Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-05-27
Kielce: Zakup i dostawa odczynników chemicznych różnych, testów, krążków, podłoży, żeli, akcesoriów w okresie 3 miesięcy
Numer ogłoszenia: 126536 - 2015; data zamieszczenia: 27.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im. Władysława Buszkowskiego , ul. Langiewicza 2, 25-381 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. (041) 361 58 17, faks (041) 361 58 17.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.chok.kielce.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i dostawa odczynników chemicznych różnych, testów, krążków, podłoży, żeli, akcesoriów w okresie 3 miesięcy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa odczynników chemicznych różnych, testów, krążków, podłoży, żeli, akcesoriów wg ilości i asortymentu szczegółowo określonych w formularzach asortymentowo- cenowych podzielonych na części /pakiety/ od nr1 do nr22 w załączniku nr1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: Pakiet nr1-Przeciwciała klasy IgA przeciw tkankowej transglutaminazie Pakiet nr2-Testy lateksowe i płytkowe Pakiet nr3-Żele z odczynnikami do proteinogramów Pakiet nr4-Paski do analizy moczu-10SG Pakiet nr5-Barwniki i odczynniki chemiczne Pakiet nr6-Układ krzepnięcia Pakiet nr7-Alergologia-metoda immunoenzymatyczna ELISA Pakiet nr8-Testy ELISA do wykrywania lamblii w kale Pakiet nr9-Odczynniki i części do aparatu Rapidlab 248 (aparat do rkz) Pakiet nr10-Prokalcytonina Pakiet nr11-EBV IgM immunoquick (test płytkowy)-ZEBRA Pakiet nr12-MYCOPLASMA-PNEUMONIAE Pakiet nr13-Odczynniki do serologii grup krwi Pakiet nr14-Zestawy konserwowanych krwinek wzorcowych Pakiet nr15-Krążki z antybiotykami i krążki diagnostyczne Pakiet nr16-Gotowe podłoża mikrobiologiczne na płytkach Pakiet nr17-Podłoża sypkie, testy diagnostyczne, odczynniki do barwienia Pakiet nr18-Podłoża w probówkach/butelkach Pakiet nr19- Ampułki z jałowym roztworem chlorku sodu, test diagnostyczny Pakiet nr20-Zestawy do manualnej identyfikacji drobnoustrojów Pakiet nr21-Paski z gradientem stężeń antybiotyku Pakiet nr 22 -Testy chemiczne do kontroli sterylizacji parowej oraz sterylizacji parowo-formaldehydowej 2.Szczegółowe wymagania dotyczące w/w przedmiotu zamówienia określono w załączniku nr1- pakiet. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych w zakresie wyszczególnionych powyżej części (pakietów) od nr1 do nr 22. Każdemu z Wykonawców przysługuje możliwość złożenia oferty na wybrane przez siebie części (pakiety). Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. Oferta musi być całościowa, według asortymentu i ilości określonej w załączniku nr1- pakiet do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3.W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom Zamawiającego, Wykonawca winien do oferty załączyć: firmowe materiały informacyjne (opisy, katalog, prospekt), w którym winny być zaznaczone informacje potwierdzające spełnienie wymaganych parametrów - użytkowych, których autentyczność musi zostać poświadczona przez Wykonawcę na żądanie Zamawiającego. 5.Zamawiający wymaga aby oferowany przedmiot zamówienia był dopuszczony do obrotu i stosowania. Oferowane odczynniki które są wyrobem medycznym zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679) muszą posiadać odpowiedni dokument dopuszczenia do obrotu ( deklarację zgodności , certyfikat CE, instrukcję w języku polskim, wpis/zgłoszenie do rejestru) 6.Do oferty należy dołączyć nieodpłatnie próbki celem weryfikacji poprawności przedmiotu zamówienia /zgodnie z zapisem w załączniku pakiety/, Zamawiający wymaga, aby załączone próbki były zapakowane w oryginalne opakowania jednostkowe z etykietami w języku polskim. 7.Podane ilości są szacunkowym zapotrzebowaniem i służą do obliczenia ceny oferty (tj. ustalenia maksymalnego wynagrodzenia Wykonawcy). Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zakupu części towaru wynikającym z braku zapotrzebowania lub zmniejszenia zapotrzebowania. 8.Dostawa realizowana będzie na koszt i ryzyko Wykonawcy w odpowiednich opakowaniach (zamknięte, nieuszkodzone), transportem zapewniającym należyte zabezpieczenie przed czynnikami zewnętrznymi. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia określonego w załączniku nr1-pakiet zostaną odrzucone.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 22.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1.posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca złoży podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu art.22 ust.1pkt.1-4 załącznik do SIWZ. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia- nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w złożonych do oferty oświadczeniach
