Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-06-10
Sieniawa: Przebudowa budynków gospodarczych Leśniczówki Przyjemek oraz budynku mieszkalnego Leśniczówki Przyjemek i Czerce wraz z zagospodarowaniem terenu
Numer ogłoszenia: 125169 - 2014; data zamieszczenia: 10.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Sieniawa , ul. Kościuszki 11, 37-530 Sieniawa, woj. podkarpackie, tel. 016 6227965, faks 016 6227965.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.sieniawa.krosno.lasy.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa budynków gospodarczych Leśniczówki Przyjemek oraz budynku mieszkalnego Leśniczówki Przyjemek i Czerce wraz z zagospodarowaniem terenu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegających na przebudowie budynków gospodarczych Leśniczówki Przyjemek oraz budynku mieszkalnego Leśniczówki Przyjemek i Czerce wraz z zagospodarowaniem terenu. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 zadania (części) obejmujące wykonanie następujących robót budowlanych: 1) CZĘŚĆ Nr 1 - Przebudowa budynków Leśniczówki Przyjemek, w skład, którego wchodzi m.in. realizacja następującego zakresu prac: A. Przebudowa budynku mieszkalnego Leśniczówki Przyjemek polegająca na: wydzieleniu z części pomieszczenia poczekalni kancelarii WC o pow. 2,10 m2 w tym niezbędne roboty budowlano - montażowe wraz z uzupełnieniem instalacji wod.-kan., CO i elektrycznej. B. Rozbiórka budynku gospodarczego (magazynowego) polegającą na: -rozbiórce pokrycia dachu z eternitu falistego i drewnianej konstrukcji, -rozbiórce płyty żelbetonowej stropowej nad parterem, -rozbiórka ścian murowanych z cegły z demontażem stolarki, -rozbiórka posadzek betonowych i ław fundamentowych. C. Rozbiórka budynku gospodarczego o konstrukcji drewnianej o powierzchni 129,60 m2 z betonowym gnojownikiem polegającą na: -rozbiórce pokrycia dachu z dachówki cementowej, -rozbórce drewnianej konstrukcji dachu, ścian, stropu, -demontażu stolarki okiennej i drzwiowej -rozbiórce fundamentów betonowych ścian i gnojownika, D. Remont budynku garażowego polegającego na: -wymianie pokrycia dachowego z eternitu na blacho dachówkę, -wymianie deskowań ścian tynków z malowaniem, -wymianie i uzupełnienie stolarki okiennej i drzwiowej. E., F. Budowa nowych budynków gospodarczych w obrysie dotychczasowego budynku C polegającego na: -wykonaniu ław i ścian fundamentowych żelbetonowych, -wykonaniu ścian z pustaków ceramicznych, -wykonaniu stropu żelbetonowego monolitycznego, -wykonaniu drewnianej konstrukcji dachu z pokryciem blacho dachówką, -wstawieniu stolarki okiennej i drzwiowej, -wykonaniu instalacji elektrycznej, -wykonanie tynków i malowania ścian. G. Zagospodarowanie terenu Leśniczówki Przyjemek poprzez wykonanie utwardzenia placu parkingowego o pow. 179,00 m2 i remontu ogrodzenia polegającego na: -wykonaniu utwardzenia placu poprzez wykonanie nawierzchni żwirowej na podbudowie z tłucznia ograniczonego krawężnikiem, -wykonaniu remontu istniejącego ogrodzenia z siatki na słupkach stalowych i budowie nowego ogrodzenia ze słupków żelbetonowych z przęsłami drewnianymi. 2) CZĘŚĆ Nr 2 - Przebudowa budynku Leśniczówki Czerce w skład, którego wchodzi realizacja następującego zakresu prac: A. Przebudowa budynku mieszkalnego Leśniczówki Czerce polegająca na: -wydzieleniu z części pomieszczenia poczekalni kancelarii WC o pow. 2,70 m2, zmianie wejścia do budynku, budowie zadaszenia i schodów zewnętrznych wraz z uzupełnieniem instalacji wod.-kan., CO i elektrycznej. B. Zgospodarowanie terenu Leśniczówki Czerce poprzez wykonanie utwardzenia placu parkingowego o pow. 300,00 m2 i remontu ogrodzenia polegającego na: -wykonaniu utwardzenia placu poprzez wykonanie nawierzchni z kostki brukowej na podbudowie z tłucznia ograniczonego obrzeżem, -wykonaniu remontu istniejącego ogrodzenia drewnianego na słupkach drewnianych i fundamencie żelbetonowym z przęsłami drewnianymi..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- 45Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6, ustawy Pzp.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7, 45.11.11.00-9, 45.26.23.10-7, 45.26.25.22-6, 45.33.00.00-9, 45.31.10.00-3, 45.42.20.00-1, 45.41.20.00-4, 45.33.12.10-1, 45.45.00.00-6, 45.26.13.20-3, 45.34.20.00-6, 45.23.32.53-7, 45.32.00.00-6, 45.20.