eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CybinkaBudowa Publicznej Szko³y Podstawowej w Cybince - etap III - zakoñczenie budowy budynku dydaktycznego

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2016-05-18

Cybinka: Budowa Publicznej Szko³y Podstawowej w Cybince - etap III - zakoñczenie budowy budynku dydaktycznego
Numer og³oszenia: 126566 - 2016; data zamieszczenia: 18.05.2016
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Cybinka , ul. Szkolna 5, 69-108 Cybinka, woj. lubuskie, tel. 068 3911440, faks 068 3911363.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.cybinka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Budowa Publicznej Szko³y Podstawowej w Cybince - etap III - zakoñczenie budowy budynku dydaktycznego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje roboty budowlane pn. Budowa Publicznej Szko³y Podstawowej w Cybince - etap III - zakoñczenie budowy budynku dydaktycznego, w zakresie których przewiduje siê wykonanie instalacji wewnêtrznych z bran¿y sanitarnej (wodoci±gowa, kanalizacyjna, wentylacje i klimatyzacje), elektrycznej i informatycznej oraz roboty konstrukcyjno-budowlane (¶cianki dzia³owe, pod³ogi, tynki, malowanie, kafelkowanie ¶cian i pod³óg) wraz z elementami wyposa¿enia typu: umywalki, miski ustêpowe, szafki ze zlewozmywakiem itp. Wykonanie tego etapu budowy szko³y ma na celu doprowadzenie budynku dydaktycznego do u¿ytkowania. Wykonawca musi wzi±æ pod uwagê, ¿e elementy stanowi±ce wykoñczenie wnêtrz typu p³ytki, farby bêd± uzgadniane z Wykonawc± na etapie realizacji zadania. Przewiduje siê p³ytki o g³adkiej strukturze i jednolitym kolorze, farby w kolorze bia³ym na sufitach, na ¶cianach przewiduje siê farby w odcieniach pastelowych. Budynek, w którym bêd± wykonywane roboty objête przedmiotem zamówienia jest obiektem jednokondygnacyjnym, sk³adaj±cym siê z dwóch prostok±tnych i jednej okr±g³ej czê¶ci po³±czonych ³±cznikami. Budynek pokryty jest dachem wielospadowym. W czê¶ci A obiektu, znajduje siê równie¿ poddasze, które jest nieu¿ytkowe, a na którym znajduj± siê instalacje i urz±dzenia bêd±ce równie¿ przedmiotem zamówienia (wentylacyjne, wodoci±gowe - zasilanie hydrantów). Zgodnie z wy¿ej wskazanymi informacjami Wykonawca w tym etapie ma do wykonania wszelkie roboty zwi±zane z wykonaniem instalacji, izolacji, ¶cianek dzia³owych, posadzek, tynków, malowaniem ¶cian, wykonaniem sufitów, parapetów, osadzeniem wewnêtrznej stolarki okiennej i drzwiowej oraz wyposa¿enia we wszystkie elementy instalacji i urz±dzenia sanitarne umo¿liwiaj±c korzystanie z obiektu, zgodnie z przeznaczeniem w oparciu o dokumentacjê projektow± i wynik³± konieczno¶æ uzgodnieñ z Zamawiaj±cym na etapie realizacji. Wykonanie inwestycji ma na celu zapewnienie Zamawiaj±cemu przyst±pienie do u¿ytkowania. W zwi±zku z powy¿szym Wykonawca ma obowi±zek zapoznaæ siê z za³±czonym projektem budowlano-wykonawczym (Za³±czniki Nr 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17) oraz specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót (Za³±cznik nr 16), jak równie¿ ma obowi±zek sprawdzenia w terenie na jakim etapie jest realizacja inwestycji. Celem u³atwienia przygotowania oferty przez Wykonawców Zamawiaj±cy za³±czy³ przedmiary robót (za³±cznik nr 2 do SIWZ), stanowi±ce jedynie element pomocniczy dla Wykonawcy. Wykonawca ma obowi±zek wzi±æ pod uwagê wskazane pozycje w przedmiarach, jednak¿e nie zwalania to Wykonawcy z obowi±zku uwzglêdnienia tak¿e wszelkich robót i elementów/urz±dzeñ, które w przedmiarze nie zosta³y uwzglêdnione, a stanowi± roboty i elementy niezbêdne do uzyskania za³o¿onego efektu, jakim jest zakoñczenie robót budowlanych w obiekcie i przyst±pienie do u¿ytkowania. Projekt budowlano - wykonawczy zawiera poza niniejszym przedmiotem zamówienia m.in. wyposa¿enie (np. elementy wyposa¿enia typu sto³y i krzes³a lub urz±dzenia multimedialne), które nale¿y traktowaæ jedynie pogl±dowo - jako wizualizacja budowanego budynku szko³y podstawowej. Wyj±tek stanowi± elementy uwzglêdnione w przedmiarze robót (np. szafki ze zlewozmywakami). Zamawiaj±cy u¿y³ przy opisaniu zamówienia znaków towarowych i nazw producentów, poniewa¿ uzasadnia³a to specyfikacja przedmiotu zamówienia i jednocze¶nie nie mo¿na by³o u¿yæ w opisie dostatecznie dok³adnych okre¶leñ, które pozwoli³yby na z³o¿enie oferty zgodnej z jego oczekiwaniami. Wystêpuj±ce w dokumentacji projektowej nazwy handlowe materia³ów i urz±dzeñ oraz ich dostawców nale¿y traktowaæ wy³±cznie jako przyk³adowe, w zwi±zku z czym Wykonawca mo¿e wykonaæ zadanie z materia³ów i urz±dzeñ równowa¿nych do wskazanych w dokumentacji. Zamawiaj±cy nie przewiduje równie¿ wykonania: a) Instalacji przeciwoblodzeniowej, b) O¶wietlenia dynamicznego, c) Automatyki Siemens, o której mowa w projekcie. Wykonawca bêdzie mia³ w zakresie wykonanie instalacji, zachowuj±cej za³o¿enia, parametry i lokalizacje urz±dzeñ i instalacji zgodnie projektem, w zwi±zku z czym przewiduje siê nastêpuj±ce rozwi±zania: w miejscu g³owic termostatycznych z wbudowanym czujnikiem pod potrzeby automatyki Siemens przewiduje siê g³owice termostatyczne samoczynne dedykowane do instalowanych grzejników, w miejscu czujników temperatury w ka¿dym pomieszczeniu, przewiduje siê czujnik w pomieszczeniu tzw. referencyjnym, który bêdzie po³±czony z automatyk± w miejscu pod³±czenia z g³ównym ¼ród³em ciep³a, celem regulacji temperatury w instalacji grzewczej, w miejscu czujników obecno¶ci przewiduje siê wykonanie instalacji daj±cej osobom korzystaj±cym z pomieszczeñ mo¿liwo¶æ regulacji instalacji wentylacyjnej (w³±cz,wy³acz), zgodnie z zaistnia³ymi potrzebami, poprzez otwieranie i domykanie przepustnica za pomoc± si³ownika (w pozycji zamkniêtej nale¿y zapewniæ 10% wymianie powietrza w pomieszczeniach), d) instalacji zwi±zanej prac± kurtyny powietrza z wymiennikiem wodnym w pomieszczeniu B2 - komunikacja. Nadto Zamawiaj±cy przewiduje oprócz opisanych wy¿ej elementów, zmiany w zakresie zastosowanych materia³ów w bran¿y elektrycznej, co zosta³o wskazane w przedmiarze robót (m.in. kable teleinformatyczne)..

