eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piekary ŚląskieUsługa prawnicza 2014



Ogłoszenie z dnia 2014-06-13

Piekary Śląskie: Usługa prawnicza 2014
Numer ogłoszenia: 128695 - 2014; data zamieszczenia: 13.06.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Chirurgii Urazowej im. Dra Janusza Daaba, ul. Bytomska 62, 41-940 Piekary Śląskie, woj. śląskie, tel. 032 3934100, faks 032 3934141.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa prawnicza 2014.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: świadczenia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sadami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, w szczególności Krajową Izbą Odwoławczą oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, jak również prowadzenie doradztwa prawnego w zakresie problematyki zamówień publicznych, obejmującej zamówienia, udzielane przez Zleceniodawcę w ramach prowadzonej przez niego działalności oraz kontraktów zawieranych w związku ze statutową działalnością w roku 2014 oraz nie objętych rygorami ustawy Prawo zamówień publicznych związanych z kontynuacją rozpoczętych projektów..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.02.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • VIRIBUS UNITIS Krzysztof Sawicki Adwokat Doradztwo prawne i gospodarcze, ul.Wrocławska 10, 44-100 Gliwice, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 308500,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 128535,00

  • Oferta z najniższą ceną: 128535,00 / Oferta z najwyższą ceną: 128535,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uwzględniając okoliczności opisane poniżej zamawiający zdecydował o konieczności zawarcia umowy dotyczącej obsługi prawnej w trybie zamówienia z wolnej ręki. Podstawę do zastosowania takiego trybu stanowi art. 66 w związku z art. 5 ust. 1 b i 1 a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych(tekst jednolity Dz. U.201 O Nr 113 poz.759, z późn.zm) oraz rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. 10 nr 12 poz. 68). Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie usługi prawniczej polegającej na wykonaniu zastępstwa procesowego, przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. W przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Ponadto ponieważ Wykonawca reprezentuje Zamawiającego przed Sądem zmiana w trakcie postępowania mogłaby spowodować wydłużenie postępowań co rodziłoby konsekwencje finansowe dla Zamawiającego. Dotychczasowy wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz zamawiającego usługi prawne polegające na zastępstwie procesowym, pozyskał niezbędną wiedzę, i jest w stanie zapewnić ciągłość świadczonych usług. Wskazany wykonawca posiada pełną wiedzę dotyczącą specyfiki funkcjonowania i organizacji zamawiającego, charakteru oraz specyfiki prowadzonej przez niego działalności. Utrzymanie ciągłości w wykonywaniu usług przez tego samego wykonawcę znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów i usprawnia postępowania przed sądem. Zgodnie z powołanymi na wstępie przepisami, Ustawodawca dopuszcza możliwość udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki także w innych przypadkach niż określone wart. 67 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności jeżeli wszczęcie postępowania w innym trybie mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań 3) poniesieniu straty w mieniu publicznym 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. O przyjęciu trybu zamówienia z wolnej ręki na obsługę prawną w zakresie zamówień publicznych i kontraktów zadecydowały przede wszystkim takie czynniki jak konieczność uzyskania usług wysoko wyspecjalizowanego podmiotu w pożądanych przez zamawiającego obszarach tematycznych, mając przy tym na uwadze konieczność terminowej realizacji wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz geograficzną lokalizację miejsca wykonania zamówienia jaką jest województwo śląskie. Zaawansowanie inwestycji i prowadzonych spraw wymagają kontynuacji oraz natychmiastowego podjęcia działań przez podmiot, który udzieli odpowiedniego wsparcia prawnego, bowiem w przeciwnym razie mogłoby to grozić dla zamawiającego uniemożliwieniem terminowej realizacji inwestycji oraz prowadzonych spraw i tym samym poniesieniem strat w mieniu publicznym. Niezbędne w tym przypadku jest również, aby wybrany podmiot wykazał doświadczenie w obsłudze prawnej we wskazanym zakresie w