eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mszana DolnaRemont mostu na potoku Olszówka do os. Janówka w Rabie Niżnej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-05-07

Mszana Dolna: Remont mostu na potoku Olszówka do os. Janówka w Rabie Niżnej
Numer ogłoszenia: 126156 - 2010; data zamieszczenia: 07.05.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy , ul. Spadochroniarzy 6, 34-730 Mszana Dolna, woj. małopolskie, tel. 018 3310009 w. 615, 3319815, faks 018 3311242.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mszana.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont mostu na potoku Olszówka do os. Janówka w Rabie Niżnej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Remont mostu w ciągu drogi gminnej do osiedla JANÓWKA na potoku Olszówka w km 0+050 w miejscowości Raba Niżna realizowany w ramach środków na usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze drogowej na terenie Gminy Mszana Dolna polegająca na odbudowie zniszczonych podpór i płyty mostu z wybudowaniem nowej konstrukcji nośnej żelbetowo-stalowej z odpowiednimi poręczami typowymi dla mostów trwałych opartych na dojeździe na odtworzonych przyczółkach. Parametry techniczne mostu po wykonaniu prac związanych z odbudowa obiektu: a) długość obiektu - 17,80 m, b) szerokość mostu - 5,20 m , szer. użytkowa - jezdnia 4,80 m, c) nawierzchnia na moście - masa mineralno-asfaltowa 4+5 cm, d) konstrukcja nośna - dźwigary stalowe dwuteowe NP550, l - 16,90 m, szt. 5 e) światło mostu (po prostopadłej) - 15,13 m f) rzędna spodu konstrukcji - 425,08 m g) długość przęsła teor. - 15,75m h) ukos obiektu - 71o i) ustrój nośny mostu - płyta żelbetowa 19-23 cm gr., beton B-30, V - 21,0 m3, j) przyczółki żelbetowe o wys. 4,91-4,79 m, beton B-30, k) skrzydła żelbetowe dł. 3,00 m, l) poręcze - stalowe z płaskowników o wys. 1,1 m , dł. 2 x 21,0 - 42,0 m, m) nawierzchnia na dojazdach - masa mineralno-asfaltowa 4+5 cm. Beton podpór - B30 Beton płyty - B30 Stal zbrojeniowa klasy A-III - 34-GS Szczegółowy zakres podaje przedmiar robót, dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania robót stanowiących załącznik do SIWZ 2. Zakres robót podlegających trybowi przetargowemu musi być wykonany w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, dla tego typu obiektów, łącznie z robotami towarzyszącymi. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1.Przy wykonywaniu robót budowlanych należy bezwzględnie przestrzegać wymagań zawartych w dokumentacji technicznej, a materiały użyte do wykonania robót budowlanych winny spełniać normy i parametry techniczne określone w dokumentacji, opisane w SST oraz przedmiarze robót. 2. Wszelkie użyte w dokumentacji projektowej jak i w innych dokumentach nazwy produktów oraz firm mają wyłącznie zastosowanie do określenia parametrów technicznych i jakościowych urządzeń i materiałów wymaganych przez Zamawiającego do realizacji zadania. W takich przypadkach dopuszczalne jest zaoferowanie produktów równoważnych z tym, że wykonawca wykaże, że oferowane produkty posiadają parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie same jak produkty wymienione w projekcie. Ciężar wykazania (równoważności) spoczywa na Wykonawcy, a w oparciu o przedstawione przez niego dokumenty podlegają weryfikacji przez Zamawiającego w konsultacji z inspektorem nadzoru przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia. 3. Wykonawca zobowiązany jest umieścić tablice informacyjne i ostrzegawcze w miejscu prowadzenia robót, oraz właściwie zabezpieczyć i oznakować teren budowy. 4. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody powstałe i wynikłe na terenie budowy, od daty protokolarnego przejęcia placu budowy przez Wykonawcę, do daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót) - szkody związane z uszkodzeniem i zabrudzeniem terenów przyległych. 5. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 48 miesięcznej gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia - roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia - od daty protokolarnego odbioru pełnego zakresu robót. Na potwierdzenie spełnienia powyższego wymogu, Wykonawca składa w ofercie oświadczenie o czasie udzielonej gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia. 6. Wymaga się aby zgłoszony przez Wykonawcę kierownik budowy był obecny na budowie w trakcie wykonywania robót. 7. Wykonawca skalkuluje w cenie ofertowej i bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do wykonania następujących prac: 1)kompleksowa obsługa geodezyjna inwestycji, w tym w szczególności: naniesienie reperów roboczych, tyczenie, 2)projekt organizacji ruchu wraz z koniecznymi uzgodnieniami 3)obsługa geologiczna: - sprawdzanie stopnia zagęszczania materiału zasypu, przy rekonstrukcji korpusów dróg i nawierzchni, 4)organizacja i zabezpieczenie placu budowy 5)Wykonanie niezbędnych badań (w tym również laboratoryjnych - roboty drogowe), prób i pomiarów oraz badań, prób i pomiarów na polecenie inspektorów nadzoru w celu stwierdzenia prawidłowości wykonanych robót i zastosowania wymaganych materiałów. 