Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2017-01-23
Ogłoszenie nr 12731 - 2017 z dnia 2017-01-23 r.
Rędziny: ŚWIADCZENIE USŁUGI ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH I ZAGOSPODAROWANIA TYCH ODPADÓW OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY POWSTAŁYCH NA TERENIE GMINY RĘDZINY.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy, krajowy numer identyfikacyjny
15139816100000, ul.
ul. Wolności
87,
42242
Rędziny, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
343 279 014, e-mail
info@redziny.ug.gov.pl, faks
343 279 085.
Adres strony internetowej (URL): www.redziny.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
nie dotycz
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
tak
www.bip.redziny.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
www.bip.redziny.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
pocztą, osobiście
Adres:
Sekretariat Urzędu Gminy Rędziny,ul. Wolności 87,42-242 Rędziny
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIE USŁUGI ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH I ZAGOSPODAROWANIA TYCH ODPADÓW OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY POWSTAŁYCH NA TERENIE GMINY RĘDZINY.
Numer referencyjny: ZP. 271.02.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie
II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Rędziny. Podstawowe dane dotyczące Gminy: Gmina Rędziny Ilość mieszkańców w gminie 9 930 według stanu na 30.11.2016r. wg meldunków, Ogólna liczba nieruchomości zamieszkałych - tzw. punktów odbiorowych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej Według stanu na 13.12.2016r.: 1.2500 jednorodzinne 2.6 punktów odbiorowych w wielorodzinnej zabudowie obejmujących 16 bloków mieszkalnych, Powierzchnia gminy / km2 41,36 km2 2. Wykonawcy zamówienia będą odbierali odpady z nieruchomości z następującą częstotliwością: 2.1 Zmieszane odpady komunalne: odla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej - raz na miesiąc,odla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej- dwa razy w tygodniu 2.2.O odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki obejmującej:oZbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje: papier, opakowania wielomateriałowe, metal, tworzywa sztuczne, należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością: 2.2.1 dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej - raz na miesiąc,2.2.2 dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej- dwa razy w tygodniu 2.2.3 dla punktu selektywnego zbierania - według potrzeb nie rzadziej niż raz na miesiąc,oZbierane odpady obejmujące szkło należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością:2.2.4 dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej - raz na dwa miesiące, 2.2.5 dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej - raz na miesiąc; 2.2.6 dla punktu selektywnego zbierania- według potrzeb nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.2.3 Odpady ulegające biodegradacji gromadzone w pojemnikach do gromadzenia bioodpadów odbierane są: o z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej - raz na miesiąc; o z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej- dwa razy w tygodniu; o dla punktu selektywnego zbierania- według potrzeb nie rzadziej niż raz na miesiąc 2.4 Odpady wielkogabarytowe - bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych, jeden raz w roku tj. w 2017 roku odbiór w kwietniu. 3.Zakres usługi : W zakresie zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Rędziny, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w ramach powierzonego zadania, zgodnie z zapisami: o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016r. poz., 250) o ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz., 1987 t,j.). o uchwały Sejmiku Województwa Śląskiego nr IV/25/1/2012 z dnia 24 sierpnia 2012r. w sprawie przyjęcia "Planu gospodarki odpadami dla Województwa Śląskiego 2014", o rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122) W przypadku zmiany prawa Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania przedmiotu zamówienia zgodnie z nowymi zapisami.Wykonawca jest obowiązany przekazać odpady do instalacji posiadającej status regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego lub do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Uwaga:Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych, powstałych na terenie gminy Rędziny z nieruchomości zamieszkałych (zabudowa jednorodzinna oraz wielorodzinna), przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiący: załącznik nr 7 do SIWZ.4.Odbiór odpadów Odbiór odpadów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych(zabudowa jedno- i wielorodzinna) odbywać się będzie z podziałem na odpady: zmieszane odpady komunalne, o zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje: papier, opakowania wielomateriałowe, metal, tworzywa sztuczne, o szkło, o odpady ulegające biodegradacji, o meble i inne odpady wielkogabarytowe. 