II.1.5)

  przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych

  • Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.21.42.10 - Roboty budowlane w zakresie szkó³ podstawowych 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.10.00 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.12.00 - Instalowanie urz±dzeñ wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 45.33.23.00 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne 45.33.24.00 - Roboty instalacyjne w zakresie urz±dzeñ sanitarnych 45.40.00.00 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.43.00.00 - Pokrywanie pod³óg i ¶cian 45.43.20.00 - K³adzenie i wyk³adanie pod³óg, ¶cian i tapetowanie ¶cian 45.43.21.00 - K³adzenie i wyk³adanie pod³óg 45.43.21.11 - K³adzenie wyk³adzin elastycznych 45.42.00.00 - Roboty w zakresie zak³adania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie 45.42.11.32 - Instalowanie okien 45.42.11.31 - Instalowanie drzwi 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 250.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wymagana kwota wadium - 40 000,00 z³ (s³ownie z³otych: czterdzie¶ci tysiêcy z³otych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³niania warunków w tym zakresie. Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu o którym mowa w pkt. 6.1 SIWZ (za³±cznik nr 5 do SIWZ)

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania warunku: Wykonawca spe³nia warunek, je¿eli w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ (ukoñczy³) przynajmniej 1 zamówienie za kwotê nie mniejsz± ni¿ 1 700 000 z³ ka¿de, którego przedmiotem by³o wykonywanie robót budowlanych w obiektach, polegaj±cych na wykonywaniu instalacji wodoci±gowych, kanalizacyjnych, elektrycznych, wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, budowie ¶cian, wykonywaniu pod³óg, monta¿u sufitów podwieszanych, monta¿u stolarki okiennej i drzwiowej, tynkowaniu i malowaniu ¶cian. Pod pojêciem w okresie ostatnich piêciu lat wykona³ (ukoñczy³) rozumie siê wykonanie robót budowlanych zakoñczonych uzyskaniem protoko³u odbioru datowanego nie wcze¶niej ni¿ 5 lat przed terminem sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert i,lub ¶wiadectwa wykonania datowanym jw. (w przypadku wspólnego ubiegania siê dwóch lub wiêcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana bêdzie ich ³±czna wiedza i do¶wiadczenie - w tym celu Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± przedk³adaj± jeden wspólny wykaz robót budowlanych oraz dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e ka¿da z tych robót zosta³a wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczona)