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1)posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia: Wykonawcy winni udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert realizacji dostaw Pakiet na wartość brutto nie mniejszą niż: Pakiet nr1- 6.000,00(zł)PLN Pakiet nr2- 8.000,00(zł)PLN Pakiet nr3- 700,00(zł)PLN Pakiet nr4- 2.000,00(zł)PLN Pakiet nr5- 1.500,00(zł)PLN Pakiet nr6- 3.000,00(zł)PLN Pakiet nr7-9.000,00(zł)PLN Pakiet nr8-2.000,00(zł)PLN Pakiet nr9-13.000,00(zł)PLN Pakiet nr10-11.000,00(zł)PLN Pakiet nr11 -6.000,00(zł)PLN Pakiet nr12-25.000,00(zł)PLN Pakiet nr13-1.700,00(zł)PLN Pakiet nr14-1.000,00(zł)PLN Pakiet nr15-1.900,00(zł)PLN Pakiet nr16-2.700,00(zł)PLN Pakiet nr17-7.000,00(zł)PLN Pakiet nr18-1.700,00(zł)PLN Pakiet nr19-9.000,00(zł)PLN Pakiet nr20-5.000,00(zł)PLN Pakiet nr21-1.000,00(zł)PLN Pakiet nr22-10.000,00zł(PLN) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Spełnienie warunku należy potwierdzić wykazem dostaw (sporządzonym wg załącznika do SIWZ). Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia- nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w złożonych do oferty dokumentach. Zamawiający dopuszcza możliwość spełnienia przez jedną dostawę więcej niż jednego z ww. warunków
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca złoży podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu art.22 ust.1pkt.1-4 załącznik do SIWZ. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia- nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w złożonych do oferty oświadczeniach
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca złoży podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu art.22 ust.1pkt.1-4 załącznik do SIWZ. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia- nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w złożonych do oferty oświadczeniach
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
znajdowania się w sytuacji sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie zamówienia, tj. wykazanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia- nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w złożonych do oferty dokumentach
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
1)Wykonawcy winni udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert realizacji dostaw Pakiet na wartość brutto nie mniejszą niż: Pakiet nr1- 6.000,00(zł)PLN Pakiet nr2- 8.000,00(zł)PLN Pakiet nr3- 700,00(zł)PLN Pakiet nr4- 2.000,00(zł)PLN Pakiet nr5- 1.500,00(zł)PLN Pakiet nr6- 3.000,00(zł)PLN Pakiet nr7-9.000,00(zł)PLN Pakiet nr8-2.000,00(zł)PLN Pakiet nr9-13.000,00(zł)PLN Pakiet nr10-11.000,00(zł)PLN Pakiet nr11 -6.000,00(zł)PLN Pakiet nr12-25.000,00(zł)PLN Pakiet nr13-1.700,00(zł)PLN Pakiet nr14-1.000,00(zł)PLN Pakiet nr15-1.900,00(zł)PLN Pakiet nr16-2.700,00(zł)PLN Pakiet nr17-7.000,00(zł)PLN Pakiet nr18-1.700,00(zł)PLN Pakiet nr19-9.000,00(zł)PLN Pakiet nr20-5.000,00(zł)PLN Pakiet nr21-1.000,00(zł)PLN Pakiet nr22-10.000,00zł(PLN) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Spełnienie warunku należy potwierdzić wykazem dostaw (sporządzonym wg załącznika do SIWZ); - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;
inne dokumenty
1.Inne niezbędne dokumenty, jakie muszą złożyć w ofercie Wykonawcy: a) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru- załącznik nr1 do niniejszej specyfikacji, wypełniona tabela dot. przedmiotu zamówienia. b) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr2 do specyfikacji. c) Oświadczenie w sprawie podwykonawców- zawarte w treści druku oferta /zaznaczyć/, d) Oświadczenie w trybie art.44 ustawy - zawarte w treści druku oferta, e) pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów, f) zobowiązanie podmiotów wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego Wykonawca winien : a)dostarczyć ofertę, będącą oświadczeniem woli wykonawcy, b)dostarczyć wypełnioną tabelę (formularz asortymentowo-cenowy), w zależności od części zamówienia, w której Wykonawca składa ofertę, c)Zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymaganiami zawartymi w załączniku nr1- pakiet /część/, d)udokumentować, że środki biobójcze posiadają dopuszczenie do obrotu zgodnie z ustawą z dnia 13.09.2002r.o produktach biobójczych Dz.U.2002 nr175, poz.1433 lub zostały wpisane do rejestru produktów biobójczych (jeżeli dotyczy), e)złożyć oświadczenie, że Wykonawca będzie odbierał od Zamawiającego opakowania po zużytych środkach zgodnie z ustawą z