Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-06-06
Wronki: Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 4.160.000,00 zł przeznaczonego na realizację inwestycji
Numer ogłoszenia: 125277 - 2012; data zamieszczenia: 06.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wronki reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy , ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki, woj. wielkopolskie, tel. 067 2545300, faks 067 2545328.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wronki.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 4.160.000,00 zł przeznaczonego na realizację inwestycji.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Warunki wykonania zamówienia i wymagania Zamawiającego: 1. Okres kredytowania: od daty zawarcia umowy do dnia 31.12.2015 r. 2. Wypłata środków: przekazanie środków w transzach na wskazany rachunek bankowy w terminie do 3 dni od dnia przedłożenia pisma w sprawie uruchomienia transzy. Zamawiający nie jest w stanie wskazać dokładnej daty podpisania umowy, jednak na potrzeby przyjęcia założeń do oferty za termin uruchomienia kredytu należy przyjąć dzień 01.07.2012 r. 3. Okres karencji w spłacie kapitału - pierwsza rata płatna do 31.01.2013 r., ostatnia do 31.12.2015 r. Spłata kapitału nastąpi w 36 ratach płatnych miesięcznie począwszy od 31 stycznia 2013 r., w kwotach: - w 2013 r. - 12 rat w kwocie 100.000,00 zł, - w 2014 r. - 12 rat na kwotę 100.000,00 zł, - w 2015 r. - 11 rat na kwotę 146.666,66 zł i 12 rata na kwotę 146.666,74 zł. 4. Oprocentowanie kredytu liczone jest wg stopy zmiennej WIBOR 3-m-ce + marża Wykonawcy. 5. Marża jest stała w całym okresie realizacji zamówienia. 6. Prowizja - wysokość prowizji stanowi procent od całej kwoty kredytu 4.160.000,00 zł. Przez prowizję należy rozumieć sumę wszystkich opłat związanych z uruchomieniem i obsługą kredytu w całym okresie kredytowania. Prowizja płatna jest jednorazowo w dniu podpisania umowy. 7. Odsetki płatne miesięcznie, w ostatnim dniu danego miesiąca, równe raty kapitału płatne miesięcznie, w ostatnim dniu danego miesiąca. Jeżeli płatność przypada na dzień wolny od pracy dla Zamawiającego, wówczas płatność nastąpi w ostatnim dniu pracy Zamawiającego przypadającym przed danym dniem wolnym. Odsetki naliczane będą wg WIBOR 3M + stała marża proponowana przez bank, niezmienna w okresie obowiązywania umowy. 8. Odsetki będą liczone od kwoty kredytu faktycznie wykorzystanego, a nie postawionego do dyspozycji. 9. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca obowiązywania umowy. 10. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu odsetki będą liczone od pozostającej do spłaty części kapitału. 11. Kalendarz stosowany przy wyliczeniu ceny oferty liczony według rzeczywistej liczby dni w miesiącu i roku (czyli uwzględniony jest rok przestępny). 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wypłaty kredytu w transzach w terminie do 28.12.2012 r. 13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu. Minimalna wysokość kredytu będzie wynosiła 2.500.000,00 PLN. 14. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez obciążenia Zamawiającego kosztami z tego tytułu. Zamawiający powiadomi bank w terminie 7 dni przed planowaną wcześniejszą spłatą. 15. Zabezpieczenie kredytu: weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający może złożyć oświadczenie o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 ust. 1 i 2 ustawy Prawo bankowe. 16. Do złożonej oferty należy załączyć projekt umowy o udzielenie kredytu spełniający ww. warunki udzielenia zamówienia. 17. Zawarcie aneksu do umowy następuje bez opłat. 18. Kredyt nie może być obciążony innymi prowizjami i opłatami poza wyszczególnionymi w SIWZ. 19. Zastrzega się możliwość refinansowania poniesionych wydatków inwestycyjnych. 20. Nie będą pobierane dodatkowe opłaty za prowadzenie rachunku. Zamawiający informuje, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek w stosunku do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego. 21. Zamawiający informuje, że nie posiada wykupu wierzytelności. 22. Zamawiający informuje, że nie przewiduje karencji w spłacie odsetek i pierwsza ich spłata nastąpi w ostatnim dniu miesiąca w którym nastąpi wypłata pierwszej transzy kredytu..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiają uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r., Nr 72, poz. 665 ze zm.).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca ponadto przedkłada: 1) formularz oferty (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ). 2) kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r., Nr 72, poz. 665 ze zm.). 3) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru). 4) projekt umowy, zgodny z wymogami określonymi w Części XXVI SIWZ.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem możliwości i warunków dokonania takiej zmiany określonych poniżej: 1) zmiana strony umowy tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów oraz zmiana nazwy, adresu i siedziby banku bądź kredytobiorcy, 2) zmiana terminu: a) spłaty rat kapitałowych, gdy Zamawiający dokona wcześniejszej spłaty kredytu, b) uruchomienia i wykorzystania kredytu (np. w zależności od zmiany terminu realizacji zadania inwestycyjnego przez Wykonawcę). 3) zmiana obowiązujących przepisów pociągająca za sobą zmianę postanowień niniejszej umowy - jeżeli jest korzystna dla Zamawiającego, 4) zmiana wartości umowy ze względu na: a) zmianę obiektywnego współczynnika tj. WIBOR 3M, b) niewykorzystanie w całości kwoty kredytu (sytuacja może wystąpić np. wówczas, kiedy wartość zadań ulegnie zmniejszeniu, bądź pojawią się możliwości pozyskania środków o dofinansowanie zadań). 2. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. Dokonanie zmian umowy wymaga uprzedniego złożenia na piśmie wniosku Banku wykazującego zasadność wprowadzenia zmian i zgody Zamawiającego. 3. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 Pzp: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjna Umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego), 2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami. 4. Jakiekolwiek zmiany niniejszej umowy wymagają - pod rygorem nieważności - zachowania formy pisemnej, np. w postaci aneksu. 5. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w sytuacji określonej w art. 145 Prawa zamówień publicznych; w takim wypadku Bank może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy. 6. W sprawach nie uregulowanych niniejszą ustawą zastosowanie mają przepisy Kodeksy Cywilnego, Prawa bankowego, Prawa wekslowego, o ile przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej. 7. Sprawy sporne wynikające z niniejszej umowy rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego - Kredytobiorcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.wronki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy Wronki ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.06.2012 godzina 12:00, miejsce: siedziba Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy Wronki ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki, pokój nr 6 - I piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WRONEK
- "Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych (SUO) w zakresie fizjoterapii w miejscu zamieszkania odbiorców w roku 2025"
- Wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej branży drogowej dla zadania pn. "Budowa drogi gminnej nr 250041P"
- Utrzymanie dróg gruntowych na terenie miasta i gminy Wronki w roku 2025
- Modernizacja ul. Nowej i ul. Powstańców Wlkp.
więcej: przetargi w Wronkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w 2025 roku na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
- Kredyt długoterminowy - 205 mln (usługa udzielenia kredytu).
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.