5.Pojemniki lub worki służące do zbierania odpadów komunalnych: 5.1 Wykonawca wyposaża w pojemniki nieruchomości zamieszkałe w przypadku zabudowy jednorodzinnej: 5.1.1. pojemniki lub worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 120l, 240l, 360l, takie jak: Szkło - kolor zielony - napis "Szkło", Zbierane łącznie frakcje odpadów: papier, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe - kolor żółty - napis "Odpady Selektywne", biodegradowalne - kolor brązowy - napis "Bioodpady", 5.1.2 pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 120 l, 240 l, 360 l Pojemniki wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami. 5.2 Pojemniki na odpady winny być nowe lub w dobrym stanie technicznym (używane) spełniające obowiązujące normy. 5.3 Zapotrzebowanie na pojemniki (kubły) na odpady zmieszane oraz pojemniki (kubły lub worki) do selektywnej zbiórki odpadów określone są w załączniku 7 do SIWZ 5.4 Wykaz punktów odbiorowych odpadów komunalnych zostanie przekazany Wykonawcy w dniu zawarcia umowy. 6. Zadania Wykonawcy związane z zamówieniem. 6.1. Obowiązki Wykonawcy w zakresie harmonogramu: oPrzygotowanie harmonogramu wywozu w formie ulotek (wydruk czarno - biały, w ilości około 2800 sztuk i jego dystrybucja wśród mieszkańców). Ulotki winny zawierać w szczególności: harmonogram odbioru odpadów w okresie obowiązywania umowy łącznie z ustaleniem jednorazowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, informację o adresie i telefonie Wykonawcy, a także informacje w jaki sposób mieszkańcy mogą dokonywać płatności za gospodarowanie odpadami (numer konta gminy do wniesienia opłaty, godziny otwarcia kasy oraz wpłaty kwartalne u sołtysów, poczta, przelewy on-line) i terminy płatności oraz inne informacje związane z gospodarką odpadami, które Zamawiający chce przekazać mieszkańcom. o Propozycję harmonogramu wywozu na 2017 rok należy przedstawić Zamawiającemu do czterech dni od dnia zawarcia umowy, na rok 2018- do 01.12.2017 roku.o Pierwsza dystrybucja ulotek z harmonogramem na 2017r. winna się odbyć wraz z dostarczeniem pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników (kubłów lub worków) do segregacji w terminie 7 dni od podpisania umowy, na 2018r. do 05.12.2017r. Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania harmonogramu w okresach kwartalnych. Obowiązkiem Wykonawcy jest również zamieszczenie harmonogramu odbioru odpadów z terenu gminy Rędziny na stronie internetowej Wykonawcy. o Przygotowanie i dystrybucja ulotek informacyjnych dotyczących punktów PSZOK (wydruk czarno - biały, w ilości 2800 sztuk ) 1 raz w roku.UWAGA: Przez dystrybucję Zamawiający rozumie: a) w zabudowie jednorodzinnej dostarczenie w/w informacji do skrzynek na listy, a w przypadku braku skrzynki ulotkę należy przykleić do wewnętrznej strony klapy pojemnika. b) w zabudowie wielorodzinnej wywieszenie w/w informacji na tablicach ogłoszeń a w przypadku ich braku w innym miejscu ogólnodostępnym. 6.2. Obowiązki Wykonawcy w zakresie wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki 6.2.1. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki (kubły) do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz pojemniki (worki lub kubły) do selektywnej zbiórki odpadów. 6.2.2. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć PSZOK w odpowiednie pojemniki zapotrzebowanie określone odpowiednio w załączniku 7 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany będzie również do odbioru odpadów z PSZOK-a. Wykonawca winien na teren PSZOK-a wskazany i przygotowany przez Zamawiającego wstawić swoje kontenery do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest wstawić na teren PSZOK-a (w terminie uzgodnionym z Zamawiającym) pojemniki i kontenery na odpady w stanie technicznym, który nie spowoduje emisji nieczystości do gruntu.Wykonawca zobowiązany jest dokonywać odbiór odpadów z PSZOK-a po zapełnieniu kontenera/pojemnika z danym odpadem w terminie do 5 dni, licząc od dnia przekazania telefonicznej/e-mailowej informacji przez Zamawiającego osobie wskazanej do kontaktu po stronie Wykonawcy. 6.2.3. Pierwsze wyposażenie nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane oraz pojemniki (kubły lub worki) selektywnej zbiórki odpadów winno nastąpić w terminie do siedmiu dni roboczych od zawarcia umowy zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego, a następnie na bieżąco winno być realizowane w całym okresie trwania umowy. Zamawiający po złożeniu przez właściciela deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącej nieruchomości, która dotychczas nie była objęta systemem, niezwłocznie poinformuje o tym Wykonawcę. Termin dostarczenia dodatkowych pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników (kubłów lub worków) na odpady segregowane w ciągu trwania umowy: niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia. 6.2.