6)dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających, 7)uporządkowanie terenu i przywrócenie do stanu pierwotnego (odtworzenie wszystkich obiektów które ewentualnie muszą ulec rozebraniu w trakcie realizacji zadania) . 8)bieżące usuwanie, składowanie i ewentualna utylizacja materiałów rozbiórkowych i powstałych odpadów, 9)przygotowanie dokumentacji do odbioru końcowego - zlecenie wykonania badań i sprawdzeń 10)likwidacja placu budowy 11)oraz wszelkie inne prace nie objęte w SIWZ , a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną oraz obowiązujące normy i przepisy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.11 - Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych 34.92.21.00 - Oznakowanie drogowe 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zasady wnoszenia wadium Wadium w wysokości 6.000 ,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych ) powinno być wniesione w terminie do dnia 24 maja 2010 r. do godz. 10:00 Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania, zgodnie z Ustawą Prawo zamówień publicznych. Wadium może być wniesione w jednej z następujących form: w pieniądzu poręczeniach lub w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym gwarancjach bankowych w gwarancjach ubezpieczeniowych poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 o utworzeniu PARP (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275) Wadium wnoszone w pieniądzu powinno zostać przelane lub wpłacone na rachunek zamawiającego w banku: BS Mszana Dolna Nr 64 8808 0006 0010 0000 1690 0036 z adnotacją: Wadium -Remont mostu do oś. Janówka w Rabie Niżnej . Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym zamawiającego. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący wadium winny zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ- następuje jego bezwarunkowa wyplata, bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. Wykonawcy którzy zamierzają wnieść wadium w formie innej niż pieniądz powinni złożyć oryginał dokumentu potwierdzający wniesienie wadium w kasie Urzędu Gminy przed terminem składania ofert. Wadium wnieść można w każdej formie wymienionej w pkt. 15..1a, ) z tym, że dowód (kopię wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem) należy umieścić wewnątrz oferty. 2. Zasady zwrotu wadium Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4, wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie wszystkim wykonawcom po: 1)wyborze najkorzystniejszej oferty, 2)unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie po złożeniu pisemnego wniosku przez wykonawcę który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, Zgodnie z art. 46 ust. 3 ustawy, Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 3. Utrata wadium Zgodnie z art. 46 ust. 5 Prawo zamówień publicznych, wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego, w przypadku gdy: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy p.zp. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie analizy treści oświadczenia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Przedmiotowy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się nie mniej niż: 2 robotami budowlanymi w zakresie obejmującym co najmniej budowę, przebudowę obiektu mostowego o wartości co najmniej 250 000,00 zł brutto każda, Ocena tego warunku będzie dokonana na podstawie: - wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - Do każdej pozycji wyszczególnionej w w/w wykazie należy załączyć dokument potwierdzający że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Z przedłożonych referencji ma jednoznacznie wynikać: rodzaj prac wraz z ich wartością, kto był stroną zamawiającą, kto wystawił referencje, data ich wystawienia, wartość wykonanych prac oraz stwierdzenie, że prace zostały wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończone. Zamawiający zastrzega sobie, że protokół odbioru robót może być załącznikiem uszczegóławiającym zakres robót wymienionych w referencji, ale nie może stanowić samodzielnego dokumentu potwierdzającego wykonanie robót.