eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gorzów WielkopolskiPRZEBUDOWA ULICY PODMIEJSKIEJ W GORZOWIE WLKP. NA ODCINKU OD RONDA SYBIRAKÓW DO GRANIC MIASTA

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-04-20

Gorzów Wielkopolski: PRZEBUDOWA ULICY PODMIEJSKIEJ W GORZOWIE WLKP. NA ODCINKU OD RONDA SYBIRAKÓW DO GRANIC MIASTA
Numer ogłoszenia: 126814 - 2012; data zamieszczenia: 20.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Gorzów Wlkp. , ul. Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 095 7355576, faks 095 7355612.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gorzow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA ULICY PODMIEJSKIEJ W GORZOWIE WLKP. NA ODCINKU OD RONDA SYBIRAKÓW DO GRANIC MIASTA.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 158 przeprowadzanej w ramach zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa ulicy Podmiejskiej w Gorzowie Wlkp. na odcinku od ronda Sybiraków do granic miasta. Realizacja robót budowlanych przebiegać będzie w ciągu ulicy Podmiejskiej (droga wojewódzka 158) na odcinku od Ronda Sybiraków do granic miasta w Gorzowie Wielkopolskim, tzn. od km 0+000,00 do km 0+906,37. Przebudowa ma początek od ronda, leżącego w ciągu drogi krajowej 22, gdzie na wylocie przeprojektowano wyspę dzielącą i zaprojektowano dwie jezdnie łączące się na odcinku ok. 168 m. W km 0+623,34 zaprojektowano nowy wiadukt nad koleją. Branża drogowa: 1.rozbiórka elementów dróg, nawierzchni chodników, wiat przystankowych, oznakowania pionowego, 2.wykonanie nowej konstrukcji i nawierzchni drogi wraz z krawężnikami: - parametry techniczne zaprojektowanej drogi: klasa drogi G, prędkość projektowa 50 km/h, prędkość miarodajna 60 km/h, kategoria ruchu KR3, przekrój jednojezdniowy szerokości 7.00 m (2x3.50 m), przekrój dwujezdniowy szerokości 2x7.00 m (2x3.50 m)-na odcinku włączenia do ronda Sybiraków, - konstrukcja drogi oraz zjazdów z betonu asfaltowego: warstwa ścieralna z mieszanki SMA (4 cm), warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (6 cm), podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego (8 cm), podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (20 cm), warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 2.5 MPa (15 cm), 3.wykonanie chodników: - szerokość chodników: 2,00 m, min.1,50 m, - o konstrukcji: warstwa ścieralna z kostki betonowej brukowej (8 cm), podsypka cementowo-piaskowa 1:4 (5 cm), warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 1.5 MPa (10 cm), - o konstrukcji o wzmocnionej podbudowie: warstwa ścieralna z kostki betonowej brukowej (8 cm), podsypka cementowo-piaskowa 1:4 (5 cm), podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (20 cm), warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 1.5 MPa (10 cm), 4.wykonanie ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych: - szerokość ścieżki rowerowej min. 2,00 m, - szerokość ciągów pieszo-rowerowych min. 2,50 m, - o konstrukcji: warstwa ścieralna z asfaltu piaskowego (5 cm), podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (12 cm), warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 1.5 MPa (10 cm), 5.wykonanie zatok autobusowych o konstrukcji: warstwa ścieralna z betonu cementowego B40 (20 cm), podbudowa zasadnicza z chudego betonu cementowego (16 cm), warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 2.5 MPa (15 cm), 6.wykonanie parkingów/zatok postojowych dla samochodów osobowych i zjazdów z kostki betonowej brukowej o konstrukcji: warstwa ścieralna z kostki betonowej brukowej (8 cm), podsypka cementowo-piaskowa 1:4 (5 cm), podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (20 cm), warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 2.5 MPa (15 cm), 7.montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu: - oznakowanie poziome i pionowe, - urządzenia regulacji ruchem - sygnalizacja świetlna (2 kpl.), - bariery - poręcze typu U-11a. Branża mostowa: 1.rozbiórka istniejącego obiektu mostowego (dołem wiaduktu przebiega niezelektryfikowana linia kolejowa), 2.wykonanie nowego obiektu mostowego: - lokalizacja: km 0+623,34, - konstrukcja z blachy falistej ocynkowanej, o bardzo dużej sztywności współpracującej z gruntem zasypowym. Przekrój poprzeczny projektowanego obiektu kształtuje konstrukcja skrzynkowa, otwarta, posadowiona na ścianach bocznych (fundamentach żelbetowych), wzmocniona dodatkowymi żebrami w narożach i w kluczu. Końcowe odcinki konstrukcji zaprojektowano jako ścięte zgodnie z pochyleniem skarp wynoszącym i usztywnione wieńcem żelbetowym, zespolonym z konstrukcją poprzez kotwy wieńcowe, Długość obiektu: 35.22m Szerokość obiektu: 12.32m Szerokość korony drogi: ~15.66m - umocnienie skarp nasypu drogowego: narzutem kamiennym (kostka granitowa). - wyposażenie: bariery ochronne, balustrady itd., 3.urządzenia obce: w zasypkę ustroju nośnego należy wbudować proj. kabel oświetlenia ulicy, ponadto zaprojektowano stałe przełożenie urządzeń obcych biegnących wzdłuż istniejącego obiektu oraz kanalizacji k600 i instalacji teletechnicznej, kolidujących z projektowanym fundamentem. Branża sanitarna 1.sieć kanalizacji deszczowej: - rozbiórka istniejącej kanalizacji deszczowej (kolektor DN600): ok. 55 mb, - przebudowa kanalizacji deszczowej (kolektor DN600żbet): ok. 58 mb, - budowa kanalizacji deszczowej: kolektor DN400GRP: ok. 117 mb, kolektor DN300GRP: ok. 777 mb, kolektor DN250GRP: ok. 28 mb, przykanaliki DN150GRP: ok. 243 mb, odwodnienie liniowe: ok. 7 mb, 2.sieć kanalizacji sanitarnej tłocznej: - rozbiórka istniejącej kanalizacji sanitarnej tłocznej w konstrukcji przebudowywanego wiaduktu (przewód fi90PE, 70mb), - budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej (kolektor DN160PE): ok. 78,5 mb, 3. hydranty przeciwpożarowe DN80 (6 szt. do wymiany, 1 szt. projektowany), 4.sieć gazowa niskiego ciśnienia; - rozbiórka dn50 na długości ok. 21m, - budowa odcinka fi63 PE80 (ok. 21 m) pod drogą w rurze ochronnej (9,5 m). Branża elektro-energetyczna: 1.budowa sieci energetycznej - oświetlenia ulic o linii kablowej nn 0,4kV (kabel YAKY 4*35mm2): 1017,0 m, 2.budowa sygnalizacji świetlnej z siecią o linii kablowej zasilającej nn 0,4kV (kabel YKY 4*10mm2): 377,0 m, 3.sieć energetyczna: - rozbiórka sieci w rejonie wiaduktu i budowa poza obrysem projektowanego wiaduktu, - ułożenie istniejących kabli w rurach osłonowych na skrzyżowaniach z innymi sieciami podziemnymi (tzw. likwidacja kolizji), - budowa linii kablowej SN 15kV (kabel XHAKXS 3*1*120mm2): ok. 156,0 m. Branża telekomunikacyjna: 1.budowa teletechnicznej kanalizacji kablowej: ok. 70 m, 2.budowa teletechnicznych studni kablowych prefabrykowanych SKR-2, 3.wykonanie dodatkowych zabezpieczeń rurami ochronnymi kanalizacji teletechnicznej 3-otworowej, 4.przebudowa teletechnicznych kabli miedzianych: ok. 380 m, 5.przebudowa kabla światłowodowego OKA 81026 i OKA 81026A: wprowadzenie ok. 2 320 m kabla do kanalizacji wtórnej. Roboty różne: 1.usunięcie humusu, 2.roboty ziemne, 3.budowa murków oporowych - w km 0+452,90 zaprojektowano murek oporowy z betonu B-25, o szerokości 25 cm, o h = 15 cm nad terenem, długość ok. 56 m, 4.wykonanie zieleni. Zestawienie powierzchni projektowanych -nawierzchnia z mieszanki SMA - jezdnia i zjazdy- 8 160 m2 -nawierzchnia z kostki betonowej brukowej - chodniki- 2 501 m2 -nawierzchnia z kostki betonowej brukowej - chodniki wzmocniony - 37 m2 -nawierzchnia z kostki betonowej brukowej - ciągi pieszo-rowerowe- 414 m2 -nawierzchnia z asfaltu piaskowego - ścieżka rowerowa - 1 568 m2 - nawierzchnia z kostki betonowej brukowej - zjazdy - 38 m2 - nawierzchnia z kostki betonowej brukowej - parkingi - 1 436 m2 - nawierzchnia z betonu cementowego B40 - zatoki autobusowe - 521 m2 - zieleń - trawniki - 2 580 m2.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 stawy Pzp. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, opisanych w niniejszej SIWZ.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.22.33.00 - Roboty budowlane w zakresie parkingów 45.22.11.20 - Roboty budowlane w zakresie wiaduktów .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 200 000,00 zł. (słownie: dwieście tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykonali w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - co najmniej dwie roboty budowlane polegającą na budowie, rozbudowie, przebudowie odcinka drogi o nawierzchni bitumicznej, każda o powierzchni minimum 3 500 m2 zajętej/zagospodarowanej jezdnią - jeden obiekt mostowy o powierzchni co najmniej 160,0 m2 (obiekt mostowy może być zrealizowany w ramach inwestycji drogowej wskazanej powyżej). i załączyli dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. Referencje);

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub będą dysponować takimi osobami, tj: - osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności drogowej (kierownik budowy) oraz minimum 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót drogowych, - osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności mostowej (kierownik robót mostowych) oraz minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót mostowych, - osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności sanitarnej (kierownik robót sanitarnych) w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych i gazowych oraz minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót sanitarnych, - osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (kierownik robót elektrycznych) oraz minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót elektrycznych, - osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności teletechnicznej/ telekomunikacyjnej (kierownik robót branży teletechnicznej/ telekomunikacyjnej) oraz minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót tej branży,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: - posiadają środki finansowe w wysokości co najmniej 1 500.000,00 PLN lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 1 500.000,00 PLN. - posiadają opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 2 000.000,00 PLN;

