Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2009-04-30
Bia³ystok: Dostawa fabrycznie nowych materia³ów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek, bêd±cych w posiadaniu Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku.
Numer og³oszenia: 128602 - 2009; data zamieszczenia: 30.04.2009
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Medyczny w Bia³ymstoku , ul. Jana Kiliñskiego 1, 15-089 Bia³ystok, woj. podlaskie, tel. 085 7485400, faks 085 7485627.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.umwb.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Dostawa fabrycznie nowych materia³ów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek, bêd±cych w posiadaniu Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Dostawa fabrycznie nowych materia³ów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek, bêd±cych w posiadaniu Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku z podzia³em na trzy nastêpuj±ce czê¶ci: Czê¶æ Nr 1 - Tonery i tusze do urz±dzeñ produkcji Hewlett Packard, Czê¶æ Nr 2 - Tonery i tusze do urz±dzeñ produkcji innych firm, Czê¶æ Nr 3 - No¶niki danych, pude³ka i etui na p³yty CD, Szczegó³owy opis, ilo¶ci i wymagane parametry przedmiotu zamówienia zawieraj± za³±czniki Nr 1 dotycz±ce OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - FORMULARZA CENOWEGO ka¿dej czê¶ci, stanowi±ce integraln± czê¶æ SIWZ..
II.1.4) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 30.19.21.13 - Wk³ady drukuj±ce 30.12.51.10 - Toner do drukarek laserowych/faksów 30.12.51.20 - Toner do fotokopiarek 30.23.73.20 - Dyskietki 30.23.44.00 - Uniwersalne dyski wideo (DVD) 30.23.43.00 - P³yty kompaktowe (CD) .
II.1.5) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: tak, liczba czê¶ci: 3.
II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 18.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZ¡CE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: W niniejszym postêpowaniu wadium nie jest wymagane.III.2) WARUNKI UDZIA£U
- Opis warunków udzia³u w postêpowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tych warunków: 1. W postêpowaniu mog± wzi±æ udzia³ wykonawcy, którzy: 1.1. posiadaj± uprawnienia do wykonania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ, 1.2. posiadaj± niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie oraz dysponuj± potencja³em technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi± pisemne zobowi±zanie innych podmiotów do udostêpnienia potencja³u technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: 1.3. znajduj± siê w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniaj±cej wykonanie zamówienia, 1.4. nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. 2. Ocena spe³niania warunków zostanie dokonana na podstawie przedstawionych przez wykonawcê o¶wiadczeñ i dokumentów o których mowa w niniejszej SIWZ wed³ug formu³y -spe³nia/ nie spe³nia-. 3. Nie spe³nienie chocia¿by jednego z ww. warunków skutkowaæ bêdzie wykluczeniem wykonawcy z postêpowania o udzielenie zamówienia w oparciu o przes³anki zawarte w art. 24 ustawy. 4. Ofertê wykonawcy wykluczonego uzna siê za odrzucon± zgodnie z tre¶ci± art. 24 ust. 4 ustawy..
