Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-02-05
Łódź: Zamówienie na roboty budowlane: nadbudowa (związana z montażem wind osobowych), przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania istniejącej bursy na lokale mieszkalne (lokale socjalne), docieplenie budynku oraz budowa i przebudowa urządzeń budowlanych, na nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Rogozińskiego 15 (dawniej ul. Przyszkole 46/56), działka nr 11, fragmenty działek nr 12/51 i 13/53 w obrębie G-10.
Numer ogłoszenia: 12541 - 2016; data zamieszczenia: 05.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Administracja Zasobów Komunalnych Łódź-Górna , ul. Lubelska 9/11, 93-129 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 684 52 19, faks 42 684 52 19.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gorna.azk.lodz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie na roboty budowlane: nadbudowa (związana z montażem wind osobowych), przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania istniejącej bursy na lokale mieszkalne (lokale socjalne), docieplenie budynku oraz budowa i przebudowa urządzeń budowlanych, na nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Rogozińskiego 15 (dawniej ul. Przyszkole 46/56), działka nr 11, fragmenty działek nr 12/51 i 13/53 w obrębie G-10..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia stanowi: nadbudowa (związana z montażem wind osobowych), przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania istniejącej bursy na lokale mieszkalne (lokale socjalne), docieplenie budynku oraz budowa i przebudowa urządzeń budowlanych, na nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Rogozińskiego 15 (dawniej ul. Przyszkole 46/56), działka nr 11, fragmenty działek nr 12/51 i 13/53 w obrębie G-10, zgodnie z pozwoleniem na budowę. Szczegółowy wykaz prac do zrealizowania oraz zestawienie materiałów określone zostało w przedmiarach robót (poszczególne branże) - załączniki nr 8, 8a, 8b, 8c, w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) - załącznik nr 9, w projekcie technicznym wykonawczym - załącznik nr 10, w pozwoleniu na budowę - załącznik nr 11. Dokumenty te dostępne są również w siedzibie AZK - ul. Lubelska 9/11, pokój nr 56 - p. A. Wiercioch. Projekt techniczny wykonawczy obejmuje: - Projekt budowlany konstrukcji nadbudowy, przebudowy ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku zakwaterowania zbiorowego - bursy na cele mieszkalne - załączniki nr 10. - Projekt wewnętrznej instalacji wody użytkowej, instalacji hydrantowej, instalacji kanalizacji sanitarnej i instalacji centralnego ogrzewania do projektu nadbudowy, przebudowy ze zmianą sposobu użytkowania budynku bursy na cele mieszkalne (lokale socjalne) - załączniki nr 10. - Projekt wykonania zasilania i wewnętrznej instalacji elektrycznej do projektu nadbudowy, przebudowy ze zmianą sposobu użytkowania budynku bursy na cele mieszkalne (lokale socjalne) - załączniki nr 10. - Projekt nadbudowy (związanej z montażem wind osobowych), przebudowy ze zmianą sposobu użytkowania budynku bursy na cele mieszkalne (lokale socjalne) wraz z budową, rozbudową, przebudową urządzeń budowlanych - załączniki nr 10. - Projekt zagospodarowania terenu - załączniki nr 10. - Ekspertyzę techniczną stanu konstrukcji i elementów budynku bursy - załączniki nr 10. Projektowane zagospodarowanie działki. Na działce 11 obręb G10 położonej w Łodzi przy ul. Rogozińskiego 15 projektowana jest przebudowa i nadbudowa istniejącego budynku bursy szkolnej na budynek mieszkalny wielorodzinny z mieszkaniami socjalnymi. Zaprojektowano budynek mieszkalny wielorodzinny z 101 mieszkaniami socjalnymi. Budynek został ocieplony warstwą wełny mineralnej 15 cm. Poziom 0 budynku i ukształtowanie terenu wokół budynku pozostaje bez zmian. Nieczystości stałe gromadzone będą w pojemnikach przenośnych ustawionych na utwardzonym placu o wymiarach 295 x 450 m. Istniejący plac zlokalizowany jest w zachodniej części działki i odsunięty od granicy