Ogłoszenie z dnia 2014-01-20
Warszawa: Realizacja programu pn. PROGRAM WSPARCIA I POMOCY DLA MAM w ramach Programu Pomocy Dziecku i Rodzinie - zamówienie udzielane w częściach
Numer ogłoszenia: 12665 - 2014; data zamieszczenia: 20.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m.st. Warszawy , ul. Gen. J. Bema 91, 01-233 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 571 50 30, faks 22 571 50 50.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ops-wola.waw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja programu pn. PROGRAM WSPARCIA I POMOCY DLA MAM w ramach Programu Pomocy Dziecku i Rodzinie - zamówienie udzielane w częściach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Pogram Wsparcia i Pomocy dla Mam, zwany dalej Programem lub PWPM, jest skierowany do kobiet w szczególnie trudnej sytuacji życiowej, z rodzin z problemami opiekuńczo - wychowawczymi i dotkniętych przemocą. Celem PWPM jest wyposażenie kobiet w wiedzę i umiejętności konieczne do prawidłowej realizacji funkcji rodzicielskich oraz prawidłowego funkcjonowania w życiu społecznym. Zajęcia muszą być prowadzone metodami edukacji aktywnej, przy wykorzystaniu ćwiczeń stymulacyjnych, pracy indywidualnej i zespołowej oraz omówień i dyskusji. W Programie należy wykorzystać metody z zakresu socjoterapii, pedagogiki, psychologii oraz pracy socjalnej. Program jest realizowany na podstawie art. 36 pkt 2 lit a) i g) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. - o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013r. poz. 182, tekst jednolity ze zmianami) oraz art. 10 ust 3 ustawy z dnia 09 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 149, poz. 887 ze zmianami). Jednorazowo w zajęciach uczestniczyć będzie grupa ok. 30 osobowa, 12 mam i ich dzieci. Jeżeli w trakcie realizacji Programu któraś z rodzin zakończy swój udział w Programie wcześniej z powodów takich jak np. zmiana miejsca zamieszkania, długotrwała choroba, rezygnacja lub z powodu innej przyczyny, do Programu wejdą w to miejsce nowe rodziny. O zakończeniu udziału w programie i zakwalifikowaniu nowej rodziny decydować będą pracownicy Zamawiającego. Program PWPM składa się z 5 modułów: MODUŁ 1 - zajęcia edukacyjno-warsztatowe dla mam doskonalące umiejętności wychowawcze; MODUŁ 2 - grupowe zajęcia ogólnorozwojowe z elementami socjoterapii dla dzieci; MODUŁ 3 - wykłady i konsultacje z zakresu szeroko rozumianej edukacji zdrowotnej i kształtowania własnego wizerunku prowadzone przez specjalistów, w celu wyposażenia kobiet w wiedzę i umiejętności konieczne do prawidłowej realizacji funkcji rodzicielskich oraz prawidłowego funkcjonowania w życiu społecznym rodzin; MODUŁ 4 - zajęcia integracyjne o charakterze kulturalnym, rekreacyjnym, sportowym lub okolicznościowym; MODUŁ 5 - zajęcia rodzinne w miejscu zamieszkania. Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu sprawozdań cząstkowych z realizacji zamówienia oraz sprawozdania całościowego po zakończeniu realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie do systematycznego prowadzenia grupowej superwizji dla osób realizujących zamówienie. W ramach współpracy odbywać się będą cykliczne spotkania z udziałem osób biorących udział w realizacji zamówienia ze strony Wykonawcy oraz pracownikami Zamawiającego . Zamówienie będzie realizowane w okresie od 17.02.2014 - 18.12.2015r. z zastrzeżeniem, że w sytuacji, gdy umowa nie zostanie podpisana przed wskazanym wyżej terminem, realizacja zamówienia nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umowy, od dnia ustalonego między stronami..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego, stanowiącego nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Zamówienie uzupełniające zostanie udzielone na podstawie odrębnej umowy lub umów zawartych z Wykonawcą w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zamówienie uzupełniające będzie polegało na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia tj. realizacji programu pn. PROGRAM WSPARCIA I POMOCY DLA MAM w ramach Programu Pomocy Dziecku i Rodzinie. Zamówienie może być udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy, również w trakcie realizacji zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.32.00.00 - Usługi społeczne .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 18.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie co najmniej 2 zamówienia, których przedmiotem była realizacja programów mających na celu pomoc rodzinom, w tym przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci oraz pomoc dzieciom skrzywdzonym, realizowanych z całymi rodzinami w sposób jednolity i ciągły przez okres co najmniej 6 m-cy każdy, na które składało się łącznie: a) prowadzenie grupy dla osób dorosłych, b) prowadzenie zajęć opiekuńczo - wychowawczych dla dzieci, c) praca z co najmniej 6 rodzinami, o których mowa w pkt a) i b) w środowisku tj. w miejscu ich zamieszkania, w wymiarze co najmniej 4 godziny w miesiącu na rzecz jednej rodziny, d) udzielanie konsultacji indywidualnych przez specjalistów z różnych dziedzin, w tym przez co najmniej jednego z niżej wymienionych: pediatra, ginekolog endokrynolog, ratownik medyczny, dietetyk, wizażysta