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: dla zadania częściowego Nr 1 - 3 000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące złotych 00 groszy), dla zadania częściowego Nr 2 - 1 000,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc złotych 00 groszy). Wadium musi być wniesione wedle wyboru Wykonawcy w jednej lub spośród kilku następujących form: pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego tj. w Bank Spółdzielczy w Rzeszowie o. Sieniawa, nr konta bankowego:70 9162 1010 2003 1500 0345 0001;poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, tj. począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert do co najmniej ostatniego dnia związania ofertą włącznie. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 25.06.2014 r. do godz. 10:00,tj. do upływu terminu składania ofert.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Działalność objęta przedmiotem zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień w związku, z czym Zamawiający nie precyzuje tego warunku i nie wymaga żadnych dokumentów potwierdzających spełnianie tego warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że: a) Posiada doświadczenie w zakresie wykonywania robót budowlanych związanych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej: dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie obiektów odpowiednich rodzajowo do przedmiotu zamówienia o łącznej wartości netto dla poszczególnych części: Nr 1 - nie mniejszą niż 150 000,00 zł Nr 2 - nie mniejszą niż 50 000,00 zł W celu zweryfikowania zdolności Wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz ocena braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na podstawie dokumentów wymaganych na podstawie niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożonych przez Wykonawcę wraz z jego ofertą, w oparciu o zasadę spełnia - nie spełnia. Z treści złożonych dokumentów powinno wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w punktach 6.2 i 6.3. specyfikacji istotnych warunków zamówienia na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Pzp i na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów żądanych przez Zamawiającego potwierdzających spełnienie tych warunków. W tym celu Wykonawca załączy do oferty następujące dokumenty:Wykaz wykonanych robót budowlanych (wg. wzoru - Załącznik nr 4 do Rozdziału III SIWZ), w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W wykazie wykonawca winien umieścić wszystkie roboty budowlane konieczne do potwierdzenia spełniania warunku doświadczenia, w tym wyłącznie roboty budowlane wykonane należycie. Dowodami, o których wyżej mowa jest odpowiednie poświadczenie (dokument prywatny, wystawiony przez odbiorcę świadczenia wykonawcy) załączane w przypadku, gdy podmiotem na rzecz, którego roboty budowlane zostały wykonane był inny podmiot niż Zamawiający, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy Pzp, lub inne dokumenty jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Przez najważniejsze roboty Zamawiający uznaje roboty niezbędne do wykazania warunku określonego w pkt 6.3 lit. a) SIWZ. Jednocześnie Zamawiający informuję, iż w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r poz. 231 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (...), Wykonawca w miejsce poświadczeń, o których mowa powyżej, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie określone w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
b) Dysponuje lub będzie dysponował w trakcie realizacji zamówienia odpowiednim potencjałem technicznym umożliwiającym realizację robót budowlanych. Wykonawca musi wykazać się posiadaniem lub dysponowaniem następującego sprzętu (maszyn i urządzeń) na dzień rozpoczęcia wykonywania robót budowlanych w ilości minimum dla każdej części: koparka gąsienicowa, co najmniej 0.40 m3 - szt. 1, równiarka samojezdna, co najmniej 74 kW(100 KM) - szt. 1, samochód dostawczy do 0,9 t - szt. 1, samochód samowyładowczy do 5,0 t - szt. 1, wyciąg budowlany - szt. 1, betoniarka wolno spadowa elektryczna, co najmniej 150 dm3- szt. 1 . W celu zweryfikowania zdolności Wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz ocena braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na podstawie dokumentów wymaganych na podstawie niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożonych przez Wykonawcę wraz z jego ofertą, w oparciu o zasadę spełnia - nie spełnia. Z treści złożonych dokumentów powinno wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w punktach 6.2 i 6.3. specyfikacji istotnych warunków zamówienia na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Pzp i na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów żądanych przez Zamawiającego potwierdzających spełnienie tych warunków. W tym celu Wykonawca załączy do oferty następujące dokumenty: Wykaz narzędzi i urządzeń technicznych (wg. wzoru - Załącznik nr 5 do Rozdziału III niniejszej SIWZ), dostępnych Wykonawcy robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
