Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-07-11
Lubań: Remont i udrożnienie rowów melioracyjnych położonych w powiecie lubańskim, na działkach stanowiących własność Skarbu Państwa, na terenie gminy Lubań - obręb Pisarzowice, Radostów Średni i Henryków Lubański oraz gminy Olszyna - obręb Biedrzychowice, Kałużna
Numer ogłoszenia: 128159 - 2016; data zamieszczenia: 11.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Lubaniu , ul. Mickiewicza 2, 59-800 Lubań, woj. dolnośląskie, tel. 075 6464340, faks 075 6464321.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatluban.home.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i udrożnienie rowów melioracyjnych położonych w powiecie lubańskim, na działkach stanowiących własność Skarbu Państwa, na terenie gminy Lubań - obręb Pisarzowice, Radostów Średni i Henryków Lubański oraz gminy Olszyna - obręb Biedrzychowice, Kałużna.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ZAKRES PRAC . przy realizacji zadania pn: Remont i udrożnienie rowów melioracyjnych położonych w powiecie lubańskim, na działkach stanowiących własność Skarbu Państwa, na terenie gminy Lubań - obręb Pisarzowice, Radostów Średni i Henryków Lubański oraz gminy Olszyna - obręb Biedrzychowice, Kałużna II.1. RÓW R-1 - OBRĘB HENRYKÓW LUBAŃSKI. Jest to odbiornik wód podziemnych i powierzchniowych. W wyniku nawalnych opadów atmosferycznych i powodzi w czerwcu i lipcu 2013 roku nastąpiło zamulenie koryta rowu dochodzące miejscami do 90% przekroju. Obecnie przy tak złym stanie technicznym rów R-1 powoduje zabagnienia przyległych terenów i różnego rodzaju budynków i budowli. W wyniku ciągłego podmakania terenu, następuje degradacja użytków rolnych obniżając ich przydatność rolniczą. Zamulone koryto rowu nie ma żadnych możliwości przechwytywania wód spływających ze zboczy zlewni. Omawiany obiekt zlokalizowany jest w miejscowości Henryków, gm. Lubań, leżący na działkach ewidencyjnych nr 1098/1, 1113, obręb Henryków stanowiący lewobrzeżny dopływ potoku Bród z ujściem do niego w miejscowości Henryków. Podstawową zasadą remontu jest odtworzenie istniejącego koryta z jednoczesnym zwiększeniem jego przepustowości hydraulicznej. Odtworzone po remoncie, koryto i skarpy ubezpieczone zostaną porostem mieszanek traw. Jest to wystarczające zabezpieczenie skarp rowu, gdyż dno rowu posiada bardzo mały spadek podłużny i prędkość przepływu wód nie będzie powodować rozmywania dna i skarpy. Przed przystąpieniem do remontu, należy dokładnie odwzorować trasę rowu opierając się na widocznych jego śladach. Dokumentacja obejmuje dodatkowo dobudowę przyczółków kamiennych na przepuście oznaczonym na planie jako P2 w km rowu 0+272 - 0+277. Zaplanowano również udrożnienie połączenia rowu z potokiem Bród, które spełniać będzie rolę tzw. kanału ulgi w km 0+400 rowu. Jest to ważny element w prawidłowym spełnianiu funkcji w/w rowu, gdyż poprawi znacznie hydraulikę koryta. Bez tego łącznika, następowało by spiętrzanie się wody na rurociągu wbudowanym w koryto rowu w km 0+110 -0+150 czyli długości 40m. tak długi rurociąg o średnicy 50cm nie jest w stanie przepuścić wyższe wody powstałe w okresach nawalnych opadów atmosferycznych. Rurociąg został wybudowany przez właściciela posesji przez którą rów przepływa. Na rowie nie stwierdzono urządzeń piętrzących które wymagają odtworzenia. II.2. RÓW R-G - OBRĘB RADOSTÓW ŚREDNI. Rów ten stanowi głównie odbiornik wód powierzchniowych. W wyniku nawalnych opadów atmosferycznych i powodzi w czerwcu i lipcu 2013roku nastąpiło znaczne zamulenie koryta rowu dochodzące miejscami do 80%. Obecnie następuje sukcesywne zarastanie i zamulanie urządzeń takich jak przepusty, jak również samego koryta rowu. W wyniku tego następuje sukcesywne podtapianie przyległych terenów, zabudowań i dróg. Omawiany obiekt zlokalizowany jest w miejscowości Radostów Średni, gm. Lubań, leżący na działce ewidencyjnych nr 68/1, obręb Radostów Średni, stanowiący lewobrzeżny dopływ potoku Luciąża. Podstawową zasadą remontu jest odtworzenie istniejącego koryta z jednoczesnym zwiększeniem przepustowości hydraulicznej. Istniejące