dnia 11.05.2001r.o opakowaniach i odpadach opakowaniowych f)złożyć kopię dokumentów rejestrowych dopuszczających przedmiot zamówienia do obrotu, deklaracja zgodności, certyfikat CE dla oferowanego przedmiotu zamówienia, zgodnie z klasą produktu. Zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 20 maja 2010r o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679 ). Dokumenty w/w z wyraźnym zaznaczeniem numeru pakietu i pozycji której dotyczą. W przypadku produktów które nie podlegają cytowanej ustawie należy dołączyć stosowne pisemne oświadczenie oraz kompletne karty charakterystyki produktu wydane przez producenta, aktualne świadectwo rejestracji producenta lub atest jakości z podanym składem. Znak CE na instrukcji, opakowaniu handlowym i jeżeli to możliwe na samym wyrobie. Aktualne karty charakterystyki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia, substancje niebezpieczne oznakowane znakiem szkodliwości(jeżeli dotyczy). g)złożyć oświadczenie, że oferowany przedmiot zamówienia jest dopuszczony do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, posiada wszelkie wymagane przez przepisy prawa certyfikaty, atesty, deklaracje zgodności itp. spełnia wszystkie wymagania wymienione w załączniku nr1- pakiet do specyfikacji, oraz spełnia wymagane przez przepisy prawa wymogi. h)złożyć materiały informacyjne, na podstawie których Zamawiający dokona oceny zgodności oferty z opisem przedmiotu zamówienia: katalogi, prospekty, opisy opracowane przez producenta w języku polskim, wskazane jest aby parametry prezentowane w załączonych prospektach odpowiadały parametrom opisanym w załączniku nr1-pakiet. Jeżeli w prospekcie brak opisu danego parametru, dopuszcza się załączenie do oferty innych dokumentów producenta. W przypadku wątpliwości Zamawiający może zażądać dodatkowych dokumentów potwierdzających spełnianie parametrów/ warunków, które zostały określone w załączniku nr1-pakiet. Dokumenty zostaną udostępnione na każde żądanie Zamawiającego. i)Wszystkie dokumenty wymagane zgodnie z postanowieniami niniejszej Specyfikacji powinny być złożone w języku polskim. Wszelkie dokumenty dołączone w innym języku niż polski powinny być załączone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Zamawiający będzie mógł żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu w przypadku, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości Zamawiającego, co do jej prawdziwości, a Zamawiający nie będzie mógł sprawdzić jej prawdziwości. j)Zamawiający zastrzega możliwość wezwania do złożenia próbek /w przypadku braku zapisu pod pakietem/ celem udokumentowania parametrów zaoferowanego przedmiotu zamówienia poprzez złożenie próbek zaoferowanego produktu /w przypadku wątpliwości dotyczących parametrów użytkowych przedmiotu zamówienia np. testy, paski, krążki/, w celu oceny zgodności przedmiotu zamówienia z opisem w specyfikacji. Próbki nie podlegają zwrotowi. k)uwzględnić zapisy pod pakietami Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku przedsiębiorcy, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze (lub np. w ewidencji działalności gospodarczej). Do oferty należy dołączyć dokument lub pełnomocnictwo, z których wynika uprawnienie osoby (osób) do składania oświadczeń woli i reprezentowania Wykonawcy, jeżeli prawo to nie wynika z rejestru. W takiej sytuacji dokument lub pełnomocnictwo muszą być integralną częścią oferty. Brak podpisu na ofercie lub podpisanie oferty przez osobę/y do tego nie upoważnioną/e będzie skutkowało odrzuceniem oferty na podstawie art.89 ust.1 pkt 8 ustawy
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/ spółki cywilne): a) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. b) Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów. c) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/ upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców, winno być dołączone do oferty. d) Oferta winna zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w rozdziale VI, ust.8 pkt: b); ust.9 pkt: a), b), c) dla każdego partnera z osobna, pozostałe składane są wspólnie. e) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w następującym zakresie: 1)Zmiany przywoływanych w przedmiotowej umowie ustaw oraz rozporządzeń, w przypadku uchwalenia nowych ustaw lub rozporządzeń mających odpowiednie zastosowanie (zmiany przepisów bądź wymogów szczególnych dotyczących przedmiotu zamówienia), 2)ograniczenia zakresu przedmiotu zamówienia, 3)obniżenia wynagrodzenia, o którym mowa w paragrafie 1, 4)zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia ( terminu rozpoczęcia