przedmiotu zamówienia tj. dla każdej części co najmniej: operator koparki gąsienicowej - 1 osoba, operator równiarki samojezdnej - 1 osoba, kierowca samochodu dostawczego - 1 osoba, pracownik fizyczny - 4 osóby (murarz, tynkarz, cieśla, betoniarz-zbrojarz, pomocnik), oraz jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, w rozumieniu ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r. nr 243 poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83 poz. 578 ze zm.), lub odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadający minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu robót budowlanych i w pełnieniu funkcji kierownika robót budowlanych nad robotami odpowiadającymi rodzajowo przedmiotowi zamówienia. W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394). W celu zweryfikowania zdolności Wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz ocena braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na podstawie dokumentów wymaganych na podstawie niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożonych przez Wykonawcę wraz z jego ofertą, w oparciu o zasadę spełnia - nie spełnia. Z treści złożonych dokumentów powinno wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w punktach 6.2 i 6.3. specyfikacji istotnych warunków zamówienia na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Pzp i na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów żądanych przez Zamawiającego potwierdzających spełnienie tych warunków. W tym celu Wykonawca załączy do oferty następujące dokumenty: Wykaz osób zdolnych do wykonania zamówienia (wg. wzoru - Załącznik nr 6 do Rozdziału III SIWZ), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia (dot. osoby, która będzie odpowiedzialna za kierowanie robotami budowlanymi) niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Oświadczenie wg. wzoru - Załącznik nr 7 do Rozdziału III SIWZ), że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wymienione w wykazie osób, o którym mowa w pkt. 7.1 ppkt 4) specyfikacji istotnych warunków zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
d) W zakresie sytuacji ekonomicznej, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę ubezpieczenia dla poszczególnych części: Nr 1 - nie mniejszą niż 150 000,00 zł Nr 2 - nie mniejszą niż 50 000,00 zł e) W zakresie sytuacji finansowej, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, dla poszczególnych części: Nr 1 - nie mniejszą niż 150 000,00 zł Nr 2 - nie mniejszą niż 50 000,00 zł W celu zweryfikowania zdolności Wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz ocena braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na podstawie dokumentów wymaganych na podstawie niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożonych przez Wykonawcę wraz z jego ofertą, w oparciu o zasadę spełnia - nie spełnia. Z treści złożonych dokumentów powinno wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w punktach 6.2 i 6.3. specyfikacji istotnych warunków zamówienia na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Pzp i na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów żądanych przez Zamawiającego potwierdzających spełnienie tych warunków. W tym celu Wykonawca załączy do oferty następujące dokumenty: Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż wskazaną w pkt. 6.3 ppkt d) specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w kwocie nie mniejszej niż wskazana w pkt 6.3 ppkt e), wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wykonawca powołujący się przy wykazaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji zamówienia przedkłada pisemne zobowiązanie takiego podmiotu (z wyszczególnieniem rodzaju zasobu) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (wg. wzoru - Załącznik nr 8 do Rozdziału III SIWZ). 2) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta jest składana przez takich Wykonawców; 3) Pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą; 4) Wykaz podwykonawców - w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom (wg. wzoru - Załącznik nr 9 Rozdziału III SIWZ). 