koryto rowu, zarówno szerokość dna jak i nachylenie skarp, nie gwarantują prawidłowego odprowadzaniA wód powierzchniowych powstałych głównie w okresach nawalnych opadów atmosferycznych. Rów, również nie spełnia roli osuszającej przyległe tereny. Odtworzone po remoncie, koryto i skarpy ubezpieczone zostaną porostem mieszanek traw, co jest wystarczające, gdyż dno rowu posiada bardzo mały spadek podłużny i w związku z tym, prędkość przepływu wód nie będzie powodować rozmywania dna i skarp rowu. Mała prędkość przepływu będzie, natomiast powodować sedymentację wleczonego drobnego rumoszu. Rów ma tendencję do spłycania. Przed przystąpieniem do remontu, należy dokładnie odwzorować trasę rowu opierając się na widocznych jego śladach. Dokumentacja obejmuje remont na długości 400 mb tj. od ujścia do potoku Luciąża w miejscowości Radostów Średni w górę cieku. Zaplanowano głównie prace remontowe polegające na przywróceniu kształtu koryta rowu, poprzez wykopy mechaniczne i ręczne w korycie oraz generalny remont dwóch przepustów przywracając im funkcje komunikacyjne jak również zwiększenie przepustowości rurociągu ze średnicy 500mm na średnicę 800mm. Dla zwiększenia trwałości w/w przepustów zaplanowano je wykonać z rur PVC z przyczółkami kamiennymi z ubezpieczeniem koryta rowu na wlocie i wylocie, narzutem kamiennym. II.3. RÓW R-L OBRĘB PISARZOWICE. Rów ten stanowi głównie odbiorniki wód podziemnych i powierzchniowych. W wyniku nawalnych opadów atmosferycznych i powodzi w czerwcu i lipcu 2013roku nastąpiło znaczne zamulenie koryta rowu dochodzące miejscami do 80%. W wyniku powodzi zniszczone zostały przepusty pod drogami rolniczymi w km 0+270 i 0+358. Omawiany obiekt zlokalizowany jest w miejscowości Pisarzowice, gm. Lubań, leżący na działkach o nr ewidencyjnych 402, 449, 476, 517, obręb Pisarzowice, stanowiący lewobrzeżny dopływ potoku Łazek. Podstawową zasadą remontu jest odtworzenie istniejącego koryta z jednoczesnym zwiększeniem przepustowości hydraulicznej. Istniejące koryto, zarówno szerokość dna jak i nachylenie skarp, nie gwarantują prawidłowego odprowadzanie wód powierzchniowych powstałych głównie w okresach nawalnych opadów atmosferycznych. Dodatkowe utrudnienia spływów wód powodują dwa przepusty o bardzo złym stanie technicznym i grożące zawaleniu. Rów, również nie spełnia roli osuszającej przyległe tereny. Odtworzone po remoncie, koryto i skarpy, ubezpieczone zostaną porostem mieszanek traw, oraz w dnie narzutem kamiennym w km od 0+200 do km 0+510. Przed przystąpieniem do remontu, należy dokładnie odwzorować trasę rowu opierając się na widocznych jego śladach i pomiarach geodezyjnych. Dokumentacja obejmuje remont rowu na długości 510 mb, tj. od ujścia do potoku Łazek w miejscowości Pisarzowice w górę cieku. Zaplanowano głównie prace remontowe polegające na przywróceniu kształtu koryta rowu, poprzez wykopy mechaniczne i ręczne w korycie oraz generalny remont dwóch przepustów przywracając mu funkcje komunikacyjne jak również zwiększenie przepustowości stosując rury PVC śr.800mm. Dla zwiększenia trwałości w/w przepustu, zaplanowano go wykonać z rur PVC z przyczółkami kamiennymi z granitu foremnego układanego na zaprawie cementowej, posadowionych na fundamencie z betonu. Koryto rowu w km 0+000 - 0+200 poddane zostanie konserwacji ręcznej ze względu na płytko posadowioną sieć wodociągową, polegającej na ręcznym pogłębianiu dna rowu średnio do 30cm. II.4. RÓW R-J OBRĘB KAŁUŻNA-BIEDRZYCHOWICE. Rów stanowi odbiornik wód powierzchniowych. W wyniku nawalnych opadów atmosferycznych i powodzi w czerwcu i lipcu 2013roku nastąpiło zamulenie koryta rowu w 60-70% w górnym jego biegu od km 0+315 do 2+000 oraz nastąpiło całkowite zniszczenie koryta cieku w km od 0+000 do km 0+315, powodując znaczne przegłębienie dna łącznie ze zmianą trasy. Ten odcinek rowu został wyremontowany w roku 2015. Dalsza część rowu nie została wyremontowana ze względu na brak środków finansowych. Na tym odcinku czyli w km od 0+315 do km 2+000 następuje dalsze sukcesywne zarastanie, zamulanie, oraz niszczenie koryta rowu. W wyniku tego następuje sukcesywne podtapianie