Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-06-11
Opole: P/18/2008 USŁUGA PRALNICZA W 2009
Numer ogłoszenia: 126787 - 2008; data zamieszczenia: 11.06.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Specjalistyczny Zespół Neuropsychiatryczny im. św. Jadwigi, ul. Wodociągowa 4, 45-221 Opole, woj. opolskie, tel. 077 5414100, fax 077 5414237.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wszn.opole.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: P/18/2008 USŁUGA PRALNICZA W 2009.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Przedmiotem zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego są usługi pralnicze w 2009 roku. 1. Przedmiotem zamówienia są usługi pralnicze wykonywane na rzecz zamawiającego. CPV wg Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych - Oryginalny kod CPV: 93.10.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho Kod CPV wg słownika 2008: 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 2. Przedmiot zamówienia obejmuje pranie bielizny szpitalnej będącej własnością zamawiającego wraz z transportem i polega na: a) Przywożeniu bielizny czystej trzy razy w tygodniu (poniedziałek, środa, piątek), również w długie weekendy i święta w godzinach porannych (do godz. 9.00) własnym transportem oraz odbiorze brudnej bielizny zapakowanej płócienne worki. Koszty transportu bielizny ponosi wykonawca. b) Praniu bielizny szpitalnej połączonym z pełną dezynfekcją chemiczno - termiczną zgodnie z zaleceniami PZH (wykonawca musi zapewnić środki dezynfekcyjne) c) Praniu i dezynfekcji w komorze dezynfekcyjnej materacy i poduszek (w tym z pierza). d) Krochmaleniu wybranych asortymentów bielizny (obrusów, serwet, odzieży fasonowej, bielizny pościelowej, parawanów) e) Praniu połączonym z dezynfekcją chemiczno - termiczną pozostałego asortymentu: materace, koce, kołdry etc. f) Maglowaniu bielizny pościelowej g) Prasowaniu bielizny fasonowej h) Segregacji poszczególnych asortymentów bielizny, a następnie pakowaniu w perforowane worki foliowe przeźroczyste w ilościach dla poszewek - 15 szt., dla poszew - 10 szt. dla prześcieradeł - 10 szt.; segregacja musi obejmować podział na komórki organizacyjne Zamawiającego. i) Zafoliowaniu bielizny fasonowej transportowanej na wieszakach j) Bieżącym (wg.potrzeb) naprawianiu szwalniczym (przyszywanie guzików, zszywanie pęknięć, wymiana zamków, i napów, wymiana wsypów w poduszkach z pierza) k) Transporcie bielizny środkami transportu dostosowanymi do przewozu bielizny jak również przewóz bielizny fasonowej w pozycji wiszącej l) Myciu i dezynfekcji pojazdów oraz środków transportu przeznaczonych do transportu bielizny m) Na czas realizacji zamówienia wykonawca udostępni do użytkowania Zamawiającego dwa wózki transportowe (kosze zbiorcze) służące do składowania worków z brudną bielizną w części brudnej pralni i minimum jeden do transportu prania czystego; n) Dostawa czystej pościeli musi się odbywać w wózkach transportowych (kosze zbiorcze) służących do transportu bielizny czystej (Zamawiający dopuszcza rotację wózków transportowych, o których mowa w ppkt. m) i n) z zachowaniem zasady, iż wózek dostarczany jest po procesie mycia i dezynfekcji) o) Do każdej faktury VAT zamawiający wymaga załączenia szczegółowego rozliczenia ilości prania z podziałałem na komórki organizacyjne wg kolejności przekazanej przez Zamawiającego w dniu podpisania umowy p) Wykonawca będzie się rozliczał z zamawiającym pod względem asortymentu (szt.) i ilości (kg) q) Maksymalny okres rotacji bielizny wynosi 5 dni. 3. Dodatkowe wymagania: a) przedstawianie zamawiającemu wyników badań na czystość mikrobiologiczną wypranej pościeli jeden raz na miesiąc w trakcie realizacji umowy b) odbiór i transport bielizny brudnej i czystej musi być zorganizowany z zachowaniem wymogów sanitarnych - dopuszczenie przez Stację Sanitarno-Epidemiologiczną środków transportu do przewozu bielizny szpitalnej. c) kontrola jakości czystego prania odbywać się będzie zgodnie z procedurami Zamawiającego na podstawie KARTY OCENY JAKOŚCI PRANIA - załącznik nr 6 4. Usługi dotyczą bielizny szpitalnej w następującym asortymencie i ilościach: Rodzaj bielizny Szacunkowa ilość brudnej bielizny przeznaczonej do prania w ciągu miesiąca w kg poszwa, poszewka, prześcieradło, ręcznik, ścierka, podkład, obrus, zasłona, firanka, serwetka, pidżama, worki płócienne, pokrowiec na materac 4.940 kg fartuch biały, garsonka, ubranie lekarskie, ubranie robocze, odzież ochronna-sezonowa 1.300 kg koc, poduszka, kołdra, materac poliuretanowy, materac usztywniony do łóżka drewnianego o konstrukcji metalowej i pozostałe 260 kg Łącznie miesięcznie 6.500 kg Łącznie rocznie 78.000 kg 5. Zamawiający zastrzega, że podane ilości są ilościami szacunkowymi i mogą ulec zmniejszeniu o 30% w zależności od potrzeb Zamawiającego. 