- Informacja o o¶wiadczeniach i dokumentach, jakie maj± dostarczyæ wykonawcy w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. W CELU POTWIERDZENIA OCENY SPE£NIENIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTEPOWANIU (art. 24 - 26 ustawy, Rozporz±dzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzaju dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mog± byæ sk³adane(Dz. U. Nr 188 poz.1155 z 16 pa¼dziernika 2008r), art. 36 ust. 1 pkt. 6 ustawy). 1.1. W celu potwierdzenia, ¿e wykonawca posiada uprawnienia do wykonania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych dokumentów: 1.1.1. Aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru albo aktualne za¶wiadczenie o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub zg³oszenia do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. W przypadku oferty sk³adanej wspólnie przez kilku wykonawców, ka¿dy wykonawca sk³ada wy¿ej wymieniony dokument odrêbnie, wspólnicy spó³ki cywilnej sk³adaj± za¶wiadczenie odrêbnie. 1.2. O¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 i nie podleganiu wykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy (w przypadku oferty sk³adanej wspólnie przez kilku Wykonawców, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy wykonawca)-za³±cznik nr 3 do SIWZ. 1.3. W celu potwierdzenia, ¿e wykonawca posiada niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie oraz dysponuje potencja³em technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych dokumentów: 1.3.1 wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, dostaw (co najmniej 1 w ka¿dej czê¶ci) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczêcia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, odpowiadaj±cych swoim rodzajem i warto¶ci± dostawom stanowi±cym przedmiot zamówienia, (o warto¶ci co najmniej 300 tys. z³ brutto - Czê¶æ Nr 1, co najmniej 200 tys. z³ brutto - Czê¶æ Nr 2 i co najmniej 45 tys. z³ brutto - Czê¶æ Nr 3), z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz za³±czenia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e dostawy te zosta³y wykonane nale¿ycie (wg za³±cznika Nr 5 do SIWZ) w przypadku oferty sk³adanej przez podmioty wystêpuj±ce wspólnie z przedstawionych dokumentów musi wynikaæ, ¿e warunki udzia³u w postêpowaniu zosta³y spe³nione ³±cznie przez podmioty wystêpuj±ce wspólnie. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1.1.1 Wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Je¿eli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt. 1.1.1 mo¿na je zast±piæ dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie Wykonawcy z³o¿one przed w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego albo przed notariuszem odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania. 2. INNE DOKUMENTY: 2.1. Wype³niony przez Wykonawcê Formularz ofertowy - za³±cznik Nr 2 do SIWZ. 2.2. Pe³nomocnictwo do podpisywania oferty i sk³adania ewentualnych wyja¶nieñ, je¿eli osob± podpisuj±c± nie jest osoba upowa¿niona na podstawie dokumentu wymienionego w pkt. 1.1.1. - w oryginale lub po¶wiadczone notarialnie lub opatrzone adnotacj± za zgodno¶æ z orygina³em, pieczêci± wykonawcy, imienn± piecz±tk± osoby upowa¿niaj±cej na podstawie dokumentu wymienionego w punkcie 1.1.1. oraz jej podpisem, 2.3 wype³niony FORMULARZ CENOWY - za³±cznik Nr 1 do SIWZ (dot. czê¶ci Nr 1,Czê¶ci Nr 2 i Czê¶ci Nr 3 w zale¿no¶ci od czê¶ci zamówienia, w której Wykonawca sk³ada ofertê), 2.4 wype³niony za³±cznik Nr 8 do SIWZ - Wykaz zaoferowanych materia³ów równowa¿nych; 2.5 próbki (po 1 szt.) oferowanych materia³ów równowa¿nych z czê¶ci Nr 3, dotyczy poz. 1 - 9 (dyskietki i p³yty CD i DVD), 2.6 o¶wiadczenie, ¿e dostarczane sukcesywnie partie towaru bêd± najwy¿szej jako¶ci, z terminem przydatno¶ci do u¿ycia min. 1 roku od daty dostarczenia (tonery i tusze), na formularzu ofertowym - za³±cznik Nr 2 do SIWZ, 2.7 o¶wiadczenie, ¿e na oferowany przedmiot zamówienia Wykonawca udziela minimum - 12 miesiêcznej gwarancji od daty dostarczenia poszczególnych zamawianych asortymentów, na formularzu ofertowym - za³±cznik Nr 2 do SIWZ, 2.8 o¶wiadczenie, ¿e dostarczany sukcesywnie towar bêdzie odpowiednio opakowany wraz z umieszczeniem na opakowaniach