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Nie wymagany

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania warunku: Wykonawca spe³nia warunek, je¿eli dysponuje/bêdzie dysponowa³ nastêpuj±cymi osobami, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia jako: a) Kierownik budowy, posiadaj±cy: uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi o specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, zgodnie z przepisami ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r., poz. 290) i ustawy z dnia 18 marca 2008 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394 z pó¼n. zm.) oraz spe³niaj±cy warunki do wykonywania tych funkcji okre¶lone w tych¿e ustawach - tzn. bêd±cy cz³onkiem w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego; Dopuszcza siê odpowiadaj±ce uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, do¶wiadczenie jako kierownik budowy lub kierownik robót w zakresie specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej na przynajmniej 1 zamówieniu za kwotê nie mniejsz± ni¿ 1 700 000 z³ ka¿de, których przedmiotem by³o wykonywanie robót budowlanych w obiektach, polegaj±cych na wykonywaniu instalacji wodoci±gowych, kanalizacyjnych, elektrycznych, wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, budowie ¶cian, wykonywaniu pod³óg, monta¿u sufitów podwieszanych, monta¿u stolarki okiennej i drzwiowej, tynkowaniu i malowaniu ¶cian; b) Kierownik robót sanitarnych, posiadaj±cy: uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi o specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, zgodne z przepisami ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r., poz. 290) i ustawy z dnia 18 marca 2008 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394 z pó¼n. zm.) oraz spe³niaj±cy warunki do wykonywania tych funkcji okre¶lone w tych¿e ustawach - tzn. bêd±cy cz³onkiem w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego; Dopuszcza siê odpowiadaj±ce uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, do¶wiadczenie jako kierownik budowy lub kierownik robót w zakresie specjalno¶ci sanitarnej na przynajmniej 1 zamówieniu, którego przedmiotem by³o wykonywanie w obiektach instalacji wodoci±gowych, wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, c) Kierownik robót elektrycznych, posiadaj±cy: uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi o specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodne z przepisami ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r., poz. 290) i ustawy z dnia 18 marca 2008 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394 z pó¼n. zm.) je¶li dotyczy, oraz spe³niaj±cy warunki do wykonywania tych funkcji okre¶lone w tych¿e ustawach - tzn. bêd±cy cz³onkiem w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego; Dopuszcza siê odpowiadaj±ce uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów; do¶wiadczenie jako kierownik budowy lub kierownik robót na przynajmniej 1 zamówieniu, którego przedmiotem by³o wykonywanie w obiektach instalacji elektrycznych. W przypadku wspólnego ubiegania siê dwóch lub wiêcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bêdzie ³±czne dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - w tym celu Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± przedk³adaj± jeden wspólny wykaz osób). Wymieniony powy¿ej sk³ad personelu Wykonawcy nale¿y traktowaæ, jako minimalne wymagania Zamawiaj±cego i nie wyczerpuje on ca³o¶ci personelu niezbêdnego dla rzetelnego wype³nienia obowi±zków Wykonawcy. Wykonawca powinien dostarczyæ swoim kierownikom niezbêdne wsparcie i pomoc ze strony innych specjalistów, która mo¿e byæ niezbêdna do w³a¶ciwego wykonania przedmiotu zamówienia. Koszty operacyjne i wynagrodzenie ca³ego personelu musz± byæ zawarte w cenie oferty. Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia stanowisk, tzn. jedna osoba na dwa lub wiêcej stanowiska, ze wzglêdu na fakt wykonywania przez poszczególne osoby roz³±cznych zadañ, przy czym nie mo¿na wykluczyæ konieczno¶ci ich wykonywania w tym samym czasie w ró¿nych miejscach.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania warunku: Za spe³nienie warunku dotycz±cego sytuacji ekonomicznej i finansowej zamawiaj±cy uzna posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 2 000 000 z³. (w przypadku wspólnego ubiegania siê dwóch lub wiêcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana bêdzie ich ³±czna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowi±zek z³o¿yæ ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywaæ bêd± spe³nianie tego warunku).

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • potwierdzenie posiadania uprawnieñ do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania, w szczególno¶ci koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
  • wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
  • op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.3.2)

  • za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 97
  • 2 - okres gwarancji - 3

IV.2.2)

  przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

Zmiany umowy: a) Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ zmiany terminu koñcowego realizacji Umowy lub poszczególnych terminów koñcowych czê¶ci robót (kamienie milowe) okre¶lonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym za³±czonym do Umowy, wy³±cznie z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, a maj±cych wp³yw na wykonanie przedmiotu Umowy lub poszczególnych rodzajów robót w nastêpuj±cych przypadkach: warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych kontynuowanie robót, jednak nie d³u¿ej, ni¿ o czas trwania tych niesprzyjaj±cych warunków, sytuacji niemo¿liwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a maj±cej wp³yw na realizacjê robót, zaistnienia si³y wy¿szej, przestojów i opó¼nieñ zawinionych przez Zamawiaj±cego, realizacjê przedmiotu umowy przy wykorzystaniu innych technologii ni¿ wskazane w projekcie, których zastosowanie wymaga wiêkszych nak³adów pracy i czasu, dokonania udzielenia Wykonawcy zamówienia dodatkowego lub uzupe³niaj±cego; udzielenie przez Zamawiaj±cego innego zamówienia; wydania Polecenia Zmiany w projekcie wymagaj±cej wykonania stosownych opracowañ i uzgodnieñ, które powsta³y w trakcie wykonywania robót, a by³y niemo¿liwe do przewidzenia na etapie opracowywania przedmiotu zamówienia. b) Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ dokonania w Umowie nastêpuj±cych zmian: wyd³u¿enia terminu wykonania przedmiotu Umowy lub poszczególnych terminów koñcowych poszczególnych czê¶ci robót w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci wskazanej w ppkt. a), zmianê wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy z tytu³u okoliczno¶ci okre¶lonych w ppkt. d), zmiana zakresu przedmiotu Umowy (polecenie zmiany, o którym mowa w ppkt. d) wraz z ograniczeniem nale¿nego Wykonawcy wynagrodzenia. c) Ewentualne zmiany Umowy, o których mowa w ppkt. b), zostan± dokonane w formie Aneksu do Umowy. d) Zamawiaj±cy ma prawo zobowi±zaæ Wykonawcê do dokonania nastêpuj±cych zmian w przedmiocie Umowy (Polecenie Zmiany): pomin±æ lub zmieniæ element przedmiotu Umowy, je¿eli w trakcie wykonania robót oka¿e siê, ¿e element jest zbêdny do nale¿ytego funkcjonowania obiektu, a jego niewykonanie znacznie obni¿y koszty inwestycji lub pó¼niejszej eksploatacji obiektu, w szczególno¶ci: powoduj±ce obni¿enie kosztu ponoszonego przez Zamawiaj±cego na eksploatacjê i konserwacjê wykonanego przedmiotu umowy, powoduj±ce poprawienie parametrów technicznych, pomin±æ lub zmieniæ element przedmiotu Umowy, je¿eli w trakcie wykonania robót oka¿e siê, ¿e istniej± aktualniejsze rozwi±zania techniczne lub technologiczne lub nast±pi³y zmiany obowi±zuj±cych przepisów, pomin±æ lub zmieniæ element przedmiotu Umowy, je¿eli w trakcie wykonania robót oka¿e siê, ¿e Zamawiaj±cy nie otrzyma³ dofinansowania na realizacjê inwestycji, b±d¼ zmieni³a siê sytuacja finansowa Zamawiaj±cego, której nie mo¿na by³o przewidzieæ, pomin±æ element przedmiotu Umowy, je¿eli w trakcie wykonania robót oka¿e siê, ¿e istnieje mo¿liwo¶æ wykonania tej czê¶ci przedmiotu umowy w terminie pó¼niejszym, a brak wykonania na tym etapie nie spowoduje braku mo¿liwo¶ci prowadzenia robót, jak równie¿ korzystanie z obiektu bêdzie nadal mo¿liwe, e) Polecenie zmiany, o której mowa w ppkt. d) tiret 1 i 2 mog± byæ równie¿ wydane na podstawie wniosku Wykonawcy. Wykonawca ma jednak obowi±zek przedstawiæ Zamawiaj±cemu argumenty przemawiaj±ce za wprowadzeniem zmian oraz kalkulacjê kosztów zwi±zanych z proponowan± zmian±. f) Przed wydaniem Polecenia Zmiany Zamawiaj±cy mo¿e zobowi±zaæ Wykonawcê do przed³o¿enia w okre¶lonym terminie stanowiska w zakresie: dokonania zmiany; zmiany wynagrodzenia; okresu, w jakim wykonanie zmiany jest mo¿liwe; g) Zamawiaj±cy, po ewentualnym otrzymaniu od Wykonawcy stanowiska w zakresie Polecenia