6. Bielizna musi być wyprana, wyprasowana, wymaglowana, posegregowana z zastosowaniem reżimu sanitarnego zgodnego z wymogami obowiązującymi dla szpitala. 7. W przypadku stwierdzenia wad w dostarczanej bieliźnie zamawiający wyśle do oferenta zawiadomienie wraz z protokołem stwierdzającym wady, a oferent wymieni bezzwłocznie uszkodzoną bieliznę na pełnowartościową. 8. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. 9. Termin realizacji zamówienia - 01.01.2009 do 31.12.2009 10. Rozliczenia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane w walucie Zamawiającego - PLN comiesięcznie. Termin płatności 30 dni od daty otrzymania faktury VAT przez Zamawiającego.. 2. DOKUMENTY POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIANIE PRZEZ OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE WYMAGAŃ OKREŚLONYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO Na potwierdzenie spełnienia przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, należy załączyć do oferty następujące oświadczenia i dokumenty: a) Szczegółowy opis techniczno - organizacyjny oferowanego sposobu prania i konserwacji bielizny szpitalnej z uwzględnieniem stosowanej technologii. b) Opinia Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej o spełnieniu warunków sanitarno - higienicznych dla pralni szpitalnych, o dopuszczeniu obiektu i urządzeń pralniczych do użytkowania w zakresie działalności zakładu pralniczego oraz posiadaniu pełnej bariery higienicznej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006 w sprawie wymagań jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. 06.213.1568). c) Opinia Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, że odbiór i transport bielizny brudnej i czystej jest zorganizowany z zachowaniem wymogów sanitarnych - dopuszczenie przez Stację Sanitarno-Epidemiologiczną środków transportu do przewozu bielizny szpitalnej. d) Oświadczenie oferenta, że: oferent posiada doświadczenie i przygotowanie fachowe do wykonywania usług pralniczych dla obiektów Służby Zdrowia posiada transport samochodowy z zabudową podzieloną na część czystą i brudną. zobowiązuje się on do płacenia kar za nie przestrzeganie przepisów sanitarno - epidemiologicznych, BHP i przeciwpożarowych przy wykonywaniu usługi, a także świadczenie usługi złej jakości; stosuje środki piorąco-dezynfekujących zgodne z wymaganiami ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Dz.U. Nr 126, poz.1379 z dnia 31 października 2001 r. z późn. zmn.; i że są one przeznaczone do prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej. wyraża zgodę na możliwość wizytowania przez zamawiającego obiektów pralni, posiadanych urządzeń, procesu technologicznego i stosowanych środków piorąco - dezynfekujących w trakcie toczącego się postępowania oraz w trakcie realizacji umowy. wykonawca wyraża zgodę na włączenie go do wdrożonego w Wojewódzkim Specjalistycznym Zespole Neuropsychiatrycznym im. św Jadwigi Zintegrowanego Systemu Zarządzania ISO w zakresie dotyczącym jego działalności w szczególności przeprowadzaniu auditów wewnętrznych, szkoleń personelu i uczestniczeniu w rozwoju systemu. W treści oświadczenia zawrze ponadto, ze zapoznał się z polityką Zintegrowanego Systemu Zarządzania Zamawiającego (do wglądu w siedzibie Zamawiającego) oraz zobowiązuje się do przestrzegania wymagań przepisów prawa ochrony środowiska, oraz wymagań Zamawiającego w zakresie działań środowiskowych w trakcie realizacji zadania objętego umową, zobowiązuje się do ponoszenia odpowiedzialności za szkody dla środowiska zaistniałe u Zamawiającego w wyniku nieprawidłowej realizacji zadania objętego umową, oraz do zagospodarowania odpadów powstałych w wyniku realizacji przedmiotu umowy zgodnie z ustawą prawo ochrony środowiska.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 93.10.00.00-9.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: nie dotyczy.