eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławPrzebudowa w zakresie wydzielenia i oddymiania klatek schodowych oraz modernizacja systemów przeciwpożarowych w budynku I Inspektoratu ZUS we Wrocławiu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-07

Wrocław: Przebudowa w zakresie wydzielenia i oddymiania klatek schodowych oraz modernizacja systemów przeciwpożarowych w budynku I Inspektoratu ZUS we Wrocławiu
Numer ogłoszenia: 125245 - 2016; data zamieszczenia: 07.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Ubezpieczeń Społecznych we Wrocławiu , ul. Pretficza 11, 50-930 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3606000, faks 071 3606497.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa w zakresie wydzielenia i oddymiania klatek schodowych oraz modernizacja systemów przeciwpożarowych w budynku I Inspektoratu ZUS we Wrocławiu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa w zakresie wydzielenia i oddymiania klatek schodowych oraz modernizacja systemów przeciwpożarowych w budynku I Inspektoratu ZUS we Wrocławiu przy ul. Reymonta 4-6. 1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) Powiększenie istniejących klap oddymiających w ewakuacyjnych klatkach schodowych do 5% rzutu poziomego klatki schodowej. 2) Wykonanie hydrantów wewnętrznych (25 z wężem półsztywnym) zapewniających ochronę całego budynku. 3) Wydzielenie piwnic drzwiami w klasie odporności ogniowej EI30 wyposażonymi w samozamykacze, zabezpieczenie przejść instalacyjnych w stropach o klasie REI60 z poziomu piwnic na parter. 4) Wymiana drzwi wejściowych do budynku przy klatkach schodowych od ul. Reymonta na drzwi o szerokości 1,45 m, ze skrzydłem głównym o szerokości co najmniej 0,90 m. 5) Wyposażenie w samozamykacze drzwi z pomieszczeń otwieranych na drogi komunikacji ogólnej. 6) Zapewnienie automatycznego odblokowania drzwi ewakuacyjnych z kontrolą dostępu w przypadku wystąpienia pożaru. 7) Sporządzenie dokumentacji powykonawczej zrealizowanych robót budowlano - instalacyjnych oraz zainstalowanych urządzeń wraz z odbiorem zgodnie z prawem budowlanym i przepisami przeciwpożarowymi. 8) Udzielenie 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane prace budowlane oraz 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na zainstalowane urządzenia z zastrzeżeniem, o którym mowa w rozdziale III pkt 7 ppkt 1) lit. b) SIWZ. 9) Zapewnienie sprawnego działania zamontowanych urządzeń i instalacji w okresie 36 miesięcznej obsługi serwisowej poprzez prowadzenie przeglądów i konserwacji oraz napraw zgłoszonych awarii i usterek. 2. Warunki finansowania: Za wykonanie przedmiotu umowy Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe. Przewiduje się możliwość częściowego fakturowania, tj. max jedną fakturę przejściową w okresie realizacji prac, płatną na podstawie częściowego protokołu odbioru oraz fakturę końcową płatną na podstawie końcowego protokołu, rozliczającą pozostałe wynagrodzenie. Wynagrodzenie Wykonawcy płatne będzie przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze, w terminie 30 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury z wymaganymi załącznikami. 3. Szczegóły dotyczące przedmiotu zamówienia, jego zakresu oraz sposobu realizacji zawarte są w części II SIWZ - Przedmiot zamówienia - na którą składają się rozdziały: a) Rozdział I - Zakres oraz wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, b) Rozdział II- Warunki realizacji przedmiotu zamówienia, c) Rozdział III- Przedmiot zamówienia - informacje pozostałe, d) Rozdział IV- Serwisowanie zamontowanych urządzeń i instalacji. 4. Wartość zamówienia nie przekracza równowartość kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych (zwanej dalej uPzp). 5. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 uPzp.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.34.31.00 - Roboty w zakresie umocnień przeciwogniowych 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 112.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł). 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2016r., poz. 359). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: nr 35 1020 5590 0000 0502 9400 7010 z dopiskiem: WADIUM: Przebudowa w zakresie wydzielenia i oddymiania klatek schodowych oraz modernizacja systemów przeciwpożarowych w budynku I Inspektoratu ZUS we Wrocławiu; 470000/271/11/2016-CZP. Za datę wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się datę wpływu ustalonej kwoty wadium na rachunek bankowy Zamawiającego. 3. Od Wykonawcy nie wymaga się dołączania do oferty kopii (kserokopii) dowodu wniesienia /wpłacenia wadium. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego we Wrocławiu, przy ul. Pretficza 11, w pok. 435. 5. Szczegółowe informacje dotyczące wadium określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotowego zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Wykonawca potwierdza spełnianie niniejszego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 uPzp