tonerów/tuszy wszystkich typów urz±dzeñ, z którymi tonery/tusze s± kompatybilne, czyli dopuszczone do stosowania, na formularzu ofertowym - za³±cznik Nr 2 do SIWZ, 2.9 o¶wiadczenie, ¿e ewentualne koszty naprawy sprzêtu Zamawiaj±cego, wynik³e z winy dostarczonych materia³ów eksploatacyjnych, pokryjemy na podstawie refaktury i opinii autoryzowanego serwisu producenta sprzêtu stwierdzaj±cej, ¿e naprawa wynik³a z winy tonera lub atramentu, na formularzu ofertowym - za³±cznik Nr 2 do SIWZ, 2.10 certyfikaty jako¶ci zgodne z norm± ISO/TEC 19752:2004 lub ISO 9001:2000 lub inn± równowa¿n± - dotyczy materia³ów równowa¿nych z wszystkich czê¶ci, 2.11 o¶wiadczenie, ¿e Wykonawca akceptuje warunek, i¿ zap³ata za ka¿d± zamawian± dostawê nast±pi w terminie 30 dni licz±c od daty otrzymania przez Zamawiaj±cego faktury VAT, i po odebraniu dostawy - na Formularzu ofertowym - za³±cznik Nr 2 do SIWZ, 2.12 o¶wiadczenie, ¿e ka¿d± zamawian± partiê towaru zrealizuj± w terminie maksymalnie 5 dni roboczych, licz±c od daty otrzymania przez Wykonawcê zamówienia (fax lub e-mail) - na Formularzu ofertowym - za³±cznik Nr 2 do SIWZ; 2.13 wykaz czê¶ci zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyæ podwykonawcom (je¿eli s± przewidywani - za³±czyæ za³±cznik Nr 4 do SIWZ), 2.14 o¶wiadczenie ma³¿onka Wykonawcy (za³±cznik nr 7 do SIWZ) - zgodnie z zapisem w uwadze poni¿ej): Uwaga: W zwi±zku z przepisem art. 787 kodeksu postêpowania cywilnego, Wykonawcy wystêpuj±cy w obrocie jako indywidualny podmiot gospodarczy, wspólnicy spó³ki cywilnej, wspólnicy spó³ki jawnej, pozostaj±cy w zwi±zku ma³¿eñskim na zasadzie ustawowej wspólno¶ci maj±tkowej, zobowi±zani s± do z³o¿enia o¶wiadczeñ wspó³ma³¿onków, których tre¶æ stanowi za³±cznik nr 7 do SIWZ. 3. Dokumenty nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez wykonawcê. 3.1. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przedstawienia orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii dokumentu wy³±cznie wtedy, gdy z³o¿ona przez wykonawcê kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi w±tpliwo¶ci co do jej prawdziwo¶ci; 3.2. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski, po¶wiadczonym przez wykonawcê. 4. Zamawiaj±cy wezwie wykonawców, którzy w okre¶lonym terminie nie z³o¿yli wymaganych przez zamawiaj±cego o¶wiadczeñ lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy nie z³o¿yli pe³nomocnictw, albo którzy z³o¿yli wymagane przez zamawiaj±cego o¶wiadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1, zawieraj±ce b³êdy lub którzy z³o¿yli wadliwe pe³nomocnictwa, do ich z³o¿enia w wyznaczonym terminie, chyba ¿e mimo ich z³o¿enia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne by³oby uniewa¿nienie postêpowania. Z³o¿one na wezwanie zamawiaj±cego o¶wiadczenia i dokumenty powinny potwierdzaæ spe³nianie przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu oraz spe³nianie przez oferowane dostawy, wymagañ okre¶lonych przez zamawiaj±cego, nie pó¼niej ni¿ w dniu, w którym up³yn±³ termin sk³adania ofert (art. 26 ust. 3 ustawy Pzp). 5. Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie musz± ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument potwierdzaj±cy ustanowienie pe³nomocnika powinien zawieraæ wskazanie postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pe³nomocnika oraz zakres jego umocowania tak¿e o¶wiadczenie o przyjêciu wspólnej solidarnej odpowiedzialno¶ci za wykonanie lub nienale¿yte wykonanie zamówienia. Musi byæ podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o zamówienie publiczne. Podpisy musz± zostaæ z³o¿one przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli wymienione we w³a¶ciwym rejestrze lub wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej. Dokument pe³nomocnika nale¿y przedstawiæ w formie orygina³u. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane bêd± wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik. 6. Je¿eli oferta wykonawców wystêpuj±cych wspólnie zostanie wybrana, zamawiaj±cy za¿±da przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.2.2) Wykorzystana bêdzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostêpna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umwb.edu.pl.