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Opis warunków udziału w postępowaniu 1.1. Opis warunków udziału w postępowaniu O zamówienie publiczne mogą ubiegać się wykonawcy, którzy 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; tj. wykonawcy posiadający w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zakres określony przedmiotem zamówienia; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; tj.: wykonawcy: - posiadający doświadczenie w realizacji zamówień odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia tj. wykonywaniem usług pralniczych (wartość zamówienia nie mniejsza niż 70% ceny ofertowej dla minimum 1 usługi) oraz - dysponujący personelem nadzorującym (minimum 1 osoba) świadczenie usługi z co najmniej 3 letnim doświadczeniem w zakresie nadzorowania usług tożsamych z przedmiotem zamówienia, a także - zatrudniający minimum 10 pracowników wykonujących czynności transportowe, prania i dezynfekcji bielizny pościelowej oraz związane z kontrolą jakości wypranej bielizny i jej naprawy - posiadający sprzęt (zapewniający technologię prania) zgodny z wymogami rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22.06.2005 ze zmn. (Dz. U. nr 116 poz. 985). 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; tj. Wykonawcy, którzy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w przedmiocie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 100.000 zł., polisa ważna minimum przez okres związania ofertą. 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. tj. wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 Ustawy: 3. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o wymagane w Rozdziale III SIWZ dokumenty. Niespełnienie przez wykonawcę chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania . Uwaga: Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale, lub którzy złożyli dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale, zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania; oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu wyznaczonym przez zamawiającego jako termin uzupełnienia oświadczeń lub dokumentów. Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i lub dokumentów, dotyczących przedmiotu zamówienia. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.2. Informacje o oświadczeniach i dokumentach jakie mają zostać załączone do oferty w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt. 1-4. Wykonawca musi załączyć do oferty dokumenty wymienione poniżej: oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowania /załącznik nr 3/; aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie;- wg załącznika nr 4 WYKAZ OBIEKTÓW DO POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU; Informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników lub liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - załącznik nr 5 POTENCJAŁ KADROWY. Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca; 2. A. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej składa odpowiedni dokument lub dokumenty zgodnie z zapisami Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wszn.opole.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Specjalistyczny Zespół Neuropsychiatryczny im. św. Jadwigi ul. Wodociągowa 4, 45-221 Opole.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.06.2008 godzina 09:00, miejsce: Wojewódzki Specjalistyczny Zespół Neuropsychiatryczny im. św. Jadwigi ul. Wodociągowa 4, 45-221 Opole.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
INNE PRZETARGI Z OPOLA
- Utrzymanie siedlisk ptaków lęgowych (koszenie powierzchni lęgowiska mew i rybitw) w obszarze Natura 2000 Zbiornik Nyski PLB160002
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej (Cz. I), elektrycznej (Cz. II) w ramach zadania "Wykonanie instalacji klimatyzacji - O/Opole, ul. Wrocławska (bud. A,B,C)
- Wykonanie oznakowania poziomego wraz z punktowymi elementami odblaskowymi na drogach krajowych administrowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu - 3 części
- Dostawa materiałów promocyjnych i reklamowych na potrzeby jednostek Politechniki Opolskiej w Opolu (WM, WEiZ, ABK, DPKiK, DWM, SSPO).
- Zakup i dostawa artykułów spożywczych na bieżące potrzeby Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Opolu.
- Wymiana wraz z regulacją wysokościową wpustów ulicznych oraz włazów studni kanalizacji deszczowej na dw administrowanych przez ZDW w Opolu, na terenie działania OT z podziałem na zadania
więcej: przetargi w Opolu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi bieżącego utrzymania czystości w budynku Delegatury Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Toruniu położonym przy ul. Moniuszki 15-21
- Świadczenie usług prania i czyszczenia na sucho dla jednostek Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
- Świadczenie usług pralniczych wraz z dzierżawą pościeli szpitalnej na rzecz Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji i Ortopedii Sp. z o.o. w Kamiennej Górze
- Wykonanie kompleksowych usług pralniczych wraz z dzierżawą pościeli
- Pranie i dzierżawa bielizny szpitalnej jednostek SPZZOZ w Pruszkowie
- Świadczenie usług w zakresie prania bielizny szpitalnej
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.