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie: 3.1. stałym zespołem składającym się z 4 osób, które będą realizować program, w tym: a). 2 osobami, które będą prowadzić zajęcia dla dorosłych, posiadającymi: wyższe wykształcenie pedagogiczne, społeczne lub psychologiczne, ukończone Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie lub szkolenie w wymiarze nie mniejszym niż 120 godzin w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, co najmniej 2 letnie doświadczenie w pracy w bezpośrednim kontakcie z osobami z grupy zagrożonej marginalizacją społeczną, potrzebującymi wsparcia, pomocy, poradnictwa, co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w pracy z osobami dotkniętymi przemocą w rodzinie, b). 1 osobą, która będzie prowadzić zajęcia dla dzieci, posiadającą: wyższe wykształcenie pedagogiczne, społeczne lub psychologiczne, co najmniej 1 rok doświadczenia w prowadzeniu zajęć opiekuńczo - wychowawczych dla dzieci c). 1 osobą, która będzie wspomagać osobę prowadzącą zajęcia z dziećmi, posiadającą wyższe wykształcenie pedagogiczne, społeczne lub psychologiczne lub studentem/studentką co najmniej 3 roku wymienionych kierunków, 3.2. zapewni udział 5 specjalistów, którzy będą prowadzić wykłady i konsultacje indywidualne, o następujących specjalnościach: pediatra, ginekolog endokrynolog, ratownik medyczny, dietetyk, wizażysta
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Za główne usługi uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w Rozdziale 3 ust I pkt 2 tj. co najmniej 2 zamówienia, których przedmiotem była realizacja programów mających na celu pomoc rodzinom, w tym przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci oraz pomoc dzieciom skrzywdzonym, realizowanych z całymi rodzinami w sposób jednolity i ciągły przez okres co najmniej 6 m-cy każdy, na które składało się łącznie: a) prowadzenie grupy dla osób dorosłych, b) prowadzenie zajęć opiekuńczo - wychowawczych dla dzieci, c) praca z co najmniej 6 rodzinami, o których mowa w pkt a) i b) w środowisku tj. w miejscu ich zamieszkania, w wymiarze co najmniej 4 godziny w miesiącu na rzecz jednej rodziny, d) udzielanie konsultacji indywidualnych przez specjalistów z różnych dziedzin, w tym przez co najmniej jednego z niżej wymienionych: pediatra, ginekolog endokrynolog, ratownik medyczny, dietetyk, wizażysta; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Pełnomocnictwo, jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub Wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, które musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty, w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 2) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów - składa w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 3) Jeżeli Wykonawca powierza wykonanie części zamówienia podwykonawcom, informację o tym składa na Formularzu oferty - str. 2 ust. 7. 4) Informacje do oceny w kryterium: przygotowanie fachowe; doświadczenie i potencjał kadrowy - o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 8 do SIWZ. 5) Formularz cenowy - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SIWZ,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 70
- 2 - przygotowanie fachowe - doświadczenie i potencjał kadrowy - 30
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ops-wola.waw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola Miasta Stołecznego Warszawy Ul. Gen. J. Bema 91 01-233 Warszawa.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.01.2014 godzina 13:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola Miasta Stołecznego Warszawy Ul. Gen. J. Bema 91 01-233 Warszawa - sekretariat I piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29 stycznia 2014r. o godz. 13:30 w sali konferencyjnej w siedzibie zamawiającego pod adresem: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola Miasta Stołecznego Warszawy Ul. Gen. J. Bema 91 01-233 Warszawa.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa/sprzedaż komputerów przenośnych/laptopów
- "Zakup i sukcesywną dostawę produktów do żywienia pozajelitowego"
- Wycena 4 nieruchomości i innego mienia wchodzącego w skład Zasobu Krajowego Zasobu Nieruchomości na terenie województwa mazowieckiego
- Przebudowa linii ogrodzenia wewnętrznego w Areszcie Śledczym w Warszawie-Białołęce.
- Naprawa elewacji, remont, wymiana stolarki drzwiowej w pomieszczeniach nr 16 i 17 wraz z wymianą stolarki okiennej w pomieszczeniu nr 17 w budynku nr 21 ul. Ostroroga 35 w Warszawie K-1039
- Zatrudnienie w ramach umowy cywilnoprawnej dwóch lekarzy do Klinicznego Oddziału Chirurgii ogólnej i onkologicznej z częścią urazową w Szpitalu Wolskim
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi opiekuńcze na terenie Gminy Łodygowice
- REALIZACJA USŁUG SPOŁECZNYCH W GMINIE LUBOŃ
- ŚWIADCZENIE USŁUG POMOCY SĄSIEDZKIEJ NA TERENIE GMINY MROCZA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU PN. "FUNKCJONOWANIE CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W GMINIE MROCZA NA LATA 2024-2026 - II POSTĘPOWANIE
- Świadczenie usług społecznych w formie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania w ramach projektu "Zwiększenie samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkania(RMR)"
- Kompleksowe zorganizowanie i przeprowadzenie usług szkoleniowych wraz z usługą noclegową i wyżywieniem oraz przygotowaniem materiałów dydaktycznych
- Świadczenie usługi instruktora terapii uzależnień, na potrzeby projektu "Pokonaj kryzys".
więcej: Usługi społeczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.