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania doposażenia nieruchomości w pojemniki (kubły lub worki), w przypadku ich udokumentowanego zaginięcia lub zniszczenia (protokół zniszczenia sporządzony nie później niż w dniu odbioru odpadów podpisany przez Wykonawcę i właściciela nieruchomości + zdjęcie z datownikiem oraz protokół zaginięcia podpisany przez Wykonawcę i właściciela nieruchomości). Koszty takiego udokumentowanego doposażenia nieruchomości przez Wykonawcę w dodatkowe pojemniki poniesie Zamawiający. Dodatkowe doposażenie w pojemniki zostanie wykazane w comiesięcznym rozliczeniu wykonanych usług. 6.2.5 Zamawiający odpowiada wobec Wykonawcy za:- zniszczenie pojemnika wskutek spalenia lub innego uszkodzenia mechanicznego nie wynikającego z czynności eksploatacji pojemnika. 6.2.6. Zamawiający nie odpowiada za uszkodzenia wynikające ze złej jakości pojemników, pęknięć powstałych przy opróżnianiu pojemnika lub zwykłego użytkowania pojemników typu uszkodzone kółka, pokrywy lub uchwyty- w takich przypadkach Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemnika na własny koszt). wszystkie podstawiane pojemniki przez Wykonawcę muszą być w dobrym stanie technicznym a w razie reklamacji zgłaszanych przez Zamawiającego- Wykonawca usunie usterkę. 6.2.7.Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemników w trakcie trwania umowy w przypadku zmiany ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość. (pojemnik na większy lub mniejszy zgodnie ze złożoną przez właściciela deklaracją). Przypadki takie zgłasza każdorazowo Zamawiający. 6.2.8. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać pojemniki (kubły lub worki) na odpady zbierane selektywnie do poszczególnych gospodarstw domowych regularnie tj. raz na miesiąc w przypadku zbieranych łącznie odpadów obejmujących następujące frakcje: papier, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, oraz odpadów biodegradowalnych; natomiast na szkło- raz na dwa miesiące, w dniu odbioru odpadów. Dostarczenie worków odbywa się bez względu na fakt czy odpady zostały wystawione czy nie i w jakich ilościach. (ilość dostarczanych worków do poszczególnych gospodarstw oraz miesięczne zapotrzebowanie określone zostało w zał.nr 7 do SIWZ). UWAGA:NINIEJSZE ZAMÓWIENIE OBEJMUJE PODSTAWIENIE POJEMNIKÓW NA ODPADY ORAZ ICH ZBIÓRKĘ WRAZ ZE ZGROMADZONYMI W NICH ODPADAMI. WYKONAWCA WINIEN WLICZYĆ W KOSZTY ZARÓWNO PODSTAWIENIE KOSZY, ICH ODBIÓR, WYMIANĘ, JAK RÓWNIEŻ ZBIÓRKĘ KOSZY WRAZ Z EWENTUALNYMI ODPADAMI PRZY OSTATNIM WYWOZIE. 6.3 Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów komunalnych: 6.3.1 systematyczne opróżnianie pojemników i wywóz odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych, zgodnie z określonymi harmonogramami i częstotliwością wywozu. W razie awarii śmieciarki odbiór odpadów odbywać się będzie najpóźniej w następnym dniu.6.3.2 obsługa każdej nieruchomości, w terminie określonym w harmonogramie;6.3.3. odebranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdej ilości zebranych, mieszanych i segregowanych odpadów komunalnych. Gmina zapewnia właścicielom nieruchomości zamieszkałych odbiór wszystkich odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości tj. w przypadku kiedy odpady które nie zmieszczą się do kubła, wystawione będą obok w dodatkowych workach również w ramach niniejszego zamówienia muszą być odebrane. Zamawiający po złożeniu przez właściciela deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącej nieruchomości, która dotychczas nie była objęta systemem, niezwłocznie poinformuje Wykonawcę, a ten od najbliższego terminu odbioru odpadów, zgodnie z harmonogramem, zobowiązany jest do rozpoczęcia odbioru odpadów- co nie spowoduje podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady komunalne od mieszkańców, jak również z PSZOK-a. 6.3.4 zabezpieczanie przewożonych odpadów przed wysypaniem;6.3.5. zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników lub śmieciarki oraz doprowadzenia do porządku terenów przyległych tj. terenów w promieniu 4 metrów, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń służących do gromadzenia odpadów - obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników, worków i kontenerów. 