i zakończenia), data początkowa terminu realizacji zamówienia jest datą szacunkową i jest uzależniona od trwania procedury przetargowej, a co za tym idzie- może ulec zmianie, w sytuacji gdyby wystąpiły okoliczności powodujące, że wykonanie zamówienia nie jest możliwe do wykonania w terminie, o którym mowa w SIWZ, z przyczyn leżących po stronie Sprzedającego (Wykonawcy) i Kupującego (Zamawiającego), przesunięcie przy wcześniejszym wykorzystaniu ilości z umowy obecnie obowiązującej, a w przypadku nie wybrania w całości przedmiotu zamówienia do wyczerpania asortymentu, nie dłużej jednak niż 2 miesiące od daty końcowego terminu realizacji umowy, po cenach ujętych w umowie, 5)zmiany numeru konta, o którym mowa w paragrafie 4 umowy, 6)zmiany o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, urzędowa zmiana stawek podatku VAT, z uwagi na niezależne od stron okoliczności tj. choroba, wypadki losowe, nieprzewidziane zmiany organizacyjne, dotyczące osób reprezentujących strony, zmiana banków, zmiany danych teleadresowych zapisanych w umowie, numeru kat. produktu w przypadku zaprzestania produkcji przedmiotu zamówienia (udokumentowanej) z oferty, dopuszczając produkt zamienny pod warunkiem ze Zamawiający (Kupujący) wyrazi zgodę, 7)Wielkości i liczby opakowań (Pakiet )w przypadku zmiany sposobu konfekcjonowania towaru (po wyrażeniu zgody przez Kupującego/Zamawiającego, przy zachowaniu cen jednostkowych netto z oferty, 8)wprowadzenia towaru zastępczego, zastąpienie towaru określonego w załączniku nr1 towarem o wyższej jakości, 9)obniżenia cen jednostkowych określonych w załącznikach do umowy, 10)zmiany organizacyjne / strukturalne / własnościowe formy prawnej / przekształcenia po stronie Zamawiającego, w szczególności związane z przekształceniem, o którym mowa w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U.2013.217 j. t.) oraz innych stosowanych przepisach. 2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Sprzedającego, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te są korzystne dla Kupującego. 3. Zmiana warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.chok.kielce.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im. Władysława Buszkowskiego, 25-381 Kielce, ul. Langiewicza 2, Pawilon A, Dział ds. przetargów i zaopatrzenia, pokój nr 22.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.06.2015 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im. Władysława Buszkowskiego, 25-381 Kielce, ul. Langiewicza 2, Pawilon A, Dział ds. przetargów i zaopatrzenia, pokój nr 22.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet nr1-Przeciwciała klasy IgA przeciw tkankowej transglutaminazie.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr1-Przeciwciała klasy IgA przeciw tkankowej transglutaminazie szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet nr2-Testy lateksowe i płytkowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr2-Testy lateksowe i płytkowe szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet nr3-Żele z odczynnikami do proteinogramów.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr3-Żele z odczynnikami do proteinogramów szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet nr4-Paski do analizy moczu-10SG.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr4-Paski do analizy moczu-10SG szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Pakiet nr5-Barwniki i odczynniki chemiczne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr5-Barwniki i odczynniki chemiczne szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Pakiet nr6-Układ krzepnięcia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr6-Układ krzepnięcia szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Pakiet nr7-Alergologia-metoda immunoenzymatyczna ELISA.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr7-Alergologia-metoda immunoenzymatyczna ELISA szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Pakiet nr8-Testy ELISA do wykrywania lamblii w kale.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr8-Testy ELISA do wykrywania lamblii w kale szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Pakiet nr9-Odczynniki i części do aparatu Rapidlab 248 (aparat do rkz).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr9-Odczynniki i części do aparatu Rapidlab 248 (aparat do rkz) szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Pakiet nr10-Prokalcytonina.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr10-Prokalcytonina szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Pakiet nr11-EBV IgM immunoquick (test płytkowy)-ZEBRA.