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Upoważnienie dla osoby reprezentującej Wykonawcę, o ile nie wynika to z innych dokumentów. W przypadku zawiązania konsorcjum należy załączyć pełnomocnictwo dla podmiotu reprezentującego kilku Wykonawców. 2.Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia 3. Zakres zamówienia, który zostanie zlecony podwykonawcom. 4.Dowód wniesienia wadium.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. A. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy na następujących warunkach podanych w SIWZ a w szczególności: 1)Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w Ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę. 2)Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów w następujących przypadkach: a.śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty, b.nie wywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających z umowy. 3)Jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji itp.). 4)Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że kluczowy specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty. 5)Przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy może nastąpić o czas opóźnienia leżącego po stronie Zamawiającego, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, tj.: a)przekazania terenu budowy, b)przekazania dokumentacji budowy (pozwolenia na budowę, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, innych wymaganych przepisami, do których Zamawiający był zobowiązany), c)przekazania dokumentów zamiennych budowy lub usunięcia wad w dostarczanej dokumentacji projektowej, d)zmiany terminu dokonania prób końcowych i wniosków o dokonanie prób dodatkowych nieobjętych umową, e)zmiany terminu dokonania odbiorów przewidzianych w umowie. 6)Przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a)zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, b)wykopalisk uniemożliwiających wykonanie robót, c)szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, (poza warunkami charakterystycznymi dla pory roku), d)siły wyższej, klęski żywiołowej, e)jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowanych przez Zamawiającego lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, f)niewypałów i niewybuchów, g)odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, h)odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. 7)Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego , w szczególności : a)wstrzymanie robót przez Zamawiającego, 8)konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 9)Jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., 10)Zmiana wynagrodzenia może nastąpić, na zasadach określonych przez strony, w przypadku jeżeli powstanie konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, a w szczególności zmiany: a)w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, b)w przypadku zaistnienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy pierwotnie przyjętych założeniach technologicznych, c)zaistnieją odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności zostanie stwierdzone istnienie nieujętych w dokumentacji projektowej podziemnych urządzeń instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d)w przypadku konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, jeżeli rozwiązania te będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeństwa, które ze względu na postęp techniczno-technologiczny nie były znane w okresie opracowywania dokumentacji projektowej, e)konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 11)Zmiana wynagrodzenia może nastąpić jeżeli nastąpi zmiana stawki podatku VAT i będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania po stronie Wykonawcy. Zmiana wynagrodzenia będzie dotyczyła wynagrodzenia za część robót wykonywanych po dacie wejścia w życie przepisów stanowiących o zmianie stawki VAT. A.Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać - opis zmiany, - uzasadnienie zmiany, - koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, - czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. B. Warunkiem wprowadzenia zmian do umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) akceptowanej przez Wykonawcę, Nadzór Inwestorski i Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gorzow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.; ul. Sikorskiego 3-4; 66-400 Gorzów Wlkp. Koszt wydrukowanej dokumentacji wynosi: 1200 zł Sposób płatności: przelew.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. 66-400 Gorzów Wlkp. ul. Sikorskiego 3-4, Kancelaria Ogólna (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Dofinansowanie inwestycji: 1)otrzymano promesę o dofinansowaniu w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, konkurs zamknięty Nr LRPO/1.1/1/2011 - Priorytet I Rozwój infrastruktury wzmacniającej konkurencyjność regionu, Działanie 1.1 Poprawa infrastruktury transportowej w regionie, kategoria Funduszy strukturalnych: 23 - drogi regionalne/lokalne. Dofinansowanie przyznawane jest przez Zarząd Województwa Lubuskiego. 2)możliwość uzyskania dodatkowego dofinansowania z rezerwy subwencji ogólnej z budżetu państwa - w połowie lutego 2012 r. złożono wniosek. Okres wykonywania czynności związanych z odbiorem końcowym - termin zakończenia tych czynności ustala się do dnia 15 grudnia 2012 r. Za termin zakończenia tych czynności, a zarazem termin zakończenia realizacji przedmiotu umowy uznaje się datę podpisania protokołu odbioru końcowego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.