6.3.6. wywóz odpadów również w przypadku stwierdzenia niemożności dojazdu do pojemnika przez parkujące pojazdy lub inne przeszkody; 6.3.7 odbiór odpadów komunalnych z miejsc trudno dostępnych, do których nie ma możliwości dojazdu śmieciarką. Wykonawca ma obowiązek zorganizowania odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe poprzez zastosowanie pojazdu mniejszego gabarytowo. Wykonawca może wywiązać się z tego obowiązku np. poprzez wyznaczenie jednego dnia w miesiącu dla tych posesji oraz odebrania w tym dniu wszystkich odpadów komunalnych. Zamawiający przewiduje, iż na terenie gminy Rędziny jest maksymalnie 40 punktów odbiorowych o utrudnionym dojeździe dla śmieciarki. 6.3.8 przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego; 6.3.9 przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987);6.3.10 gospodarowanie odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 250) zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust 2 i art. 3c ust. 2 ustawy tj.: a) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), b) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676).6.3.11.zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt. 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016, 250 t.j.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, wyłącznie w zakresie powierzonych zadań.6.3.12 odbiór odpadów zmieszanych i selektywnych ma być dokonywany w osobnym dniu i osobnym taborem samochodowym z podziałem na odbiór odpadów z pojemników śmieciarkami (odpady zmieszane) i odbiór odpadów segregowanych pojazdami przystosowanymi do ich odbioru (pojazdy skrzyniowe).6.3.14 ZAKAZUJE SIĘ MIESZANIA SELEKTYWNIE ZEBRANYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH ZE ZMIESZANYMI ODPADAMI KOMUNALNYMI ODEBRANYMI OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI. 6.4 Obowiązki Wykonawcy w zakresie sprawozdawczości: 6.4.1 bieżące prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; 6.4.2 przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu raporty miesięczne stanowiące część miesięcznego protokołu odbioru, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym zawierające informacje o: ilości i rodzaju odpadów komunalnych zebranych ze wszystkich nieruchomości, adresach nieruchomości, z których właściciele nie oddali odpadów komunalnych, ilości przeterminowanych leków i baterii (Mg) z podziałem na frakcje, sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów oraz raportów miesięcznych z monitoringu GPS bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, przedstawiające dane o położeniu pojazdu, miejscu postoju i miejscach wyładunku odpadów wraz z programem do ich odczytu. 6.4.3 przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania półroczne zgodne z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 250) oraz z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 934) w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Wykonawca przedkłada Zamawiającemu dwa sprawozdania odrębnie dla odpadów odebranych od mieszkańców i odrębnie dla odpadów odebranych z PSZOK-a.6.4.4 przekazywanie kart przekazania odpadów i dowodów wagowych (określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12.12.2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów - Dz. U. z 2014r., poz. 1973).6.5 Obowiązki Wykonawcy w zakresie kontroli rzetelności segregacji: 6.5.1.Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do powiadamiania Zamawiającego w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 6.5.2 Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek: sporządzić protokół w trzech egzemplarzach zawierający datę, adres nieruchomości, rodzaj źle wysegregowanych odpadów, spisany w miejscu zdarzenia, pozostawić kopię protokołu o źle wysegregowanych odpadach dla właściciela nieruchomości w skrzynce na listy,wykonać dokumentację fotograficzną z datownikiem, niezwłocznie przekazać Zamawiającemu jeden egzemplarz protokołu, dokumentację fotograficzną (w wersji elektronicznej lub papierowej - wielokolorowa), Odpady takie należy zakwalifikować i odebrać traktując je jako zmieszane. 6.5.3 Wykonawca ma obowiązek powiadomić pisemnie Zamawiającego o każdym przypadku wprowadzania do odpadów komunalnych, odpadów z działalności gospodarczej (odpadów przemysłowych).6.6 Inne obowiązki Wykonawcy:a) wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców;b)zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w liczbie co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie;c) dostarczanie terminowo wymaganej ilości worków do selektywnej zbiórki;d) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru wyłącznie z winy Wykonawcy;e)wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież z widocznym logo firmy;f)wyposażenie pojazdów do odbierania odpadów (w tym odpadów segregowanych), w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego (np. GPS), umożliwiający trwałe zapisywanie o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów;g) telefoniczne zawiadomienie Zamawiającego o każdorazowym rozpoczęciu odbioru odpadów i