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek wiedzy i doświadczenia zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej: - jedną robotę budowlaną polegającą na wydzieleniu stref pożarowych w budynkach, - jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu wodnej, ciśnieniowej, wewnętrznej instalacji p.poż., o łącznej wartości obydwu robót nie mniejszej niż 200.000 zł brutto. Dopuszcza się wykonanie ww robót w ramach jednego zadania. Wykonawca potwierdza spełnianie niniejszego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 uPzp, oraz wykazu wykonanych robót budowlanych i dowodów określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie niniejszego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 uPzp

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej dwiema osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a w tym: - 1 osobą do wykonywania funkcji i czynności kierownika budowy, posiadającą: a) aktualne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń określone obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego, lub odpowiadające im równoważne dokumenty, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, upoważniające do nadzorowania robót w wymaganym zakresie, b) aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, - oraz minimum 1 osobą do wykonywania czynności kierowania robotami elektrycznymi, posiadającą: a) aktualne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej określone obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego, lub odpowiadające im równoważne dokumenty, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, upoważniające do nadzorowania robót elektrycznych, oraz poda informację o podstawie dysponowania tymi osobami. Wykonawca potwierdza spełnianie niniejszego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 uPzp, oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. UWAGA: w przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się kwalifikacje równoważne do wymaganych zdobyte w innych państwach, uznane w myśl art. 12a ustawy z dna 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r. nr 290).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie niniejszego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 uPzp

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) pełnomocnictwo do podpisania oferty, w przypadku gdy ofertę składa pełnomocnik, b) pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 uPzp, w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, c) pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia oraz dokumenty dotyczące w szczególności: 1) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, (jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin wykonania zamówienia - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian w umowie w przypadku: - wystąpienia siły wyższej, o której mowa w części III § 22 SIWZ, - wystąpienia okoliczności wymienionych w części III, § 26 SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zus.pl/zampub
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 50-930 Wrocław, ul. Pretficza 11, pok. 435.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.07.2016 godzina 11:00, miejsce: 50-930 Wrocław, ul. Pretficza 11, pok. 435.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy, do: a) wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny oferty brutto, b) dostarczenia dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) deliktowej z tytułu prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, ważnej na okres obowiązywania umowy, na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia, na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 500 000 zł (lub równowartość tej kwoty w walucie obcej, która zostanie przeliczona wg tabeli kursów NBP obowiązującej w dniu wystawienia dokumentu, a jeżeli w tym dniu nie publikowano kursu tej waluty - według ostatniego średniego kursu NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych). W przypadku gdy: dokument ubezpieczenia nie będzie obejmował całego okresu obowiązywania umowy lub ubezpieczenie nie zostanie opłacone jednorazowo, zastosowanie będą miały zasady postępowania określone w części III, § 19 SIWZ, c) dostarczenia harmonogramu realizacji prac - oznaczającego kolejność i terminy wykonania robót oraz wartość poszczególnych etapów harmonogramu, d) podania nr konta bankowego, chyba że taka informacja jest już w ofercie, e) dostarczenia umowy regulującej współpracę wykonawców, gdy zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, f) dostarczenia pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy dla osoby (osób) podpisujących umowę, chyba że dokumenty takie są już w ofercie. 2. Formularz SIWZ można uzyskać: - na stronie internetowej ZUS (http://www.zus.pl/zampub), - osobiście w siedzibie Zamawiającego we Wrocławiu przy ul. Pretficza 11, w pok. 435, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 - 15.00 (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu odbioru), - za zaliczeniem pocztowym (po przesłaniu wniosku na nr faxu: 71 36-06-497). 3. Miejsce i termin otwarcia ofert - otwarcie ofert nastąpi 22 lipca 2016r. o godz. 12.00 w siedzibie Zamawiającego we Wrocławiu, ul. Pretficza 11, w pok. nr 246. 4. Pracownicy uprawnieni do kontaktu z wykonawcami: a) w sprawach przedmiotu zamówienia: - Dominik Majka, Wrocław, ul Pretficza 11, pok. 417, tel. 71 36-06-504, - Zbigniew Wójcik, Wrocław, ul. Pretficza 11, pok. 403, tel. 71 36-06-401, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 - 15.00, b) w sprawach dotyczących procedury oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia - Lesław Pluta, Wrocław, ul Pretficza 11, pok. 433, tel. (71) 36-06-433, - Lidia Fedeczko, Wrocław, ul Pretficza 11, pok. 435, tel. (71) 36-06-496, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 - 15.00.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.