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Przedmiotowy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem: co najmniej 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności mostowej z minimum 8-letnim doświadczeniem zawodowym jako kierownik budowy a ponadto jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych; lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności , które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - zgodnie z polskim Prawem Budowlanym Ocena tego warunku będzie dokonana w oparciu o: - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (wykaz wykonywanych przez pracowników prac musi odpowiadać zakresowi zamówienia) - załącznik do SIWZ, - oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia 3) Jeżeli wykonawca (niezależnie od charakteru prawnego łączących stosunków z innymi podmiotami) polega na zasobach innych podmiotów - osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu , iż będzie dysponował tymi zasobami. Przedstawia w tym celu pisemne zobowiązanie tego lub tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji osób z uprawnieniami i doświadczeniem jak wskazano wyżej, na okres korzystania z tych zasobów przy wykonywaniu przedmiotowego zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Przedmiotowy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: - że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł - wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości 200 000,00 zł Ocena tego warunku zostanie dokonania w oparciu o: - opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia - informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się przedłożenia ww. informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącej tych podmiotów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

w przypadku występowania pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo dla osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dowód wniesienia wadium

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Przewidywane istotne zmiany do umowy w stosunku do treści wybranej oferty i warunki tych zmian. 1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy. 1)Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności: a)klęski żywiołowe, b)warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, c)niewypały i niewybuchy, d)wykopaliska archeologiczne, e)odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kurzawka, głazy narzutowe, itp.), f)odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych), 2)Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a)nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego, b)wstrzymanie robót przez Zamawiającego, c)konieczność usunięcia braków lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, 3)Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a)przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., b)odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., 4)Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, w szczególności: a)protesty mieszkańców, b)konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 1-4 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż okres trwania tych okoliczności. 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia. 1)Zmiany technologiczne, w szczególności: a)niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowane zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, b)pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji lub o wyższych parametrach użytkowych, które lepiej będą zaspokajać potrzeby zamawiającego, w tym pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy c)pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, d)konieczność zrealizowania projektu przy zastosowania innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, e)odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne lub warunki terenowe skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych, f)konieczność wykonania robot zamiennych, z uwagi na wymogi sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, g)konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 2)Zmiana terminu umowy lub harmonogramu realizacyjnego robót w zakresie rzeczowo-finansowym na skutek zmian możliwości finansowych Zamawiającego lub zmian umowy zawartej przez Zamawiającego o dofinansowanie projektu. Zmiany, o których mowa w pkt.1 lit a) do g) nie mogą być podstawą zwiększenia wynagrodzenia. Każda ze wskazywanych w pkt 1 do 2 zmian może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia 3. Zmiany osobowe. 1) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami określonymi niniejszą SIWZ . 2) zmiana osób, przy pomocy których zamawiający realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami , o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. -Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późń. zm.) 4. Pozostałe zmiany. 1) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ. 2) Zmiana sposobu rozliczania umowy lub zmiana dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego lub zmian w zawartej przez Zamawiającego umowie o dofinansowanie projektu lub w wytycznych dotyczących realizacji projektu. 3)Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami,

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mszana.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy 34-730 Mszana Dolna ul.Spadochroniarzy 6 pok. nr 44.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.05.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Mszana Dolna ul. Spadochroniarzy 6 pok. nr 32 Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.