umożliwienie Zamawiającemu na jego żądanie skontrolowanie masy pojazdu na instalacji odbioru odpadów lub pod wskazanym przez Zamawiającego adresem, telefoniczne zawiadomienie Zamawiającego o każdorazowym zakończeniu odbioru odpadów i umożliwienie Zamawiającemu na jego żądanie skontrolowanie masy pojazdu na instalacji odbioru odpadów lub pod wskazanym przez Zamawiającego adresem. Zamawiający wskaże Wykonawcy wyłonionemu w niniejszym postępowaniu upoważnionego przedstawiciela Gminy wraz z podaniem numeru telefonu;h) zapisywanie w sposób umożliwiający odczyt oraz przechowywanie w siedzibie Wykonawcy, przez okres obowiązywania umowy i rok po jej zakończeniu danych pochodzących z systemu monitoringu i systemu czujników. Wykonawca jest zobowiązany posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz analizę przechowywanych danych, które powinny być udostępniane na każde żądanie Zamawiającego; na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawia dzienny raport (w wersji zarówno papierowej jak i elektronicznej) o położeniu pojazdu, miejscach jego postoju i wyładunku odpadów w instalacji docelowej. i) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony (z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych itp.). O fakcie braku możliwości dojazdu do nieruchomości z przyczyn określonych powyżej Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego celem uzgodnienia sposobu odbioru odpadów. Wykonawcy nie przysługuje wtedy roszczenie z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy;j) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa;k) wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, a powstałe z wyłącznej winy wykonawcy;l) naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie (uszkodzenia chodników i innych urządzeń dot. to również PSZOK);m) naprawa lub wymiana uszkodzonych w trakcie realizacji umowy pojemników na odpady na własny koszt, jeśli powstały z winy Wykonawcy, w terminie do 3 dni od zgłoszenia w formie telefonicznej lub e-mail przez Zamawiającego; n) wykonanie na terenie gminy jednej akcji informacyjnej- dystrybucja informacji przygotowanych przez Zamawiającego (ulotki informujące o sposobach segregacji, w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami ); o) dostarczenie wszystkim właścicielom nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów komunalnych;p) zapewnienie na czas realizacji przedmiotu zamówienia (posiadanie lub dostępność) do bazy magazynowo - transportowej, usytuowanej i wyposażonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;q) umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi; r) udostępnienie co najmniej jednego numeru telefonu w celu szybkiej komunikacji, tak aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą.s)Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach Komisji Rady Gminy, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy przez Wójta lub osoby przez niego upoważnione z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed naradami. 6.7. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy:1. Pojazdy Wykonawcy wykorzystywane wyłącznie do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych muszą być wyposażone w urządzenia umożliwiające rejestrowanie obrazu wideo trasy przejazdu:wideorejestrator powinien mieć na tyle szerokie pole widzenia, aby swoim zasięgiem obejmował zasyp pojazdu, a także drogę oraz pobocze (chodniki) po obu stronach drogi - tak, aby umożliwiał lokalizację pojemnika np. w okolicy wjazdu na posesję lub wyodrębnionego miejsca w ogrodzeniu,o Wideorejestrator powinien być zamontowany tak, aby wibracje pojazdu nie mogły wpływać na trwałość wideorejestratora i jakość nagrywanego obrazu,o Wideorejestrator powinien umożliwiać zapis danych w postaci cyfrowej w jakości umożliwiającej prawidłowych ich odczyt. Zapis co najmniej 10 godzin pracy,o Nagrany materiał ma mieć naniesiony znacznik czasu i daty na nagraniu,o Materiał powinien być zapisywany na karcie pamięci SDHC lub/i micro SDHC (system powinien obsługiwać karty pamięci o pojemności co najmniej 32 GB) o System musi umożliwiać uzyskanie nagrania trasy przejazdu i ich fragmentów w plikach wideo AVI, MPEG lub MP4, w rozdzielczości obrazu nie mniejszej niż HDTV 720p (1280x720 pikseli).o Zapis powinien być prowadzony od momentu wyjazdu z bazy Wykonawcy aż do momentu rozładunku i wyjazdu z PSZOK.2.Wykonawca zobowiązany jest do przekazania nagrań w ciągu 7 dni w przypadku gdy złożona została reklamacja lub skarga dotycząca realizacji zamówienia przez Wykonawcę lub ujawniony został przypadek oddawania odpadów komunalnych niezgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rędziny.Posiadane nagranie będzie niezbędne do wyjaśnienia sytuacji spornych dotyczących dokonanego bądź niedokonanego odbioru odpadów.