min. 3,00 m. Energia elektryczna dostarczana będzie na warunkach określonych przez PGE Dystrybucja SA, Oddział Łódź Miasto. Obsługa komunikacyjna odbywać się będzie poprzez istniejący zjazd z ulicy Cieszyńskiej. Na istniejącym placu utwardzonym wyznaczono miejsca postojowe dla samochodów osobowych w tym 1 dla osób niepełnosprawnych. Ciepła woda użytkowa i ogrzewanie pomieszczeń za pomocą ciepła z węzła cieplnego. Ścieki sanitarne odprowadzane będą do istniejącego przyłącza kanalizacyjnego. Wody opadowe odprowadzane będą do sieci kanalizacji deszczowej. Poziom terenu w najwyższym punkcie odpowiada niwelecie 185,59 n.p.m., a w najniższym 184,20 m n.p.m. Budynek mieszkalny wielorodzinny z mieszkaniami socjalnymi jest budynkiem pięciokondygnacyjnym: jedna kondygnacja podziemna i cztery kondygnacje nadziemne w tym poddasze użytkowe. Budynek posiada cztery istniejące klatki schodowe A, B, C, D oraz zaprojektowane dwie windy. Windy te zapewniają dostęp do obiektu osobom niepełnosprawnym poruszających się na wózkach inwalidzkich. Dla potrzeb tych osób zaprojektowano 12 mieszkań. Obecnie do budynku prowadzą 4 wejścia. W piwnicach jedna klatka A jest wydzielona (od strony ulicy Cieszkowskiego). Pozostałe klatki schodowe są ze sobą połączone korytarzem o szerokości po otwarciu drzwi do poszczególnych komórek 1,40. Piwnice są strefą pożarową oddzieloną od kondygnacji nadziemnych. Na poddaszu przez całą długość budynku przebiega korytarz. Na Parterze budynku zaprojektowano 29 mieszkań socjalnych przystosowanych do zamieszkania łącznie 90 osób o następujących parametrach technicznych: Lokal A1 o pow. 23,02 m2 - 3 osoby Lokal A2 o pow. 24,72 m2 - 3 osoby Lokal A3 o pow. 19,01 m2 - 2 osoby Lokal A4 o pow. 31,67 m2 - 5 osób Lokal A5 o pow. 32,56 m2 - 4 osoby Lokal B1 o pow. 22,41 m2 - 3 osoby Lokal B2 o pow. 24,71 m2 - 3 osoby Lokal B3 o pow. 18,62 m2 - 2 osoby Lokal B4 o pow. 34,49 m2 - 5 osoby Lokal B5 o pow. 20,67 m2 - 3 osoby Lokal B6 o pow. 19,13 m2 - 2 osoby Lokal B7 o pow. 30,73 m2 - 2 osoby (przystosowany dla osób niepełnosprawnych) Lokal B8 o pow. 31,71 m2 - 2 osoby (przystosowany dla osób niepełnosprawnych) Lokal B9 o pow. 23,09 m2 - 3 osoby Lokal B10 o pow. 22,68 m2 - 3 osoby Lokal C1 o pow. 29,60 m2 - 4 osoby Lokal C2 o pow. 30,81 m2 - 5 osoby Lokal C3 o pow. 19,02 m2 - 2 osoby Lokal C4 o pow. 20,21 m2 - 3 osoby Lokal C5 o pow. 20,70 m2 - 3 osoby Lokal C6 o pow. 19,01 m2 - 2 osoby Lokal C7 o pow. 31,22 m2 - 2 osoby (przystosowany dla osób niepełnosprawnych) Lokal C8 o pow. 31,30 m2 - 2 osoby (przystosowany dla osób niepełnosprawnych) Lokal C9 o pow. 22,74 m2 - 3 osoby Lokal C10 o pow. 22,17 m2 - 3 osoby Lokal D1 o pow. 29,79 m2 - 4 osoby Lokal D2 o pow. 34,53 m2 - 5 osoby Lokal D3 o pow. 24,84 m2 - 3 osoby Lokal D4 o pow. 34,35 m2 - 4 osoby Na I Piętrze budynku zaprojektowano 30 mieszkań socjalnych przystosowanych do zamieszkania łącznie 92 osób o następujących parametrach technicznych: Lokal A6 o pow. 23,74 m2 - 3 osoby Lokal A7 o pow. 24,91 m2 - 3 osoby Lokal A8 o pow. 19,34 m2 - 2 osoby Lokal A9 o pow. 31,46 m2 - 5 osób Lokal A10 o pow. 32,80 m2 - 4 osoby Lokal B11 o pow. 22,98 m2 - 3 osoby Lokal B12 o pow. 23,81 m2 - 3 osoby Lokal B13 o pow. 19,27 m2 - 2 osoby Lokal B14 o pow. 35,01 m2 - 5 osoby Lokal B15 o pow. 21,59 m2 - 3 osoby Lokal B16 o pow. 19,20 m2 - 2 osoby Lokal B17 o pow. 31,51 m2 - 2 osoby (przystosowany dla osób niepełnosprawnych) Lokal B18 o pow. 32,28 m2 - 2 osoby (przystosowany dla osób niepełnosprawnych) Lokal B19 o pow. 23,10 m2 - 3 osoby Lokal B20 o pow. 23,54 m2 - 3 osoby Lokal C11 o pow. 30,13 m2 - 4 osoby Lokal C12 o pow. 31,78 m2 - 5 osoby Lokal C13 o pow. 19,37 m2 - 2 osoby Lokal C14 o pow. 20,94 m2 - 3 osoby Lokal C15 o pow. 21,58 m2 - 3 osoby Lokal C16 o pow. 21,58 m2 - 2 osoby Lokal C17 o pow. 32,26 m2 - 2 osoby (przystosowany dla osób niepełnosprawnych) Lokal C18 o pow. 31,68 m2 - 2 osoby (przystosowany dla osób niepełnosprawnych) Lokal C19 o pow. 22,58 m2 - 3 osoby Lokal C20 o pow. 