odniesieniu do spraw i inwestycji podejmowanych i prowadzonych przez Wojewódzki Szpital Chirurgii Urazowej, z uwzględnieniem jego specyfiki, zwłaszcza struktur organizacyjnych i charakteru prowadzonej przez ten podmiot działalności. Mając na uwadze te wymagania jak również celowe, oszczędne i efektywne dokonywanie wydatków, wybór Viribus Unitis Krzysztof Sawicki Adwokat. Doradztwo prawne i Gospodarcze jako kontynuatora i podmiot wyodrębniony ze struktur dotychczasowego wykonawcy: Adwokaci Krzysztof Sawicki i Tomasz Włoczyk Spółka Partnerska, jako świadczącego obsługę prawną w zakresie problematyki zamówień publicznych i obsługi kontraktów, jest jak najbardziej uzasadniony, biorąc pod uwagę doświadczenie, jaki i niekwestionowaną pozycję, którą Adwokaci Krzysztof Sawicki i Tomasz Włoczyk Spółka Partnerska i tworzący ją partnerzy uzyskali i posiadają na rynku usług prawniczych na terenie województwa śląskiego. Podkreślenia wymaga fakt, że Viribus Unitis Krzysztof Sawicki Adwokat. Doradztwo Prawne i Gospodarcze, jako podmiot wyodrębniony ze struktur przywołanej Spółki, w pełni przejął i kontynuuje przedmiotową sferę działalności dotychczas prowadzoną przez rzeczoną Spółkę, w tym również na rzecz Szpitala. Na uwagę zasługuje w szczególności fakt, że w ramach wyodrębnionego i prowadzonego przez jednego z partnerów podmiotu, pomoc prawną w zakresie rozpoczętych i kontynuowanych, jak również nowych inwestycji podjętych przez Szpital, wykonywać będzie kadra, która wykonywała swe usługi w zakresie Adwokaci Krzysztof Sawicki i Tomasz Włoczyk Spółka Partnerska. Za racjonalnością nawiązania i kontynuowania współpracy ze wybranym wykonawcą przemawia również fakt, iż jest on zaznajomiony z programem inwestycji oraz szeregiem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, sądowych i administracyjnych oraz innych spraw prowadzonych przez Zamawiającego w związku z podjętymi i planowanymi działaniami inwestycyjnymi. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa w wielu przypadkach znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie. Należy także zwrócić uwagę na specyfikę usług prawniczych, a mianowicie na fakt, iż satysfakcjonujące efekty obsługi prawnej z jednej strony zależą od profesjonalizmu usługodawcy (czynnik obiektywny), a z drugiej strony liczy się zaufanie pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą (czynnik subiektywny). Istotny jest również fakt, iż w dorobku wspomnianego podmiotu, przejętego przez partnera w spółce partnerskiej, znajduje się praktyka w świadczeniu doradztwa prawnego na rzecz zamawiających z sektora zdrowia. Długoletnie doświadczenie, znajomość rynku, podstawowe obszary specjalizacji obejmującej sprawy z zakresu prawa zamówień publicznych i prawa kontraktowego oraz praktyka w tej swerze potwierdza, iż Viribus Unitis Krzysztof Sawicki Adwokat. Doradztwo Prawne i Gospodarcze jest najlepszym podmiotem, który może świadczyć kompleksową obsługę prawną w zakresie wymaganym przez Zamawiającego. Wymienione przymioty tego podmiotu umożliwią szybsze i dogłębne, pod względem merytorycznym, rozwiązywanie spraw, a co za tym idzie efektywniejsze wydatkowanie środków. Za wyborem tego wykonawcy przemawiał przede wszystkim fakt umiejętności i możliwości kompleksowego doradztwa prawnego przy realizacji zadań w zakreślonym przez zamawiającego obszarze. Pomoc prawna w tym zakresie stała się jedną z wiodących specjalności tego Wykonawcy a jego pracownicy mogą wykazać się doświadczeniem w realizacji inwestycji według procedur stosowanych przez Zamawiającego i Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Tak rozległe i znamienne doświadczenie w zakresie realizowanych projektów stanowi nieocenione źródło informacji i fachowej wiedzy, które jest bardzo istotne dla zamawiający z uwagi na planowane i realizowane inwestycje oraz sprawy pozostające w toku. Wartym podkreślenia jest również efektywność obsługi prawnej tego podmiotu w zakresie prawa zamówień publicznych w tym doradztwa dotyczącego postępowań przetargowych, a także reprezentowania w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz postępowaniach sądowych zarówno na rzecz zamawiającego, jak wielu podmiotów z terenu województwa śląskiego. Doświadczenie w zakresie prawa zamówień publicznych i prawa kontraktowego, stanowiło przeważający powód przemawiający za wyborem Viribus Unitis Krzysztof Sawicki Adwokat. Doradztwo Prawne i Gospodarcze, jako