5) Kosztorys ofertowy uproszczony sporządzony w oparciu załączone do SIWZ przedmiary robót.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: a) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy może nastąpić jedynie w przypadku gdy wystąpią: 1) Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególności gdy będą: istotnie odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, skał, itp.); istotnie odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; niewypały i niewybuchy, zagrożenie tąpnięciami, wybuchem; wykopaliska archeologiczne nieprzewidywane w SIWZ; 2) Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego; konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ; zmiana dokumentacji projektowej dostarczonej przez Zamawiającego; 3) Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp.; wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych z przyczyn innych niż zawinione przez Wykonawcę w przypadku, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 4 Prawa budowlanego, konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w literze a) pkt 1) - 3) termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Każda taka zmiana wprowadzona będzie w trybach i procedurach opisanych w umowie. b) Zmiany technologiczne, mogące skutkować również zmianą wynagrodzenia Wykonawcy, w szczególności: 1) Pojawienie się na rynku części, materiałów lub urządzeń nowszej generacji niż opisane w SIWZ, pozwalających na zmniejszenie kosztów realizacji umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego Obiektu; 2) Pojawienie się nowszej technologii wykonania robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji umowy lub jego kosztów, jak również kosztów eksploatacji wykonanego Obiektu; 3) Konieczność zrealizowania zakresu technicznego Obiektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w SIWZ w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót, 4) Odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki gruntowe (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) lub istnienie niezinwentaryzowanych (nieujętych w dokumentacji) urządzeń, instalacji lub obiektów, skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu Umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; 5) Konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. c) Pozostałe zmiany, w szczególności: 1) Siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie umowy zgodnie z SIWZ, 2) Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części robót. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie obniżone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, według umowy, 3) Kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji lub usunięcia powstałej już kolizji, 4) Konieczność przedłużenia terminu realizacji zamówienia w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, zwłaszcza w przypadku wystąpienia potrzeby realizacji robót dodatkowych, 5) Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy spowodowane zmianą stawki VAT, 6) Zmiana sposobu, warunków lub terminów płatności określonych w umowie w przypadku zmiany zasad finansowania inwestycji przez Zamawiającego skutkującej koniecznością lub możliwością dokonania przedmiotowych zmian w umowie. 7) Wprowadzenie podwykonawcy (w sytuacji, gdy wykonawca w ofercie zadeklarował realizację siłami własnymi) za wyraźną zgodą Zamawiającego oraz na warunkach określonych w SIWZ oraz wzorze umowy dotyczących podwykonawstwa. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Wszystkie powyższe postanowienia nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez Zamawiającego jak i Wykonawcę. Każda taka zmiana wprowadzona będzie w trybach i procedurach opisanych w umowie. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do wykonywania zakresu umowy lub kontaktów między Stronami; udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych; udzielenie zamówień uzupełniających. Nie stanowi podstawy do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zmiana czynników cenotwórczych dla materiałów, urządzeń, energii i paliw, użytych do realizacji umowy oraz zmiana stawek ustawowych elementów składowych wynagrodzenia pracowników.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_sieniawa/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Sieniawa
ul. Kościuszki 11, 37-530 SIENIAWA