22,85 m2 - 3 osoby Lokal D5 o pow. 26,05 m2 - 4 osoby Lokal D6 o pow. 23,25 m2 - 3 osoby Lokal D7 o pow. 18,46 m2 - 2 osoby Lokal D8 o pow. 32,51 m2 - 5 osób Lokal D9 o pow. 33,95 m2- 4 osoby Na II Piętrze budynku zaprojektowano 30 mieszkań socjalnych przystosowanych do zamieszkania łącznie 91 osób o następujących parametrach technicznych: Lokal A11 o pow. 23,75 m2 - 3 osoby Lokal A12 o pow. 24,76 m2 - 2 osoby Lokal A13 o pow. 19,77 m2 - 2 osoby Lokal A14 o pow. 31,51 m2 - 5 osób Lokal A15 o pow. 32,93 m2 - 4 osoby Lokal B21 o pow. 23,00 m2 - 3 osoby Lokal B22 o pow. 23,97 m2 - 3 osoby Lokal B23 o pow. 19,28 m2 - 2 osoby Lokal B24 o pow. 34,95 m2 - 5 osoby Lokal B25 o pow. 21,83 m2 - 3 osoby Lokal B26 o pow. 19,35 m2 - 2 osoby Lokal B27 o pow. 31,69 m2 - 2 osoby (przystosowany dla osób niepełnosprawnych) Lokal B28 o pow. 32,52 m2 - 2 osoby (przystosowany dla osób niepełnosprawnych) Lokal B29 o pow. 23,21 m2 - 3 osoby Lokal B30 o pow. 23,53 m2 - 3 osoby Lokal C21 o pow. 30,21 m2 - 4 osoby Lokal C22 o pow. 31,74 m2 - 5 osoby Lokal C23 o pow. 19,45 m2 - 2 osoby Lokal C24 o pow. 20,98 m2 - 3 osoby Lokal C25 o pow. 19,65 m2 - 3 osoby Lokal C26 o pow. 19,82 m2 - 2 osoby Lokal C27 o pow. 32,19 m2 - 2 osoby (przystosowany dla osób niepełnosprawnych) Lokal C28 o pow. 31,75 m2 - 2 osoby (przystosowany dla osób niepełnosprawnych) Lokal C29 o pow. 22,70 m2 - 3 osoby Lokal C30 o pow. 23,08 m2 - 3 osoby Lokal D10 o pow. 26,20 m2 - 4 osoby Lokal D11 o pow. 23,27 m2 - 3 osoby Lokal D12 o pow. 18,56 m2 - 2 osoby Lokal D13 o pow. 31,99 m2 - 5 osób Lokal D14 o pow. 34,25 m2- 4 osoby Na poddaszu budynku zaprojektowano 12 mieszkań socjalnych przystosowanych do zamieszkania łącznie 37 osób o następujących parametrach technicznych: Lokal A16 o pow. 19,84 m2 - 2 osoby Lokal A17 o pow. 33,64 m2 - 4 osoby Lokal B31 o pow. 20,84 m2 - 3 osoby Lokal B32 o pow. 21,32 m2 - 3 osób Lokal B33 o pow. 21,25 m2 - 3 osoby Lokal B34 o pow. 21,92 m2 - 3 osoby Lokal C31 o pow. 21,81 m2 - 3 osoby Lokal C32 o pow. 21,79 m2 - 3 osoby Lokal C33 o pow. 21,27 m2 - 3 osoby Lokal C34 o pow. 21,15 m2 - 3 osoby Lokal D15 o pow. 33,52 m2 - 4 osoby Lokal D16 o pow. 21,62 m2 - 3 osoby. W piwnicy budynku zaprojektowano 76 komórek lokatorskich oraz pralnię z suszarnią i pomieszczenia techniczne. Projektowany budynek jest przystosowany do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Wszystkie dojścia do budynku i ich spadki umożliwiają dostęp do wind dostępnych z poziomu terenu osobom na wózkach inwalidzkich. W budynku znajdują się 2 windy przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Windy obsługują wszystkie kondygnacje mieszkalne poza kondygnacją podziemną - piwnic. Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych zapewniono na projektowanym parkingu. Teren, na którym jest przebudowywany budynek mieszkalny wielorodzinny nie jest wpisany do rejestru zabytków. Planowana inwestycja jest zgodna z decyzją o warunkach zabudowy. Projektowany obiekt nie zakłóca charakteru okolicy, pełni funkcję mieszkalną, a skalą i formą architektoniczną jest dostosowany do krajobrazu i otaczającej zabudowy. Budynek mieszkalny nie stwarza zagrożeń dla środowiska oraz higieny i zdrowia użytkowników. Badania podłoża gruntowego w strefie posadowienia projektowanego budynku nie zostały wykonane, ponieważ zakres prac w ramach przebudowy nie uzależniony jest od warunków gruntowych. Przebudowywany budynek należy do drugiej kategorii geotechnicznej. Podstawowe dane techniczne budynku przed przebudową: - powierzchnia zabudowy 1173,255 m2 - powierzchnia użytkowa 3057,33 m2 - kubatura budynku 17180,00 m3 - wysokość budynku 13 m (od 0,00) Podstawowe dane techniczne budynku po przebudowie: - powierzchnia zabudowy 1221,23 m2 (zwiększenie pow. zabudowy wynika z docieplenia budynku) - powierzchnia użytkowa 3592,67m2 (zmiana powierzchni użytkowej wynika z adaptacji części poddasza na użytkowe oraz zmiany układu ścian działowych) - kubatura budynku 17643,68 m3 (zmiana kubatury budynku wynika