przyległych terenów, zabudowań i dróg. Omawiany obiekt zlokalizowany jest w miejscowości Biedrzychowice i Kałużna, gm. Olszyna leżący na działkach ewidencyjnych 670, obręb Biedrzychowice, oraz dz. nr 50, 61, 159, 168/1, obr. Kałużna gmina Olszyna, z ujściem do zalewu złotnickiego. Podstawową zasadą remontu jest odtworzenie istniejącego koryta z jednoczesnym zwiększeniem przepustowości hydraulicznej. Odtworzone po remoncie, koryto i skarpy ubezpieczone zostaną porostem mieszanek traw w km od 0+315 do km 2+000. Odcinek rowu w km 0+000 - 0+315, poddany został w roku 2015 generalnemu remontowi polegającemu na umocnieniu ciężkim narzutem kamiennym oraz zredukowano spadek podłużny dna rowu trzema progami wykonanymi z koszy kamienno siatkowych typu Gabiony. Bardzo ciężka zabudowa dolnego odcinka rowu była niezbędna ze względu na przepływy wód powodziowych o dużej prędkości, powodując olbrzymie zniszczenia w skarpach i dnie rowu. Na rowie nie stwierdzono urządzeń piętrzących które wymagają odtworzenia. II.5. RÓW R-K OBRĘB BIEDRZYCHOWICE. Przedmiotowe opracowanie ma na celu dokończenie remontu rowu melioracyjnego o nazwie R-K zlokalizowanego w granicach działek ewidencyjnych nr 373 i 393, obręb Biedrzychowice, gm. Olszyna, woj. dolnośląskie na odcinkach w km od 3+170 do km 3+236, od km 3+277 do km 3+307, oraz w km od 3+454 do km 3+624 rowu R-K. Zaplanowano również wykonanie przedłużenia muru w prawym brzegu rowu R-K w km 3+171 w miejscu wlotu dodatkowego rowu w miejscowości Biedrzychowice. Zakres prac podzielono umownie na cztery części. I. Odcinek rowu od km 3+170 do km 3+230 na długości 60m, brzeg prawy. Niezbędny zakres prac to wykonanie muru granitowego wysokości 1,2m i długości 60m, któy nie został wykonany w latach ubiegłych ze względu na ograniczone środki. II. Odcinek rowu od km 3+277 do km 3+307 na długości, brzeg prawy i lewy. Niezbędny zakres prac to wykonanie muru granitowego wysokości 1,2m i długości 55m. III. Odcinek rowu od km 3+454 do km 3+624 na długości 170m. Niezbędny zakres prac to wykonanie gruntownego remontu koryta rowu poprzez wykop kinety cieku z ubezpieczeniem dna i skarp narzutem kamiennym warstwą śr. 30cm. Również zaplanowano wykonanie muru oporowego dł. 14m przy wlocie do przepust w km 3+444 - 3+464 w brzegu lewym. Wykonane prace w roku 2015 na tym odcinku, obejmowały wykaszanie brzegów z porostów traw, usunięcie namułu, likwidację zatorów w korycie oraz wycinkę krzaków powodujących ograniczanie przepływów. Prace te były niezbędne w celu doraźnego udrożnienia cieku. Obecny zaplanowany remont, przywróci prawidłowy kształt koryta cieku, poprawi hydraulikę przepływu wód, oraz zabezpieczy koryto rowu oraz przyległe tereny przed rozmywaniem i zniszczeniami. IV. Na tym etapie zaplanowano wykonanie przedłużenia muru na odcinku 10m w prawym brzegu rowu R-K w km 3+171 w miejscu wlotu dopływu innego rowu w miejscowości Biedrzychowice. Mur ten usytuowany jest na łuku wklęsły rowu R-K i zaplanowanie jego okazało się niezbędne w celu zabezpieczenia brzegu prawego jak również miejsca wlotu dodatkowego rowu. Jest to odcinek, na którym w wyniku przepływu wysokich wód może dojść do zniszczenia budowli znajdujących się w obrębie tego miejsca..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.11.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
spełnia/nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Istotne postanowienia do umowy zawiera wzór umowy - ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ. 2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 2.1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności: a.1) klęski żywiołowe; a.2)warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: temperatury powietrza poniżej 0oC, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi; a.3) niewypały i niewybuchy; a.4) wykopaliska archeologiczne; a.5) odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.); a.6) odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.). b) zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: b.1) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; b.2) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń; c) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, a w szczególności brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudowami dróg dojazdowych oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg. 2.2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia - zmiany technologiczne, w szczególności: a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; b) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; c) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót, d) odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; e) odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń, nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych; f) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 2.3. Zmiany osobowe: a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane; b) zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; c) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się Podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. d) zmiany osób do nadzorowania robót. 2.4. Pozostałe zmiany: a) zmiana obowiązującej stawki VAT - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę; b) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu; c) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami; d) zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 3571 KC z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o której mowa w art. 397 KSH; e) inna niż wymienione - siła wyższa (zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia) uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ i dokumentacją. f) dopuszcza się mozliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową oraz robót dodatkowych, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy. Konieczne roboty dodatkowe oraz roboty zamienne mogą być wykonane na podstawie protokołów konieczności potwierdzonych przez projektanta i zatwierdzonych przez zamawiającego. Bez zatwierdzenia protokołów przez zamawiającego wykonawca nie może rozpocząć wykonywania ww. robót lub rezygnować z wykonania robót zamiennych.. 3. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) skorzystanie z klauzul waloryzacyjnych przewidzianych w umowie na warunkach w niej określonych; b) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców); c) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami; udzielenie zamówień dodatkowych/uzupełniających określonych w przepisach o zamówieniach publicznych
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.powiatluban.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Lubaniu ul. Mickiewicza 2 , 59-800 Lubań pok.10.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.07.2016 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat- pok 22 Starostwo Powiatowe w Lubaniu ul. Mickiewicza 2.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z LUBANIA
- Świadczenie w 2025 roku usług schronienia wraz z całodobowym wyżywieniem dla osób bezdomnych skierowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu do schroniska z usługami opiekuńczymi
- Obsługa weterynaryjna w Schronisku dla bezdomnych zwierząt małych (psy, koty) Związku Gmin "Kwisa" w Przylasku 18, gmina Platerówka
więcej: przetargi w Lubaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przebudowa budynku służby celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmianą sposobu użytkowania na budynek oświatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Budowa ulicy na odcinku od ulicy 11-go Listopada do ul. Produkcyjnej w Olecku.
- Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn - etap IV. Remont nawierzchni ul. Wodzińskiej w Wodzinie Majorackim - gmina Tuszyn.
- Konserwacja i naprawy dachów i kominów ponad dachem-roboty blacharsko-dekarskie na budynkach komunalnych, stanowiących zasób komunalny gminy, administrowanych i zarządzanych przez ZGM"TBS" Sp. z o.o.
- Przebudowa ul. Boh. Monte Cassino, ul. Wyszyńskiego i ul. Kołłątaja w Sokółce wraz z infrastrukturą towarzyszącą w formule zaprojektuj wybuduj
- Budowa stawu w Witkowicach
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.