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr11-EBV IgM immunoquick (test płytkowy)-ZEBRA szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Pakiet nr12-MYCOPLASMA-PNEUMONIAE.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr12-MYCOPLASMA-PNEUMONIAE szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Pakiet nr13-Odczynniki do serologii grup krwi.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr13-Odczynniki do serologii grup krwi szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Pakiet nr14-Zestawy konserwowanych krwinek wzorcowych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr14-Zestawy konserwowanych krwinek wzorcowych szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: Pakiet nr15-Krążki z antybiotykami i krążki diagnostyczne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr15-Krążki z antybiotykami i krążki diagnostyczne szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: Pakiet nr16-Gotowe podłoża mikrobiologiczne na płytkach.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr16-Gotowe podłoża mikrobiologiczne na płytkach szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: Pakiet nr17-Podłoża sypkie, testy diagnostyczne, odczynniki do barwienia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr17-Podłoża sypkie, testy diagnostyczne, odczynniki do barwienia szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 18 NAZWA: Pakiet nr18-Podłoża w probówkach/butelkach.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr18-Podłoża w probówkach/butelkach szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 19 NAZWA: Pakiet nr19- Ampułki z jałowym roztworem chlorku sodu, test diagnostyczny.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr19- Ampułki z jałowym roztworem chlorku sodu, test diagnostyczny szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 20 NAZWA: Pakiet nr20-Zestawy do manualnej identyfikacji drobnoustrojów.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr20-Zestawy do manualnej identyfikacji drobnoustrojów szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 21 NAZWA: Pakiet nr21-Paski z gradientem stężeń antybiotyku.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr21-Paski z gradientem stężeń antybiotyku szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 22 NAZWA: Pakiet nr 22 -Testy chemiczne do kontroli sterylizacji parowej oraz sterylizacji parowo-formaldehydowej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 22 -Testy chemiczne do kontroli sterylizacji parowej oraz sterylizacji parowo-formaldehydowej szczegółowo opisano w załączniku do specyfikacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.90.00.00-1, 24.00.00.00-4, 24.95.00.00-8, 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin płatności - 5
INNE PRZETARGI Z KIELC
- Kompleksowe czyszczenie oraz dezynfekcja instalacji wentylacyjnej w budynkach Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach Znak sprawy: EZ/237/2024/UG
- Zakup wraz z dostawą wyrobów medycznych na Blok Operacyjny Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach.
- Usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym świadczone na potrzeby Miejskiego Urzędu Pracy w Kielcach
- Zorg.i przeprowadzenie Kursu Prawa Jazdy kat. B wraz z egzaminami państwowymi dla 10 uczestników projektu: Moje kwalifikacje i umiejętności szansą na lepsze jutro, z jednostek ŚWK OHP w Kielcach
- "Ochrona obiektów, stacjonarnych automatów do sprzedaży biletów, przegląd i konserwacja lokalnych systemów alarmowych".
- Usługa dobrowolnego ubezpieczenia grupowego na życie pracowników, ich współmałżonków/ partnerów oraz pełnoletnich dzieci pracowników Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach.
więcej: przetargi w Kielcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa odczynników, kontroli, kalibratorów oraz materiałów zużywalnych umożliwiających wykonanie badań parametrów krytycznych wraz z dzierżawą analizatora na okres 12 miesięcy do laboratorium
- Dostawa odczynników i materiałów zużywalnych, pasków odczynnikowych wyrobów diagnostycznych i jednorazowych artykułów medycznych.
- Zakup i dostawa chemii gospodarczej dla Domu Pomocy Społecznej w Legnickim Polu, w podziale na 2 części.
- Dostawa podłoży do hodowli drobnoustrojów z krwi i płynów ustrojowych oraz dzierżawa automatycznego systemu do hodowli drobnoustrojów z krwi i płynów ustrojowych
- ZP-2200-46/24 DOSTAWA MATERIAŁÓW DO STERYLIZACJI
- Zakup i dostawy artykułów gospodarczych, biurowych i czystościowych
więcej: Produkty chemiczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.