z docieplenia budynku oraz nadbudowy szybów windowych) - wysokość budynku 13,15 m (od 0,00) (zmiana wysokości budynku wynika z docieplenia połaci dachowych) Roboty dotyczące dostawy i montażu dźwigów osobowych oraz usługa polegająca na serwisie dźwigów osobowych obejmuje: - roboty montażowo-instalacyjne dźwigów osobowych, - opracowanie dokumentacji odbiorowej i rejestracyjnej tzw. powykonawczej (w zakresie wymaganym odpowiednimi przepisami), - uzyskanie decyzji dopuszczającej dźwigi osobowe do eksploatacji, wydanej przez Urząd Dozoru Technicznego - zgodnie z przepisami o dozorze technicznym, - przeszkolenie w obsłudze dźwigu osobowego, - dostarczenie instrukcji obsługi dźwigu osobowego - karty gwarancyjnej w języku polskim. Do obowiązków Zamawiającego należy: 1. przekazanie Wykonawcy placu budowy w dniu zawarcia umowy; 2. udostępnienie Wykonawcy punktu poboru wody i energii elektrycznej na placu budowy; 3. dostarczenie pozwolenia i zarejestrowanego w UMŁ dziennika budowy; 4. zapewnienie nadzoru inwestorskiego na budowie; 5. przeprowadzenie odbiorów robót, o których mowa w § 8 umowy; 6. zapłata wynagrodzenia za wykonane i odebrane prace; 7. współdziałanie z wykonawcą robót. 1. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: 1) rejestracja dziennika budowy w PINB- zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót; 2) wykonanie umowy w terminie ustalonym przez Zamawiającego i zgodnie z zakresem robót, a nadto przepisami, w tym techniczno - budowlanymi, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej; 3) zabezpieczenie i oznakowanie placu budowy i terenu robót; 4) zapewnienie warunków bezpieczeństwa i higieny pracy podczas realizacji robót i montażu urządzeń oraz własnego zaplecza socjalno-magazynowego; 5) zapewnienie nadzoru technicznego na budowie; 6) prowadzenie dokumentacji budowy; 7) zgłaszanie odbioru robót (etapów) i protokolarne przekazanie robót Zamawiającemu - po ich zakończeniu, sporządzenie protokołu, który zawierać będzie ustalenia dokonane w toku odbioru, a w szczególności stwierdzone wady i termin ich usunięcia; 8) przekazanie do utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórki oraz udokumentowania tej czynności stosownym zaświadczeniem - na podstawie właściwych przepisów; 9) Zapewnienia na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji. 10) Jako wytwarzającego odpady - do przestrzegania przepisów wynikających z następujących ustaw: a) ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 z późn. zm), b) Ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm). 11) uzyskanie pisemnej akceptacji właściwego branżowego inspektora nadzoru inwestorskiego przed przystąpieniem do wbudowania materiałów i urządzeń; 12) dostarczenie próbek materiałów, kart katalogowych, atestów, certyfikatów, DTR urządzeń, które mają być zastosowane do realizacji przedmiotu umowy na żądanie Inspektora nadzoru lub przedstawiciela Zamawiającego; 13) zapewnienie zaplecza socjalnego i technicznego dla swojego personelu wykonującego roboty; 14) zapewnienie wykonywania robót przez zatrudniony przez siebie personel w formie i godzinach, które zapewnią ciągłość prac prowadzonych na terenie budowy; 15) całodobową ochronę mienia własnego i Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia terenu prowadzonych robót i ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody spowodowane swym działaniem lub zaniechaniem na zasadach ogólnych. Wykonawca jest odpowiedzialny i ponosi wszelkie koszty z tytułu strat materialnych powstałych w czasie realizacji robót objętych umową; 16) uporządkowanie terenu budowy i przekazanie go Zamawiającemu w terminie ustalonym na końcowy odbiór robót. W przypadku zaniedbań Wykonawcy i braku reakcji na zgłoszenia Zamawiającego, Zamawiający może zlecić innemu podmiotowi uporządkowanie terenu na koszt i ryzyko Wykonawcy. 2. Wykonawca zapewni Zamawiającemu możliwość stałej kontroli prowadzonych robót i będzie stosował się do poleceń i instrukcji inspektorów nadzoru. 