II.5) Główny kod CPV: 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
Dodatkowe kody CPV:90512000-9, 90513100-7, 90514000-3, 34928480-6,
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
pln
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data rozpoczęcia: 01/04/2017
data zakończenia: 31/03/2018
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą że posiadają:1.aktualne zezwolenie na zbieranie i transport odpadów, wydane przez właściwy organ,2. aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rędziny,3. posiada aktualny wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć:3.1 aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbioru i transportu odpadów, wydanego przez właściwy organ, dokument przedkładany na potwierdzenie spełniania warunku,3.2 aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rędziny,3.3 aktualnego wpisu do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w niniejszym ustępie pkt 1 i 2 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada: A. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł ( słownie: pięćset tysięcy złotych ). B. własne środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500.000 zł. ( słownie: pięćset tysięcy złotych).Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, potwierdzającej wysokość
posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. UWAGA! Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego, Wykonawca przeliczy według średniego kursu walut NBP dla danej waluty na dzień wystawienia dokumentu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek wiedzy i doświadczenia i w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali (zakończyli) przynajmniej jedną usługę (porównywalna z przedmiotem zamówienia) z zakresu odbierania odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych od łącznej ilości nieruchomości minimum: 1.000 nieruchomości w jednym zamówieniu .1.W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia Zamawiający żąda następujących dokumentów:wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane tj. usługi główne odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, obejmujące wykonanie lub wykonywanie usług odbierania odpadów komunalnych oraz odbieraniu odpadów segregowanych od łącznie co najmniej 1000 nieruchomości.
2.Do wykazu należy dołączyć dowody, że usługi zostały wykonane należycie i terminowo. Dowodami są :poświadczenia (referencje), z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych, powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz, którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 1, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 2.
Wykonawca musi wykazać, że:4.1 dysponuje lub będzie dysponować w celu wykonania zamówienia samochodami specjalistycznymi i samochodem ciężarowym, spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości minimum: 4.1.1. co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników o pojemności 120 l, 240 l, 360 l, 1100l (typu śmieciarka),4.1.2.co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania pojemników (worków) z selektywnie zebranymi odpadami komunalnymi oraz odpadów wielkogabarytowych,4.1.3.co najmniej jeden pojazd mniejszy gabarytowo do odbioru odpadów komunalnych z posesji o utrudnionym dojeździe dla śmieciarki. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę odpowiedniego potencjału technicznego oraz osób zdolnych do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów:wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - wg wzoru określonego w zał. nr 6 do SIWZ,
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu:a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; d) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; e) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności - załącznik nr 9;f) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne - załącznik nr 10;g) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716) - załącznik nr 11; h) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu - załącznik nr 8.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZPIII.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
POSIADANIE UPRAWNIEŃ DO WYKONYWANIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI /CZYNNOŚCI
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą że posiadają:1.aktualne zezwolenie na zbieranie i transport odpadów, wydane przez właściwy organ,2. aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rędziny,3. posiada aktualny wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć:3.1 aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbioru i transportu odpadów, wydanego przez właściwy organ, dokument przedkładany na potwierdzenie spełniania warunku,3.2 aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rędziny,3.3 aktualnego wpisu do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w niniejszym ustępie pkt 1 i 2 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia. POSIADANIE NIEZBĘDNEJ WIEDZY I DOŚWIADCZENIA
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek wiedzy i doświadczenia i w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali (zakończyli) przynajmniej jedną usługę (porównywalna z przedmiotem zamówienia) z zakresu odbierania odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych od łącznej ilości nieruchomości minimum: 1.000 nieruchomości w jednym zamówieniu .
1.W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia Zamawiający żąda następujących dokumentów: wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane tj. usługi główne odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, obejmujące wykonanie lub wykonywanie usług odbierania odpadów komunalnych oraz odbieraniu odpadów segregowanych od łącznie co najmniej 1000 nieruchomości.
2.Do wykazu należy dołączyć dowody, że usługi zostały wykonane należycie i terminowo. Dowodami są :poświadczenia (referencje), z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych, powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia,
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz, którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 1, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 2.