pokój nr 11.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Sieniawa ul. Kościuszki 11, 37-530 SIENIAWA pokój nr 9 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przebudowa budynków Leśniczówki Przyjemek.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: A. Przebudowa budynku mieszkalnego Leśniczówki Przyjemek polegająca na: -wydzieleniu z części pomieszczenia poczekalni kancelarii WC o pow. 2,10 m2 w tym niezbędne roboty budowlano - montażowe wraz z uzupełnieniem instalacji wod.-kan., CO i elektrycznej. B. Rozbiórka budynku gospodarczego (magazynowego) polegającą na: -rozbiórce pokrycia dachu z eternitu falistego i drewnianej konstrukcji, -rozbiórce płyty żelbetonowej stropowej nad parterem, -rozbiórka ścian murowanych z cegły z demontażem stolarki, -rozbiórka posadzek betonowych i ław fundamentowych. C. Rozbiórka budynku gospodarczego o konstrukcji drewnianej o powierzchni 129,60 m2 z betonowym gnojownikiem polegającą na: -rozbiórce pokrycia dachu z dachówki cementowej, -rozbórce drewnianej konstrukcji dachu, ścian, stropu, -demontażu stolarki okiennej i drzwiowej -rozbiórce fundamentów betonowych ścian i gnojownika, D. Remont budynku garażowego polegającego na: -wymianie pokrycia dachowego z eternitu na blacho dachówkę, -wymianie deskowań ścian tynków z malowaniem, -wymianie i uzupełnienie stolarki okiennej i drzwiowej. E., F. Budowa nowych budynków gospodarczych w obrysie dotychczasowego budynku C polegającego na: -wykonaniu ław i ścian fundamentowych żelbetonowych, -wykonaniu ścian z pustaków ceramicznych, -wykonaniu stropu żelbetonowego monolitycznego, -wykonaniu drewnianej konstrukcji dachu z pokryciem blacho dachówką, -wstawieniu stolarki okiennej i drzwiowej, -wykonaniu instalacji elektrycznej, -wykonanie tynków i malowania ścian. G. Zagospodarowanie terenu Leśniczówki Przyjemek poprzez wykonanie utwardzenia placu parkingowego o pow. 179,00 m2 i remontu ogrodzenia polegającego na: -wykonaniu utwardzenia placu poprzez wykonanie nawierzchni żwirowej na podbudowie z tłucznia ograniczonego krawężnikiem, -wykonaniu remontu istniejącego ogrodzenia z siatki na słupkach stalowych i budowie nowego ogrodzenia ze słupków żelbetonowych z przęsłami drewnianymi..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7, 45.11.11.00-9, 45.26.23.10-7, 45.26.25.22-6, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3, 45.42.00.00-1, 45.41.20.00-4, 45.33.12.10-1, 45.45.00.00-6, 45.26.13.20-3, 45.34.20.00-6, 45.23.32.53-7, 45.32.00.00-6, 45.20.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przebudowa budynku Leśniczówki Czerce.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: A. Przebudowa budynku mieszkalnego Leśniczówki Czerce polegająca na: -wydzieleniu z części pomieszczenia poczekalni kancelarii WC o pow. 2,70 m2, zmianie wejścia do budynku, budowie zadaszenia i schodów zewnętrznych wraz z uzupełnieniem instalacji wod.-kan., CO i elektrycznej. B. Zgospodarowanie terenu Leśniczówki Czerce poprzez wykonanie utwardzenia placu parkingowego o pow. 300,00 m2 i remontu ogrodzenia polegającego na: -wykonaniu utwardzenia placu poprzez wykonanie nawierzchni z kostki brukowej na podbudowie z tłucznia ograniczonego obrzeżem, -wykonaniu remontu istniejącego ogrodzenia drewnianego na słupkach drewnianych i fundamencie żelbetonowym z przęsłami drewnianymi..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7, 45.11.11.00-9, 45.26.23.10-7, 45.26.25.22-6, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3, 45.42.20.00-1, 45.41.20.00-4, 45.33.12.10-1, 45.45.00.00-6, 45.26.13.20-3, 45.34.20.00-6, 45.23.32.53-7, 45.32.00.00-6, 45.20.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zadaszonej sceny przy budynku Wieży Ariańskiej w Wojciechowie
- Budowa hali wraz z zapleczem oraz infrastrukturą techniczną dla zadania pn.: "Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Zespole Szkół w Dąbrowie"
- Prace remontowe i adaptacyjne mieszkania wspomaganego w ramach projektu - Nie JESTEŚ sam!" - III
- Konserwacja i rekonstrukcja kamiennej figury Matki Boskiej wieńczącej środkową kapliczkę z 1711 r., przy wjeździe do dawnego dworu w miejscowości Hołoby, w Ukrainie
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 3718P w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów w Środzie Wielkopolskiej
- Termomodernizacja budynku Urzędu Miejskiego w Golczewie wraz z poprawą dostępności architektonicznej
więcej: Roboty w zakresie burzenia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.