3. Wykonawca będzie zgłaszał i uczestniczył w odbiorach przedmiotu umowy oraz terminowo usuwał ujawnione wady i usterki. 4. Wykonawca na swój koszt wykona podłączenie w niezbędne media placu budowy i zaplecza oraz zainstaluje liczniki mediów - wody i energii elektrycznej. Koszt wody, odprowadzenia ścieków i energii do celów budowy obciąża Wykonawcę. 5. W przypadku wstrzymania lub zawieszenia robót Wykonawca będzie miał obowiązek ich zabezpieczenia na własny koszt pod rygorem dokonania tych czynności na koszt i ryzyko Wykonawcy. 6. Wszyscy pracownicy i podwykonawcy Wykonawcy przebywający na terenie budowy muszą wykonywać prace w ubraniu roboczym oraz posiadać na ubraniu roboczym widoczne logo firmy, której są pracownikami. 7. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania w poufności wszelkich informacji uzyskanych w celu realizacji niniejszej Umowy oraz w związku z jej wykonaniem. Wykonawca jest zobowiązany korzystając z zasobów podmiotów trzecich do zobowiązania tych podmiotów do zachowania poufności w realizacji Umowy. 8. Wykonawca odpowiada za szkody spowodowane wadliwym wykonaniem prac będących przedmiotem umowy. 9. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów. 10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości. 11. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia ciągłości ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę min. 5.000.000,00 PLN. 12. Wykonawca jest zobowiązany do kompletowania w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów niezbędnych przy odbiorze; 13. Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w terminie wskazanym przez inspektora nadzoru. 14. Wykonawca ma obowiązek informowania Zamawiającego (Inspektora nadzoru inwestorskiego) o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót oraz wprowadzenie stosownej adnotacji w Dzienniku Budowy. 15. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego weryfikowania poprawności i zgodności projektu z obowiązującymi przepisami i wszelkimi normami technicznymi oraz sztuką budowlaną. W razie wykrycia błędów Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego, nie później niż w terminie 3 dni roboczych o tym fakcie oraz poinformuje o możliwych poprawkach w projekcie. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Banku Gospodarstwa Krajowego. Zamawiający przewiduje zorganizowanie zebrania z wykonawcami w dniu 10.02.2016r., o godzinie 13.00 na przedmiotowej nieruchomości, zbiórka przy portierni - kontakt p. Aleksandra Wiercioch tel. 510-928-847..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.44.00.00 - Roboty malarskie i szklarskie 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.42.00.00 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie 45.26.26.00 - Różne specjalne roboty budowlane 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.11.12.20 - Roboty w zakresie usuwania gruzu 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.31.31.00 - Instalowanie wind 45.41.61.00 - 45.41.61.00 50.53.14.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji dźwigów 45.22.31.00 - Montaż konstrukcji metalowych 50.75.00.00 - Usługi w zakresie konserwacji wind .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium jest wymagane. Zgodnie z art. 45 ust. 2 i 4 ustawy, Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawcę wadium w wysokości: 150 000,00 zł. (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 ust.3 pkt 4 lit.b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Getin Noble Bank S.A. Nr 23 1560 0013 2376 0537 5000 0006 z dopiskiem: AZK Łódź-Górna, przetarg nr ZP/10/2016/AZK Ł-G na wykonanie robót - adaptacji budynku bursy na cele mieszkalne w Łodzi przy ul. Rogozińskiego 15 (dawniej ul. Przyszkole 46/56). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. Oferta zostanie uznana za zabezpieczoną, jeżeli środki z tytułu wadium faktycznie wpłyną na konto Zamawiającego do dnia i godziny składania oferty. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełnienia warunku Wykonawca (i ewentualny Podwykonawca) powinien wykazać, że wykonał należycie, terminowo i zgodnie z zasadami sztuki budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - roboty budowlane podobne do objętych przedmiotem zamówienia o porównywalnej wartości jak cena składanej oferty. Za robotę budowlaną podobną do objętej niniejszym postępowaniem Zamawiający uznaje wykonanie robót budowlanych związanych z budową/rozbudową/przebudową budynku wielokondygnacyjnego, które obejmowały wykonanie prac budowlanych, wykonanie instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych, sanitarnych, wentylacyjnych, centralnego ogrzewania i ciepłej wody, oraz wykonanie instalacji elektrycznej wraz z osprzętem i innymi robotami wykończeniowymi. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę (i ewentualnie Podwykonawcę), na zasadzie: spełnia/nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga w tym zakresie oświadczenia Wykonawcy.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadały uprawnienia w zakresie: konstrukcyjno-budowlanym - 1 osoba - oraz co najmniej 40 osób - w zawodach: ogólnobudowlanych, instalacyjnym w zakresie: sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - 1 osoba - oraz co najmniej 15 osób - w zawodzie monter instalacji elektrycznych, instalacyjnym w zakresie: sieci, instalacji wod-kan i instalacji gazowej - 1 osoba - oraz co najmniej 15 osób - w zawodzie monter instalacji sanitarnych, c.o., gazowych, wykonania i montażu urządzeń dźwigowych - 1 osoba - oraz co najmniej 3 osobami - w zawodzie monter urządzeń dźwigowych. Wskazana osoba może spełniać/ posiadać łącznie więcej niż jedno uprawnienie określone powyżej. W celu wykazania spełnienia warunku Wykonawca powinien przedłożyć: wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - zał. nr 5 do SIWZ. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, a w szczególności, że posiadają aktualną przynależność do izby samorządu zawodowego i uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lutego 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409) - zał. nr 6 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 5.000.000,00 zł. W celu potwierdzenia spełnienia wskazanego warunku Wykonawca przedstawia polisę wraz z dowodem jej opłacenia lub inny dokument w sposób nie budzący wątpliwości potwierdzający objęcie ochroną ubezpieczeniową. W przypadku braku dowodu opłacenia polisy OC Wykonawca składa oświadczenie, w którym potwierdza, iż przedłożona przez niego polisa OC jest ważna i została opłacona - wg stanu na dzień składania ofert. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Kosztorys ofertowy obejmujący wszystkie branże.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Gwarancja/rękojmia - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zakazana jest istotna zmiana postanowień zawartej umowy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3. 2. Dopuszczalne są następujące rodzaje i warunki istotnej zmiany treści umowy: 1) zmiana zakresu przedmiotu zamówienia - w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy w pierwotnym zakresie nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w tym m.in.: a) Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji Przedmiotu Zamówienia konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu zamówienia, b) Zamawiający dopuszcza możliwość rezygnacji z wykonywania części (elementów) przedmiotu zamówienia przewidzianych w dokumentacji projektowej tzw. roboty zaniechane w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu zamówienia, 2) zmiany dotyczące sposobu spełnienia świadczenia, w szczególności ze względu na: a) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej w tym m.in. w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Zamówienia, b) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 3) zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku: a) m.in. działania siły wyższej, b) zaistnienia okoliczności uniemożliwiających wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie, c) udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia), d) opóźnień w dostawie materiałów budowlanych. 4) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego tj. w szczególności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego Przedmiotu Zamówienia; b) powodujące poprawienie parametrów technicznych; c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. 5) Zamawiający przewiduje zmianę treści umowy na skutek zmian legislacyjnych przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa w tym m.in. zmiany podatku VAT, o ile mają wpływ na wartość umowy i przepisów prawa mających wpływ na termin wykonania robót lub sposób prowadzenia robót. 6) Zgodnie z postanowieniami art. 142 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje zmiany w umowie w zakresie wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne postanowień ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 121) jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. d) Wykonawca wnioskujący o podwyższenie wysokości wynagrodzenia z powodów jak powyżej zobowiązany będzie do wykonania następujących czynności: - przedłożenia sposobu obliczenia ceny oferty, z uwzględnieniem sposobu obliczenia wynagrodzenia osób realizujących umowę ze strony Wykonawcy w kontekście ww. należności o których mowa w ust. 2 pkt 6 lit. a, b, c niniejszego paragrafu oraz - przedłożenie wyliczenia ceny i obliczenia wynagrodzenia osób realizujących umowę ze strony Wykonawcy w kontekście wprowadzonych zmian ww. należności o których mowa w ust. 2 pkt 6 lit. a, b, c niniejszego paragrafu jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zamawiający po otrzymaniu powyżej wskazanych informacji, dokona ich sprawdzenia i podejmie decyzję co do ewentualnego podniesienia wysokości wynagrodzenia. e) zmiana zakresu przedmiotu zamówienia i/ lub zmiana terminu realizacji umowy w sytuacji wystąpienia okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć przed wszczęciem niniejszego postępowania, 3. Zmiany umowy przewidziane w ust. 2 dopuszczalne są na następujących warunkach: 1) zmiana zakresu przedmiotu zamówienia w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego, 2) zmiana dotycząca sposobu spełnienia świadczenia - pod warunkiem nie zwiększania ceny; 3) w zakresie uzasadnionego interesu Zamawiającego, a) o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania, b) o czas proporcjonalny do zmienionego zakresu przedmiotu umowy, c) o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gorna.azk.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Administracja Zasobów Komunalnych Łódź - Górna, ul. Lubelska 9/11, pokój nr 30..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.02.2016 godzina 10:00, miejsce: Administracja Zasobów Komunalnych Łódź - Górna, ul. Lubelska 9/11, pokój nr 6 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- EZ.28.183.2024 Usługa okresowego przeglądu technicznego 60 szt. respiratorów Hamilton w okresie 01.02.2025 do 31.12.2025 dla WWCOiT im. M. Kopernika w Łodzi.
- Naprawy pojazdów służbowych Policji dla trzech jednostek Policji garnizonu łódzkiego
- Sukcesywna dostawa wyrobów laboratoryjnych i szklanych dla Instytutu Chemii Organicznej Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej
- Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu nad zadaniem: "Odbetonowanie terenów miejskich w formule zaprojektuj i wybuduj
- Świadczenie usług przygotowania i dostarczenia obiadów (wsparcie towarzyszące) dla uczestników projektu Centrum Usług Środowiskowych "WISIENKA 4",
- Sukcesywna dostawa wyrobów laboratoryjnych oraz szklanych dla potrzeb Instytutu Technologii Polimerów i Barwników oraz Międzyresortowego Instytutu Technik Radiacyjnych Wydziału Chemicznego PŁ
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace remontowe w szkołach podstawowych Gminy Stężyca
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zjeżdżalnią rurową
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.