Zmiany lub ocenie wniosku Wykonawcy na podstawie ust. 4 jest uprawniony do wydania Polecenia Zmiany. h) Poza okoliczno¶ciami wskazanymi w umowie zmiany mog± nast±piæ równie¿ na podstawie: zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa, których uchwalenie lub zmiana nast±pi³y po dniu zawarcia niniejszej umowy, a z których tre¶ci wynika konieczno¶æ lub zasadno¶æ wprowadzenia zmian maj±cych wp³yw na realizacjê umowy, zaistnieniu okoliczno¶ci uzasadniaj±cych zmianê niniejszej umowy, których wyst±pienia nie mo¿na by³o przewidzieæ na etapie zawierania umowy, m. in.: zwi±zane z zatrzymaniem robót przez Urzêdy Nadzoru Budowlanego, zmiany uwarunkowañ prawnych i formalnych realizacji umowy spowodowanych dzia³aniem osób trzecich, konieczno¶æ zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa, zmiany nazwy, adresu firmy, spowodowane zmian± formy organizacyjno - prawnej, przekszta³ceniem lub po³±czeniem z inn± firm±, zmiany formy zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy z zachowaniem ci±g³o¶ci zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysoko¶ci na zasadach okre¶lonych w art. 149 ustawy prawo zamówieñ publicznych, zmiany dokonanej na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane, zmianie w rozwi±zaniach projektowych, je¿eli s± one uzasadnione konieczno¶ci± zwiêkszenia bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy, zmiany dokonanej na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy Prawo budowlane - uzgodniona mo¿liwo¶æ wprowadzenia rozwi±zañ zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zg³oszonych przez kierownika budowy lub Inspektora Nadzoru inwestorskiego, pod warunkiem, ¿e zmiana ta spowodowana bêdzie okoliczno¶ciami zaistnia³ymi w trakcie realizacji robót budowlanych, których nie mo¿na by³o wcze¶niej przewidzieæ, zmiany dokonanej podczas wykonywania robót i nie odstêpuj±cej w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowê w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonanej zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spe³niaj±c zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane, i) do zmiany wynagrodzenia, o której mowa w ppkt. f), stosuje siê odpowiednio nastêpuj±ce zasady oraz zapisy ppkt. j); k); Zamawiaj±cy jest uprawniony, oprócz przypadków wskazanych w paragrafach poprzedzaj±cych, do odst±pienia od ca³o¶ci lub czê¶ci Umowy w przypadku: gdy Wykonawca nie rozpocz±³ rzeczywistej realizacji Umowy w terminie 45 dni od daty jej zawarcia; gdy Wykonawca nie realizuje prac zgodnie z harmonogramem i mimo uprzedniego pisemnego wezwania go przez Zamawiaj±cego do zaprzestania naruszenia Umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, nie zastosuje siê do wezwania; dwukrotnego nienale¿ytego usuniêcia przez Wykonawcê wad dotycz±cych tego samego rodzaju robót, stwierdzonych w protoko³ach odbioru (odbioru robót zanikaj±cych, czê¶ciowego, koñcowego). j) w przypadku odst±pienia od Umowy Wykonawcê oraz Zamawiaj±cego obci±¿aj± nastêpuj±ce obowi±zki szczegó³owe: Wykonawca w terminie 14 dni od dnia z³o¿enia o¶wiadczenia o odst±pieniu od Umowy sporz±dzi zestawienie zawieraj±ce wykaz i okre¶lenie stopnia zaawansowania poszczególnych czê¶ci i rodzajów robót wraz z zestawieniem warto¶ci wykonanych robót wed³ug stanu na dzieñ odst±pienia i przed³o¿y je wraz z wykonan± czê¶ci± przedmiotu Umowy Zamawiaj±cemu; w terminie 30 dni od daty przed³o¿enia zestawienia i wykonanej czê¶ci Umowy, o których mowa w pkt. 1, Zamawiaj±cy dokona sprawdzenia zgodno¶ci zestawienia ze stanem faktycznym i sporz±dzi szczegó³owy protokó³ z inwentaryzacji czê¶ci wykonanego przedmiotu Umowy, okre¶li, które roboty przejmuje oraz w oparciu o zestawienie, o którym mowa w pkt. 1 i wycenê zawart± w kosztorysie ofertowym (Za³±cznik nr 1 do Umowy), ustali nale¿ne Wykonawcy wynagrodzenie za wykonane i przejête roboty. Protokó³, o