kontynuatora działalności Adwokaci Krzysztof Sawicki Tomasz Włoczyk Spółka Partnerska, w zakresie obsługi prawnej obejmującej problematykę prawa zamówień publicznych oraz prawa kontraktowego. Wspomniana dziedzina prawa ma priorytetowe znaczenie dla jednostek z sektora finansów publicznych a doświadczenie w tej branży było kluczowe przy wyborze tego wykonawcy. Należy tutaj ponownie podkreślić, iż specyfika usług prawniczych zależy z jednej strony od profesjonalizmu usługodawcy a z drugiej strony ogromne znaczenie ma zaufanie pomiędzy usługodawcą i usługobiorcą Z uwagi na doświadczenie i dotychczasową współpracę należy wskazać, że wybrany wykonawca jest partnerem sprawdzonym w różnorodnych okolicznościach a świadcząc swoje usługi wykazał profesjonalizm, niezawodność, rzetelność, skrupulatność, mobilność, umiejętności dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętność identyfikacji najlepiej pojętego interesu Zamawiającego. Mając na uwadze wiedzę i doświadczenie należy stwierdzić, iż jest on jedynym podmiotem, który może zapewnić tak obszerne, i na wysokim poziomie merytorycznym, a równocześnie specjalistyczne doradztwo prawne na rzecz zamawiającego, uwzględniając potrzebę szybkiej i sprawnej komunikacji na terenie województwa śląskiego w celu terminowej realizacji inwestycji i spraw zamawiającego. Ponadto w opinii zamawiającego niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych polegających na świadczeniu pomocy prawnej w zakresie zamówień publicznych, od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego, w szczególności przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz sądami w postępowaniu skargowym oraz postępowaniach prowadzonych bezpośrednio w związku z prowadzonymi inwestycjami. Rozdzielenie nie jest celowe z uwagi na rozmycie odpowiedzialności między wykonawcą, który pomaga w przygotowaniu postępowania w sprawie zamówień publicznych a wykonawcą, który przejmuje prowadzenie tych samych postępowań na etapie odwołania, a następnie postępowania sądowego. Wykonawca usług prawniczych jako partner w Spółce, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz zamawiającego usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, i jest w stanie zapewnić ciągłość świadczonych usług. Wskazany wykonawca posiada pełną wiedzę dotyczącą specyfiki funkcjonowania i organizacji zamawiającego, charakteru oraz specyfiki prowadzonej przez niego działalności. Za celowością kontynuacji współpracy z wybranym wykonawcą, przemawia także fakt, iż zamawiający musi mieć zapewnioną, zgodnie z postanowieniami ustawy Prawo zamówień Publicznych, ciągłość dostaw i usług, od których zależy zdrowie i życie ludzkie. Utrzymanie ciągłości w wykonywaniu usług przez tego samego, co do zasady, wykonawcę znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, do których realizacji zamawiający jest zobowiązany przepisami prawa. Podkreślenia wymaga również fakt, ze w omawianym przypadku zachodzi konieczność utrzymania dotychczasowej współpracy, ze względu na konieczność kontynuowania rozpoczętych projektów, w zakresie których doradzał partner w Spółce, który przejął jej działalność w tym zakresie. Wykonawca od strony prawnej nadzoruje wiele bieżących działań Zamawiającego, które w bezpośredni sposób są lub mogą być związane z zakończonymi, bieżącymi lub mogącymi zaistnieć w przyszłości postępowaniami. Działania te muszą oznaczać się systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy. Oddzielenie usług prawniczych w zakresie bieżącej działalności od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego i powierzenie tych zadań dwóm różnym podmiotom mogłoby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę jednostki, a przede wszystkim utrudniałoby terminowe załatwienie wielu spraw, jak również mogłoby powodować zwiększenie wydatków w związku z powielaniem się niektórych czynności wykonywanych niezależnie przez każdy z tych podmiotów. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki wskazanemu Wykonawcy zmniejsza w sposób istotny potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia obsługi prawnej nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowania środków przeznaczonych przez Zamawiającego na usługi prawnicze. W świetle powyższego zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne, dlatego też Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy .

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.