DYSPONOWANIE ODPOWIEDNIM POTENCJAŁEM TECHNICZNYM ORAZ OSOBAMI ZDOLNYMI DO WYKONANIA ZADANIA Wykonawca musi wykazać, że: 4.1 dysponuje lub będzie dysponować w celu wykonania zamówienia samochodami specjalistycznymi i samochodem ciężarowym, spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości minimum: 4.1.1. co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników o pojemności 120 l, 240 l, 360 l, 1100l (typu śmieciarka),4.1.2. co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania pojemników (worków) z selektywnie zebranymi odpadami komunalnymi oraz odpadów wielkogabarytowych,
4.1.3. co najmniej jeden pojazd mniejszy gabarytowo do odbioru odpadów komunalnych z posesji o utrudnionym dojeździe dla śmieciarki. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę odpowiedniego potencjału technicznego oraz osób zdolnych do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - wg wzoru określonego w zał. nr 6 do SIWZ,
POSIADANIE ODPOWIEDNIEJ SYTUACJI EKONOMICZNEJ I FINANSOWEJ Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada:
A. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł ( słownie: pięćset tysięcy złotych ).
B. własne środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500.000 zł. ( słownie: pięćset tysięcy złotych).
Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. UWAGA! Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego, Wykonawca przeliczy według średniego kursu walut NBP dla danej waluty na dzień wystawienia dokumentu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wymagany dokumenty DRUK OFERTA Druk oferta należy wypełnić i podpisać przez osoby (osobę) uprawnioną. Załącznik nr 1.PEŁNOMOCNICTWO DLA OSOBY/OSÓB PODPISUJĄCEJ OFERTĘ Pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej ofertę, jeżeli nie figurują one w odpisie z właściwego rejestru - przedstawiciel Wykonawcy. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. PEŁNOMOCNICTWO z art.23 ust.2 Pzp. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia przedkładają pełnomocnictwo do reprezentowania ich zgodnie z art.23 ust.2 Prawa Zamówień Publicznych. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Dowód wpłaty wadium przetargowego
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20.000,00 PLN
(słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 PLN Wadium należy wnieść w terminie do dnia 01 lutego 2017r do godz. 09:00. Miejsce składania wadium w formie innej niż pieniądz - Sekretariat Urzędu Gminy
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 100 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
21.2 Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i muszą być zgodne z postanowieniami art. 144 ustawy-Pzp. 21.3 Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy, a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub te zmiany są korzystne dla zamawiającego- w zakresie zastosowania art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy-Pzp a w szczególności w następujących przypadkach: a) zmiana strony umowy- tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów; b) zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistej omyłki;c)zmiana terminu wykonania zadania; d)z powodu nieprzewidzianego braku płynności finansowej ZAMAWIAJĄCEGO;e)zmiana form płatności;f)zmiany osobowe:- Zmiana osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych ;- Zmiany podwykonawcy przy pomocy którego WYKONAWCA wykonuje przedmiot umowy- na innego o porównywalnym doświadczeniu, potencjale technicznym i osobowym. 21.4 Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które ZAMAWIAJĄCY może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.21.5Jeżeli umawiające się strony nie mają możliwości wywiązania się z uzgodnionych terminów z powodu siły wyższej, to zachowują one prawo do wnioskowania o przesunięcie terminów wykonania prac o czas trwania wydarzenia i o czas usunięcia jego skutków. 21.6 Zawarta umowa będzie jawna i będzie podlegała udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej (art. 139 ust. 3 ustawy PZP). 21.7Każda zmiana musi być uzgodniona i wprowadzona aneksem do umowy pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 01/02/2017, godzina: 9:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
informacje dodatkowe przedstawione są w SIWZ
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bieżące utrzymanie kanalizacji deszczowej na terenie miasta Racibórz.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych przekazanych do PSZOK przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy
- Utrzymanie czystości i porządku na nieruchomościach zarządzanych przez Miejski Zarząd Budynków w Kielcach oraz w budynku biurowym Miejskiego Zarządu Budynków w okresie od 01.01.2025r. do 30.06.2025r.
- Usunięcie, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 16 01 03 z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania w miejscowości Wyskoki w ramach wykonania zastępczego
- Świadczenie usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Zakrzewo
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łabowa - odbiór, transport i zagospodarowanie nieczystości z oczyszczalni ścieków w miejscowości Maciejowa i Kamianna w Gminie Łabowa
więcej: Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.