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Uniwersytet Medyczny, Sekcja ds. Zamówieñ Publicznych, 15-222 Bia³ystok, ul. A. Mickiewicza 2C, pok. 12A..
IV.3.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 14.05.2009 godzina 11:00, miejsce: Ofertê nale¿y z³o¿yæ w zamkniêtej kopercie w: Kancelarii Kanclerza UMB, ul. Jana Kiliñskiego 1, 15- 089 Bia³ystok (lewe skrzyd³o Pa³acu Branickich, parter)..
IV.3.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie dotyczy..
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
CZÊ¦Æ Nr: 1 NAZWA: Tonery i tusze do urz±dzeñ produkcji Hewlett Packard.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Szczegó³owy opis, ilo¶ci i wymagane parametry przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik Nr 1 dotycz±cy OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - FORMULARZA CENOWEGO czê¶ci Nr 1, stanowi±cy integraln± czê¶æ SIWZ..
- 2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 30.19.21.13-6, 30.12.51.10-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 18.
- 4) Kryteria oceny ofert:najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 2 NAZWA: Tonery i tusze do urz±dzeñ produkcji innych firm.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Szczegó³owy opis, ilo¶ci i wymagane parametry przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik Nr 1 dotycz±cy OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - FORMULARZA CENOWEGO czê¶ci Nr 2, stanowi±cy integraln± czê¶æ SIWZ..
- 2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 30.19.21.13-6, 30.12.51.10-5, 30.12.51.20-8.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 18.
- 4) Kryteria oceny ofert:najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 3 NAZWA: No¶niki danych, pude³ka i etui na p³yty CD.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Szczegó³owy opis, ilo¶ci i wymagane parametry przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik Nr 1 dotycz±cy OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - FORMULARZA CENOWEGO czê¶ci Nr 3, stanowi±cy integraln± czê¶æ SIWZ..
- 2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 30.23.73.20-8, 30.23.44.00-2, 30.23.43.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 18.
- 4) Kryteria oceny ofert:najni¿sza cena.
INNE PRZETARGI Z BIA£EGOSTOKU
- Wykonanie dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej podzia³ów dzia³ek w podziale na 5 czê¶ci
- Modernizacja instalacji elektrycznych w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 1 w Bia³ymstoku, ul. Stra¿acka 25
- Remont drogi powiatowej Nr 1448B na odcinku Podozierany - granica Gminy Micha³owo (Gm. Gródek)
- Sta³a i kompleksowa obs³uga prawna ¶wiadczona na rzecz Oddzia³u Terenowego KOWR w Bia³ymstoku w latach 2025 - 2026
- Organizacja i przeprowadzenie szkoleñ z zakresu umiejêtno¶ci interpersonalnych dla pracowników Oddzia³u ZUS w Bia³ymstoku
- Modernizacja i adaptacja instalacji wentylacyjnych
wiêcej: przetargi w Bia³ymstoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa materia³ów eksploatacyjnych do urz±dzeñ drukuj±cych na potrzeby instytucji bêd±cych na zaopatrzeniu Jednostki Wojskowej Nr 3964
- Dostawa materia³ów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urz±dzeñ wielofunkcyjnych, faksów oraz papieru xero w 2025 r.
- Zakup drukarek monochromatycznych z tonerami
- Us³uga wydzier¿awienia urz±dzeñ wielofunkcyjnych drukuj±cych, dostawa materia³ów eksploatacyjnych do urz±dzeñ drukuj±cych oraz kompleksowa opieka serwisowa dotycz±ca tych urz±dzeñ.
- 22/2025 Sukcesywne dostarczanie materia³ów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek do Miejskiego Centrum Medycznego im. dr. Karola Jonschera w £odzi
- Przygotowanie, produkcja i dostarczenie wydawnictw muzycznych wraz z poligrafi± w oprawie twardej z no¶nikami audio lub z no¶nikiem Blu-ray oraz dgpacki jedno i dwuskrzyd³owe -2 czê¶ci
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.