany sporządzić szczegółowy harmonogram wywozu odpadów, a następnie przedstawić Zamawiającemu do akceptacji harmonogram oraz trasy wywozu odpadów komunalnych, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia dostarczenia wykazu nieruchomości, oraz w przypadku zmian w harmonogramach lub trasach wywozu każdorazowo przedstawić Zamawiającemu projekt do akceptacji. 14.Po zaakceptowaniu harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest podać go do wiadomości publicznej oraz skutecznie powiadomić mieszkańców gminy poprzez dostarczenie do każdego gospodarstwa domowego ulotek zawierających harmonogram odbioru, najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi. 15.Wykonawca będzie dostarczać Zamawiającemu raz na miesiąc raporty z ilości odebranych odpadów komunalnych oraz raz na pół roku sprawozdania z ilości odebranych i poddanych unieszkodliwianiu odpadów zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. 16. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania raz na miesiąc Zamawiającemu kart przekazania odpadów do regionalnej instalacji oraz innych instalacji, do których przekazuje odpady selektywnie zebrane z terenu gminy Lubanie, oraz dokumentów potwierdzających ważenie (tzw. kwity wagowe) i zagospodarowanie odebranych odpadów. 17.Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami oraz zachowaniem zasady bliskości, o których mowa w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 21). 18.Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zobowiązany jest do przekazania zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, zgodnie z wojewódzkim planem gospodarki odpadami. 19.Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji do recyklingu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów, w tym regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady. 20.W przypadku zmiany odbiorcy odpadów, Wykonawca o powyższym fakcie powiadomi zamawiającego w terminie 30 dni przed nastąpieniem zmiany. Do zgłoszenia należy dołączyć kopie umowy z zarządzającym instalacją wraz z zezwoleniem na przetwarzanie odpadów. 21.Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 22.Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. Wykonawca jest zobowiązany do transportowania odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w sposób, który uniemożliwia zmieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi oraz w sposób uniemożliwiający mieszanie się ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 23.Wykonawca zobowiązany będzie do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczana poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). 24.Wykonawca zobowiązany będzie do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 25.Wykonawca jest zobowiązany do posiadania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach. 26. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania zaświadczenia o wpisie do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Główny Inspektorat Ochrony Środowiska wymagany ustawą o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, 27.Wykonawca jest zobowiązany do posiadania aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta gminy Lubanie zgodnie z przepisami art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. - o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 28.Przedmiot zamówienia należy wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) 29.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo - transportowej, spełniającej wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) i rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. Nr 104, poz. 868), 30. Wykonawca jest zobowiązany na żądanie zamawiającego nieodpłatnego udostępniania danych z odczytu systemu pozycjonowania satelitarnego w formie umożliwiającej nie budzący wątpliwości odczyt położenia, ruchu, postoju i miejsca wyładunku pojazdów w danym czasie, odbierających odpady komunalne z terenu gminy Lubanie. 31.Zamawiający w okresie trwania umowy będzie udostępniał Wykonawcy dane dotyczące nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy. W przypadku nowo zgłoszonej nieruchomości wykonawca będzie odbierał odpady z nieruchomości maksymalnie po 5 dniach, od dnia zgłoszenia nieruchomości oraz dostarczy właścicielowi nieruchomości harmonogram odbierania odpadów. 32.Terminy odbioru odpadów komunalnych frakcji mokrej, suchej i popiołu przypadające na ostatni miesiąc obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest ustalić między 20 a 30 dniem tego miesiąca. 33.Zamawiający uprawniony jest do wykonywania kontroli sposobu wykonywania przez Wykonawcę przedmiotu umowy bez konieczności uprzedniego informowania Wykonawcy o zamiarze, czasie i miejscu jej przeprowadzenia. Zamawiający zobowiązany jest do przeprowadzenia kontroli w sposób nieutrudniający wykonywanie przez Wykonawcę przedmiotu umowy.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.01.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Gospodarki Komunalnej i Mechanizacji Rolnictwa Sp. z o.o. Baruchowo, Baruchowo, 87-721 Baruchowo, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 335414,44 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 321600,00

  • Oferta z najniższą ceną: 321600,00 / Oferta z najwyższą ceną: 357600,00

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.