którym mowa powy¿ej, bêdzie stanowi³ podstawê wystawienia przez Wykonawcê faktury VAT. w przypadku odst±pienia od Umowy, w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w pkt. 2, Zamawiaj±cy nabywa maj±tkowe prawa autorskie w zakresie okre¶lonym w § 9 do wszystkich utworów wytworzonych przez Wykonawcê w ramach realizacji przedmiotu Umowy do dnia odst±pienia od Umowy, które zostan± przez Zamawiaj±cego przejête. k) Zamawiaj±cy jest uprawniony do wykonania uprawnieñ do odst±pienia od Umowy okre¶lonych w Umowie w terminie 60 dni od chwili zaistnienia przes³anki uprawniaj±cej do takiego odst±pienia. l) Wysoko¶æ wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy mo¿e ulec zmianie, poza przypadkami okre¶lonymi w umowie, w przypadku zmiany: a. wysoko¶æ minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê i,lub b. zasady podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶æ stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, o ile Wykonawca wyka¿e, ¿e zmiany te maj± wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. m) W celu zmiany wynagrodzenia, o której mowa w ppkt. l), Wykonawca mo¿e z³o¿yæ Zamawiaj±cemu w terminie od dnia opublikowania przepisów do 30 dni od dnia wej¶cia w ¿ycie przepisów dokonuj±cych tych zmian wniosek o dokonanie takiej zmiany, co jest jednoznaczne z zaproszeniem do negocjacji. Sk³adaj±c wniosek Wykonawca zobowi±zany jest udowodniæ, ¿e zmiany te maj± wp³yw na koszty wykonania przez niego zamówienia. W terminie 14 dni od dnia z³o¿enia takiego wniosku Strony przyst±pi± do negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia. Zmiana umowy na podstawie ustaleñ negocjacyjnych nast±pi po wej¶ciu w ¿ycie przepisów bêd±cych podstaw± waloryzacji. Okre¶lenie odpowiednia zmiana wynagrodzenia nale¿y rozumieæ odpowiednio jako: w odniesieniu do zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê jako sumê wzrostu kosztów wykonawcy wynikaj±cych z podwy¿szenia wynagrodzeñ poszczególnych pracowników bior±cych udzia³ w realizacji umowy w momencie wej¶cia w ¿ycie zmiany, czê¶ci zamówienia, do wysoko¶ci wynagrodzenia minimalnego obowi±zuj±cej po zmianie przepisów lub jej odpowiedniej czê¶ci, w przypadku osób zatrudnionych w wymiarze ni¿szym ni¿ pe³en etat, w odniesieniu do zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne jako sumê wzrostu kosztów wykonawcy oraz drugiej strony umowy o pracê lub innej umowy cywilnoprawnej ³±cz±cej wykonawcê z osob± fizyczn± nieprowadz±c± dzia³alno¶ci gospodarczej, wynikaj±cych z konieczno¶ci odprowadzenia dodatkowych sk³adek od wynagrodzeñ osób zatrudnionych na umowê o pracê lub na podstawie innej umowy cywilnoprawnej zawartej przez wykonawcê z osob± fizyczn± nieprowadz±c± dzia³alno¶ci gospodarczej, a bior±cych udzia³ w realizacji pozosta³ej do wykonania, w momencie wej¶cia w ¿ycie zmiany, czê¶ci zamówienia przy za³o¿eniu braku zmiany wynagrodzenia netto tych osób. n) Strony ustalaj±, i¿ w przypadku zmiany stawki podatku VAT przez w³adzê ustawodawcz± w trakcie trwania Umowy, wynikaj±cej ze zmiany ustawy o podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego lub wprowadzenia w trakcie wykonywania Umowy podatku VAT za wykonanie us³ugi, nale¿ne Wykonawcy wynagrodzenie zostanie odpowiednio dostosowane w drodze aneksu do niniejszej umowy, wy³±cznie w zakresie wysoko¶ci zmienionego podatku. o) Ewentualne zmiany Umowy, poza wskazanymi przypadkami w Umowie dokonane zostan± w formie Aneksu do Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.cybinka.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Miejski w Cybince ul. Szkolna 5, 69-108 Cybinka.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 02.06.2016 godzina 10:00, miejsce: Urz±d Miejski w Cybince, ul. Szkolna 5, 69-108 Cybinka, pok. nr 1 na parterze (Biuro Obs³ugi Mieszkañców).

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.